Moniek.....Dat is een mooi hoofdstel! Hoe ging de keuring vandaag?
Dressjoepie....Dat ziet er fijn uit!
Babootje......Aaaw wat lief! Best veel pups.
Orsje.....Wat fijn dat history het weer zo goed doet en weinig last heeft van het feit dat hij 1 oog minder heeft.
Hier inmiddels sinds gisteren weer aan het rijden. Moet zeggen dat het gisteren niet zonder slag of stoot ging. Begon heel fijn, lekker stappen en draven....linksom galop ging ook goed. Echter in de rechtergalop trok ze d'r hoofd omhoog en begon te rennen. Nou doet ze dit wel eens vaker en na een rondje even niet in de mond zitten kan ik er weer aan zitten en d'r terug nemen. Dat was dit keer even anders, na 3 rondjes proberen en steeds harder gaan werd het mij te link en kreeg ik d'r uiteindelijk stil met hoofd tegen de wand in de hoek. Daarna flink op d'r donder gegeven en weer geprobeerd, weer weg rennen dus gelijk terug genomen en uiteindelijk normaal kunnen galopperen. Vandaag gelukkig een stuk fijner gereden en heeft ze het maar 1x geprobeerd maar kon d'r vrij snel terug nemen nu en opnieuw aangalopperen. Op het moment wel weer gigantisch aan het gillen als ze bij dr maatjes weg is, ook tijden het rijden continue gillen pff
Carmuh, Hudson hals en rug helemaal goed , straalbenen kogels en knieën ook .. alleen beide sprongen een fragment.. begin oktober wordt ie geopereerd .
Jeetje heftig dat rennen dat doet me gelijk weer denken aan Haydn gelukkig weet je hoe je dr weer stil krijgt
Nee hoor ik baal niet Babootje , het is dat de klanten altijd een schoon paard willen maar Bodegraven zei al als ik hem niet zou willen verkopen dan had het er geeneens uit gehoeven .. ik heb hem met keuring gekocht dat was net gebeurd .. dus wist er van , lieten het gisteren alleen nog een keer op de foto zetten om te kijken hoe en wat .. maar dus prima operabel , ook een video laten zien over hoe hij loopt en dat ie nog nooit warm of overvulde gewrichten heeft gehad en hij was erg positief Heb net een afspraak gemaakt en 2 oktober ga ik hem brengen .. dan is het 2 wk box rust en dan 2 wk stappen mag onder de man en dan weer opbouwen dus het valt mij alles mee
Ah fijne kliniek. Daar is History ook geopereerd. Mij werd wel verteld dat je chips altijd beter eruit kunt halen ook al leveren ze nog geen problemen. Het is een fluitje van een cent tegenwoordig en ze zijn zo weer oo de been. Succes joh!
pol013
Geplaatst: 06-09-17 18:00
Over chips hoor je zo veel verschillende meningen. Bij mij werd er destijds nogal laconiek over gedaan. 3 verschillende dierenartsen geraadpleegd en niemand die je afraadt aan de gang te gaan met het betreffende paard. Ik ben al wel een beetje over de angst heen gegroeid inmiddels.
Mijn hart maakt echt iedere keer een sprongetje als ik dit paard zie. Hij maakt echt weer leuke vorderingen op het moment. Gaan toch maar eens dressuur wedstrijden starten denk ik. Niet een typisch dressuurpaard maar wel heel fijn gebruik van zijn lichaam. denk dat hij toch een heel eind door de klasses heen gaat lopen.
Ziet er netjes uit Pol. Ik zou zeker lekker gaan starten.
Spannend Moniek.
Met Sjef gaat het ook lekker. Op wedstrijd is het nog een beetje alles of niks. Maar we gaan het indoorseizoen weer in. Dan is hij toch een stukje makkelijker. Maar afgelopen weekend heeft hij zich weer keurig gedragen. En waren we twee keer tweede met 192,5 en 198 punten.
Pol, 2 weekjes maar, en ik moet even vragen of de eerste week al om is als ik hem weer mee naar huis neem het stelt dus echt niks meer voor.. mag er daarna gelijk weer op ( 2 weken stappen ) of in de molen of aan de hand.. maar dan ga ik er liever op hahaha kan ik gelijk weer een beetje aan zn spieren werken
Nou dat valt zeker mee. Is dat specifiek voor deze chip operatie? Of algemeen zo bij het verwijderen? Mij werd toen gezegd 6 weken. Dat vind ik echt heel erg veel.
Hum is inmiddels gestopt met rennen haha moet zeggen dat ze nu super fijn loopt. Nu staat ze weer ff paar dagen stil I. V.m wondje aan dr mond maar mag niet klagen.
Heb het zelf ook druk zat want heb 2 pony's te rijden die 7 oktober naar de veiling moeten. Toch wel weer leuk hoor die pony's!
Oh geweldig Carmuh , misschien na Hudson toch maar weer een pony hahahaha
Leonie_M
Geplaatst: 18-09-17 12:54
Mijn doel was om in oktober mijn punten voor het M2 te hébben. Nou mijn doel is bereikt. Gisteren weer wedstrijd gehad. Weer fijn indoor. Dan is hij altijd toch wat makkelijker.
Losrijden ging al heel fijn ondanks ik twee dagen niet had kunnen rijden. Proeven gingen ook heel fijn vloeiend. Nog wat kleine haperingentjes. Maar over het algemeen een heel fijn gevoel.
Waren we uiteindelijk 2x eerste met 215 en 223 punten met een 10 en een 9 voor mijn middenstap