Jeetje, wat naar zeg.. Ik hoop dat je snel een plekje kan vinden waar ze beter gaan staan. Want dit is ook niet een klein beetje vermagerd in een lange tijd. Ik gaf Elano seniores priores. 1kg droog met minimaal 3 liter water geloof ik, kan natuurlijk ook minder of meer geven. Ik gaf toen 250-500 gram met 1 liter tot 2 liter water. Elano eet het graag. Nu heb ik nog een beetje over om te gebruiken voor in de tuin.
@fran
Ja, moet nog heel wat vanaf. voor de vries-kou heb ik maar 3 borstels aan haar eraf kunnen halen. Joya heeft groot gelijk. Enig idee wat er allemaal in, onder en achter 'takjes' verstopt kunnen liggen?

@renee
Ja idd! Vooral met warme lente-zonnetje, vogeltjes die fluiten etc!
Heerlijk om de paardjes zo te zien spelen. Ik word daar altijd helemaal happy van! (Tot er een plukje manen of staart eruit word gebeten, dan kan ik janken.

Kwa westernzadels geen idee. Maar paarden groeien nog flink door. Niet alleen in de hoogte, maar ook in de breedte natuurlijk.
@kab
Ja en voordeel is als je in 1 week meerdere keren herhaalt, is dat ze vaak beter onthouden. Als je iedere keer een maand later pas weer wat doet, onthouden ze het ook wel, maar met 5 keer ben je mogelijk minder verder doordat je mogelijk weer bij het begin moet beginnen. Met Elano doe ik nieuwe dingen vaak ook in een maand tijd meerdere keren het nieuwe, zodat hij het beter onthoud.
Mijn hart zit altijd ergens in mijn keel als een paard half onderuit gaat. Met hongarije toen ook, toen het nat en glad was. Pony's kunnen ermee omgaan hoor, maar toch.. Ik ben dat totaal niet gewend.

Rijden ziet er goed uit zover ik kan zien!
@fenna
Heb je al een volgtopic?

En je teddy ziet er mooi uit, ook heerlijke bos manen!
Gister mochten de paardjes weer even naar het land. Elano begon gelijk zijn vriend te pesten, terwijl zijn vriend veel liever wilde eten. In de middag voordat ze weer terug mochten even een rondje met de fiets gedaan met Elano. Gelijk nieuwe straten gepakt en 2 stukjes gedraafd. Eerst snapte hij het niet, het is natuurlijk al een hele poos terug dat we met de fiets gingen (draven). Maar eenmaal in draf, ZOEF! De tweede keer wilde meneer eigenlijk niet meer naar stap. Hij vond het veel te leuk! In totaal een rondje van 20-25 min gedaan, maar door de draf zal het wel wat korter geweest zijn. Ben enorm blij dat we weer 'veilig' en met dikke pret met de fiets op pad kunnen! Dus binnenkort misschien weer naar het strand wandelen!

En ik heb in de buurt een compleet boomloos zadel gezien voor een leuke prijs. Zondag ga ik even kijken en mogelijk kopen. Dus wie weet toch nog een zadel voor meneer. Kan dat ding desnoods alleen voor het zadelmak maken gebruiken. Want weet ook niet hoe boomloos zit, zeker met mijn heupen is dat een dingetje. Maar we zullen het zien.
Was eigenlijk de bedoeling om te wachten met een zadel, maar voor die prijs + 3 straten verderop te halen.. Denk niet dat het zadel over 4 jaar weer te koop zal staan. En kan later altijd nog kijken voor wat anders.