Vandaag naar de dokter gegaan omdat ik terug wakker werd met keel en oorpijn 
Mijn amandelen zijn inmiddels ontstoken dus meteen AB (omdat mijn immuunsysteem onderdrukt wordt.) toen mijn man thuis kwam van het werk zei die ‘moet ik u brengen want gij zijt echt bleek’ maar na genoeg paracetamol kon ik zelf wel gaan. (Dokter woont op vijf minuten.)
Ik ga het heel algemeen houden gezien er mensen mee lezen en ik niemand’s privacy wil schenden. Het meisje dat gevallen is, is sinds vandaag uit het ziekenhuis. Ik kreeg echter ook het nieuws dat een kennis in kritieke toestand ligt door een hersenbloeding…
heb haar een berichtje gestuurd voor wanneer ze wakker wordt want ik weiger te denken in ‘of’. Toen ik wakker werd en mijn gsm vol berichten stond van vrienden en kennissen hielp me dat enorm… heb net ook met haar vriend gepraat want vaak worden die wat ‘in de steek’ gelaten. 
Sam hebben we in overleg met de DA en de smid van de ijzers gehaald… hij trapte ze steeds af en dat kwam de hoef ook niet ten goede. Dat voelt ook een beetje confronterend …
De komende dagen ga ik fysiek rust nemen want van AB wordt ik altijd suf. 
Muga schreef:Gefeliciteerd met je mooie prijs!! Knappe merrie maar jij ook super goed gedaan na je grieperige weekje!
Hopelijk een snel herstel voor de gevallen amazone... sommige mensen gun je wat karma als ik zo lees hoe je mederuiter reageerde...
Ah die krijgt haar karma nog wel. Over Sam zei ze het ook en daarna is ze nooit meer voor hem geraakt. Je zou denken dat ze daar van leert maar….
ik weet dat ik een goed paard heb, onervaren maar goed. Zij is degene die zichzelf omlaag haalt door neer te kijken op Rêve. In haar hoofd wint een ‘gewone knol’ het van haar sport gefokte maar Rêve heeft uitstraling en goede basisgangen…. Rêve is geen ‘recreatieknol’ kwa kwaliteit zoals ze dat dan oneerbiedig zeggen…. Ze doet het zichzelf aan… erken gewoon de kwaliteit van een dier en besef dat degene met de beste vorm van de dag de winst pakt. Vorige week had ik een ***dag. Tja dan eindig ik ook onderaan. Dat maakt mijn paard niet slechter of minder. De anderen waren beter. Klaar. Eigenlijk creëert ze haar eigen karma.
De vrouw die met mij staat te praten in de prijsuitreiking heeft altijd goede paarden. Ik heb haar eens getroost en aangemoedigd jaren geleden omdat ze een rotdag had en haar trainster vuil gereageerd had. Wij zijn nog altijd even trots op elkaar als het de ander lukt ook als we tegen elkaar rijden. We zijn allemaal mensen die ons best doen uiteindelijk.
Het enige waar ik moeite mee heb is wanneer frustratie dan fysiek af gereageerd wordt op een paard en dat gebeurde…. Dan gaat míjn compassie (compassion niet medelijden) heel snel de deur uit.
petraaken schreef:gefeliciteerd met je 2de plaats. HOpelijk komt dat meisje er toch snel bovenop. Op de omheining terecht komen klinkt echt niet als stomme val die wel eens kan gebeuren.
Nee inderdaad. Ze zou een wervel hebben die geraakt is. Ze is thuis maar volgende week terug controle. Ze heeft erg veel pijn 
Maflinger_S schreef:Wow, wat loopt "Terror" al netjes door de baan. Mooi constant inderdaad en zo te zien best relaxt. Goed gereden!
Je conculega's zullen wel een beetje balen: eerst kom je met Sammie de show stelen en nu heb je "Terror". Of je kunt rijden is al lang geen vraag meer (als het dat ooit al was).
thanks… dít is de Rêve die ik ken… ben zo blij dat ze zich comfortabel genoeg voelde om het te tonen en zo snel al.
er was zoveel aan het gebeuren (sportvelden rond de ring, veel beesten) en Rêve kan dan echt gewoon denken ‘whatever’ 
Als ze meer ervaring op doet wordt ze gewoon de droom van elke ruiter. Ze vond een veld even eng (in het begin als ik haar terug neem aan het jury hokje) even laten kijken, gerust stellen en dan draaien die oortjes naar mij en weet ik: ze is er klaar voor.
Ze zal heus nog wel wedstrijden hebben waar iets haar onrustig maakt maar dit is het doel… dat ze zich thuis voelt, vertrouwen heeft en happy is.
Mijn conculega’s, deze specifieke conculega en ik hebben wel een historie..
ze neemt mijn successen persoonlijk om een of andere reden.
ik mijd haar normaal tenzij ze dus zo iets doet dus ik heb geen ide of ik haar persoonlijk erger of dat ze het zichzelf gewoon graag moeilijk maakt.
jokari schreef:Wat een lelijke opmerking van die ruiter. Die heeft het woord medeleven duidelijk niet in de woordenboek staan. Je zou die haast toewensen zelf een keertje te moeten worden afgevoerd.

Hopelijk komt alles goed met dat meisje.
Nee alleen als ze zelf wat aan de hand heeft. 
Voorlopig lijkt het er op dat het meisje van zondag volledig zal herstellen al zal dat niet op een paar dagen zijn. Vandaag ook even met haar gepraat omdat ze wat onzeker geworden is (begrijpelijk natuurlijk )
Dus ik houd wat contact met haar. 
pmarena schreef:Kijk ze die ring in wandelen alsof ze dit al ik weet niet hoe vaak gedaan heeft

Gaaf hè 
Dat vind ik het mooiste deel van het filmpje eigenlijk.
die ‘ik ben er, laat het feestje maar beginnen’ attitude van haar…. Dá’s mijn meisje… de wereld is bedoelt om aan haar hoeven te liggen. 
Mars schreef:Ze oogt wel echt een stuk constanter dan in de eerste paar proeven die je had geplaatst.

Mooi zo'n stijgende lijn! Kan begrijpen dat je heel trots bent.
Als ze die ontspanning vind kan ik daar naar toe werken. Als ze gespannen is ben ik vooral pogingen aan het doen om korte momenten van ontspanning te vinden. Een gespannen paard leert niet dus ik vraag niets ‘extra’ als ze spanning heeft. Dat is wellicht passief van mij maar Rêve is een binnenvetter en ik wil dat ze weet dat ik naar haar luister. Ik kan haar negeren en er aan zetten maar dat doe ik drie keer en de 4e keer ben ik degene die afgevoerd wordt vrees ik. 
Daarom zien de eerdere filmpjes er ook wat ‘laks’ uit denk ik… zoeken naar hoe ik haar ontspannen krijg zie je nu eenmaal niet meteen terug .. 
Rêve is daarin wel moeilijk. Ook omdat ik met Sam haast een telepathische band had… met Rêve heb ik altijd het gevoel dat ik haar totaal niet ken omdat ze zo onvoorspelbaar kan reageren. 
Maar dat komt wel. We hebbrn tijd.
de goede proeven geven moed en de slechte leren me lessen.