de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:27

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:58

Leuk filmpje.
Wat een gaaf paard heeft hij.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:47

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:20

_Anneruth schreef:

Tof hoor!! En dat paard is ook gewoon nog maar 4.. wat kan die sjouwen _/-\o_

Hier ook nog steeds veel vorderingen door mijn nieuwe zadel. Ik heb haar echt lekker aan de loop *\o/*
Mijn instructrice heeft gisteren een filmpje gemaakt, ik weet nog niet wat de kwaliteit is, en hoe het eruit ziet, maar zodra ik um heb kan ik deze voor de liefhebbers wel sturen.

@Pradadaan mooi overzicht weer!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:20

Succes met afstuderen Picasso!
Gaaf filmpje Anneruth, echt knap ook zo rijden met een vierjarige.
Leuk topic Pradadaan!
Iwanluver: wat fijn dat je nu weer zo lekker aan het werk kan, ik ben altijd wel benieuwd naar filmpjes van andere 4 jarigen :).

Ik heb gisteren voor het eerst in 2 jaar weer op een dressuurzadel gezeten, was ff wennen. Maar 1 van de dressuur zadels lag en zat zo fijn dat ik die aangeschaft heb, een tweedehands Anky zadel. Voordeel is ook dat die een verwisselbaar kopijzer heeft voor als ze nog verder gaat uitzwaren. Gister meteen mee gelest en ze loopt er heel fijn onder.Nu alleen nog leren rijden als een Anky :Y) .

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:27

Kom maar op met dat filmpje, Iwanluver. Is altijd leuk om vorderingen te zien :-). Fijn dat je zo lekker aan het rijden bent.

Als jullie een inimini stukje galop van Gideon willen zien, ik heb een profielvideo ge-uploaded op Facebook.

@Eef_Bam: Fijn dat je ook geslaagd bent voor een zadel +:)+.

Gideon gaat ook fijn, vanavond weer les.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:21

Ik had je profielvideo gezien Anneruth! Wat een ruige knol wordt Gideon zeg! Heel gaaf!

En van je instructeur had ik op Facebook gezien. Gaaf dier, die 4-jarige! :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:04

Dank je! :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:08

Ik vind het echt superkrachten dat dat beest al zo rondgestuurd wordt! Wauw.

Mijn kleine vosje was vandaag weer lekker bezig. Het waaide nogal dus heb hem van te voren maar even gelongeerd. Zette geen stap verkeerd, nog een beetje opgejaagd maar kwam niet veel meer uit dus ben maar opgestapt. Op stal kinderen die paardje gingen spelen in de longeerbak die maar even gevraagd of ze even een half uurtje ergens anders wilden spelen want vertrouwde vossenbeest toch niet helemaal. Al vind ik dat hij overal maar aan moet wennen. Ik zit net goed en wel en hij gaat toch af! Bokken springen rennen omhoog komen en weer er vandoor. En ik ben gewoon blijven zitten *\o/* daarna heerlijk kunnen rijden :') nog wel een paar keer wat sprongetjes en rennen maar verder super! Merk nu echt per dag verschil. Kan al veel meer uitschuiven, halsstrekken zonder dat hij er tussenuit knijpt en overgangen maken zonder dat hoofd de lucht in vliegt of een hoop spanning komt. Ze begint zelfs al een pasje schouderbinnenwaarts te lopen en wat pasjes te wijken. Zit nu veel vaker te genieten dan dat ik bang ben m'n neus te breken :o

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:08

Klinkt goed Vibabu! Knap dat je bent blijven zitten :j.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:55

Pfff knap idd dat je bent blijven zitten.
Ik had het over een filmpje, maar die is helaas niet gelukt. Mijn instructrice is handiger met paarden dan met telefoons :=

Ik zal zo lekker het bos in met mijn moeder. Heerlijk zo'n moeder en dochter moment te paard <3

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:55

mogguh!!
Wat een rust hier!

Hier komt straks de fysio voor Golden Girl, ze is nog steeds niet goed. Heb ze alleen maar wat gestapt en gedraafd onder het zadel aan de lange teugel,kun je ze toch wat gecontroleerd in beweging houden.

Ik laat Diva ook gelijk nakijken ,altijd wel goed als ze dan na een veulen de sport weer ingaan!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:10

Wat vervelend zeg peetje82 hoop dat het snel weer goed gaat!

Met Malibu naar trail training geweest. Voor het eerst op een andere locatie en voor het eerst in de vrachtwagen en binnenbak. Hij was echt super braaf! Alsof hij het altijd al heeft gedaan, helemaal trots op hem♡

Afbeelding

Op de brug
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn grote vriend de koe
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:12

oh haha wat een leukerd!!!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:12

Onze dame wordt aan de hand getraind. Dat gaat heel goed. Bijrijder is er gisteren ook weer op gegaan en dat ging ook goed.

Merk dat ze toch wel een stuk sensibeler is (geworden) dan dat er toegezegd was bij de verkoop. We moeten ook maar aankijken of dat uberhaupt wel bij ons past. Sensibel is namelijk geen goede combi met niet sensibele ruiters.

Nu is haar omgeving ook 100% tegenovergesteld van waar ze vandaan kwam. Daar alle rust aan huis en nu op een drukke rumoerige pensionstal. Ik weet niet in hoeverre dat het karakter van een paard doet veranderen. Maar goed nu 3 maanden later komt er een heel ander paard naar boven.

Peetje succes met de fysio hopelijk knapt ze op.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:13

Leuk paard Pauline!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:21

AC wat jammer dat dit paard dit zo ontwikkeld, ik kan mij voorstellen dat je dan twijfels hebt, zo'n paard zou ook niet aan mij besteed zijn.
Ik ben daar te 'ruig' voor en mijn ouders ook.
Een van mijn ouders gaat nog steeds mee naar les elke week, vinden ze leuk (ik ook hoor en makkelijk ;)
Laatst gaf ik mijn moeder na het rijden mijn zweep aan, toen ik ernaast stond, ze pakte de zweep wat onhandig aan, waardoor deze strak kwam te staan en zo tegen de neus van Gadget aan tikte, pats... Oeps arm paard, ze stond echt bedust te kijken, van waar was dat nou goed voor... arm peerd. Kusje erop, zand erover en klaar. :(:)

Ook nog laatst, mijn vader die de sjabrak op de hals, vlak bij het hoofd legde, Gadget keek wat verschrikt achterom, wat is dit nu?? maar ze gaf geen kik.
Ik moet soms mijn ouders nog duidelijk maken dat ik geen 26 jarige fjord meer heb, maar een 4 jarig warmbloed paard :P

Peetje laat je ff weten of de fysio wat heeft kunnen vinden?

@ Pauline, wat een knappe tinker, heel veel haar, pff wat een werk omdat netjes te houden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:54

Ja ik merk aan haar dat ze overal spanning op bouwt. Met poetsen al op de poetsplaats.

Laatst reed de stalhouder met een John Deer door de bak om te slepen (de stallen staan rondom de bak) nou helemaal in de stress in de stal. Ik snap dan best dat ze er misschien niet aan kan wennen aan die rumour bij ons.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:57

Zo is het dagen heel rustig hier en nu moet ik echt even bijlezen :D

@Peetje: balen zeg, dat ze nog niet goed is. Ik hoop dat ze snel weer opknapt als de fysio is geweest.
@PaulineH: leuke foto's! En wat leuk dat Malibu het ook leuk vond en zo braaf was. Gideon vindt schriktraining ook erg leuk om te doen.
@Abercrombie: ik hoor het weleens vaker dat paarden bij een andere eigenaar heel ander gedrag vertonen maar het karakter veranderd maar zo niet. Het zou natuurlijk wel heel jammer zijn als toch blijkt dat jullie niet helemaal zo goed bij elkaar passen als gehoopt of wellicht dat het ook echt aan de (te) drukke omgeving ligt hoor. Paarden gedijen nu eenmaal vaak beter bij rust-orde-regelmaat. Ik moet zeggen dat ik ook niet met een sensibele 3 jarige over weg had gekund hoor. Mijn oudere paard is super sensibel en daar heb ik als 7-jarige al menig traantje om gelaten, als ik die als 3-jarige had gehad was dat nooit goed gekomen. Succes samen!

Over Gideon en mij verder weinig nieuws. Vanmiddag weer les *\o/*. Ik kan me daar altijd zo op verheugen :o. En ik sta 3 weken lang met onze winkel op een concours, dan is tussendoor paardrijden extra aangenaam.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:02

Verder is het nog steeds een heel erg slim en werkwillig paard. Zeker nu ze ook aan de hand gewerkt wordt komt dat naar boven. Begreep van de trainer dat ze zelfs al appuyeert aan de hand. Ik vind ook dat ze in dr lijf positief veranderd. Het is echt een mooie merrie. Maar goed voorlopig ben ik zelf nog uit de running. We zien het wel hoe het loopt. Als we niet bij elkaar passen nemen we afscheid want daar wordt niemand gelukkig van.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:04

Verstandig om wel realistisch te blijven.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:10

_Anneruth schreef:
Verstandig om wel realistisch te blijven.

Precies.
Ik mis die grote dikke Ier van mij. Die mankeerde misschien eea maar was onder t zadel absoluut niet sensibel.

Die staat nu ergens in NL in een grote groep met draagmerries. Komemd jaar zwanger te wezen hoop ik.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:36

En zo heeft ook ieder paard plussen en minnen... Mijn 17 jarige sensibele, strakke, hier en daar wat mankerende Flemmingh heeft altijd looplust, is een op en top werker en het meest beleefde paard wat je maar kan bedenken en Gideon is super koel in zijn kop maar wel een heertje die echt wel durft te zeggen waar het wat hem betreft over gaat en hem moet ik echt wel 'aan' zetten. Ik zie het ook wel als een uitdaging om hier ook mee om te kunnen gaan. Het liefst had ik een mix van beiden O:). De beleefde en sensibele heethoofd die nooit bokt/steigert met de koelheid, bouw en bewegingsapparaat van Gideon :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:37

Oef, moeilijk verhaal hoor AC! Ik vind het overigens wel heel knap dat je kunt zeggen of het wel of niet bij je past en daar in vervolgens realistisch bent.

Wat betreft dat sensibele herken ik heel erg. Mijne is enorme binnenvetter en bouwt inderdaad al spanning op, op het moment dat ik sta te poetsen. Vind het enorm lastig en zeker om de 'uitbarstingen' in goede banen te leiden. Ik heb overigens wel hulp gehad daarmee, van een student van E-quine.com. Zij heeft George geleerd beter met de spanning om te gaan en mij te helpen om dat in goede banen te leiden. George zal altijd ril en sensibel blijven, maar hij kan het soms iets beter hendelen. Wellicht het proberen waard voor jouw merrie?

Peetje, wat jammer dat GG nog niet helemaal lekker is! Hopelijk kan de fysio wat voor haar doen!

George had van de week ook twee buikschuivers gemaakt als hij idioot aan het doen is in de wei. De eerste keer schrok ik heel erg toen ik het zag, de dag erop deed hij het weer. Toen dacht ik: hoe vaak zou hij wel geen glijers maken als ik er niet bij ben? Dus ik laat eens per halfjaar de fysio komen en houdt hem wel in de gaten, maar hij lijkt er niets aan over te houden. Hij vindt het allemaal wel grappig geloof ik!

Eerste kerstdag was trouwens wel megabijzonder voor mij, ik heb nog nóóit op het strand gereden. Mijn ouders wilde met de honden naar het strand en ik grapte dat ik de paarden wel mee zou nemen. Nou, dat werd werkelijkheid: paarden meegenomen, m'n zusje op de Fjord en ik met George. Het was overigens wel heel spannend aangezien we door een vol strand paviljoen moesten lopen en George was "all over the place". Hij was helemaal knettergek en stond bokkend aan de hand omdat hij niet wist wat hij met z'n spanning aan moest. Toch er maar op gekropen en - godzijdank - blijven zitten. Hij sprong echt voor alles tien meter hoog en heel hard rennen, of steigeren en omkeren. Uiteindelijk na een flink stuk draven werd hij steeds braver en kon in zelfs galopperen over het strand. Wát een gaaf gevoel! Mijn knappe puppy heeft het toch maar even gedaan!

M'n zusje en m'n ouders hebben aan het einde nog wat foto's gemaakt...

Genieten jullie mee? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:25

Oww wat een heerlijke plaatjes op het strand, dat wil ik ook graag!! Echt gaaf hoor!
Vertrouwd beeld voor mij, een KWPN-er met een fjord ;)