Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:46

Gefeliciteerd Cheyenne!

Onee, Liiesjjj!! Wat onzettend jammer! Pfff... dan is het zo goed dat je bent gaan keuren.

Waardeloos, moet je weer opnieuw beginnen

Ik kan gewoon helemaal niks meer vinden wat mij aanspreekt en wat binnen mijn budget past. Weet gewoon niet meer waar te beginnen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:47

Jeetje Liesjje, wat naar.
Kan me voorstellen dat je daar ziek van bent :(:)

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:53

Rot Lies. Hoe komt zo’n jong paard al aan zulke artrose?

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:10

Geen idee hoe ze eraan komt. Slecht fokproduct, verkeerd voer, slijtage door trauma, aanleg? Ja zeg het maar. Ik weet het niet.

Las net mijn bericht terug en zie dat ik heb gezegd artrose in de benen, maar het zat maar in een been. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet meer geluisterd heb waar het precies zat. Op een kogelgewricht, maar welke weet ik zo snel niet meer.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:37

Artrose door verkeerd voer? Wist niet eens dat t kon

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:43

Goed voeren is een heel belangrijk onderdeel van de opfokperiode en kan inderdaad invloed hebben op het skelet.
Ook de ontwikkeling van OC(D) kan komen door slecht voerbeleid.

Het is natuurlijk niet gezegd dat dit paard er ooit last van hoeft te krijgen, maar geeft wel weer aan waarom het niet nutteloos is om 2.5/3 jarige op de foto te zetten voordat ze aan het werk gaan. Weet je in ieder geval wat je hebt...

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:46

Klopt. De dierenarts zei ook dat het niet voor problemen zou hoeven zorgen, maar het was wel dermate ernstig dat hij hem erom zou laten staan. En ook met de twee chipjes (waarvan 1 verwaarloosbaar en 1 licht risico) raadde hij het mij af.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:34

Aaah wat ontzettend balen...

Verkeerd voer wist ik niet.. wel dat daar OC(D) van kon komen icm beweging. Voer komt wel om de hoek kijken als er sprake is van langdurig overgewicht maar lijkt me niet dat een paard van 3 daardoor al atrose heeft. Misschien is het inderdaad ontstaan door trauma.. maargoed hoe maakt ook niet uit, het is erg rot voor je :(:)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 01:15

Lavitabella schreef:
ittakesmore schreef:
[ [url=m/V5yfMZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal morgen even duidelijke foto's maken! := Maar Indy is aangekomen op stal veilig en wel, tot nu toe het makkelijkste paard wat ik ooit ontmoet heb. _O-
Alles ging zo soepel, hopen dat het wel zo blijft ook hehe!

Volgens mij herken ik dit paard, dit is Inductor toch?
Erg gaaf dier !

Klopt inderdaad! Echt nog steeds versteld over hoe makkelijk hij zich aanpast met alles. Vind het allemaal wel prima!

Maar oh Liesjj wat super vervelend dit.. Snap echt heel goed dat je er even door heen zit. Het voelt dan altijd alsof de hele wereld zich tegen je keert. ;(
Maar ik weet zeker dat er binnenkort voor jou een topper tussen zit en het allemaal meant to be zal zijn! Soms lopen ze zoals ze moeten lopen, ik heb er vertrouwen in dat je je maatje gaat vinden! :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:09

Lavitabella schreef:
Aaah wat ontzettend balen...

Verkeerd voer wist ik niet.. wel dat daar OC(D) van kon komen icm beweging. Voer komt wel om de hoek kijken als er sprake is van langdurig overgewicht maar lijkt me niet dat een paard van 3 daardoor al atrose heeft. Misschien is het inderdaad ontstaan door trauma.. maargoed hoe maakt ook niet uit, het is erg rot voor je :(:)

Als iemand tijdens de groei onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt dan heeft dat uiteraard effect op de ontwikkeling van het skelet.Bij een paard in de groei zal overgewicht niet snel ontstaan denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:12

Maar als de artrose slechts aan 1 been is,en er ook nog chipjes zijn,dan denk ik eerder aan een blessure in het verleden.Ook een paard wat nog niet wordt gereden kan allerlei ongelukken krijgen tenslotte.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:28

Liiesjjj heel veel sterkte. Wat vreselijk balen! Hopelijk mag je snel je maatje vinden!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:38

anjali schreef:
Maar als de artrose slechts aan 1 been is,en er ook nog chipjes zijn,dan denk ik eerder aan een blessure in het verleden.Ook een paard wat nog niet wordt gereden kan allerlei ongelukken krijgen tenslotte.

Kan heel goed erfelijk zijn ook bij zo'n jong paard.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:57

Als een gewricht niet goed gevormd is, kan dit al heel vroeg tot artrose leiden, dit kan aan een been voorkomen. Dat dat erfelijk is, heb ik nog niet gehoord, maar wie weet.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:04

Ik meld mij ook in dit topic. Mijn zus en ik zijn ook opzoek naar een ander paardje. Eerste bezichtiging is al gepland maar het valt niet mee om iets in onze prijsklasse te vinden.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:03

Cheyenne, wat een machtig mooi paard!

Liiesjjje, wat een tegenslag. Artrose is nu net wat je niet verwacht bij zo'n jong paard. Hoop dat het juiste paard snel op je weg komt.

Leuk Marritx. Ik neem aan dat je in een lage prijsklasse zoekt, als het zo moeilijk is?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:12

Ik heb hoogstwaarschijnlijk donderdag een bezichtiging. Ze zou me morgen nog even terugbellen om te bevestigen. (: wil er niet te hoge verwachtingen van hebben want anders is het straks weer zo'n klap als het niks is.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:53

miereneter schreef:

Liiesjjje, wat een tegenslag. Artrose is nu net wat je niet verwacht bij zo'n jong paard. Hoop dat het juiste paard snel op je weg komt.

Leuk Marritx. Ik neem aan dat je in een lage prijsklasse zoekt, als het zo moeilijk is?

We zoeken rond de 6k ongeveer, maar het meeste wat online komt is ook snel verkocht

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 06:51

Marritx schreef:
miereneter schreef:

We zoeken rond de 6k ongeveer, maar het meeste wat online komt is ook snel verkocht

Lijkt me meer dan genoeg

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:00

Vind ook nette prijs
Er staat nu leuk recreatiepaard op MP 17 jaartjes en rond de 4300

Als ik zoekende zou zijn zou ik kijken
Maar hier ff on hold

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:48

Robinxfellow: spannend, hopelijk hoor je dat je mag komen!

Marritx: Dat is wel een lastige prijsklasse omdat er veel paarden met maren in aangeboden worden en de leuke gaan als warme broodjes. Misschien in dat geval de moeite waard om een gezocht advertentie te plaatsen?

Ein-de-lijk na bijna 2 weken sinds de laatste bezichtiging is het vandaag keuring dag. Heb er zoveel zin in, maar na de ervaringen hier probeer ik een beetje terughoudend te blijven, lukt alleen niet goed :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:04

Veel succes Marieke, moet vast goedkomen :D
Laatst bijgewerkt door Ymor op 24-09-20 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link uit het bericht gehaald.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:44

Succes Marieke !

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:00

Vandaag is ook eindelijk de merrie gekeurd waar ik 4 weken geleden ben naar wezen kijken.
Helaas wel wat opmerkingen ..
Op 1 kniegewricht was iets te zien
En een fragment in de kogel achteraan tussen of naast de sesambeentjes zij de dierenarts.

Het verslag moet ik nog krijgen maar dit is niet positief vind ik :n :n

Voorlopig heeft het paard er geen problemen mee, het is ook niet gezegd dat dit ooit komt. Maar je weet nooit ...

Iemand hier ervaringen mee?

Het rotte is ook dat er afgesproken was dat keuring op eigen kosten is.
Dit zal ik nu maar positief bezien als voorkomen van eventueel nog veel grotere kosten

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:06

_shauniheyse schreef:
Vandaag is ook eindelijk de merrie gekeurd waar ik 4 weken geleden ben naar wezen kijken.
Helaas wel wat opmerkingen ..
Op 1 kniegewricht was iets te zien
En een fragment in de kogel achteraan tussen of naast de sesambeentjes zij de dierenarts.

Het verslag moet ik nog krijgen maar dit is niet positief vind ik :n :n

Voorlopig heeft het paard er geen problemen mee, het is ook niet gezegd dat dit ooit komt. Maar je weet nooit ...

Iemand hier ervaringen mee?

Het rotte is ook dat er afgesproken was dat keuring op eigen kosten is.
Dit zal ik nu maar positief bezien als voorkomen van eventueel nog veel grotere kosten

Wat balen Shauni. De laatste zin is inderdaad hoe je insteek moet zijn, al is het natuurlijk nu ontzettend zuur. Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. Ik zou het niet doen.