Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:24

Wauw, wat een heerlijke punten en dat commentaar mag er ook wezen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:51

Zo weer even bijlezen en wat gaat iedereen lekker:

pol013 wat fijn dat de oefencross zo goed is gegaan. Dressuren ziet er ook fijn uit.

Orsje weer lekker bezig met His. Fijn dat Historie het weer zo makkelijk oppakt. Hoe is de springles gegaan?

Beeld ziet er goed uit Dres. Gelukkig dat de ijzerellende over is.

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding Babootje. Alles goed met de pups? Weer lekker aan het trainen met His?

moniek21 mooi hoofdstel Moniek. Wat fijn dat Hudson helemaal goed is (met uitzondering van de fragmentjes). Wat kan hij toch sjouwen! Alvast succes met de operatie.

Carmuh ook weer lekker aan het werk met Hum, gefeliciteerd met je punten in het M1. Alles goed met de dracht?

Leonie_M wat is Sjef knap geworden, ziet er fijn uit. Gefeliciteerd met je super punten! Mooi commentaar ook.

Wij hebben privé even spannende tijd gehad maar vorige week gelukkig goed nieuws en nu kunnen we weer vooruitkijken en plannen. Helaas heeft mijn instructrice aangegeven te stoppen met lesgeven ivm privé situatie. Erg jammer en wij hadden plots geen instructie meer. Ik ben op dit moment bij twee (heel verschillende) instructrices aan het lessen en ik ben nog een beetje aan het zoeken wat het beste werkt. Lastig om nu weer even onze “weg” te vinden en te bepalen wat het beste werkt. Wel goed om hier even mee bezig te zijn en weer eens een andere insteek te horen. Door alle omstandigheden dus even wat minder gereden en gestart. Ik wil deze winter proberen de selecties te gaan rijden en ik denk dat ik die nog in het L1 start. Verder rijden we heel veel buiten en zijn we ook begonnen met springles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:54

We WAREN weer lekker aan t trainen met His tot hij aan de kletter ging in de buitenbak omdat hij schrok van een in de boom bungelend geitje. Hij heeft met een noodvaart een ruk naar rechts gemaakt en is nu rechtsachter niet helemaal goed. (Enige been waar nog niks aan heeft gehad) Eerste 3 dagen liep hij met een slag in zn wiel. Ik was al naar de veearts, maar bij de veearts was er al niets meer aan te zien, dus advies verder rustig aan rijden. Nu blijft toch de sprong dikker na het rijden, maar aan de spier aan de binnenkant van het been voel ik dat het iets warmer en dikker is. De middelste teenbuiger (musculus flexor digitalis medialis heet dat ding). Morgen een afspraak gemaakt. Ik wil hem gescand hebben. Neem geen enkel risico.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-09-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:00

Met de pups gaat het verder uitstekend. Groeien als kool. Ze beginnen nu zo leuk te worden. <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:15

Leonie , kwam je hier ook nog ff opscheppen :D ... echt mega goed Sjeffie is een topper .

Bianca, wat fijn dat het voor jullie allemaal weer positief is .. succes met de nieuwe instructie fijne instructie is zo lastig te vinden .

Babootje... meen je niet ! Wat een pech . Ik hoop dat het snel weer beter gaat.
Ik zal Mn ogen en oren open houden of ik mensen weet die een lief klein hummeltje van jullie wil.

Vandaag zou er iemand komen kijken voor Hudson , dus voorbereiden en vandaag alles er omheen gepland .. je raad het al krijg ik om 11.20 een berichtje .." ze was het vergeten " ... ja dag ! Zo ga je niet met mensen om , was zo boos ... maar goed heeft ie vandaag toch zn dagje vrij en gaan we lekker door in zn normale schema .. maar toch hoe verzin je het ( het liep via mn vriendin het was weer een vriendin van haar ) om zo op het aller laatste moment even af te zeggen ...
zaterdag hebben we een clinic bij L.otje S.choots .. ben heel benieuwd :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:41

Deze zei tenminste nog af Moniek....:+ Ik heb ook regelmatig uren zitten wachten op mensen die niet op kwamen dagen :=

Ik was jullie even kwijtgeraakt, maar zo te lezen gaan de meeste van jullie paarden fijn!
Mijn 5-jarige ontwikkelt ook goed, Hurricane loopt al fijn in het M rond en heeft de punten voor het Z al bij elkaar. Hopelijk kan hij volgend jaar wat internationale rubrieken bij de 6-jarigen meepakken :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:24

Gomir .. ja dat is wel waar daar heb je gelijk in .. nou ik zou helemaal uit mn vel gesprongen zijn als ze dat niet hadden gedaan :')
Hij gaat lekker die van jou zo te lezen lekker hoor :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:25

Ja, dressuurmatig nog wel wat eer aan te behalen, maar zo'n abnormaal goed springpaard :+:
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:52

Wauw Gomir wat een knappe <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:24

Ben er ook heel wijs mee Moniek! :+:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:07

Ik neem aan dat ze nog niet rijd op die anderhalfjarige Ninaroos? :D :D

Balen Moniek. Zo slordig als mensen soms met andermans tijd omspringen. Ik zou me doodschamen.

Wow Gomir, dat gaat lekker zeg!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:57

moniek21 schreef:
Leonie , kwam je hier ook nog ff opscheppen :D ... echt mega goed Sjeffie is een topper .

Haha succesjes moet je delen, morgen kan het weer anders zijn :D

Bizar dat je klant gewoon niet is op komen dagen. Blijkbaar toch niet geïnteresseerd. Wel enorm balen van de tijd die je er in gestoken hebt.

Babootje wat enorm zuur. Hopelijk valt het allemaal mee.

Gomir wat een machtig paard. Rij je hem zelf of laat je hem uitbrengen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:59

Hopelijk loopt jouw paard snel weer helemaal goed Babootje en is er niets ernstigs aan de hand! Zijn altijd nare dingen :=

Ik train thuis zelf, maar op concours wordt hij gereden door een professioneel amazone. Dit gaat mijn kwaliteiten ver te boven (en op dit niveau durf ik al jaren niet meer zo goed) ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:03

Wauw Gomir, Die gaat lekker! Knap kopje ook. Heel mooie oortjes.

Moniek: wat onbeschoft. Heb je alles georganiseerd en gepland.....
Daar zou ik ook goed zuur van zijn. Zeker omdat je hem niet helemaal zonder gevoel te koop hebt staan.

babootje: Balen zeg. Hopen dat het meevalt en jullie snel weer lekker bezig kunnen

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:50

Wauwie Leonie dat zijn nog eens punten! Wat knap zulke punten voor de stap +:)+ Uiteraard moet je een paard hebben wat oed kan stappen maar dan moet die het in de proef ook nog ff laten zien! Een heel mooi compliment is dat dan voor de ruiter Op naar het M2 zou ik zeggen!

Fijn dat die met rennen is gestopt Carmuh dat zijn geen grappen natuurlijk!

Dat is zeker balen van je instructie Bianca je hebt dan toch altijd het gevoel een paar stappen terug te doen maar grote kans dat je er zo weer 6 bijzet als jullie elkaar wat hebben afgetast!

Wat balen Babootje revalidatie ging volledig volgens plan door jullie goede inzet! Hoe is het nu met His?
De pups zijn echt te lief <3

Al iets gehoord inmiddels van die mensen Moniek of ben je er al klaar mee?

Wat een machtig paard Gomir super gave foto s <3

Wij zijn aan het oefenen voor ons L1 debuut op wat dingetjes na gaat dit best aardig hij loopt inmiddels meer op eigen benen en begint er af en toe echt al te klimmen :) De aanknop mag zelfs wat minder ik moet hem al een beetje tegen houden ja ja :D Er zijn natuurlijk altijd nog wel dingetjes zoals het wijken dat beter kan! Net als op school vind ik een 6 ook prima := Dus daar gaan we nog eens extra op oefenen! Maar middengalop op een halve volte ???? Hoe verzin je het 8)7 Rechtuit kan die dit heel goed mooi naar boven en na een opstartje groot naar voren Dat is het dus ik heb geen opstartje en hij duikt makkelijk op de volte Is dus ook weer een 6je _O- Iemand tips ? :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:51

Dres, nee niks meer van gehoord maar het is prima zo... nu eerst opereren , revalideren en dan weer verder ;) ..
hmm een tip weet ik niet echt .. misschien probeer recht tussen twee teugels te houden op die halve grote volte dus zonder buiging ..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:15

Nou vandaag de clinic gereden .. niet helemaal wat ik er van gehoopt/verwacht had . Ik moest hem alleen maar met zn kop omhoog en van mn hand af ( lees teugels los ) dus totaal geen verbinding ..en ik snap echt wel dat hij omhoog moet sn van mn hand af , maar dat moet denk ik niet ten koste van je verbinding en lichaamsgebruik gaan , al met al 15 min aandacht gehad van het uur ... ik zeg niet voor herhaling vatbaar .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:34

Jammer Moniek! Altijd vervelend als zulke dingen tegenvallen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:11

Zeker Gomir... en dat voor €55 met maar 15 min aandacht >;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:14

Wat een geld := Was het zo'n hoge pief?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:21

Wat jammer Moniek. Van wie had je een clinic?

Wij hebben morgen ons M2 debuut :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:21

Gomir, het was van L. Sc.hoo.ts ..

Leonie, nou dat komt helemaal goed , jullie gaan zo fijn +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:47

Wat balen als een clinic zo tegenvalt. Klinkt in ieder geval niet fijn Moniek.

Wij deden mee aan een schriktraining afgelopen weekend. Heb een heel stoer perdje. Hij is zoals verwacht meer onder de indruk van alle vreemde paarden dan van alle gekke voorwerpen.
Afbeelding

Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:42

Babootje wat ontzettend klote... Is His ondertussen al gescand? Wel hele mooie pups, wij zijn rond aan het kijken voor een hond maar we weten nog niet wat we exact willen. Onze buren hebben ook 2 RR, hele gave honden en ze waken ook goed over onze tuin :Y)

moniek21 pffff lekker dan, blijkbaar toch niet zo geïnteresseerd. Ook jammer van de clinic, klinkt niet heel erg nuttig.

Gomir wat een springkanon, gaaf!

Dresjoepie, die midden galop op de grote volte vind ik ook een drama. Ik rijd altijd een beetje extra terug op de eerste helft van de volte en dan geef ik tweede deel iets meer gas. Dat is dan niet helemaal midden galop maar ze zien iets van verschil dus dat levert meestal wel een voldoende op. Heb het ook wel eens helemaal overgeslagen (daar kan hij beetje hectisch op worden) en toen kreeg ik nog een 6 :+ Alvast veel succes op met je L debuut!

Leonie_M hoe is je M debuut gegaan?

pol013 stoer paard. Ziet er ook goed uit zeg!

Santana heeft zijn eerste lange buitenrit erop zitten. Plan was 16 KM op en neer naar een restaurant in het bos maar zowel op de heen- als terugweg een beetje de weg kwijt dus heeft hij 22KM gelopen. Totaal 3,5 uur onderweg geweest en daar ter plaatste nog een uur bij het restaurant op de weide gestaan. Hij heeft het goed volgehouden en was super braaf.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:15

Pol , super stoer zeg .. lijkt me ook leuk om een keer met Hudson te doen .

Bianca , dat was vast heerlijk genieten die buitenrit , super dat ze bij dat restaurant lekker op de wei konden :)