Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:En daar moet de schoen toch enorm wringen. De dierenbescherming en partij voor de dieren hoor je nu ook niet. Jarenlang hebben ze gelobbyd om pony’s én paarden zo natuurlijk mogelijk te houden… En wat is het resultaat? Uit angst zet je ze op stal, hermetisch afgesloten. Er zijn inmiddels genoeg schrijnende verhalen, van aangevreten nog levende dieren tot pony’s op leeftijd die alvast ingeslapen worden om dit gruwelijk leed te besparen.
Mensen gaan naar elkaar wijzen dat er niet genoeg liefde voor een dier is wanneer je het niet op stal zet. Anderen zeggen verkoop je dier om het leed te verzachten/ besparen.
Maar zijn wij nu gek geworden? Is het aan ons om er alles aan te doen om onze dieren te beschermen? Wat doet NL met een loslopende hond die hulpeloze dieren aanvalt? En kent NL “wilde” (loslopende) honden? En nu laten we ons zo ‘aan de kant’ zetten door een stel mensen die met elke wind meewaaien of mensen die dit soort (dieren) leed niet kennen omdat zij in een grote stad wonen? Een zogenaamd deskundige? Terwijl de echte deskundige aangeven in te grijpen om escalatie te voorkomen!
Blijkbaar is het tijd om ons te verenigen en op te staan! Stop met naar elkaar te wijzen, we zitten allemaal in dezelfde afschuwelijke situatie. Help elkaar en zorg voor elkaars dieren. Genoeg is genoeg!
Kaja schreef:En daar moet de schoen toch enorm wringen. De dierenbescherming en partij voor de dieren hoor je nu ook niet. Jarenlang hebben ze gelobbyd om pony’s én paarden zo natuurlijk mogelijk te houden… En wat is het resultaat? Uit angst zet je ze op stal, hermetisch afgesloten. Er zijn inmiddels genoeg schrijnende verhalen, van aangevreten nog levende dieren tot pony’s op leeftijd die alvast ingeslapen worden om dit gruwelijk leed te besparen.
Mensen gaan naar elkaar wijzen dat er niet genoeg liefde voor een dier is wanneer je het niet op stal zet. Anderen zeggen verkoop je dier om het leed te verzachten/ besparen.
Maar zijn wij nu gek geworden? Is het aan ons om er alles aan te doen om onze dieren te beschermen? Wat doet NL met een loslopende hond die hulpeloze dieren aanvalt? En kent NL “wilde” (loslopende) honden? En nu laten we ons zo ‘aan de kant’ zetten door een stel mensen die met elke wind meewaaien of mensen die dit soort (dieren) leed niet kennen omdat zij in een grote stad wonen? Een zogenaamd deskundige? Terwijl de echte deskundige aangeven in te grijpen om escalatie te voorkomen!
Blijkbaar is het tijd om ons te verenigen en op te staan! Stop met naar elkaar te wijzen, we zitten allemaal in dezelfde afschuwelijke situatie. Help elkaar en zorg voor elkaars dieren. Genoeg is genoeg!
Jessix schreef:Ik snap waar iedereen mee te maken heeft, dat ervaar ik zelf ook. En het is zeker niet en nooit "eigen schuld".
Maar op het moment dat er in mijn bos 10 wolven jagen en er al meerdere dieren in de omgeving zijn gegrepen dan komen ze bij enkel nog maar buiten onder toezicht. (En ja dan staan ze het merendeel van de dag op stal) In de hoop dat ze weer verder trekken naar een tijdje. Als dat niet het geval, ja dan zal ik overgaan tot verhuizen van mijn dieren of zelfs verkoop. In de wei zetten in de hoop dat het goed afloopt op het moment dat er zoveel dreiging is, zou ik zelf nooit doen. En ik denk dat Popstra dat bedoelde, althans zou begreep ik het.
DuoPenotti schreef:Jessix schreef:Ik snap waar iedereen mee te maken heeft, dat ervaar ik zelf ook. En het is zeker niet en nooit "eigen schuld".
Maar op het moment dat er in mijn bos 10 wolven jagen en er al meerdere dieren in de omgeving zijn gegrepen dan komen ze bij enkel nog maar buiten onder toezicht. (En ja dan staan ze het merendeel van de dag op stal) In de hoop dat ze weer verder trekken naar een tijdje. Als dat niet het geval, ja dan zal ik overgaan tot verhuizen van mijn dieren of zelfs verkoop. In de wei zetten in de hoop dat het goed afloopt op het moment dat er zoveel dreiging is, zou ik zelf nooit doen. En ik denk dat Popstra dat bedoelde, althans zou begreep ik het.
Maar ik heb ze hier aan huis. En ik ben nu thuis, de paarden buiten, toch zie ik ze niet. Moeten ze dan nu ook op stal?
Verhuizen waarheen dan? Ik kan geen dubbele kosten maken, hier aan huis alles hebben om elders 250 per maand neer te tellen. En staan ze elders wel veilig dan?
Verkoop, staan ze dan wel veilig?
Ik heb mijn weide fijn omheind.
Met gaas, maar als je dan zelfs foto's ziet waar ze door gaas heen gebeten hebben.
Ik heb het 160 hoog, maar dat is ook niet voldoende. En er onderdoor graven doen ze ook.
Ja ik zou meer stroomdraden buitenlangs maken, op graaf hoogte, bijt/ kop hoogte en bovenlangs in de hoop dat ze toch een optater krijgen als ze klauteren.
Maar meer zou dan echt niet kunnen.
En dan ben ik vele duizenden euro's verder want het gaat om 3 ha.
En dat alleen maar voor wat nep natuur vriendjes...die betalen de rekening niet en de zorg niet...
Dus we moeten niet naar elkaar wijzen, nee we moeten naar die lui wijzen met hun ondenkbare ideeen.
DuoPenotti schreef:jij wijst misschien niet, maar andere zeker wel, want ze hadden dit moeten doen of dat moeten doen... eigen schuld dat...
Terwijl dat vaak helemaal niet kan. Om welke reden dan ook.
En we moeten wijzen naar die lui die de wolf hier vind passen, nergens anders naar.
DuoPenotti schreef:Jessix schreef:Ik snap waar iedereen mee te maken heeft, dat ervaar ik zelf ook. En het is zeker niet en nooit "eigen schuld".
Maar ik heb ze hier aan huis. En ik ben nu thuis, de paarden buiten, toch zie ik ze niet. Moeten ze dan nu ook op stal?
Verhuizen waarheen dan? Ik kan geen dubbele kosten maken, hier aan huis alles hebben om elders 250 per maand neer te tellen. En staan ze elders wel veilig dan?
Verkoop, staan ze dan wel veilig?
Ik heb mijn weide fijn omheind.
Met gaas, maar als je dan zelfs foto's ziet waar ze door gaas heen gebeten hebben.
Ik heb het 160 hoog, maar dat is ook niet voldoende. En er onderdoor graven doen ze ook.
Ja ik zou meer stroomdraden buitenlangs maken, op graaf hoogte, bijt/ kop hoogte en bovenlangs in de hoop dat ze toch een optater krijgen als ze klauteren.
Maar meer zou dan echt niet kunnen.
En dan ben ik vele duizenden euro's verder want het gaat om 3 ha.
En dat alleen maar voor wat nep natuur vriendjes...die betalen de rekening niet en de zorg niet...
Dus we moeten niet naar elkaar wijzen, nee we moeten naar die lui wijzen met hun ondenkbare ideeen.
Popstra schreef:Duopenotti, loopt er bij jou in je directe omgeving een roedel rond? Zijn er daardoor al jaar rond zo veel slachtoffers in jou gemeente gevallen? Heb jij mini shetjes, schaapjes of ander klein spul lopen?
Ik heb het over wanneer er een roedel in je directe omgeving loopt te jagen en al vele slachtoffers gemaakt heeft!!
Berichten met verscheurde dieren in Meeuwen liegen er niet om. Ja dan is het minste wat je kon/kan doen je klein vee, want daar gaat het om te beschermen danwel te verkassen omwille van hun veiligheid zolang het er daar zo onveilig is.
Is dat nu zo raar om te zeggen? Ben blij er mensen zijn hier die mij wel begrijpen.
Kanzi schreef:Ik woon in België net op de rand van het risicogebied.
Heb twee E-pony’s lopen.
Hier kan je subsidie krijgen voor een wolfproof omheining als je schapen hebt, tot 90% wordt vergoed als ik het goed heb begrepen.
Je zou er toch bijna een koppel schapen voor aanschaffen.
Ik kan de pony’s in de nacht niet opsluiten want ik heb alleen een open schuilstal.
Ik overweeg om een paddock voor de nacht te maken met een wolfproof omheining, maar als de wolf daar toch binnen geraakt zijn de paarden helemáál kansloos.
En hoe maak je een poort/doorgang wolfproof?
josien_m_ schreef:Ik heb als doorgang een kennelhek van 2 bij 2 meter met spijlen dus. Dat kun je makkelijk open en dichtdraaien. Op de grond daar tegels of houten biels ingegraven.
Josien_ schreef:josien_m_ schreef:Ik heb als doorgang een kennelhek van 2 bij 2 meter met spijlen dus. Dat kun je makkelijk open en dichtdraaien. Op de grond daar tegels of houten biels ingegraven.
Zoiets is op sommige plekken wel te realiseren, maar wij hebben juist brede doorgangen zodat de loonwerker er doorheen kan met de tractor en mest etc.
Kaja schreef:Voor diegene die er tijd in willen steken, wil ik een verzoek doen tot het opschrijven van je verhaal en dit te mailen naar vraag@dierenbescherming.nl
Laat je stem horen, een e-mail met je verhaal is zo geschreven en laten we hopen dat iedereen zijn of haar stem laat horen. Je dier hoeft geen slachtoffer te zijn, vertel waar je tegen aan loopt.
Het mag niet zo zijn dat weerloze dieren van deze “pilot” het slachtoffer zijn. Wees hun stem!