Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mer1980 schreef:Vreemd die reactie inderdaad. Maar ik dacht dat Sky zou blijven tot jij hem zadelmak ging maken....
E4D schreef:Ik kan in de war zijn maar ik dacht dat Sky altijd best veel Joy hing en zich erg aan hem optrok? Leo was toch al veel zelfstandiger en onafhankelijker heb ik het idee. Joy laat het natuurlijk niet zien en is best wat gewend maar ik denk dat het misschien toch wat meer van hem vroeg toen Sky in "zijn kudde" zat en Sky erg veel op hem leunde dus het verbaasd mij eigenlijk niet dat Joy en Leo rustiger zijn nu Sky weg is.
Maar waarom en wanneer hebben Sky en Sam elkaar ontmoet? Toen Sky net bij jou kwam te staan? Ik dacht dat je hem toen ook al vrij snel met Reve hebt gezet omdat die wat zorgzamer en socialer is. Joy is wel groot zeg! Hoe oud is hij nu precies?
Ayasha schreef:Pretty staat nog altijd op de plek waar ze stond. So far so good op dat front dus. We houden er nog steeds rekening mee dat we haar mogelijk moeten gaan halen.![]()
Pien: ja, denk dat het nu vooral balen is omdat we opstarten en dan voelt het toch iets meer als falen ofzo.
Ik heb heel veel mensen die hun drie jarige ‘voor de winter’ willen brengen maar daar heb ik grof gezegd niks aan. Zij hebben een goedkope winter-plek waar ze buiten kunnen maar ik heb ze dan enkel gedurende de duurste periode (op elk gebied, zowel kwa seizoen als leeftijd.) de enige reden dat ik er niet op in schiet is omdat ik in de zomer een beetje er uur haal. Plus dan heb ik heb weer in februari/maart plaatsen vrij en das dus echt niet de periode om veulens te krijgen.
Eentje wilde ook haar shet-ruin brengen…. Dat zie ik niet echt goed komen met, tot nu toe, allemaal paarden die minimaal 1.48 gaan worden en 1 volle PRE en een PRE-mix.
Verrassend veel mensen met PRE-mixen ook trouwens.
Maar daar een shet tussen gooien… dan ben je toch beperkt met wat je er bij neemt wil je die shet heel houden… ik weet dat ze brutaal genoeg zijn maar als ze spelen zijn shetten gewoon fysiek in het nadeel tov een Joy. Dat risico vind ik te groot bij jonge hengsten.
pmarena schreef:Dat voelt ook wel eerlijker voor klanten denk ik. Maar ik zou zelf eigenlijk sowieso niet zo blij worden van winterklanten....dat je in de winter al dat gesleep hebt met regen, donker, kou, sneeuw, vorst, modder enzo.... en in het voorjaar vertrekken je klanten en inkomsten dan weer, jou met een vertrapte wei achterlatend
pmarena schreef:Je kan altijd 2 maanden doen, dat is ook al fijn lijkt me, en nog te overzien voor de klant. Je wilt ook niet 3 maanden lang een soort verzuurde sfeer krijgen
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het voorjaar geen inschaar-moment zou zijn...? Lijkt mij juist ideaal toch, om je hengstveulen (van vorige zomer) na de winter lekker buiten te gooien met maten om groot te worden
Duhelo schreef:Dan zou ik gewoon de prijzen in de winter omhoog trekken en werken met een 2-3 maand opzeg. Die dat een goedkope winterstalling zoeken vallen er dan wel tussenuit. En als je pakweg 75 omhoog doet in de winter en 75 omlaag in de zomer, dan is het voor de langdurige klanten op het einde van het jaar helemaal hetzelfde. En is het ook uitkomen in jouw portemonnee voor als je toch eentje hebt die na drie maanden winter het aftrapt. Je bent geen goed doel ook he, en 275 in de winter is écht geen gekke prijs.