Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 21:27

Ik heb kunnen slapen en fysio heeft vandaag een wervel recht geduwd. :=
De veulens hebben ook even vakantie in eisden om gras te maaien dus die hebben vandaag op de camion en trailer gestaan. (Sky op zijn eigen trailer.)

Joy was weer van dienst. :+
Eerst Joy op de twee paardstrailer gezet. Sky er naast. Joy er af en de camion op om Leo naast hem te zetten. :+ Joy is echt onze leermeester geworden. _O-

Joy had nog nooit op een trailer gestaan maar na even kijken volgde hij me gewoon. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 00:07

Eisden is de kleine weide trouwens. :+ dus over een twee a drietal weken gaan ze terug naar zutendaal. Tegen dat ze opgehaald worden om aan hun volwassen leven te beginnen lopen ze zo de trailer/vrachtwagen op. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:48

Fijn is dat. Joy als leermeester. Dat was bij ons altijd Hercule en dat zal, denk ik, bij Joy ook altijd zo blijven. Zijn gewoon toffe paarden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:50

Haha, scheelt weer :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:28

Mooi hè, het cellofaantje zit er nog om maar nu al de leermeester +:)+

Ideaal dat ze zo lekker relaxed spelenderwijs vervoersmak worden. Doe je goed :j

Dacht Sky niet van ho, wacht....waar gaat hij nou heen??? Toen die alleen achter bleef...?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:47

Geweldig toch die Joy! Daar zit wel een gouden karakter in, super dat hij zo helpt met de andere veulens. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 11:51

Dat viel ons goed mee. Mijn man is bij hem gebleven tot ik de trailer kon sluiten. Joy en Sky waren wel erg bezweet. Joy hoofdzakelijk omdat ie de vrachtwagen als één groot muziekinstrument gebruikt. := Leo kwam van de vrachtwagen af alsof ie al 100'en keren er op gestaan had. :+ Die maakt zich niet druk. :')

Joy heeft echt een gouden karakter. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Rêve dat op de wereld gezet heeft en opgevoed heeft. :=

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:55

Negatief x negatief werd blijkbaar echt positief bij Rêve.....

Of ze besloot de negatieve ervaringen met mensen die ze van haar moeder meekreeg niet mee te kopiëren maar alleen de positieve punten die ze ervaren had bij jullie mee te geven aan haar kind.
Een wat verdekte manier van haar waardering naar jullie uitspreken.....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:10

Kath weet ook nu ook dat ze geen feestje moet houden als ze s'anderendaags een wedstrijd heeft. :+
Dat van die duif en helikopter kan je echter niets aan doen behalve flink balen. Ook al zo'n momenten meegemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 13:53

petraaken schreef:
Kath weet ook nu ook dat ze geen feestje moet houden als ze s'anderendaags een wedstrijd heeft. :+
Dat van die duif en helikopter kan je echter niets aan doen behalve flink balen. Ook al zo'n momenten meegemaakt.

Dat wist ik al maar het viel nu samen en manlief wilde me er erg graag bij. :=

Ben nu ook ziek overigens. :roll:

Ze was gisteren vrij eh… heer thuis ook. Ik zat amper en ze vertrok bokkend. >;)
Mijn 1e gedacht was ‘ik moet echt dat bok riempje aan dit zadel hangen.’

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:05

Ai ziek zijn is ook niet fijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:38

Ai beterschap.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 23:46

Gok dat het vooral over vermoeidheid is. Keelpijn bij slikken en spierpijn. Kan ook echt opstaan en terug een dutje gaan doen na mijn medicatie te nemen. :=
Ben nu wat duizelig en af en toe tintelingen in mijn rechterhand dús ik gok dat er ook nog steeds een zenuw gekneld zit en als dat in mijn nek is kan die zomaar ook voor de keelpijn en spierpijn zorgen dus dan blijft vermoeidheid alleen nog over. (Míjn spasticiteit van mijn infarct die elke gespannen spier door leidt naar heel mijn lijf mee in gecalculeerd.)

Dus kan zomaar dat ik tegen vrijdag avond alleen nog moe ben. :=

Manlief heeft net ook geholpen met de paarden halen want naar de avond wordt het erger. Had een milde afwijking naar rechts… := := (dat is echt een teken dat mijn hersenen aan het falen zijn. := ze negeren deels dat er links ook nog iets is.) dat ik dat weet helpt trouwens niet. Sam herkent dat en zet me met een zacht duwtje van zijn neus terug op een rechte lijn als ik tegen hem op loop maar Rêve heeft gewoon wat minder takt… :+ ze wil ook helpen maar ze is gewoon niet zo zacht als Sam in haar doen. _O- dus hoewel ik me wel kan redden indien nodig is het fijn als mijn man haar dan even neemt.

Een ‘Rêve, baasje is moe dus lief zijn voor ander baasje.’ Maakte dat Rêve zich voorbeeldig gedroeg. :+:

Blijkbaar als ik op wedstrijd ‘uit beeld’ ga met zadelen zit ze steeds pasjes te smokkelen naar waar ik ‘verdwenen’ ben en zodra ik terug kom staat ze weer stil. <3
De liefde van een merrie is vertederend maar frustrerend. :+
Ze drinkt trouwens ook alleen als ik de emmer voor haar omhoog houd. Doet mijn man het draait ze haar hoofd weg. :+
Dan zegt mijn man ‘probeert gij eens’ en geeft terwijl ze het ziet de emmer gewoon door aan mij en dán drinkt ze wel. :+

De mannen vandaag op hun vakantie adres:

Afbeelding

Afbeelding

Twee unieke foto’s _O- Leo die per ongeluk zijn oren naar voren heeft. :))

Afbeelding

Afbeelding
Sky en Leo zijn in deze weide wel echt vriendjes geworden. Niks verbind paarden zoals samen reizen. Zelfs in aparte trailers blijkbaar. :+

Afbeelding

Afbeelding
De grote man :+: kleine bodybuilder… Cas heeft hem niet echt smaller gemaakt. _O- Rêve heefg haar stempel gedrukt kwa bouw zeg maar. Enerzijds zou ik willen terug fokken op berber/PRE bloed maar dan ga ik echt last krijgen van mijn heupen denk ik. :=

Hij houdt zijn baby’s kort en wekt mijn moeder elke ochtend zodra de zon op komt voor wortels met een ritmisch geram van een voerbak tegen een boom. :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:21

Oooh kat, dat ziek zijn is echt niet fijn, wat jij omschrijft loop ik ook al een week mee… misschien is het toch wat meer dan vermoeidheid alleen dus jezelf toch maar goed verzorgen hoor meis!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:49

Oeps niet zo leuk voor je moeder dat hij haar wakker maakt. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 12:46

BritHittepit schreef:
Oooh kat, dat ziek zijn is echt niet fijn, wat jij omschrijft loop ik ook al een week mee… misschien is het toch wat meer dan vermoeidheid alleen dus jezelf toch maar goed verzorgen hoor meis!

Wat doe jij tegen de keelpijn?
Inmiddels heb ik oorpijn als ik slik. Wsl toch iets van keelontsteking dan maar om daar nu voor naar de dokter te gaan… :=

Petraaken: Ik zei nog zo van geen vaste patronen op te bouwen als ze ze wat wilde geven. _O- niet steeds na een bepaalde activiteit… hij weet als ze op staat dat ze komt dus nu maakt hij haar wakker. :=

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:54

Ik heb bronchosedal voor de droge hoest genomen want ik moest ook veel hoesten…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 13:58

hoesten moet ik (nog) niet, wel niezen gisteren (en dan zo'n nies die je in je keel voelt. :+) maar als ik slik trekt het ook door naar mijn oren nu dus gok dat die klieren toch wel opgezet zullen zijn. Heb nu kamillethee voor me staan en manlief gaat honing halen. :o Ik ben normaal geen watje maar mijn nek bewegen voel ik zelfs in mijn keel. :=

Jij enig die waar je het opgepikt hebt? Ik heb geen zieken in mijn omgeving, daarom dacht ik eigenlijk dat het vermoeidheid was.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:09

Nope geen idee…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:33

Lekker luxe probleem maar had me maandagavond ingeschreven voor zonhoven. :+ Dinsdag stond ik dus op met keelpijn. := := Enfin we zien het tegen zondag wel wat lukt. Ga haar zo even rijden. Hopelijk snapt ze vandaag wel wat "rustig" in houdt. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:29

Misschien was je op dat moment gewoon bevattelijker door de vermoeidheid en heb je nu ergens een virusje opgepikt. Vorige week een collega van mijn vriend ziek. Covid opgelopen met hoge koorts en hij had ook geen idee waar hij het kon opgelopen hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:01

Precies Covid virus waart nog steeds rond en bij verminderde weerstand,...bingo. helaas.... beterschap Brit en Kathleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 01:31

Vandaag begreep terror ‘rustig’ wel.

Strepsils for the win momenteel. Samen met ricola honing snoepjes die manlief gehaald heeft ( :+) en honing met net genoeg thee om drinkbaar te zijn. :+
Strepsils/orofar met lidocaine geen optie voor jou Brit?
Anders een lepel Imker honing.. werkt verzachtend en anti bacterieel zonder er nadelen van synthetische antibiotica..

Deze morgen was de ergste tot nu toe. Vanmorgen koorts, genoeg hoofdpijn dat ik letterlijk van het bed naar de zetel gegaan ben. := dekentje rond me tegen de rillingen, keelpijn die door trok tot mijn oren, slikken deed zo’n pijn dat ik amper kon drinken en na drie woorden ben ik antwoorden beginnen opschrijven omdat praten ook pijn deed. :o tegen de middag ging het wat beter na honing met thee en paracetamol dus gereden en de veulens gevoerd. Gisteren avond was ik enorm beroerd. Deze avond valt het mee dus ik hoop dat ik her ergste gehad heb. Had de paarden voor de zekerheid wel laten grazen op de weide achter ons huis. (Dan moet ik niet de straat over met ze.)

De andere zijde van de munt… the show must go on ook al maakt mijn lijf er een hobby van om me at random in de steek te laten. De veulens moeten verzorgd, de paarden hier ook. Uitgerekend vandaag besloot Leo even de etter uit te hangen maar dat was snel opgelost. Na een wel verdiende correctie wilde hij zijn voerzak weer in het water dompelen maar toen ik ‘Leo nee! Ik kom!’ Riep, draaide hij weg van het bad en ging netjes wachten.

Het is geen verkeert paard maar hij heeft wel een zelfzekere en duidelijke hand nodig… iemand die snel is kwa timing en niet bang. Ik hoop dat de eigenaresse die zelfzekerheid gaat vinden. Ik wil haar daar mee helpen en denk ook dat ze het kan met even wat hulp (ze is onervaren. Daarom wil ze ook graag begeleiding.) maar niet iedereen vind zo’n paard leuk natuurlijk. Maar als ze wil dan komen die twee er wel. Leo is geen mak schaap maar hij is slim en respecteert wel grenzen.

Wb het ziek worden:
Ik heb ook een lichte opvlamming gehad van mijn colitis (stress/vermoeidheid) en dan is mijn immuunsysteem ook even niet oké omdat ik dan cortisonen moet nemen… alles bij elkaar vermoed ik dat dat inderdaad geresulteerd heeft in een keelontsteking bij nader inzien. Ik hóóp morgen zonder strepsils te kunnen en het op mijn honingbricola’s te doen. :j heb nu nog wat pijn met slikken maar kon weer (zacht) praten. Nu praat ik sowieso altijd vrij zacht dus dat zijn ze gewend van me. :+

Heb nu alleen wat veel afleiding gezocht en mijn oog is gevallen op een set aquarel-verf. _O-

Waarom moet ik twee dure hobby’s hebben? _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 07:40

Tipje, thee maken van verse rozemarijn uit de tuin. Dat geeft een enorme broost voor het immuunsysteem. Dit geldt voor thijm als het gaat om lucht wegen en kerl. Maar rozemarijn werkt goed voor je immuunsysteem. We waren in een kruidentuin in Spanje en daar wisten ze het ook. Die gingen nog een stap verder en noemden het zelfs de natuurlijke antibiotica. Dus wellicht een idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 16:31

Kleine Terror heeft vandaag een 2e plek weg gekaapt met 68.6% :+:
Ze was ontzettend flink, het was iets warmer dan ik in geschat had maar ze droogde op tijdens het rijden (ze was boos tijdens het vlechten en had zich in het zweet gewerkt met protesteren. := Terwijl het toen nog 16°C was :') ) dus heb goed rekening kunnen houden met haar temperatuur.

In de piste deed ze het gewoon. Meer kan ik er niet van zeggen.. Ze heeft alles gedaan wat ik op dit moment van haar kan verwachten. :+: Ik heb geen foto's vandaag helaas. Wel filmpjes.
Heb maar 1 proef gereden dus het 2e filmpje is van hoe flink ze in de prijsuitreiking was. :+:

(ja ik was druk aan het praten met mijn conculega. _O- Wat moet je anders doen tijdens zo'n prijsuitreiking. :)) )
Ik had niet verwacht dat de 1e ging galopperen en wilde dat ook niet met Rêve dus we hadden even discussie over de gang. :+
Nu hebben we 10 september pas weer eentje dus ze krijgt nu weer een paar dagen vrij. :+: