Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:]
Ik weet niet of mensen echt gegrepen gaan worden, misschien een kind maar een mens is een roofdier. Maar goed, ik ben geen expert.
Hier in de (toeristische) regio worden heel veel vakanties geannuleerd vanwege de wolf dus het doet wel wat. De ondernemers trekken aan de bel.
Elisa2 schreef:Celebi schreef:Ik zag al een heleboel huizen in die regio's de koop komen.. Dat is niet voor niks. We waren aan het twijfelen om de gok te nemen om toch weer op huizenjacht te gaan met het idee dat die wolf toch wel een keer ingedamd moet gaan worden maar dat is dus nog een lastig verhaal.. Is het wachten tot er een mens echt gegrepen wordt? Een kindje in de bossen? Of worden dan de bossen gewoon maar gesloten?
Ik weet niet of mensen echt gegrepen gaan worden, misschien een kind maar een mens is een roofdier. Maar goed, ik ben geen expert.
Hier in de (toeristische) regio worden heel veel vakanties geannuleerd vanwege de wolf dus het doet wel wat. De ondernemers trekken aan de bel.
Citaat:27 februari 2024
Zichtmelding: Waskemeer, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Tojd: 5.35 uur
Wolf gespot op de Kruisweg in Waskemeer. Ongeveer 100 meter voor het dorp. Gezien in de lamp van de auto. Ging via het fietspad het land in Ging richting het Blauwe Bos.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
Citaat:Vijlen 26-02-2024
22.00 uur
Groeneweg
Wolf liep richting Mechelen
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
tienus63 schreef:Zichtmelding gisteravond Vijlen LbCitaat:Vijlen 26-02-2024
22.00 uur
Groeneweg
Wolf liep richting Mechelen
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
[ [url=m/qquSgp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/ReYu2N ... tid=K35XfP
Wintu schreef:Het enige wolfvrije gebied over een paar jaar, zijn de grote steden.
DubbelFun schreef:Wintu schreef:Het enige wolfvrije gebied over een paar jaar, zijn de grote steden.
Ook daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur durven steken...
Bij het Wekeromse Zand hoeft de wolf zelfs niet over het hoge hek te springen.... op bepaalde plekken hebben ze officiële doorgangen* in het hekwerk gemaakt, voor vossen etc. (*zgn Dassenpoorten).
Wintu schreef:Wat een beetje frustreert is dat men het constant heeft over dat de dieren zijn gepakt die veelal niet achter, volgens hen geschikt, raster staan. Het irritante is dat wanneer je deze groep wilt overtuigen van het feit dat het raster niet werkt, men het op grote schaal moet gebruiken om aan te tonen dat het niet werkt. Eerder is de massa niet overtuigd en daar zit hem de pijn. Want de een gaat niet investeren in iets dat niet werkt en de ander wil bewijs op grote schaal dat het niet werkt.
Shirley schreef:Omdat zelfs een huishond wordt afgemaakt als hij een mens bijt?
Shirley schreef:Omdat zelfs een huishond wordt afgemaakt als hij een mens bijt?
DubbelFun schreef:Zou er ook niet stevig kunnen meespelen dat de wolf de regering eigenlijk 'helpt' met het ontboeren van NL?? Dat de wolven dan nog sneller stedelijk gebied gaan opzoeken (makkelijke prooi), de vleesprijzen omhoog gaan (geen/niet genoeg vlees meer uit eigen land) en wij ons 'vergiftigen' met stoffen die er in NL niet in mogen zitten gaan we even aan voorbij.
sterregoud schreef:Wintu schreef:Wat een beetje frustreert is dat men het constant heeft over dat de dieren zijn gepakt die veelal niet achter, volgens hen geschikt, raster staan. Het irritante is dat wanneer je deze groep wilt overtuigen van het feit dat het raster niet werkt, men het op grote schaal moet gebruiken om aan te tonen dat het niet werkt. Eerder is de massa niet overtuigd en daar zit hem de pijn. Want de een gaat niet investeren in iets dat niet werkt en de ander wil bewijs op grote schaal dat het niet werkt.
De frustratie zit er meer in dat de media het niet juist weergeeft. Bijv. Bij Stefan Worst zijn er minstens 9 aanvallen geweest, en dus ook achter goedgekeurd wolfwerend hekwerk.
Toch wordt dan achteraf iets gevonden, waarbij ze zeggen dat het niet helemaal goed was, een paar centimeter hoger of juist lager had dan gemoeten.
De verslaglegging is niet objectief.
Daar zit m.i. Een groter probleem.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/152920 ... werend-hek
Dan zie je dat Mekel weer zegt dat het hek toch niet goed was……..
DubbelFun schreef:Zou er ook niet stevig kunnen meespelen dat de wolf de regering eigenlijk 'helpt' met het ontboeren van NL?? Dat de wolven dan nog sneller stedelijk gebied gaan opzoeken (makkelijke prooi), de vleesprijzen omhoog gaan (geen/niet genoeg vlees meer uit eigen land) en wij ons 'vergiftigen' met stoffen die er in NL niet in mogen zitten gaan we even aan voorbij.