[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:09

Melanie_B schreef:
Is Opan een tuigpaard?

opan is niet de vader maar oran en dit is tuigpaard

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:10

@ R.X.: Loopt ze nog steeds onzuiver?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:11

R.X. schreef:
Het is een grote maat Haflinger met een goed papier, en ik stel verder geen eisen aan het uiterlijk, mag zelfs schoonheidsfoutjes hebben, van de andere pony en het hoeft geen papier te hebben en het mag een ouder paardje zijn.
Dacht dat ik dan wel goed zat.

Benieuwd wat meerdere hier er van vinden.

in jou advertentie staat dat de haflinger toen niet goed liep is al een minpunt.
is niet makkelijk onder het zadel
en daarom denk ik dat het erg moeilijk word
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 23-11-12 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:13

Nou zo in de wei zie ik niets aan der, ook niet als je met der op de weg loopt, maar wij hebben geen rijbak tot onze beschikking waar ik der kan longeren.
De va. zei tegen ons dat hij zéér het vermoede had na een aantal maanden longeren dat ze dan afviel en sterker werd en dan wel zuiver loopt.
Maar dat traject konden we dus niet afmaken, omdat de wei te drassig en te glad werd.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:16

R.X. schreef:
Nou zo in de wei zie ik niets aan der, ook niet als je met der op de weg loopt, maar wij hebben geen rijbak tot onze beschikking waar ik der kan longeren.
De va. zei tegen ons dat hij zéér het vermoede had na een aantal maanden longeren dat ze dan afviel en sterker werd en dan wel zuiver loopt.
Maar dat traject konden we dus niet afmaken, omdat de wei te drassig en te glad werd.

ja oke maar dan is het wel iets waar je rekening mee moet houden en een da zegt niet zomaar dat je een paar maanden moet longeren.
maar misschien vind je wel een leuke pony hoor maar ik denk dat mensen dan niet bij gaan betalen.
maar misschien zie ik dit wel verkeert

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:17

Mag ik vragen waar je leest dat ze lastig onder het zadel is en angstig?
Want dat is beide niet het geval, ze is juist heel erg super bomproof.
Ze is totaal geen vluchter, mocht het al een keer zo zijn dat ze iets vreemds vind (wat bijna niet voorkomt) gaat ze er naar toe om het te bekijken of als je der aan de hand hebt gaat ze even stil staan om het te bekijken en loopt dan weer rustig verder.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:20

R.X. schreef:
Ze is totaal geen vluchter, mocht het al een keer zo zijn dat ze iets vreemds vind (wat bijna niet voorkomt) gaat ze er naar toe om het te bekijken of als je der aan de hand hebt gaat ze even stil staan om het te bekijken en loopt dan weer rustig verder.

omdat je er neer had gezet van van mij duld te geen correctie dit zie ik dan dat ze niet makkelijk is of zie ik dit helemaal fout.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:21

ralphtdw schreef:
Melanie_B schreef:
Is Opan een tuigpaard?

opan is niet de vader maar oran en dit is tuigpaard

Hm, dat is wel een minpunt. Maar goed, het is wel een mooi paard. Op hun site www.dm-stables.webs.com staan nog meer paarden :)
Kijk maar eens bij 'Te koop' En dan het 2de paard, de vos. Ben ik ook helemaal weg van!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:22

R.X. schreef:

Bij mij duld ze geen correctie's staat in de tekst dit doet mij denken aan een paard wat niet makkelijk is..

van het angstige staat het netjes in de tekst dat ze dat niet is..

het eerste zou ik er zeker uitlaten

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:23

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:24

Hoi

Ik ga ook maar eens een poging wagen of jullie misschien wat leuks weten voor mij, want ik ben rustig begonnen met zoeken naar mijn eerste eigen paardje!
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:25

[/quote]
opan is niet de vader maar oran en dit is tuigpaard[/quote]

Hm, dat is wel een minpunt. Maar goed, het is wel een mooi paard. Op hun site http://www.dm-stables.webs.com staan nog meer paarden :)
Kijk maar eens bij 'Te koop' En dan het 2de paard, de vos. Ben ik ook helemaal weg van![/quote]

een tuigpaard hoeft helemaal geen minpunt te wezen.
je hebt tuigpaarden die lijken zeg maar op een gewoon paard.
wij hebben zelf een paar gehad voor de dressuur en zijn beide verkocht aan een vrouw die er zz zwaar mee gaat rijden.
zo op het eerste oog ze je toch niet dat het een tuigpaard is en als jij de klik er mee heb en de prijs is goed dan is het toch mooi
en wat maakt het dan uit wat voor bloed er achter zit

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:26

papegara gefeliciteerd!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:29

ralphtdw schreef:
R.X. schreef:

omdat je er neer had gezet van van mij duld te geen correctie dit zie ik dan dat ze niet makkelijk is of zie ik dit helemaal fout.

Oei,
dat heb ik dan misschien niet zo goed verwoord.
Het zit zo, ik zelf ben angstig en onzeker door nare ervaringen met andere paarden.
Als ik der corrigeer dan voelt ze dat natuurlijk al en dan gaat ze soms nog wel door met proberen en dan vind ik het eng om door te pakken.

Hoe zou jij dat in de advertentie verwoorden als ik vragen mag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:30

ralphtdw schreef:
een tuigpaard hoeft helemaal geen minpunt te wezen.
je hebt tuigpaarden die lijken zeg maar op een gewoon paard.
wij hebben zelf een paar gehad voor de dressuur en zijn beide verkocht aan een vrouw die er zz zwaar mee gaat rijden.
zo op het eerste oog ze je toch niet dat het een tuigpaard is en als jij de klik er mee heb en de prijs is goed dan is het toch mooi
en wat maakt het dan uit wat voor bloed er achter zit

Er zijn ook paarden met veel tuigpaardbloed die internationaal op het hoogste niveau presteren in de springsport.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:31

dodyg schreef:
R.X. schreef:

Bij mij duld ze geen correctie's staat in de tekst dit doet mij denken aan een paard wat niet makkelijk is..

van het angstige staat het netjes in de tekst dat ze dat niet is..

het eerste zou ik er zeker uitlaten

Dank je voor de tip, in mijn vorig berichtje heb ik het volgens mij beter uitgelegd.
Hoe zou jij dat dan verwoorden, of zoals je al zei gewoon weg laten.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:32

papegra leuk paard, en gefeliciteerd!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:33

ja dat heb je ook ja bij ons in de buurt word er veel al op tuigpaarden gereden ook dressuur. en doen het erg goed
vaak kun je voor een leuker prijs een leuk paard kopen die ook nog leuk kan bewegen moet je niet de echte tuigpaarden gang hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:33

Ik was een tijd terug kijken bij een paard. Hadden ze net een tuiger losgegooid.
Een schimmel.
Damn wat een dier! Modern type, dus geen platte kont. Mooi front erop. Luxe hoofd.
Vond m toffer dan het paard waar ik voor kwam. :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:35

Melanie_B schreef:
Hm, dat is wel een minpunt. Maar goed, het is wel een mooi paard. Op hun site http://www.dm-stables.webs.com staan nog meer paarden :)
Kijk maar eens bij 'Te koop' En dan het 2de paard, de vos. Ben ik ook helemaal weg van!

eerst maar wachten op reactie :)
Die is ook gaaf ja, al vind ik die andere vos ook leuk hoor! :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:36

Needje schreef:
Ik was een tijd terug kijken bij een paard. Hadden ze net een tuiger losgegooid.
Een schimmel.
Damn wat een dier! Modern type, dus geen platte kont. Mooi front erop. Luxe hoofd.
Vond m toffer dan het paard waar ik voor kwam. :D

ja je moet wel het mooie luxe type tuigpaard hebben niet die met die platte kont enz.
als ik mijn droom paardje vind zal ik hem niet laten staan omdat zijn afstamming een tuiger is
omdat je het vaak niet eens hoeft te zien

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:37

R.X. schreef:
Dank je voor de tip, in mijn vorig berichtje heb ik het volgens mij beter uitgelegd.

Het is jouw probleem dat je niet durft door te pakken. Dat ligt dus niet aan haar. Irrelevant voor de advertentie dus, ik zou het weglaten...

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:40

NWDynamite schreef:
R.X. schreef:

Het is jouw probleem dat je niet durft door te pakken. Dat ligt dus niet aan haar. Irrelevant voor de advertentie dus, ik zou het weglaten...

dat dacht ik inderdaad ook..
ik zou er gewoon bijzetten dat de klik er niet is doordat jij een angstige ruiter bent...
ofzoiets

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:41

Hartelijk dank, en inderdaat.
Op mp. heb ik het weggehaald, maar helaas kan dat niet op bokt dus daar maar even wat verder uitgelegt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:42

Toch fijn dat er even meer mensen naar kijken.

De zoektocht naar een nieuw paardje kan leuk zijn, maar er 1 herplaatsen, nee dat is niet mijn ding.