Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wreckh schreef:Langcara: dat denk ik ook. Ben zo bang de foute keuze te maken van elk kleine kritische puntje een olifant maak. Geen enkel paard is perfect, dit paard komt al heel erg in de buurt van perfect, maar ben zo bang om verliefd te worden en dat hij dan word afgekeurd. Hoop dat het buiten rijden op hem mij kan overtuigen en dat die stomme twijfel is verdwijnt.
WinBinChes schreef:Lekker lomp van die mensen driebergen. Altijd jammer als ze zo reageren...
wreckh schreef:idd, ik wacht het buitenrijden even af. Vannacht toch wel veel aan hem gedacht. Misschien is het juist ook wel een uitdaging om hem wat happier te krijgen. Ik doe veel grondwerk en lekker veel de bossen in, dat doet een paard vast en zeker goed. Dan kruipt hij vast uit zijn schulp. Vind ik ook wel leuk om daar tijd en energie in te steken.

.
. Het is alles waard geweest maar zou nu toch wel heeeeel graag een gezond paard op mijn pad tegen willen komen.
ja, ik ken je verhalen van uit het topic waar ik ook wel eens postte.
)
Langcara schreef:wreckh schreef:idd, ik wacht het buitenrijden even af. Vannacht toch wel veel aan hem gedacht. Misschien is het juist ook wel een uitdaging om hem wat happier te krijgen. Ik doe veel grondwerk en lekker veel de bossen in, dat doet een paard vast en zeker goed. Dan kruipt hij vast uit zijn schulp. Vind ik ook wel leuk om daar tijd en energie in te steken.
Dat is heel goed om vertrouwen te winnen van een paard, en de afwisseling dat je eens wat anders ermee doet. MAar..... hij heeft ook soorgenoten nodig. Liefst een vaste groep of maatje waar het goed klikt en hij altijd weer bij terugkomt.
wreckh schreef:Langcara schreef:Dat is voor mij natuurlijk vanzelfsprekend. Hij staat nu in een grote kudde en is daar de leider, dus dat zal voor hem wennen zijn als hij hier samen met mijn haf komt te staan. Hij hoeft niet meer de hele dag bezig te zijn met de baas te spelen, hoop dat hem dat rust brengt en dat hem dat goed doet.

Evelijn schreef:Als hij echt de baas is dan is hij daar niet de hele dag druk mee. Daarnaast als hij redelijk dominant is verander je hem niet in een knuffelpaard. De dominante hebben niet iemand nodig die hem aanhaalt, als je echt een knuffel zoekt zou ik kiezen voor een paard wat niet te hoog in de rangorde is.