de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:57

AC, wel fijn dat ze het wel goed doet in de training, maar zo sensibel zou ook niet alles zijn voor mij inderdaad, gewoon goed aankijken dus straks..

Wat heerlijk zo op het strand! Dat is ook echt een droom van mij.. Ooit...

En die trail ziet er wel leuk uit, die foto met die koe! Echt grappig! Knap dat die zo braaf was!! :))

Hier rustig. Ik wil eerst de tandarts langs hebben, maar die heeft op het moment geen plaats. Dus lekker wandelen en een stapritje zo nu en dan. Meer zit er even niet in..

Wel laatst nog even drafje en balkjes gedaan. Vond ze erg raar, maar ze deed het wel braaf :+:

Hoop dat de tandarts snel kan, en dan daarna lekker aan de slag. Fysio er nog even bij zodat ze echt los is en dan trainen. Wil in aug meerijden op de keuring, met bestgaand en eigenlijk ook gewoon proefjes. Moet lukken. Ook al is het maar B. :))

Picassox

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:56

Het was ook echt een droom, alleen nooit gedacht dat hij zo snel zou uitkomen met een 4-jarige! :D :=

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:42

Blondje is "onder handen"genomen door de "fysio" heel leerzaam en bijzonder om te zien, niks kraken of wat dan ook maar wel loswerken.
Ze moest daarna aan de longen even sukkelen om de afvalstoffen af te voeren, en ze was echt al beter, morgen 20 min erop. Hij was blij dat ik ze op deze manier gecontroleerd in gang heb gehouden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:58

Oh da's fijn! :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:59

Lastig dat ze nu zo sensibel is Abercrombie. Hoewel ik zelf wel voorstander ben van een drukke stal. Mijn merrie stond voorheen op een stal met een halve kinderboerderij ernaast. Alpacas en rennende spelende kinderen naast de bak is misschien niet fijn in het begin, maar zo wennen ze er wel aan. Tegen de tijd dat ik met haar op concours ging keek ze van weinig meer op.
Wat gaaf zo naar het strand Picasso!
Mooi dat ze onder handen is genomen Peetje, hopelijk kunnen jullie weer verder rijden als voorheen.

Hier een hele tevreden ruiter. Heb meegedaan aan een indoor cross. Gister in de dressuur wat spanning aan het begin van de proef, daardoor 185 punten. Springen was in een kleine binnenbak, hier kreeg ze ook flink wat spanning en maakte zich helemaal klein, maar met wat aanmoediging sprong ze foutloos rond. De cross was vandaag, daar ging al snel de knop om en veranderde ze in een crossmonster,foutloos rond met 6 strafpunten voor tijd. Ze vind het nog erg spannend, maar ze doet het wel mooi allemaal :D .

Afbeelding
<3

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:51

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:34

Zo, wat zijn jullie allemaal goed bezig! Naar het strand, indoor cross, springen. Toe maar.
Ik lees nog steeds bijna elke dag mee, maar heb eigenlijk vrij weinig te posten. Ondanks dat vind ik jullie vooruitgang erg interessant en leuk om te lezen.
Happy gaat goed. Tenminste, hij heeft telkens wat last van een klein plekje aan de binnenkant van zijn lip. Ongeveer een centimeter in doorsnede. Het bloedt niet. Denk zelf dat het van het bit komt (hij wordt op een dubbelgebroken appelbitje gereden), daarom maar een afspraak met de bitfitter gemaakt. Zelf heb ik geen voorraad bitten liggen en om nu maar op de bonnefooi een bit aan te schaffen.
Zijn vaste amazone is twee weken op vakantie. Daarom wordt hij nu gereden door mijn veertienjarige dochter. Wat doet hij dit braaf! Zelfs de rotjes en het vuurwerkt (bij ons in het dorp zijn ze hier al een paar dagen heel actief mee) doen hem niets. Ben dan toch wel heel trots op hem.
Aangezien ik voor die tijd niets meer zal posten, voor iedereen fijne jaarwisseling en een sportief 2016!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:59

Ik was jullie kwijt :P

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:35

Gelukkig heb je ons weer gevonden ;).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:51

Strand ligt hier echt op 10 minuten stappen afstand maar ga echt te weinig. Puppy is wel echt super braaf op het strand. Waar m'n grote omdraait en weg rent voor een catamaran die omvalt staat pup te kijken waarom doe je dat :/ verder wel echt super sensibel en snel spanning. Terwijl die grote een enorme binnenvetter is, beide wel lastig maar vind een paard die het uit toch wel makkelijker.

Puppy gaat af en toe echt wel goed en vind het ook echt super fijn dat instructeur en ik op een lijn zitten mbt opvoeding en wat wel en niet accepteren.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:03

Iedereen een prettige jaarwisseling gewenst!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:57

Ja, iedereen fijne avond vanavond! :*

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:05

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:39

Nog een paar uurtjes en dan zijn onze puppen 5 jaar :oo. Op naar een sportief en gezond 2016!! :)F

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:19

Erg druk hier momenteel, maar iedereen een fijne jaarwisseling en op naar een superpaarden2016!!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:34

Alvast een hele fijne jaarwisseling allemaal *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:56

Fijne jaarwisseling en een heel goed 2016 voor iedereen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 10:17

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:03

Eerste ritje van het jaar zit er al op!!

Afbeelding

Beste wensen allemaal!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:23

Wat is je bedoeling Abercrombie? Verkoop, sportpredikaat of enkel een klassering tot een bepaald niveau? En wil je haar volledig uitbesteden of moet het iemand zijn die aan huis komt.

Wel bijzonder dat het zo'n sensibel dier is trouwens! Dat had ik niet direct verwacht met deze bloedvoering :o

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:48

beste wensen iedereen!!

Blondje doet het weer enigszins , ze weet nog goed dat bepaalde dingen wat zeer deden dus dat moet nog even gereset worden.
Ze zoekt links wel wat steun in mn hand,maar volgens die fysio is dat omdat ze even dr balans terug moet vinden. Niet dat ik kilo's in mn hand heb maar zo net wat meer en niet helemaal kunnen lossen.

Wel beter dus gelukkig.

Kreeg nog een mooi cadeau van mn echtgenoot, ik kreeg een nieuw Kingsley zadel afgelopen woensdag, was een aangename verrassing!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:49

gomir schreef:
Wel bijzonder dat het zo'n sensibel dier is trouwens! Dat had ik niet direct verwacht met deze bloedvoering :o

Vandaag waren er 3 paarden verhuisd. De stalhouder stond met een hoge druk reiniger de stallen schoon te spuiten. Helemaal uit dr doen.

Beest is gewoon niet op dr plek op deze rumourige drukke pensionstal. :n

En waarom verwacht je dat niet bij dit bloed? Ken je Glasgow nakomelingen? Ik kan er vrij weinig over vinden.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:11

Misschien dan toch een idee om een rustigere stal te zoeken Abercrombie? Lastig dat ze zo snel uit dr doen is.

Fijn dat Blondje beter gaat na de behandeling, hopelijk blijft de stijgende lijn. En wat een fijn cadeau :D

IwanLuver heeft er al een heerlijk ritje opzitten!

Hier even een update van de afgelopen 3 weken. Guus ging niet helemaal fijn. Ik had het idee dat het zadel niet helemaal lekker lag dus de zadelmaker laten komen. Nou mijn gevoel was de juiste. Ze staat behoorlijk frans linksvoor, waardoor dus blijkbaar dr libkerschouderkop meer naar buiten staat, en het zadel drukte behoorlijk op haar schouder volgens de zadelmaker. Zonder dat ik mijn verhaal vertelt had wist de beste man precies al onze "zere" plekken te benoemen!! Dus zadel opgevuld, uitgedeukt en weet ik veel allemaal, en echt wat een verschil!! _/-\o_ Ik weet niet of jullie het nog weten, maar we stoeide behoorlijk met de linkergalop, was echt een vastlopertje. Nou dat is sinds de zadelmaker met 90% verbeterd. Zo fijn, maar ook dubbel.... dat zadel lag dus gewoon al die tijd niet fijn. Zadel drukte enorm op dr linkerschouder waardoor ze niet goed in kon buigen links en dus niet met het linkervoorbeen weg kon, dus bijna altijd verkeerd aansprong. Maar goed, niet te veel over nadenken. Ze gaat nu dus echt fijn, ik heb maar een startkaart aangevraagd :o Ik heb dr pas 2 keer op vreemd terrein gereden dus dat wordt nog wel ff oefenen maar eigenlijk wil ik wel ergens in februari gaan starten. in de B hoor :D Eerst maar een paar fijne B rondjes rijden, en als dat fijn faat L1. Dus al emt al happy. ik hoop zo dat we in deze flow blijven.

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:11

Abercrombie schreef:
En waarom verwacht je dat niet bij dit bloed? Ken je Glasgow nakomelingen? Ik kan er vrij weinig over vinden.

Volgens mij is hij ook niet zoveel gebruikt. Glasgow zelf vind ik vooral aantrekkelijk voor maat, massa, galop en vermogen, die staat me niet direct om zijn scherpte en bloed op het netvlies ;) Nu onder Jur doet hij het wel heel goed in de sport trouwens, maar als die ze niet aan het springen krijgt...
En dan gecombineerd met een moederlijn waar Darco opnieuw voorin zit en Cor en Galoubet erachter dan had ik gewoon een ander type paard verwacht :+ Hoewel de merries van Darco in mijn beleving wel bloederiger lijken te zijn dan de ruinen/hengsten.

Maar wil je haar verkopen of gewoon een periode laten uitbrengen?

Mijn merrie was trouwens ook enorm rillerig en nerveus van alles, maar die is met training en geduld nu juist helemaal in haar nopjes bij ons op stal. Er is altijd wel wat te beleven :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:58

Gomir massa maat en vermogen heeft ze absoluut. Al moet de massa nog beetje komen maar je ziet wel dat ze zwaarder gaat worden.

Ik weet nog niet wat ik ga doen met haar. Voor nu wil ik dat ze doorgereden wordt en geklasseerd zodat ze in ieder geval interessanter is voor de verkoop.

Ik heb in het verleden een ongeluk gehad met een paard. Dat sensibele is gewoon niet meer aan mij besteed.

Andere stal is geen optie. Waar ik nu sta is 900 meter bij huis vandaan en verreweg de beste accomodatie in een omtrek van 25 km.

Het had voor haar beter geweest als de stallen niet rond om de binnenbak waren maar bijvoorbeeld ook buiten nog een rustige unit met stallen. Maar goed dat is niet zo.