Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Mijn post was niet specifiek op Kiwiaa hoor, maar meer op een trend die ik zie, dat er veelal aanvankelijk gezocht wordt naar een doorgereden ervaren braaf en soms zelfs bomproof paard en dat er dan vanwege budget overgestapt wordt op een groene die lief en braaf lijkt.
Zal ook zeker niet altijd fout gaan, iedereen is ooit voor het eerst op een groentje gestapt. Als je van jezelf al een behoorlijk zekere ruiter bent en geen problemen hebt met af en toe een bodemonderzoek, dan ga je er met begeleiding inderdaad gewoon komen.
Maar ben je wel snel onzeker als een paard wat onverwachts doet en stop je dan met echt rijden en ga je afwachten wat er gebeurt dan is een jonkie in mijn ogen niet geschikt, ondanks begeleiding, ondanks rijniveau. Het is niet voor niets dat paarden die beleerd zijn en doorgereden duurder zijn. Als iedereen er maar een fijne basis in kon rijden om tot een zelfverzekerd en werkwillig paard te komen, dan was dat geen extra geld waard. Het is gewoon niet voor iedereen. Zelfs in de top heb je ruiters die jonge paarden from scratch opleiden en heb je ruiters die ze overpakken als de basis doorlopen is. Het heeft echt niet alleen met rijvaardigheid te maken.
Lzzl schreef:Romy1234 schreef:Ik heb de mijne nu ruim 5 maanden in bezit maar twijfel nog steeds, ze is heel braaf op zich maar krijg er niet de band mee waar ik op hoopte.
Maar goed al zou ik haar verkopen weet ik ook niet zo goed wat ik nou wel zoek...
Jeetje wat vervelend, Romy! Hoe komt dat denk je?
Romy1234 schreef:Ik denk voor een deel ook aan mijzelf, zit niet geweldig in mijn vel en vind alles beetje spannend.
Dan twijfel ik of ik niet te snel mijn keuze heb gemaakt, ze was de eerste en enige waar ik ben wezen kijken.
En merk dat ze dressuurmatig ook niks gewend is, is altijd mee gesprongen en ondanks elke week les lijkt ze niet over d’r rug te willen lopen (rug etc op de foto’s geweest, is goed).
Romy1234 schreef:Ze heeft afgelopen weekend voor het eerst gereden en na de tijd stond dat meisje met haar te knuffelen, die hadden meteen een goede klik. Vond dat heel mooi om te zien maar aan de andere kant denk ik dat wil ik ook maar doet ze niet bij mij.
Amyciation schreef:Bedankt voor jullie hulp.
StalNollie, dat heb ik eigenlijk al gedaan, ik ben gewoon slecht in “ongemakkelijke” gesprekken. Ik heb al gezegd dat de huidige prijs te hoog voor mij is en dat ik niet voor een tweede bezichtiging kom als de prijs vaststaat, alleen om hun en mijn tijd te vermijden. De verkoper zei dat de prijs bespreekbaar is als het paard naar het juiste huis gaat, maar nu heb ik zoiets van "ok maar wanneer praten we eigenlijk over concrete cijfers".
Dilan93 schreef:Wat betreft papierwerk is het in mijn geval enkel een koopcontract geweest. En natuurlijk paspoort en stamboekpapieren van het paard
Onderhandelen zou ik, als ik dat zou doen, pas doen na een keuring. Als je er zeker van bent dat je het paard gaat kopen.
Voor het vervoer naar de keuring zou ik het overleggen met de huidige eigenaar, of een dierenarts op stal laten komen