Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:59

Annikoe schreef:
Jullie gaan hard!

Gefeliciteerd Noor met je dochter! Bijna dezelfde naam als ik :))

@ Aurelia ik vind jouw filmpje zo mooi! Ik ben gewoon bijna jaloers op de manier waarop jullie samenwerken haha. Jack is ook wel heel erg om mij gericht en loopt overal achter mij aan, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat cirkelen aan zou kunnen leren. :o

@Kabayo welkom terug! De tijd is snel voorbij gegaan. Knappe date heeft Zilver zeg <3

@Renee, Miles ziet er echt uit als een tank haha! Ik begrijp best dat je hem soms niet kan houden. Gewoon kwestie van oefenen en dan zal het vanzelf wel goed komen :)

@Biancalaylo, wat schrikken zeg dat hij er zomaar vandoor ging! Gelukkig kwam hij wel weer bij je terug. Zoals jij het beschrijft had hij er wel lol in :)) Wel knap dat je hem los durft te laten, ik durf dat echt niet hoor.

@Fransje, Jack heeft geen deken om, hij verhaart ook nog niet en zit gelukkig nog goed in zijn vacht. Ze hebben onbeperkt ruwvoer en een hoekje in de paddock waarbij ze vrij goed uit de wind kunnen staan.

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, sorry als ik iemand heb overgeslagen :o

Ik was vanmiddag bij jack en OMG WAT IS HET KOUD! :brr: niet. nor-maal.
Iemand vroeg naar zijn ontworming geloof ik, ze hadden eitjes gevonden van bloedworm (50 epg, niet heel veel dus) en heeft ook echt ontworming gekregen tegen bloedworm. Dat was twee weken geleden. Vanmiddag zag ik hem mesten en dat was gelukkig eindelijk weer vast! Alleen het was wel de eerste keer dat ik er een paar rode wormpjes op zag. Is dit een goed teken, in de zin van: de wormen komen er uit? Of is dit een slecht teken, in de zin van: hij heeft dus nog steeds bloedworm? -O- Ik weet niet hoe lang zo'n wormenspuit werkt. Is het juist goed of slecht als ze in de mest erbij zitten? Ik voel me echt dom zo, dat ik dit niet weet :o

Verder was hij lekker fris vandaag, vooral door de kou en de wind. Samen lekker gespeeld en gerend in de bak, voor het eerst dat hij zo fanatiek mee deed, echt leuk <3 Bokken, springen, achter mij aan rennen etc <3

Ik heb hem niet losgelaten haha dat was iemand anders :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:13

Ohja sorry :+ ik haal jullie namen vaak door elkaar op een of andere manier!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:52

Hihi ineens activiteit :D leuk

Annikoe thanks! Ja hij is zeker knap <3 hihi koud he. Ik vond het vandaag wel te doen. Gister was het minder grappig. Fijn dat de mest weer vast is! Als de wormen er uit komen na een kuur is het juist goed hoor!

Fransje frisjes he! Zilver krijgt ook geen andere deken op of zo. Volgende week zou het weer +10 graden zijn :D

Thanks aurelia!

Renee je treft het met zon verhuurder! Op mijn werk is alles open. Thuis alles dicht :+

Ilayla. Maar... het ging toch juist super goed?? Ja 1 keer in galop maar zélfs toen ging die niet terug naar huis.
Dankje! Haha ja haar hals komt wel beter uit maar het staat zo stom :')

Dankje lamarxhorse!

Helemaal goed gordy! Bartele!
Sterkte... :(

Mijn knapperd was vandaag druk en onwennig. Steeds hinniken. Daarom besloten haar een dagje te laten settelen. Morgen gaat ze voor de wagen! Wel even haar nieuwe hoofdstel gepast en even los gelaten! Zodat mijn werkgever haar even kon keuren. Zijn conclusie: iets neerwaarts , wat diep uit het borst. Erg mooie luxe merrie. Veel jeugd. Erg goede stap. Wordt wel ster. Zo leuk om te horen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:20

Hmm toch maar een grotere maat?? Alles zit op z'n laatste gaatje behalve de neusriem die zit redelijk strak. Ben alleen bang dat de neusriem straks weer te groot is maar de rest mag wel groter :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk om te horen kabayo! Erg leuk fries hoofdstel haha!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:00

Knappe zilver! Succes morgen met voor de wagen zetten!! Krijgen we beeld materiaal? :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:01

Wat een raar hoofdstel is het dan eigenlijk. Maar past de neusriem wel als je een grotere maat pakt?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:41

Ik weet het niet. Ga toch maar een grotere bestellen, misschien kan ik nog een kinbontje of zo er tussendoen mocht hij dan weer te groot zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:09

Zilver toch een beetje van de leg op de trainigsplek. Is natuurlijk ook niet raar voor zo een guppie.
Mooie Friese frontriem!
Zit het bit niet wat hoog, ze lijkt bijna te glimlachen?

Hoofdzetel is inderdaad wat krap, Aurelia. Als het alleen door de frontriem kwam was die nog wel te vervangen maar de bakstukken zitten ook al op hun langst. Hopelijk is een maat groter de oplossing?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:41

Fransje
Thanks! Ja ik snap wat je bedoeld! Maar de foto is ook een beetje van onder genomen en lijkt te vertekenen (groooot paard) Heb hem ook een gaatje omlaag gedaan maar dat was te laag. Vond ze vervelend en begon raar te kauwen. Ze is een beetje apart :+

Dankje druppie! Ja zeker :j

Aurelia inderdaad wel wat krap. Maar las dat je al een grotere hebt besteld! Dankje!

Nou mijn topper heeft voor de wagen gelopen! Super mak!! Gaf geen kik. Alsof ze er al jaren voor liep. Ik ben trots :D En ook zo ontspannen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:53

Ziet er super uit!!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:54

Wauw super knap van zilver!!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:29

Wat doet ze het braaf zeg!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:37

Haha ja ze kan wel weer naar huis. Laat haar sowieso volgende week nog staan en probeer zelf ook eens te mennen. Ze was echt super braaf en ook zo ontspannen
Afbeelding
Morgen ga ik er "voor het eerst" op! Met zadel en los. Ben erg benieuwd. Zondag lekker vrij en dan maandag nog eens rijden. En dan nog een paar keer inspannen en dan naar huis. Even hard aan de bak (per dag 10/15 min) en dan lekker naar huis. Dan doen we weer kalm aan!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:11

Knap hoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:24

Weekje bootcamp zo voor Zilver, hard aan de bak.
Ze heeft in ieder geval voldoende vaart zo voor de wagen!
Ben benieuwd hoe het rijden gaat!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:28

_Reneee schreef:
@Ilayla nee omdraaien doet hij niet meer, maar hij laat zich ook niet makkelijk omdraaien :+ Het is best een eigenwijs paard.

Zal wel schrikken zijn geweest! Ik heb mijn paarden nog nooit losgelaten buiten, altijd bang dat ze wegrennen... :')

Man wat is het koud. Gisterenavond had ik gewoon geen gevoel meer in mijn vingers. Alle waterleidingen zijn dichtgevroren en zelfs mijn hele speciekuip zat vanochtend dicht. Dus mijn verhuurder sleept drie keer per dag met emmertjes water vanuit het huis, ik mag in mijn handen knijpen met zo'n betrokken verhuurder. Echt heel fijn. Ik zal blij zijn als het weer wat warmer wordt, er gaat ook nogal wat hooi doorheen nu.

O gelukkig, omdraaien lijkt me irritant om af te leren. Met veel oefenen gaat het sowieso beter lijkt me.

Ja was zeker schrikken en het is heel verstandig om je paarden nooit los te laten :P .
Degene die normaal de paarden verzorgt is een maand weg dus ik ben nou elke dag met emmers aan het slepen. Ik ben heel blij dat dat tijdelijk is, is wel erg prettig dat je verhuurder dat wil doen!

@fransje23 Ik weet niet hoe dat is met paarden op stal, maar de paarden hier die buiten staan hebben volgens mij totaal geen last van de kou. Ze zijn wel veel aan het spelen en doen.

@Annikoe
Had hij last van die 50 epg? Jaro had van de zomer ook dat aantal en toen was het advies niet te ontwormen. Leuk dat hij lekker fanatiek is met spelen!

@Kabayo
Nou het ging goed tot hij bedacht om zelf ergens anders heen te gaan, moest wel naar dat weiland toelopen voor die terug kwam. Ik weet eigenlijk niet waarom die niet naar huis ging. Hij had de weg kunnen weten, maar dat weiland was makkelijker in te lopen.

Gaaf zeg dat ze al voor de kar is geweest en dat het zo goed ging! Daar mag je heel trots op zijn. Zonder al jouw voorwerk was dat nooit zo snel gelukt.

@Aurelia Mooie kaptoom is dat! Ik heb ook zoiets. Alleen snap ik niet waarom de keelriem los zit. Iemand een idee? Ik heb ook maat cob en er is nog zat ruimte om in te groeien. Jaro heeft echt een klein hoofd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:49

Op stal heeft ze geen last van de kou, daar staat ze beschut. Maar op het land hebben ze weinig beschutting en dus pal in de wind. Maar ze had het niet koud, zat meer tussen mijn oren :D

Ilayla schreef:
Aurelia Mooie kaptoom is dat! Ik heb ook zoiets. Alleen snap ik niet waarom de keelriem los zit. Iemand een idee? Ik heb ook maat cob en er is nog zat ruimte om in te groeien. Jaro heeft echt een klein hoofd.

Is bij een kaptoom niet echt een keelriem, maarceennriempje die moet voorkomen dat de bakstukken tegen de ogen aankomen. Denk dat het los zit zodat je het beter kunt afstemmen of eventueel eraf halen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:04

Ilayla aha. Maar vind het alsnog knap dat ie niet terug naar huis ging. Dat had mijne wel gedaan :+
Dankjewel! Ja daar heeft ze vast profijt van gehad :)

Fransje jaa even een bootcamp maar daarna lekker kalm aan :)

Dankje renee!

Ik heb gereden. Super braaf maar wel bokken naar het been. Iets minder voorwaarts dan gister. Maar ik ben tevreden! Knappe dame
3 foto's komen uit een filmpje en zijn wazig. Filmpje plaats ik maar niet aangezien ze nog niet weet hoe ze zich moet dragen en dan weer in haar houding kruipt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding
Filmpje aan de longe

Ik ben zó trots :D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:26

Wat fijn dat ze zo braaf is! Mijne is totaal nog niet toe aan rijden. Nou was ik zoiezo van plan minimaal tot zijn 4e jaar te wachten. Het is nog zo een puppy haha.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:45

Zoo zilver doet het echt heel braaf!

De mijne is ook nog erg puppy vind ik biancalaylo, daarnaast ook nog heel groen dus ik moet er nog niet aan denken want ik zie mezelf al door de lucht vliegen _O-

Vandaag dus eerste NH les gehad, voor paard maar ook voor mij, super veel informatie gehad. Eigenlijk voornamelijk leiden-stoppen gedaan en met de stick aanraken. Ook uitleg gehad over achterhand wegdraaien, zodat hij naar me toe kijkt, en dat droog geoefend met haar als paard. Voelt super stom maar wel goed :+ Hij liet zich niet van zijn beste kant zien, maar op zich ook wel weer goed tijdens de les. Hij werd namelijk helemaal gek van een merrie die voorbij kwam en lette niet meer op mij en zou me zo omver lopen of wegrennen bvb. Dus konden we in zo'n situatie ook gelijk mooi oefenen.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:13

Wat doe je dan in zo’n situatie Aurelia?

Kabayo Zilver loopt goed voor de kar zeg! Zou je ook niet van zeggen dat het nog een puppy is.
En daarna erop, knap paard dat ze zo braaf is!

Wij zijn gister verhuisd! Hij deed het echt super!!
Veel doom scenario’s afgespeeld in m’n hoofd maar niets van alles is gebeurd gelukkig!
Ging fijn de trailer op en af en eenmaal daar heeft die wat paniekerig rondgerend. Daarna kennis gemaakt met de andere paarden van de groep achter een hekje dat ging erg lief! Vervolgens lekker eten en dat heeft hij de hele avond gedaan.
Ga straks weer naar hem toe even lekker poetsen en misschien wandelen even kijken in wat voor bui hij is. Ben in ieder geval enorm happy dat het zo gegaan is, jammer dat ze niet kunnen praten anders had ik graag willen horen wat hij van zn nieuwe plekje vind.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:27

Goed hoor van Zilver!

Mijne is daar in ieder geval mentaal en fysiek niet aan toe. Die is zo speels en snel afgeleid en haar lichaam is nog zo ielig. Daarnaast wil ik sowieso wachten tot, bijna, 4 zodat haar lichaam sterker is en de groeischijven meer gesloten.

Kwam dus op zich wel goed uit dat hij zo afgeleid was, Aurelia. Gaat het meisje voor het "werk" bij hem :D

Wat fijn de verhuizing zo goed ging, Lamar! *\o/*

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:49

Lamar, het leiden-stoppen waren we mee begonnen. En dat is eigenlijk wat ik nog steeds moest doen op zo'n moment.
Dus, op een normaal moment, loopt hij achter me aan, als hij te dichtbij kom waardoor ik het gevoel heb dat ik sneller moet gaan lopen (of op elk ander moment moet hij het ook doen) draai ik me om en moet hij direct stilstaan, of als hij te dichtbij staat 2 passen terug bijvoorbeeld (waarbij ik blijf staan) totdat hij uit 'mijn ruimte' is en dan stilstaan.
Nou toen die als een gek ging rennen en hinniken (doof.. :') ) moest ik gewoon hetzelfde doen. Door de bak lopen, op het moment dat hij te dichtbij kwam (heel vaak, bijna continue ) omdraaien en achteruit laten lopen, kostte wel wat meer moeite dan als hij rustig was natuurlijk. Af en toe goed vasthouden omdat hij de andere kant op wilde rennen. Om me heen draven was niet erg, zolang hij uit mijn ruimte blijft. Hij was ook gewoon erg nerveus, hij wist niet wat hij met die situatie aan moest, heeft 3 keer gemest. Hij moet dus leren dat ik de leider ben, en verder hoeft hij zich nergens druk om te maken. Ik bepaal wel waar we heen gaan, ik bepaal wel in welk tempo, dus jij kan lekker relaxen en gewoon volgen. Je hoeft je niet druk te maken wat er met dat andere paard gebeurd bijvoorbeeld.
Volgende x gaat ze ook dat achterhand wegkijken doornemen. Als hij dus een kant op kijkt, bijv met die merrie gisteren, dan kan ik als het goed is zijn achterhand van me af draaien, waardoor hij dus met zijn hoofd naar mij staat. Aandacht bij mij, niet ergens anders.

Wat fijn dat het verhuizen zo goed is gegaan! Ja dat zou makkelijk zijn als ze konden praten haha.

Fransje, haha idd :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:58

Wat loopt Zilver netjes onder het zadel zeg!

Oh leuk zo'n NH les Aurelia. Dat was wat voor mij geweest ook.

Fijn dat het verhuizen van Lamar goed is gegaan! Je zult na een tijdje wel merken of hij het naar zijn zin heeft.

Hier is een wonder gebeurd, Miles voorkant is gegroeid :')
Afbeelding

Misschien door al het extra hooi van afgelopen week :') Aan het einde van de maand wordt hij drie, dan ga ik toch rustig aan beginnen. Ben geen fanatieke ruiter, dus hij zal nooit meer dan twee keer in de week een half uur lopen :+ Of een wat langere bosrit. Wil hem nu wel iets meer gaan longeren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Jeetje renee die is echt een eind bijgetrokken! Mooi hoor! Dankje!

Dankje fransje! Heel verstandig hoor :) Geen enkel paard is gelijk

Lamarxhorse dankje!! Ik glunder nogsteeds :D
Fijn dat het verhuizen goed ging! Valt dan altijd weer mee ipv hoe jij het bedenkt :P altijd zo haha. Vandaag nog geweest?

Dankje aurelia!
Handige les ! Steek je altijd wat van op.

Veel die beleren met 4 lees ik. Iedereen op zijn eigen manier en natuurlijk is geen enkel paard gelijk! Ben benieuwd hoe die van jullie het straks doen :)

Zilver vandaag een rust en was dag. Was zo heerlijk weer!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sexy and she know it!Afbeelding
Tankje 8-)
Afbeelding