de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:20

Sterkte Wendy!

Anneruth super dat gideon het zo goed deed! :)

Goed bezig Ketly! Jullie gaan lekker! :j

Ik heb gister even een kerstcadeautje voor mezelf opgehaald. Een nieuwe zweetdeken :)
Dit is mijn setje nu met de nieuwe deken <3
Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:04

Het is een karaktervol paard inderdaad.

Ik heb het idee dat ze nu aan het uitproberen is omdat mijn andere merrie weg is.

Ze was zeer onderdanig naar die Ier van mij. De Ier is nu verhuisd en sinds dien is ze wat dominanter naar mij aan het testen.

De Ier was onderdanig naar mij. Wat mij toen in de kudde automatisch de leider maakte vermoed ik. Nu die ander weg is moeten we even nieuwe afspraken maken geloof ik.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:11

Heftig kleurtje, Pradadaan! Staat Giv vast mooi :-).

Succes, Abercrombie ;-).

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:04

Garola is in hetzelfde patroon geschoren als Guapa :) Het is het eerste jaar dat ik Guapa heb geschoren en vind het echt heel handig! Geen gezever meer met al die zweetdekens...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:25

Sorry, ben even een tijdje erg druk geweest en niet op Bokt geweest en ook weinig gereden. Er is vast weer veel gebeurd hier!...

Ketly...wat is ze mooi geschoren en staat er knap op! Leuk om een wedstrijd te proberen.
Pradadaan....gaaf hoor!..lekkere frisse kleurtjes. Zag trouwens ook mooie foto's van jouw Giv voorbij komen!

Heb zelf gisteren weer gereden sinds ruim 4 weken (in die 4 weken wel wat gelongeerd). Heb Chicago eerst even 15 minuten laten uitrazen aan de longe en daarna erop. Hij was wat onwennig in begin maar daarna liep hij heerlijk! En zo fijn in aanleuning, zonder bit! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:39

Leuke foto's Manubres, ziet er goed uit!!

Ik heb vandaag fijn gelest, we hebben een beginnetje gemaakt met wijken. Echt leuk!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:52

Dank je Anneruth, had me al lang niet meer op een plaatje gezien en was zelf ook wel blij met hoe het eruit zag...haha...hoe het voelt en hoe het eruit ziet verschilt nog wel eens :o

Duss...Gideon zette ook zijn beste beentje(s) (zijwaarts) voor in de les? :D
Fijn!!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:34

Allemaal goed bezig zo te zien :)
Gisteren gelest met Guapa & wat een energie heeft die merrie!! Aanvankelijk liep ze weer onder mij uit, maar na hard werken aan haar en mezelf heel fijn galopwerk gedaan op het einde <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:18

Lekker nathiie!
Mn kleine vosje gaat best goed. Rust begint er af en toe in te komen. Vorige week 2x opgestapt zonder te longeren. Tenminste, dan heeft ze smiddags gelongeerd en savonds kan ik dan gewoon opstappen. Aan het einde van het rijden kan ik zelfs aan een lange teugel rijden en gaat ze met haar neus over de grond. Als ze ontspannen is gaat het galloperen ook lekker :) dus al met al, tevreden!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:39

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:43

Omdat ik een ongelukje heb gehad wordt mijn merrie nu getraind door een stalgenoot. Die doet klassieke dressuur. Eerst alle knoppen er op zetten vanaf de grond en dan pas onder het zadel. Merrie lijkt het erg leuk te vinden ze is heel slim.

Ze kan tm GP knoppen er op zetten maar dat duurde even zei ze. Ik zeg noouu als ze gewoon gehoorzaam is ben ik tevreden :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:47

Wat een heerlijke foto's..
Ziet er goed uit Manubres!

Abercrombie: Nou, dat klinkt wel goed, tot GP knoppen erop..
Vind dat altijd zo knap, zo aan de hand alles al leren..

Ik heb gisteren weer stukje gewandeld. Deze maal met losse bijzet. (Bak is te nat, druf niet te longeren ivm risico uitglijden)
Ze deed het braaf! Kan alle kanten ook nog op, t is meer het idee dat ze wat druk heeft en netjes nageeft.

Dan kan dat ook aan de fiets.. Mooi die rugspieren kweken :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:54

Dat je dat durft aan de fiets.
Lijkt me eng als ze ooit eens schrikken.

Ja ze heeft zelf paarden opgeleid tot GP begreep ik.

Uiteraard gaat ze dat bij die van mij niet doen. Maar knap is het zeker als je dat kan. De filosofie er achter is ook niet verkeerd.

Als alle knoppen er al op zitten voordat je er voor t eerst op stapt. En het vertrouwen er al is onderling is alles veel makkelijker.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:05

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:25

Mooi overzicht pradadaan! Hopelijk wordt 2016 net zo'n mooi jaar en misschien wel mooier! *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:14

Leuk zo'n overzicht! mooi gedaan!

Golden Girl is niet helemaal goed op t moment, had af en toe een mini staakje, echt niks spannends hoor maar is echt niks voor haar.
Als je heel heel heel goed kijkt zie je dat ze linksachter net niet lekker door kan buigen.
Er komt iemand bij( fysio van paardenrevalidatie Noord Holland) maar die kan pas over anderhalve week dus dat is balen aangezien ik graag de Zeeuwse Kampioenschappen mee zou rijden eind januari.
Nou ja dat is maar een bijkomstigheid, is waarschijnlijk ook niet heel ernstig maar ik ben daar zo'n zeiker van... :(

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:50

Haha, ja, ze is echt heel braaf naast de fiets. Eigenlijk gewoon altijd heel braaf. Ze loopt schuin achter me. Als ze schrikt, dan springt ze in ieder geval niet in mijn fiets. Langer touw mee. Heerlijk is dat gewoon :) Kan ik toch iets met der doen gezien ik niet echt kan rijden nog..

Ja, als je ze aan de hand al van alles kan leren, ken je ze natuurlijk ook goed. Dat is wel waar, lijkt me wel fijne manier, maar ik ken het niet en ook niet iemand die dat kan..

Hmm, balen dat fysio pas later kan peetje. Hopelijk valt het allemaal mee!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:42

Beterschap voor Golden Girl, Peetje.

@Abercrombie: knap vind ik dat altijd, dat grondwerk. Als je eens een filmpje hebt?

@Pradadaan: leuk dat je jaaroverzichten hebt gemaakt, ik ga zo even kijken :).
Edit: ik zie dat je topic op slot zit.. dan hier maar even een reactie: echt een leuk overzicht heb je ervan gemaakt. Op naar 2016! Rij je Giv overigens ook zelf?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:49

Ja ineens mag je geen 2 topics per week. Ik dacht altijd dat je wel van verschillende paarden een ander topic mocht maken en tot nu mocht dat ook altijd. Maar nu dus blijkbaar niet :=

Nee voorlopig rij ik haar even niet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:55

Na ja, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen :D.
Ok, komt vanzelf weer :-).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 07:50

Anneruth zij komt meestal overdag als ik werk. Maar zal over een week ofzo eens proberen wat te filmen.

Bijrijder was gisteren gaan kijken en die was ook erg te spreken. Gijs lijkt er erg goed op te reageren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:08

Even bijgelezen:
Anneruth is het wijken aan het installeren, leuk is dat om te doen.
Mooie foto's Manubres!
Fijn dat je paard zo ontspannen is vibabu.
Fijn dat je paard zo goed doorgereden wordt Abercrombie, wel balen dat je zelf niet kan rijden.
Balen dat GG niet helemaal lekker in haar lijf zit Peetje.
Wat fijn dat ze zo braaf is naast de fiets Wendy!
Balen van je tweede topic Pradadaan,maar wel hele mooie foto's en herinneringen zo te zien!

Ik heb een paar ontzettend drukke weken achter de rug,dus mijn merrie heeft weinig gelopen, maar 2/3 keer per week gereden. Maar heb nu 7 weken vakantie, dus tijd voor een bootcamp voor mijn guppie :P!

Vandaag meteen het bootcamp ingeluid met een indoorcross training. Had sinds mijn springwedstrijd een maand terug niet meer gesprongen. Maar ze sprong heel simpel rond, echt heel blij verrast was ik :D:https://youtu.be/8gRHALNem7w
Ben zelf zo blij met dit beeld dat ik het wel durf te delen hier ;).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:09

Gaaf Eef_Bam, je filmpje! Het ziet er heel makkelijk en netjes uit.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:44

Wat ziet dat er rustig en relaxt uit op het filmpje. Wauw :)

Ik heb echt een geweldig weekend gehad! Vrijdag kwam ik op stal, wou ik longeren, want het was al donker. Kwamen de 2 andere meiden op stal, en was het zo van, ga gewoon mee, klein stap rondje door het dorp..
Oke, waarom niet, ze is braaf. En ze was de braafste van de 3 <3

Gisteren met mijn vriendin ook nog even naar buiten geweest, zij op de fiets, ik op Kayenne. Eerst even gelongeerd want ze was wat druk met poetsen, paar keer bokken, rennen. Klaar en erop :)
Zelfs de eerste galop gedaan onder het zadel gisteren en zo trots!! Ze liep zo braaf alleen door het bos heen! Echt helemaal verliefd op mijn puppy paard! Nu echt weer even wachten en niet teveel doen, tandarts moet nu echt, bitloze hoofdstel ligt nog bij vriendin. En ik wil ook gewoon de fysio erbij hebben voor ik echt aan de slag ga met haar.

https://lh3.googleusercontent.com/-31ep ... .05.06.png

Heel onduidelijk, stil uit een filmpje, maar ik ben heeeeel trots <3

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:27

Wat leuk Wendy1987! Heerlijk gevoel moet dat geven!

Even weinig reacties van mijn kant, ookal lees ik wel mee als ik daar tijd voor heb. Momenteel bezig met de laatste loodjes van mijn afstuderen. Als mijn scriptie wordt goedgekeurd om 4 januari dan mag ik hem verdedigen en ben ik klaar! Ik probeer 2 tot 3 keer in de week te rijden met George en dat lukt prima. De bak thuis is vaak nat maar we proberen letterlijk 'tussen de buien door' te rijden en te longeren. Ook zijn we bezig met het zelfstandig trailerladen aanleren, dat wil zeggen dat hij dus zelf in- en uitlaadt. Vandaag eerste keer volledig gelukt, na twee dagen voorbereidend werk te hebben gedaan, dus dat is erg leuk! Woensdag mag ik weer met George naar les, even weg achter m'n laptop en m'n scriptie! :D