Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:54

Hier hetzelfde s1993, even wat strakker plannen en ik krijg het wel rond. Leuk is anders natuurlijk en het voelt echt alsof je in je kooi opgesloten wordt 's avonds, maar als dat gevoel voor mij het enige is dan moet het maar meevallen. Hoop wel dat het voorbij is wanneer de dagen echt langer worden, ik verheug me zó op de eerste lente-avond-buitenritjes na werk :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:04

Ja als het mooi weer wordt is het wel helemaal jammer..
Ik heb er allemaal zelf geen last van, ik doe savonds niks behalve voeren en dat kan gewoon omdat ze thuis staan.

Of thuis liggen beter gezegd, ik kwam aan want ik ging longeren, lagen ze te tukken, midden op de dag. :z

Afbeelding

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:30

Tadaaaaaa *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag verder afstellen met de zadelpasser :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:33

Ik ben altijd overdag bij de paarden. Ga direct uit school dus voor mij is half 9 geen groot probleem.

Moet wel op woensdagavond mijn lessen gaan verzetten, dat te ik niet halen. Maar dat is geen ramp.

Zadelmaker geweest. Zadel flink opgevuld en lag weer top!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:00

Voor ons wel. Mijn dochter zit net in dr examens. Bovendien is op onze € 500 per maand stal de hele ochtend bezet met eigen paarden en servicepaarden. Daarna barst alles los v.w.b.stalgenoten en gaan wij dus liever pas s avonds. Maar dan moeten we er wel 2 doen; dat is krap. (Een stalgenootje doet die van ons dan nog s middags in de molen.)
Ik hoop echt wel dat we onder de "uitzonderingen" vallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:01

Prachtig zadel Berdien. Volgens mij vindt Feyre dat ook :D :D :D :D

Wat zoet die Malik zo. <3 <3

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:21

Door alle toestanden een tijdje afwezig geweest. Heb vlug even alle gemiste berichten doorgescrolled, maar oef, dat is echt een beetje teveel om allemaal op te reageren. Nu nog aan het verhuizen, dus nog steeds druk maar toch maar eens opgestapt, anders gaat mijn Lisette zich nog vervelen.

Afbeelding

Eerste keer een beetje stappen aan de hand, je ziet wel aan haar gezichtsuitdrukking dat ze het totaal niet boeiend vind.

Afbeelding

Tweede keer los stappen, nou dat viel ook helemaal niet tegen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:43

Avondklok betekent voor mij laat eten omdat ik na het werk dan meteen naar stal ga. Daar zal het dan druk zijn omdat waarschijnlijk veel mensen dat doen. Nu is het een beetje verspreid tussen over de hele avond.

Zadel lijkt zo op Feyre heel klein, Berdien :D

Ah Malik en de geit <3

Welkom terug Sosha! Ziet er relaxed uit zo :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:57

Berdien wat een mooi klein zadel!
Wat voor één is het?

Psvanlot top dat het weer goed ligt.

Babootje lastig dat het zo druk is.

Sosha wat goed gaat het!
Een topper hoor!

Fransje misschien carrouselrijden gaan oefenen? :P

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:30

Fransje je mag gewoon naar je paard toe mits je een uitgeprinte verklaring bij hebt. En je zou je werkgever ook nog een kunnen vragen dat je kan aantonen dat je tot die tijd moet werken evt al verwacht ik niet dat het nodig is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:58

Als ik uit mijn werk meteen door ga ben ik rond half 6 op stal. Dan moet het wel lukken om om half 9 thuis te zijn. Van stal naar huis is ook maar een kwartier fietsen .

Volgens mij gaat zo een verklaring niet werken als je paard in volpension staat. Maar misschien kan de sectorraad paarden en de Knhs lobbyen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:07

Ik heb het geluk dat ik overdag naar mijn paard kan.
Maar ik hoop maar dat de handhaving van die avondklok een beetje redelijk blijft.
Als het al te handhaven is.
Ik bedoel, toch niet waarschijnlijk dat je ergens op bezoek gaat in je stinkende paardenkleren?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:12

MirandaMalik: het is niet een heel klein zadel hoor, Feyre is gewoon enorm :') Het is een Freemax Short, 16"

Avondklok heeft voor mij qua paarden niet veel invloed, ik was er al zelden 's avonds. Maar aangezien mijn vriend en ik niet samenwonen en dus doordeweeks elkaar 's avonds zien is dat wat een interessanter iets geworden :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:51

Hier echt niks gemerkt van die avondklok eigenlijk, maar in BE is hij ook pas op middernacht, dusjha... := Heb gehoord dat het 21u is geworden?

Schattig zo die Malik <3

Wauw Berdien, wat een mooi zadel! Veel plezier ermee <3

Leuk Sosha!

Vandaag is er dus iemand nieuw met Marie komen rijden, eerst even gelongeerd, daarna zij erop met de longe eraan, dan losgereden. Het ging eigenlijk héél goed. Marie was ook super flink en geen gekke toeren uitgehaald. Zij is idd meer van het principe van echt door te rijden, ook iets strenger maar ze heeft Marie eigenlijk super snel aan het werk gezet. Ze zei zelf ook dat het echt een heel fijn paard is maar nog veel basis mist en het een paard is waar je echt zwart-wit mee moet denken. Ik denk dus dat ik er zeker goed aan gedaan heb!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:55

Wat fijn Calipso, dat dat gelijk zo goed klikt.
En streng is voor een paard soms gewoon duidelijk ;-)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:55

Nou dat geeft toch moed he! Denk dat je zoveel verschil gaat merken!

Syd heeft vandaag haar eerste setje ijzers gehad. Zn raar idee in mn hoofd is ze soms gewoon nog mijn veulen maar daar zijn we ruimschoots voorbij ... vandaag ook echt wat meningsverschillen gehad met dr ... doorlopen was achteruit eenmaal aan het lopen was van stap naar draf bok van draf naar galop bok en achteruit was stop en bit vast houden en met dr voorbeen stampen ... ze is mega hengstig dus zal er wel grotendeels te maken mee hebben hopelijk kunnen we zaterdag bij de les wat aan de slag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:39

Wat fijn CL! *\o/* Dat geeft de burger weer moed.

Tja, de avondklok. Er zal voor mij ook niet zoveel veranderen. In mijn stallingscontract staat dat ik zelf moet mesten dus ik kan gewoon naar stal na mijn werk.

Ook Rudi heeft zijn eerste schoentjes gekregen. Hij was heel braaf en totaal niet onder de indruk van alles wat er om hem heen gebeurde.
Daarna ook nog even gereden. Je zou denken dat ze met die wind wel fris zouden zijn maar helaas. Ik heb toch even echt een paar keer flink moeten laten weten dat hij vooruit moet op mijn beenhulp en dat werd met een flinke bok beantwoord :+ maar het werkte wel O:)
Vandaag maar weer even kijken hoe het gaat en morgen les.
De ijzertjes hun werk want ons allereerste echte trackje is een feit *\o/* Nu rustig opbouwen en verder trainen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:40

Klinkt goed CL!

Hopelijk komt er geen sneeuw meer nu Rudi en Syd beslag hebben.

Joya is aan het balen...We hebben een baal voordroog op stal die te rijk voor haar is. Ze krijgt dan dikke benen..Maar die baal vindt ze wel heel erg lekker. Vele malen lekkerder dan het droge hooi wat ze wel krijgt.
Gezond is niet altijd erg lekker...Dat herken ik wel een beetje :D
Morgen gaan we weer met de trailer op pad en kilometers maken!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:58

Fijn zo schoentjes voor Rudi en Syd. Met welke reden eigenlijk? Hier 2 ijzerloze paarden, gewoon omdat het niet nodig is...

Ah arme Joya! Geen optie om wat van beide te geven?

Hier zowel goed als slecht nieuws, het goede nieuws is dat we dus eindelijk een passend zadel gevonden hebben (Kent & Masters), slechte nieuws is dat de levertijd 3-4 maanden is. :+ Achja, alvast betaald en ga nu even rond horen of ik van iemand een zadel mag lenen. Marie was zo flink, maar toen ik 2 seconden mijn teugels wat langer liet sprong ze plots opzij, ik mijn stijgbeugels kwijt, begon ze te rennen, heb me toen terug recht proberen zetten maar eenmaal ik ze stil had staan draaide ze om en lag ik op de grond :+ Baal er wel wat van, want ik had er al zo lang niet opgezeten en dan gebeurt dit maar had het ergens wel voelen aankomen omdat ze dit dus is beginnen doen bij mijn instructrice. Gelukkig geen pijn gedaan en ook echt niet hard gevallen. Maar ik laat het nu dus even over aan onze nieuwe ruiter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:01

Welke heb je besteld?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:02

Sizzle schreef:
Welke heb je besteld?

Kent & Masters dressuurzadel S-line met vaste kniewrong.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:06

Hopelijk komt hij snel, de meeste mensen vinden het een fijn zadel.

Ik heb nog 2 nieuwe met losse wrong liggen die goedkoop weg kunnen maar daar heb je dan helaas niets aan als je voor de vaste wrong gekozen hebt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:15

Nee, heb die met de losse wrong ook uitgeprobeerd maar die vond ik maar niks. Nu even een fb-oproepje geplaatst of er niemand is die nog een zadel heeft die ik even mag lenen... Op hoop van zegen...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:16

Wat een knusse foto van Malik :)

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel Berdien, mooi!! Lijkt inderdaad mini op jouw reus :))

Welkom terug sosha! Lisette geeft er idd niks om zo te zien, fijn dat jullie weer wat op kunnen gaan pakken!

De nieuwe ruiter klinkt goed CL, fijn! Hopelijk nu weer volle kracht vooruit. Wat een levertijd van het zadel, balen! :oo En rot dat je toch weer een smak gemaakt hebt :(:) Goed dat je het voorlopig aan de nieuwe ruiter overlaat, vallen kun je natuurlijk niet gebruiken met je schouder.

Syd en Rudi hebben Nikes *\o/* Wat een minivoetjes zo :))

Da Peanut was deze week nogal frisjes en dus echt niet te harden qua aandachtsspan en rodeos :') maar vanavond was ze zo geweldig met rijden <3 We hebben fijn samen gewerkt. In draf vloog er opeens bijna een uil tegen haar hoofd :oo gaf weer even spanning maar we konden na nog een halve volte al weer gewoon verder werken. Blij :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:25

CalipsoLover schreef:
Fijn zo schoentjes voor Rudi en Syd. Met welke reden eigenlijk? Hier 2 ijzerloze paarden, gewoon omdat het niet nodig is...

Ah arme Joya! Geen optie om wat van beide te geven?

Hier zowel goed als slecht nieuws, het goede nieuws is dat we dus eindelijk een passend zadel gevonden hebben (Kent & Masters), slechte nieuws is dat de levertijd 3-4 maanden is. :+ Achja, alvast betaald en ga nu even rond horen of ik van iemand een zadel mag lenen. Marie was zo flink, maar toen ik 2 seconden mijn teugels wat langer liet sprong ze plots opzij, ik mijn stijgbeugels kwijt, begon ze te rennen, heb me toen terug recht proberen zetten maar eenmaal ik ze stil had staan draaide ze om en lag ik op de grond :+ Baal er wel wat van, want ik had er al zo lang niet opgezeten en dan gebeurt dit maar had het ergens wel voelen aankomen omdat ze dit dus is beginnen doen bij mijn instructrice. Gelukkig geen pijn gedaan en ook echt niet hard gevallen. Maar ik laat het nu dus even over aan onze nieuwe ruiter.

Fijn dat je een zadel hebt gevonden. Nu alleen nog even de tijd uitzitten.
Het blijkt wel dat Marie gewoon heel onzeker is en nog veel begeleiding nodig heeft. Ik denk dat ze met de nieuwe ruiter een heel eind komt. Jij moet alleen leren om wat kordater te zijn met haar.

De ijzers zorgen ervoor dat ze gaan glijden tijdens de sliding stop. Dat is een oefening uit de discipline Reining. Een goed getraind paard met een goede techniek kan meters glijden op deze manier.
Hier een uitleg over het onderdeel Reining