Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:12

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:15

Mellow schreef:

Nee dit is een andere. Die van Annemieke is in het bos opgedoken.
Ik snap ook niet waarom die alleen maar op Annemieke haar groep staat em dat de comments uit zijn.

Maar wel schrikbarend dat er 2 van dit soort filmpjes verschenen zijn vandaag.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 03-11-22 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:18

Jorex schreef:
Mellow schreef:

Dit gaat om een wolfshond type hond en geen wolf, deze heeft dus een eigenaar ergens.

Daarom vroeg ik het ook. Dit is inderdaad een hond.
Was wel benieuwd naar het filmpje van wat Loretta bedoeld eigenlijk.

Maar soms worden er ook snel dingen de wereld in geholpen die dan weer niet kloppen. (Doelende op het dumpers filmpje).

Loretta

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:24

Het is soms ook wel lastig te zien of het een wolf of hond is. Daarom zei ik ook een beest dat op een wolf lijkt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:27

Loretta schreef:
Het is soms ook wel lastig te zien of het een wolf of hond is. Daarom zei ik ook een beest dat op een wolf lijkt.

Ik doelde niet op jou hoor daarmee (dingen de wereld in helpen die niet kloppen bedoel ik dumpert mee die gewoon in de titel wolf zet terwijl ze inmiddels vast weten dat het een hond is en dat mensen het klakkeloos geloven).
Ik heb nu net jou filmpje gevonden en dat lijkt mij geen hond...

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 664457626/

Staat als het goed is en jullie kunnen het openen in de reacties.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:29

Vanochtend nog een Saarloos tegengekomen, lijkt inderdaad best een beetje op een wolf.
Deze komt hier uit de buurt, schat van een hond. Loopt gewoon los mee met baas naast fiets.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:34

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:29

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:42

Hard wegfietsen was sowieso niet de keuze die ik gemaakt zou hebben, je gedraagt je dan als prooi en beest is altijd sneller dan jij.. Dan had ik m'n fiets eerder gebruikt als wapen/afweer..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 01:57

Dit zijn kinderen die naar school fietsen.
Die dieren horen daar niet, of het nou een hele of halve wolf is. En wat als je in paniek raakt? Je reageert instinctief in zo'n situatie. Dit is levensgevaarlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 02:57

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:10

Loretta schreef:
Het filmpje van de fietser duikt op meerdere plaatsen op. Het schijnt op de hoge veluwe gebeurd te zijn.

https://fb.watch/gA7dEAD-Az/

Dit lijkt me geen wolf eerlijk gezegd.
Maar kan me evengoed voorstellen dat je daar als fietser in de stress schiet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:31

Sansevieria schreef:
Loretta schreef:
Het filmpje van de fietser duikt op meerdere plaatsen op. Het schijnt op de hoge veluwe gebeurd te zijn.

Maar kan me evengoed voorstellen dat je daar als fietser in de stress schiet.

Tja opeens duiken nu overal loslopende wolfhonden op die mensen benaderen wat voor die rassen op zich al apart gedrag is.....ik weet het niet hoor volgens mij wordt er een vuil spel gespeeld. Juist eigenaren van wolfhonden zijn mensen die weten wat ze in handen hebben is mijn ervaring en nu lopen die honden opeens massaal weg

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:32

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:57

Loretta schreef:

Dit filmpje komt op mij heel 'nep' over.. de fietser kijkt heel erg al in de richting waar het dier uit de bosjes gaat komen, en vervolgens huppelt t dier een beetje achter de fietser aan (overigens respect voor de fietser die zo lang achterom kan kijken zonder om te vallen, dat doe ik m zeker niet na :+ )

Het filmpje van de terugkeerwolven... dat muziekje.. zit dat standaard bij zo'n opname...? T is erg Halloween zeg maar...

Buiten dat er zeker echte aanvallen zijn, is dit denk ik wel ook weer een onderwerp wat erg gevoelig is voor 'fake' news... hopelijk houdt iedereen zn hoofd erbij...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:24

dierenfan schreef:
Tja opeens duiken nu overal loslopende wolfhonden op die mensen benaderen wat voor die rassen op zich al apart gedrag is.....ik weet het niet hoor volgens mij wordt er een vuil spel gespeeld. Juist eigenaren van wolfhonden zijn mensen die weten wat ze in handen hebben is mijn ervaring en nu lopen die honden opeens massaal weg

Misschien stomme vergelijking. Maar als je een nieuwe auto koopt, zie je jou merk opeens overal en nergens opduiken. Niet dat ze er niet waren, maar omdat je focus nu anders is. Die wolf hondenrassen zijn er altijd, maar omdat de wolf zoveel in de media komt tegenwoordig, komt onze focus anders te liggen. Die hond was ook op een eerder tijdstip achter kids aangerend, maar dan werd 't niet gefilmd want stomme hond. Nu alles zo in de media is, is zo'n ras opeens meer in de picture. Ondanks dat die waarschijnlijk al jaren in die buurt woont.

Overigens gaat dat om de gene met de scholieren. Dat is gewoon een hond. Die van de wielrenner betwijfel ik of dat een hond is. De fietser wist dat er iets on het bosje zat, en is teruggefietst naar ik begreep. Dus vandaar de focus al gelijk op het dier in de bosjes, die had hij heenweg dan al gespot.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:31

Het is wel heel erg moeilijk om het verschil tussen een wolf en een wolfshond te zien. Laatst ging die Rick Mallen van Groep wolf ook nog nat. Hij heeft toen snel zijn bericht aangepast.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:01

Cer schreef:
Loretta schreef:

Dit filmpje komt op mij heel 'nep' over.. de fietser kijkt heel erg al in de richting waar het dier uit de bosjes gaat komen, en vervolgens huppelt t dier een beetje achter de fietser aan (overigens respect voor de fietser die zo lang achterom kan kijken zonder om te vallen, dat doe ik m zeker niet na :+ )

Het filmpje van de terugkeerwolven... dat muziekje.. zit dat standaard bij zo'n opname...? T is erg Halloween zeg maar...

Buiten dat er zeker echte aanvallen zijn, is dit denk ik wel ook weer een onderwerp wat erg gevoelig is voor 'fake' news... hopelijk houdt iedereen zn hoofd erbij...

Dat komt omdat als je goed kijkt je de wolf in de verte voordat hij langsfietst al de weg ziet oversteken.
Dus niet vreemd dat hij die kant op kijkt waar hij de bosjes is ingegaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:14

Oh echt? Ik ga het nog een keer kijken (de kwaliteit van die filmpjes zijn niet heel erg 4k ook geloof ik :+ )
Edit: ja ik zie nu ook de stills op de FB pagina inderdaad :j

(overigens, niet iedereen in Den Haag is pro-wolf he... just saying.. )

Ik ben benieuwd wanneer de wolfknuffelaars en masse naar de Veluwe gaan om met ze op de foto te gaan. Of is dat al een ding?
Laatst bijgewerkt door Cer op 04-11-22 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:15

Je ziet idd een schim oversteken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:41

Cer schreef:
Ik ben benieuwd wanneer de wolfknuffelaars en masse naar de Veluwe gaan om met ze op de foto te gaan. Of is dat al een ding?

Dat is al een ding en onderwerp van hevige discussies en zelfs een aanklacht tegen Park de Hoge Veluwe vanwege vermeend (toestaan van) voeren van wolven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:41

Tancreda4 schreef:
dierenfan schreef:

Misschien stomme vergelijking. Maar als je een nieuwe auto koopt, zie je jou merk opeens overal en nergens opduiken. Niet dat ze er niet waren, maar omdat je focus nu anders is. Die wolf hondenrassen zijn er altijd, maar omdat de wolf zoveel in de media komt tegenwoordig, komt onze focus anders te liggen. Die hond was ook op een eerder tijdstip achter kids aangerend, maar dan werd 't niet gefilmd want stomme hond. Nu alles zo in de media is, is zo'n ras opeens meer in de picture. Ondanks dat die waarschijnlijk al jaren in die buurt woont.

Overigens gaat dat om de gene met de scholieren. Dat is gewoon een hond. Die van de wielrenner betwijfel ik of dat een hond is. De fietser wist dat er iets on het bosje zat, en is teruggefietst naar ik begreep. Dus vandaar de focus al gelijk op het dier in de bosjes, die had hij heenweg dan al gespot.

Tja maar die auto's zijn er wel. Die dagelijks weglopende wolf achtige honden zijn er niet en nooit geweest ook. Er zit dus wel een verschil in. Ja ik ben erg bekend en begaan met die rassen.

Dit filmpje hier van die fietser is slecht van kwaliteit. Ik ben hem ergens op Facebook tegen gekomen daar zie je duidelijk de wolf oversteken en daarom de focus van de fietser

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:46

Dierenfan, klopt die heb ik ook gezien en daar zag je hem best duidelijk over steken.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:46

[/quote]
Maar kan me evengoed voorstellen dat je daar als fietser in de stress schiet.[/quote]

Tja opeens duiken nu overal loslopende wolfhonden op die mensen benaderen wat voor die rassen op zich al apart gedrag is.....ik weet het niet hoor volgens mij wordt er een vuil spel gespeeld. Juist eigenaren van wolfhonden zijn mensen die weten wat ze in handen hebben is mijn ervaring en nu lopen die honden opeens massaal weg[/quote]

Hier heb je wel een punt..
Wolfhonden met veel wolvenbloed zijn volgens mij geen beginnershonden.

Zou er meer handel in zijn dan eerder?

Worden ze losgelaten omdat ze te moeilijk zijn?

Of zelf bewust losgelaten om te kruisen met de wolfen die er al lopen..

Of ontsnappen ze nu meer omdat de eigenaren er te makelijk over denken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:12

Dan zouden ze uiteindelijk gevangen worden en in asiel belanden als het gedumpte wolfhonden zijn. Dat is het dus niet want daar zijn ze zelden aanwezig. Ze worden ook niet echt meer gefokt dan eerder.
Als er nu meer zouden ontsnappen dan zou ik verwachten in 1 van de vele Facebook groepen waar ik lid van ben zeker meldingen te ontvangen. Die komen echter gelukkig zelden voorbij. Daarnaast moeilijkere wolfhonden gaan na ontsnappen niet zelf mensen opzoeken haha was het maar zo simpel. Die moeilijkere exemplaren zijn namelijk wel schuw.

Vandaar mijn idee dat er een heel raar 'spel' gespeeld wordt met naar ik dan verwacht hybriden