[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 12:18

Hi Rocymax, dank je, het gaat wel weer. Blijft een vreemde gewaarwording altijd weer als er een dier uit je leven verdwijnt.

Dank je AfricanLady, Berdien en Namiro, het gaat steeds beter.

Joey, tja wisten we dat maar wanneer we konden verhuizen. Het zou het weekend van de 17e juli moeten zijn, dus over minder dan 2 weken, maar we weten het nog steeds niet officieel. Vandaag zou de notaris ons weer bellen. Ze heeft al sinds 24 juni de papieren klaar, maar het is mij een raadsel waarom er geen afspraak komt voor de ondertekening. De 20e komen de nieuwe bewoners er al in!

Op dit moment staan de drieling opgeladen. Behalve Poupette ging iedereen er zonder aarzelen in. Ik ben zo trots als een aap, hahaha. Poupette heeft niet geangstmest dit keer maar ze had gewoon geen zin. Het grote prinsesje vindt het niet leuk dat ze geen aandacht krijgt en is grondig de bodem van de trailer aan het testen, of misschien doet ze zelf wel aan hoef vijlen. Ik kan het horen, de trailer staat naast het huis en terwijl ik dit zit te tikken loopt mijn vriend telkens langs de trailer met dozen etc en zij krijgt geen aandacht! Potver, joehoe!

Morgen gaan we voor het eerst met de hele combi rijden. We gaan naar een plek in het dorp waar een grote draaicirkel is (voor de brandweerkazerne) en dan weer terug naar huis. Dat zal een ritje van tien minuten heen, checken, tien minuten terug zijn. Ik rijd er dan achteraan met de auto om te kijken hoe ze staan.

Daarna gaan ze weer op rust tot na het komende weekend. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ze goed blijven laden.

Nog wat huishoudelijke mededelingen:

Anja het boek is vandaag naar je vertrokken als bedankje voor de Cavalor Calm, top!

Tinka ik heb je ge-sms't voor een date om de Cavalor Calm bij je op te halen of dat jullie hier komen. Ook top dat je het hebt meegenomen voor me.

Dat is het leuke van bokt, zulke onderlinge uitwisselingen.

Tot morgen weer

zacharyhill

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:35

Mooi ik wacht met spanning op het boek kan ik mooi lezen op vakantie. Fijn dat dit zo geregeld kan worden via bokt.

Spannend de eerste rit met de trailer, ik reed er de eerste keer ook achter om te zien hoe het ging

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 13:23

Hi Anja, meestal doet de post tussen fr en Nl er 4 dagen over. Hij zou er zaterdag kunnen zijn.

Callas heeft voor deze oefensessie 5x op een trailer gestaan. Waarvan 3x bij mij. Daar kwam ze 3x doorweekt vanaf, laden deed ze wel maar met lokken van voer, gauw stang erachter etc. En bij Kots Bruno hebben we dan op een andere manier geoefend dus met de longeerlijn achter de billen en ik achterwaarts ervoor de trailer in lopen. Dat ging iets beter, maar niet zo goed als nu. Deze methode van leren van TRT vind ik echt super.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 12:12

Whaaaaa, ik ben zoooo poepietrots op mijn kudde(tje). *\o/* We hebben een trailerlaadsessie met erna een tochtje met de combinatie gedaan. Wat zijn ze super super super braaf geweest. Alle oefeningen in rust en vooral consequent zijn, heeft zijn vruchten afgeworpen. Erg jammer dat ik een maand geleden of zo, of langer alweer, niet gefilmd heb hoe ze de eerste keer niet wilde(n) laden ter vergelijk.

Ook trots op mezelf dat ik voor het eerst helemaal alleen hen allemaal opgeladen heb (en weer uitgeladen) Dwz dat ik in het nieuwe huis alleen met de trailer en de paardjes weg zou kunnen naar bijv een manege.

Vind het ook zo cool, hoe Shadow netjes luistert en zo braaf inparkeert in de trailer. Sorry, als ik té trots ben moeten jullie het maar zeggen, hoor <3

We hebben ze expres op het erf opgeladen en elders op ons terrein weer afgeladen na het ritje door het dorp. Zodat ze eraan wennen dat ze ergens anders zijn dan toen ze erin gingen.

Callas was (van dat korte stukje) niet bezweet geraakt, maar ze heeft niet gegeten. Ook hebben zowel zij als Poupette ge-angst-mest. Het was dus best heel eng voor de meisjes. Shadow boeit het niet.

Het was voor ons erg leerzaam. Bijv, onderweg viel het zeiltje naar beneden. We hebben ook div puntjes van aandacht genoteerd. En mijn vriend zegt nog bij het uitladen, je moet de mest weghalen anders glijdt ze uit. Ik: "welnee, moet ze maar opletten". En dom dom dom van mij, natuurlijk gleed ze wel uit met een been in die gladde stressmest. Dus ook dat doen we voortaan anders.

Mijn vriend heeft alles gefilmd (helaas vreselijk beroerde kwaliteit door een verstoorde witbalans) en ik ga een filmpje in elkaar draaien. Hoop het straks klaar te hebben.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:02

Terecht dat je trots bent. Jammer van de glijpartij, hopelijk zorgt dat niet voor een terugval. Goed idee om op- en afladen op verschillende plekken te doen! Nu 1 of 2 dagen rust en dan nog zo'n kort ritje?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 14:11

Hi Herr Balou,

Ja dom van mij. Ik had naar mijn vriend moeten luisteren. Callas wilde zelf erna weer de klep op, dus ik geloof niet dat ze dit als stressvol heeft ervaren, maar het is gewoon dom van mij.

Ze krijgen nu tot na het weekend rust. Dus heel lang. Morgen komt de landmeter ivm de koopacte, erna zou de notaris bellen voor nu toch eindelijk die datum. Dus morgen geen tijd. Vrijdag en zaterdag gaan we twee daagjes met de camper uit. Het is ons 32 jarig jubileum... Zondag zou kunnen, maar ik denk maandag pas weer.

Hier zijn de linken naar de videootjes. Ik heb het in 3 stukken gedaan anders werd het saai en lang. Het laatste filmpje is nog bezig op te laden naar Youtube.

https://youtube.com/watch?v=eemAnXdPu48

https://youtube.com/watch?v=xByf7KPiY2U

https://youtube.com/watch?v=xbRml4kY_HE

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:32

Leuke filmpjes. Alleen zou ik nooit eerst callas vastzetten en dan pas de stang. Altijd eerst de stang en dan vastzetten. Stel deurtje klapt dicht of er wappert ineens iets. Dan krijg je een nare situatie als ze ineens in de achteruit gaan. Ook eerst losmaken en dan stang eruit. Verder echt keurig netjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 17:01

Hey Otti dank voor je tip. Ik had me al voorgenomen om op te zoeken wat nou de juiste volgorde moet zijn.

Omdat mijn vorige paard panisch was en de stang erachter krijgen erg gevaarlijk was, (zie eerdere beschrijving van de grootste blauwe plek ever) zetten we hem eerst van voren vast, zodat hij niet meer naar achteren kon, vandaar dat ik dat automatisch ook zo doe bij Callas. Volgende keer ga ik het zo doen als je aanraadt.

Dank voor je compliment trouwens ;-)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:34

Otti1977 schreef:
Leuke filmpjes. Alleen zou ik nooit eerst callas vastzetten en dan pas de stang. Altijd eerst de stang en dan vastzetten. Stel deurtje klapt dicht of er wappert ineens iets. Dan krijg je een nare situatie als ze ineens in de achteruit gaan. Ook eerst losmaken en dan stang eruit. Verder echt keurig netjes.

Sietske zetten we ook op deze manier op de trailer, Callas is zo braaf ik denk dat de achterstang bij haar ook geen probleem moet zijn. ook leg ik het touw over de hals dan kan ze er niet op gaan staan.

Wat heb je onwijs knappe paarden zo braaf.....

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 17:46

Hi Anja, ik zal idd volgende keer het touw over haar hals leggen als ze naar binnen stapt. Met het langere voesttouw dat ik eerst gebruikte is ze er idd een keer op gaan staan. Dank voor de tip!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:08

Leuke muziek keuze bij het trailer ritje. Op het moment dat ik dacht , ik krijg er een Laurel & Harley gevoel bij, zag ik het zeiltje naar beneden rollen :D

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:28

Ziet er goed uit hoor Monique, heel rustig allemaal, en ik doe inderdaad ook altijd eerst de stang erachter en dan pas vast zetten, dat is het veiligste en touw over de nek ja, en eerst los en dan de stang eruit.
Ik doe wel altijd de haakjes met het veiligheidshouwtje waarmee je de stangen en de sluitingen van de klep zekert, van voor naar achter in de gaatjes, (snap je?) zodat ze deze niet los kunnen duwen, en ze er buiten niet uit kunnen waaien, zo heb ik het altijd geleerd en gedaan, of het echt belangrijk is weet ik niet, maar wij deden/doen het altijd zo. Iedereen doet het volgens mij hier zo *D .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 20:44

assebassie schreef:
klep zekert

Ik las in een flits klepzeikert, hahaha. Ik denk Callas een klepzeikerd, hahahaha. In het begin wel, zeuren en klieren op de klep, maar nu niet meer, LOL

Haakjes van voor naar achter, ga ik ook op letten.

Even repeteren.

1.Met het naar binnen lopen touw over de hals.
    2.Stang erachter.
    3.Haakje van voor naar achter.
    4.Dan paard vastzetten.

Wat ik al niet leer van jullie! Top.

En Fardoe, ja dat zeiltje... zo ontzettend suf. Plof. En dan wij op die parkeerplaats, dat is pas echt laurel en hardy, touwtje zus, touwtje zo, oprollen zo, nee oprollen zo, knoopje zo, nee knoopje zus. En dan toch al 32 jaar samen, lol.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:05

Ziet er goed uit hoor! Poupette leunde wel zwaar op de stang eerst. Eigenlijk leek zij het minst chill van alledrie ;) best een presentatie!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:30

Monique1963 schreef:
Hi Herr Balou,

Ja dom van mij. Ik had naar mijn vriend moeten luisteren. Callas wilde zelf erna weer de klep op, dus ik geloof niet dat ze dit als stressvol heeft ervaren, maar het is gewoon dom van mij.

Ze krijgen nu tot na het weekend rust. Dus heel lang. Morgen komt de landmeter ivm de koopacte, erna zou de notaris bellen voor nu toch eindelijk die datum. Dus morgen geen tijd. Vrijdag en zaterdag gaan we twee daagjes met de camper uit. Het is ons 32 jarig jubileum... Zondag zou kunnen, maar ik denk maandag pas weer.

Hier zijn de linken naar de videootjes. Ik heb het in 3 stukken gedaan anders werd het saai en lang. Het laatste filmpje is nog bezig op te laden naar Youtube.

https://youtube.com/watch?v=eemAnXdPu48

https://youtube.com/watch?v=xByf7KPiY2U

https://youtube.com/watch?v=xbRml4kY_HE

Neem je die glijpartij niet te veel kwalijk. Kan gebeuren, toch weer wat geleerd. :j

Ziet er goed uit.
Het ventje ook nog eens achterstevoren, arm ding. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 08:47

@Sintare, ja Poupette gaat zo ongeveer op haar stang zitten, terwijl ze ruimte genoeg heeft. Ook als we Shadow niet inladen, staat ze ook zo. Ze vindt het duidelijk niet fijn, maar ja. Callas vindt het ook niet echt haar ding, zeker het rijden niet, maar ja, het moet toch.

Herr Balou, hmm, nou nee, als ik niet eigenwijs was geweest en naar mijn vriend geluisterd had dat ik die mest moest weghalen, zou ze niet gegleden zijn met haar ene been. Het is ook geen drama, maar het is wel dom van mij. Had voorkomen kunnen worden en net wat mijn vriend zegt, we doen dit om goede herinneringen te kweken bij de paardjes en dan door mijn dommigheid zou het verkeerd gaan. Leer ik weer van, ja.

Ik ga een dag of 4 ontbokken, tot volgende week weer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:32

Monique1963 schreef:
@Sintare, ja Poupette gaat zo ongeveer op haar stang zitten, terwijl ze ruimte genoeg heeft. Ook als we Shadow niet inladen, staat ze ook zo. Ze vindt het duidelijk niet fijn, maar ja. Callas vindt het ook niet echt haar ding, zeker het rijden niet, maar ja, het moet toch.

Dat kan heel goed met de balans van de trailer te maken hebben in relatie tot de plek waar zij staat in de trailer. Het zou dus best kunnen dat als je Poupette en Shadow van plaats wisseld, dat Shadow dat ook doet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 12:35

Hi Tamary, dat zou idd kunnen. Poupette doet het echter ook als de trailer stilstaat. Shadow en Poupette kunnen we nu niet meer omdraaien want de vakken zijn op hun maat gemaakt. En Poupette is vierkant en Shadow is langer dan vierkant. Hij is ook hoger. Ze vindt het gewoon niet fijn, ze mest ook dun. Ik zou er ook claustrofobisch van worden, maar het is een noodzakelijk kwaad helaas. Ze eet trouwens wel het meeste hooi van allemaal, dat dan weer wel!

Trouwens herinneren jullie je nog dat mijn kudde ooit eens achternagezeten werd door een Pitbull die ze door het hele land jaagde en zo de uitloopstallen injoeg en dat ik en die man ons rot rende de heuvel op om die hond te vangen en dat Callas zich in de uitloopstallen omdraaide en met platte oren en uitgestrekte nek die hond achterna ging en dat die pitbull moest rennen voor zijn leven omdat ze hem ging vermoorden en dat die hond net op tijd zich achter ons kon verschuilen? Nou die hond was er nu weer. Van de landmeter. Hij had nu twee pitbulls die hij altijd meeneemt naar zijn werk. Hij had ze aan een lijn aan zijn taille. Op zich allebei lieve honden, maar toch.

Ik ben de hele ochtend bij hem gebleven tijdens zijn metingen omdat hij in het land van de paarden iets moest opmeten. Ik had ze natuurlijk in het andere land moeten zetten, maar mijn hoofd loopt om van organisatorisch gedoe op dit moment, dat dat helemaal niet in mij is opgekomen. Dom, alweer. Afijn, wat doe je als je je verveelt in een weiland met paarden? Knuffen! Shadow en Poupette stonden in de schuilstallen tegen de vliegen en zon, maar Callas was alle mannen (3 stuks) al wezen begroeten en wezen kijken wat ze aan het doen waren. Twee gingen er weg en toen had ze de keuze tussen de landmeter en mij. De landmeter kan niet tietjesknuffen. Ik wel.

Ik heb gewoon zeker anderhalf uur met haar staan knuffen. Vliegen meppen. Gewoon maar tegen haar aangeleund staan. Me verbazen over het verschil in warmte tussen haar vlekken. Witte vlekken zijn echt veel koeler dan de zwarte. Me verbazen over dat ze op haar benen/sokken het verschil kan voelen tussen vliegen, dazen en horzels. In respectievelijk die volgorde trilt ze harder. En dazen maken meer herrie dan die horzels, dus daar kan het niet aan liggen. Verder hebben we gegroomd. Doet ze nog steeds zó netjes terug. En haar manen een beetje uitgeplozen. En haar ogen en oren geaaid, zóóó lekker vrouwtje, dan staat ze echt gewoon helemaal te genieten.

Toen de landmeterman weer langs ons kwam met al zijn lange apparaten op zijn schouder, was ze wel bang voor hem en liep weg. Daarna heb ik ze meegenomen naar stal, want die man ging met zijn pitbullschatjes nog even wandelen. En die wandeling is wel de hekkencheck langs ons terrein, dus ik zag het al voor me dat er dan 2 loslopende pb's achter mijn paardjes aan konden gaan, dus staan mijn schatjes nu te pitten op stal. Lekker koel, zonder vliegen.

Tot na het weekend allemaal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 10:59

Hallo allemaal, ik ben jullie niet vergeten, hoor. Errug druk hier. We gaan de 20e juli de vrachtwagens inladen. Iedere dag maken we met twee wagens een rit. Dat gaat wel een dag of 7 duren. De laatste dag gaan de paarden mee. We gaan nu nog 1x oefenen in het schemerdonker omdat we zullen vertrekken met nog bijna geen zon, heel vroeg in de morgen, voor de hitte uit. Meer heb ik niet te liegen. Ik zal erg weinig on line zijn de komende dagen.

Anja, ik heb je cavalor ontvangen, nogmaals hartelijk dank ervoor. Tinka dank voor het doorgeven van het pakje zaterdag en tot straks!

Tot weers allemaal

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:02

Super. Pff wat een organisatie zeg blij dat mijn verhuis te voet kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 11:18

lol die van ons kan ook te voet hoor, ahhaha, ben je alleen een paar jaar bezig... Nu ga ik weer de keukenspullen verder inpakken

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:46

Er komt heel wat bij kijken bij zo'n n verhuizing.

Mo ik hoop dat jullie snel gesetteld zijn en het genieten kan beginnen van jullie nieuw plekje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 15:20

HI Joey, ja heel veel. Het zijn twee huizen, 1 bedrijf, 2 ateliers, een autowerkplaats met een tractor en dan alles met de hobby's van paarden, auto's en motoren, poehé... Maar ik kan niet wachten tot we eindelijk over zijn. Nog maximaal 2 wkn totaal schat ik...

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:49

Heel veel succes met verhuizen. Aan je voorbereiding met je paarden kan het niet liggen lijkt me.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:09

Monique1963 schreef:
Hallo allemaal, ik ben jullie niet vergeten, hoor. Errug druk hier. We gaan de 20e juli de vrachtwagens inladen. Iedere dag maken we met twee wagens een rit. Dat gaat wel een dag of 7 duren. De laatste dag gaan de paarden mee. We gaan nu nog 1x oefenen in het schemerdonker omdat we zullen vertrekken met nog bijna geen zon, heel vroeg in de morgen, voor de hitte uit. Meer heb ik niet te liegen. Ik zal erg weinig on line zijn de komende dagen.

Anja, ik heb je cavalor ontvangen, nogmaals hartelijk dank ervoor. Tinka dank voor het doorgeven van het pakje zaterdag en tot straks!

Tot weers allemaal

Mo tip: vertel je paarden de dag voor de verhuizing dat jullie met zijn allen ergens anders gaan wonen waar het fijn is met veel gras. Dat als het nog donker is dat de paarden in de trailer gezet gaan worden en jullie wegrijden. Dat helpt echt.

Polie stond de dag van haar verhuizing voor ons raam (ik had het haar verteld dag van te vore dat de baas vh land toestemming had gegeven dat we weer mochten rijden met de auto).
Het gordijn ging open en die griet begon te hinnikken en te bokken huize hoog van vreugde dat ze eindelijk de groep in mocht.
Ik ging haar laden, Polie heeft claustrofobie en toen we op de plank stonden overviel haar die angst dus ze gooide het merens kanker uit.
Ik zei verschrikt:" je moet echt zelf die plank op lopen want ik hou je echt te graag hier, maar dan kun je niet in de groep". Manlief lag in een deuk want gelooft niet dat paarden ons begrijpen. Dus ik draai haar om zodat ze opnieuw kon aanlopen, en ze vloog erin! Ik moest echt rennen.

Het is echt geen flauwekul. Ik had in Nl verteld ad paarden dat we id nacht gingen verhuizen naar Frankrijk waar ze bij ons gingen wonen en waar veel gras was.
De eigenaar zei dat ik ze id container moest zetten want dat ik ze nooit op die wei gevangen zou krijgen midden id nacht. Ik wist zeker van wel. Dus trailer weggezet onder de lantaarnpaal. Ik loop het terrein op waar C paar lichtjes had aangelaten, naar de wei vd paarden. Het was stik donker. Ik roep Polie en Hercule, fluit en roep KOM, WE GAAN OP VAKANTIE. Hercule hinnikte als een gek en kwam helemaal naar voren gegaloppeerd met Pol erachter aan. Ik naar voren in draf met die twee, Hercule vloog erin, Pol overviel de angst, Hercule hinikte zachtjes naar haar en toen ging zij ook. Totale tijd 2 minuten. C. In bed tegen zijn vrouw....."hoe doet ze dat toch, zo snel laden midden in de nacht ". :=

Gewoon de paarden voorbereiden, vertellen wat we doen begeleidend met een filmpje of foto's in mijn hoofd die ik naar hun stuur.