Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:40

je pony is duur, of ligt dat aan mij? of zijn het waardevolle toebehoren?
als je haar snel kwijt wilt kan je beter wat lager gaan zittenk denk ik, maar zit niet oz in de pony prijzen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:42

Adin schreef:
je pony is duur, of ligt dat aan mij? of zijn het waardevolle toebehoren?
als je haar snel kwijt wilt kan je beter wat lager gaan zittenk denk ik, maar zit niet oz in de pony prijzen.

Voor een haflinger is dat misschien duur, maar niet voor deze. Mooie leeftijd, je kunt er alles mee.

Noeka

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:44

Idd zoals Langcara zegt, ze is voor mij altijd veel meer geweest als een haflinger. Ze kan springen, dressuurwerk, lekker buiten gereden worden, en mits genoeg weidegang zie ik er zelf nog een kinderpony in. :) Ik vraag naar mijn weten niet veel, ik vraag evenveel als dat ik er een jaar geleden aan betaald heb. Ook met toebehoren wel is waar, en toen had ze die basis dressuur dat ze nu heeft nog niet onder de knie. En de wedstrijd ervaring ook nog niet... Dus ik vind mijn prijs niet zo heel oneerlijk? :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:45

Gefeliciteerd Spaikey!

Ik vind de vp netjes. Neem aan dat er nog ruimte is voor onderhandeling?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:46

oke, het lijkt mij gewoon veel maar zoals ik al zei, ben ook niet zo thuis in de pony markt.
Leuk is ze zeker.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:47

Adin schreef:
oke, het lijkt mij gewoon veel maar zoals ik al zei, ben ook niet zo thuis in de pony markt.
Leuk is ze zeker.

Als je kijkt naar sportponies in het algemeen, zijn ze in verhouding DUURDER dan paarden. Echt waar! Slaat eigenlijk nergens op maar het is zoals het is.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:48

Zeker en vast, maar ik begin het wel erg te vinden... Binnenkort kan ze niet meer op de weide, en Siska is echt geen pony die je zo maar binnen houd. :(:)

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:49

Iemand nog op zoek naar een braaf recreatiepaard voor bosritten? Tuigpaard merrie van 13 jaar, heel leuk een aanhankelijk karakter! Lagere prijsklasse, gaat alleen naar hele goede plek met weidegang!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:58

Langcara schreef:
Adin schreef:
Leuk is ze zeker.

Als je kijkt naar sportponies in het algemeen, zijn ze in verhouding DUURDER dan paarden. Echt waar! Slaat eigenlijk nergens op maar het is zoals het is.

Volgens mij is dat altijd wel geweest. Kan me niet anders herrineren. Maar goed, goede sportpony's willen paps en mams misschien ook wel meer voor betalen? Ik zit helemaal niet in de pony's. Erg lastig nu ik een 1,5 jarige welsch C probeer te verkopen :+

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:00

jonge dieren die nog niets kunnen, die wil niemand. Men wil tegenwoordig alles kant en klaar hebben.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:02

Ja dat merk ik. Krijg ook helemaal geen reacties :+ Nou ja, als we de winter overzijn dan hoeft hij eerst ook niet meer weg. Dan staan ze toch 24/7 buiten. Dan maak ik hem wel klaar. Kan de prijs ook omhoog!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:14

WinBinChes schreef:
Ja dat merk ik. Krijg ook helemaal geen reacties :+ Nou ja, als we de winter overzijn dan hoeft hij eerst ook niet meer weg. Dan staan ze toch 24/7 buiten. Dan maak ik hem wel klaar. Kan de prijs ook omhoog!

Dat doet iedereen. Nu is het eigenlijk geen tijd van het jaar om te verkopen. Te veel aanbod, te weinig vraag.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:17

Ik krijg ook moeilijk verkocht hoor. Heb net nog even zitten rond neuzen, staat een haflinger te koop een ruin voor veel meer geld als dat ik vraag... Jeetje! :')

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:20

Arabiertje* schreef:
Proficiat Spaikey!

Ik heb net een nieuwe advertentie gezet van mijn paardje dat ik te koop aanbied.
[EA-TK-PP] Super lieve 7 jarige haflinger merrie met potentieel!

Ik mis een beetje de prestaties. Ze heeft wedstrijden gelopen. Wat waren de resultaten?
Ik zie veel advertenties waarin staat dat het dier een bepaald niveau heeft. Bewijzen zijn er dan echter niet.
Als een paard of pony volgens zeggen op z- niveau getraind wordt. Waarom is dat dan niet terug te vinden in de sportstanden vraag ik mij altijd af.
Potentie wordt (zeker bij de ponies) niet betaald. Resultaten wel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:20

Langcara schreef:
WinBinChes schreef:

Dat doet iedereen. Nu is het eigenlijk geen tijd van het jaar om te verkopen. Te veel aanbod, te weinig vraag.

Ja als ik niet hoefde dan deed ik het ook niet. Maar hij staat nu op de wasplaats in een noodstal. Prima hoor, maar wil ook wel graag mijn stal wat leger :+ Maar goed, als hij niet verkocht is dan maak ik hem volgende winter klaar.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:22

Oefenwedstrijden zijn er om te oefenen en veel te leren, vandaar dat er geen resultaten te vinden zijn. Maar ik vind dat prima, zo kan ze rustig op haar gemakje leren zonder dat er echt drang moet zijn dat ze het perfect zou moeten doen. Normaal zou ze deze zomer gestart zijn in de LRV maar toen had ik het probleem dat ik geen vervoer had. Ik ben wel altijd naar de LRV trainingen geweest, en op oefenwedstrijdjes heeft ze haar ook altijd super goed gedragen. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:24

pullaar schreef:
Zonde, mijn merrie welke ik te koop heb is "maar" 1.69 - 1.70, verders voldoet ze aardig aan je eisen :)

Heb je misschien wat meer info?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:24

Tja, het kan aan mij liggen. Maar een 7 jarige haflinger met potentie zou ik wat meer van verwachten vwb. Sportstanden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:25

@Winbinches: welke kleur en afstamming, al geruind?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:26

Vind een leuke haflinger die siska :j
Ik zal alleen even achter je vraagprijs weg halen mits voor een goed huis bespreekbaar lijkt mij dat je toch altijd een goed huis wil ongeacht of ze 2000 bieden of 1500

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:29

Wat een grappige mail krijg ik nou net! Mag ik die hier even kopieeren? :')

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:41

Voorlopig blijft hij nog even in pension bij de oude eigenaar. Ik heb hier alleen "buiten"stallen onder de kap van de schuur, hij staat nu lekker volledig binnen in een geïsoleerde stal, niet dat het daar warm is. Maar wel stil van wind. Ik ben een beetje huiverig dat als ik hem naar huis haal het weer omslaat en dat het gaat vriezen en een pak sneeuw komt. Daar kan ik ten alle tijden rijden en hoef ik niet te slepen met de trailer.

@Arabiertje: Ik vind de haf wel wat aan de prijs, de handel is niet best en als je er vanaf wilt op korte termijn is dit erg veel geld. Ik snap dat je haar niet voor niks wil afgeven maar veel ervaring qua wedstrijden heeft ze ook niet echt. Daarbij verkoop je een Haf als sportpony alleen maar aan liefhebbers.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:44

Kan best wel zijn hoor, en begrijp best dat je dat misschien '' veel '' vind. Maar ik geloof zeker en vast dat iemand die wel de mogelijkheid heeft om op wedstrijd te gaan, daar zeker een fijne pony aan gaat hebben. En dan vind ik 2000euro niet veel geld voor haar, want dat is ze meer als waard. Ze is een echte all rounder, ik zie ze zelfs nog mee in de cross lopen. Alles zal ze doen wat er van haar gevraagd wordt...

Dringend, is veel gezegd. Maar binnenkort als ze niet meer de weide op mag, gaat het moeilijk worden...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:59

Langcara schreef:
Evelijn schreef:
Als hij echt de baas is dan is hij daar niet de hele dag druk mee. Daarnaast als hij redelijk dominant is verander je hem niet in een knuffelpaard. De dominante hebben niet iemand nodig die hem aanhaalt, als je echt een knuffel zoekt zou ik kiezen voor een paard wat niet te hoog in de rangorde is.

Hangt ervan af. Niet alle paarden zijn leider uit dominantie. Net zo min als je dat bij mensen hebt.
Je hebt paarden die gewoon leiding hebben doordat ze de anderen als een magneet achter zich aantrekken. Misschien omdat ze iets van vertrouwen geven naar de anderen toe of iets van wijsheid uitstralen, zonder dat ze iets afdwingen.

Gefeliciteerd Spaikey! Snel ophalen dat paard!

Het is niet zozeer dat ik echt een knuffelopaard zoek hoor, dat is niet het belangrijkste. Maar mijn haf is ook erg dominant en is wel een knuffel. Ben dus benieuwd wat er gebeurt als ik ze match. Of mijn haf merrie het onderspit delft of dat hij dat doet, maar dat is nu nog niet van belang. Idd eerst maar is buiten rijden.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:19

Arabiertje was de ruin niet bevallen dan ..die je gaan proberen was.

Als ik veel centjes had zou ik wel geinteresseerd zijn in siska ..maar dat is jammer genoeg niet zo :(