Vanwege een medische misser kon ik niet meer rijden op mijn merrie en moest ik op zoek naar een brave.
Zo kwam deze Warlander op mijn pad en staat nu sinds 10 dagen bij mij op stal.
Helaas bleek ik hem voor de neus van Nouvel te hebben weg gekocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diortje_vds schreef:Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Hier eindelijk nog eens een nieuwe kanshebber...zaterdag gereden naar oldenburg, verschillende paarden, verschillende plaatsen...in totaal 950 km verreden![]()
Met 1 merrietje van 3 jaar had ik een 'coup de coeur', als je ze zag staan gebonden zou je eerder denken een lelijk eendje, een ezeltje haha, nog een echte puppy zeg maar, van de wei geplukt en zadelmak gemaakt, overbouwd...
Maar onder het zadel zag ik meteen potentieel, de verhoudingen kloppen, mooi achterbeen erop, en duidelijk een hele fijne instelling, na 5 minuutjes heb ik haar zelf overgenomen en het gevoel klopte met het beeld, voor nog maar kleine 2 maand ohz te zijn heel aangenaam te rijden, veel balans, veel go maar wel nuchter. Al vrij makkelijk in de aanleuning voor zo puppy te zijn, stap en galop zeer goed, draf wat 'gewoontjes' maar met een sterk achterbeen dus die draf komt dan wel met het werk en jaren.
In stal is ze heel nuchter en lief, op en afzadelen ook heel simpel, niet zuur. Overall heel ongecompliceerd.
Rx hadden we al laten checken en is ze clean, rechte gelijke voeten, en we hebben ze zelf al even op de volte gezet zacht en hard en ook dat was goed.
Ook de VP was correct navenant de kwaliteit dat het paard nu toont.
Dus deze late namiddag wordt ze klinisch gekeurd, we gaan het volgen online, aangezien we niet meteen terug zo ver konden rijden.
Dus nu duimen maar...
Nouvel schreef:N_B_N schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels in de openingspost. Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic.
Ik, lusitano of PRE of iets in die richting…
Maar 15 jaar vind ik te oud helaas .
Dank voor het meedenken !