hai iedereen. Zinzi, humpiedumpie, Pien, ik heb een mentaal plaatje gedaan en nu wilde Poupette er helemaal niet meer in, hahaha. @Jeetje ik denk idd dat we wel goed voorbereid hebben qua paarden.
Zo hebben we zojuist bij nacht geladen. Zeer interessant leerproces over alles wat we weer niet goed deden. Bijvoorbeeld 's nachts uit het land halen is gek. Callas kwam, geen probleem, Shadow ook, maar Poupette was niet van plan zich te laten vangen. We hebben ze daarom met zijn drietjes (Poupette er los achteraan) eerst naar stal gebracht. Het plan was, gelijk vanuit dat land waar ze stonden, in te laden omdat we volgende week of wanneer de paarden moeten verhuizen, ook vanuit dat land moeten laden.
Dus Poupette was aan het etteren van te voren al. Dat bracht onrust bij de twee anderen die mijn irritatie uiteraard goed voelden. Toen weer terug bij de trailer en Shadow uiteraard weer het topmannetje. Toen Poupette erin. De afgelopen keren is het steeds minder goed met haar gegaan en nu wilde ze helemaal niet meer laden. Ik zou de tijd moeten nemen met haar om haar net zo te trainen als Callas, maar daarvoor ontbreekt dezer dagen de tijd. Dus hebben we Poupette er maar gewoon ingetild zo ongeveer. Callas vond dat allemaal wel erg spannend. Ze hoorde uiteraard dat we geƫrgerd waren en dat reflecteert ze erg op zichzelf.
Toen ik Callas dan ging laden, hebben we eerst een bezinmomentje genomen. Gewoon stil staan voor de trailer, de shetten er al in en haar geknufd. Na de knuf gewacht tot Callas zelf wat aanbood en ze liep er zonder aarzelen in het stikkedonker gewoon in. Wel uiteraard met de binnenverlichting van de trailer. Poepietrots op haar. Ze was echter niet op haar gemak in de trailer. Zowel zij als Poupette natte mest.
Uitladen deden ze allemaal supergoed, met netjes ho, als ik het vroeg. Wat er ook gebeurt, het laden gaat prima. Daar ga ik vol vertrouwen de reis mee in.
En als het goed is, gaan we toch echt dinsdag de eerste meubels verhuizen. We hebben wat tegenslag qua papieren en vrachtwagens huren, dus worden het kleinere vrachtwagentjes en dus meer ritten rijden en dus zal het langer duren eer de paarden over gaan. Ik vermoed dat de paarden ergens rond de 27e zullen over gaan.
Mijn enig overgebleven poes is vandaag in pension gegaan. Was erg raar om maar met 1 kat daar aan te komen. Maar de pensionhoudster zei eerlijk dat ze het rot vond dat mijn Minous was overleden, maar dat ze blij was dat het niet bij haar gebeurd was. En dat had inderdaad zomaar gekund.
Ik zal echt maar erg weinig on line zijn. Er moet de laatste dagen nog zoveel gebeuren. Spannende paarden-updates zal ik jullie uiteraard niet onthouden. Tot weer!