Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:47

Oh dat is wel spijtig eigenlijk, maar zijn de 4 jarige of 3 jarige al deftig door gereden?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:49

normaal wel, ik ken 1 van de ruiters daar.

ze hebben wel een redelijke prijs hoor ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:51

Redelijke prijs? Wat bedoel je daarmee? Te hoog voor mijn budget? :P

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:11

ik denk eigenlijk wel dat ze boven 6000 zitten ja :) toch de paarden die al zadelmak zijn.

NataNavarro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:17

Voor een goed paard tel al snel een goede som neer. Ze hebben verschillende jonge paarden te koop staan, en ook in verschillende prijsklassen. Maar kwaliteit kost geld en hier zijn ze zeer schappelijk als je vergelijkt!
Je kan ze altijd vrijblijvend contacteren en vragen wat ze nog staan hebben, dan weet je het meteen.

Ik heb bewust voor hen gekozen: prijs/kwaliteit en de manier van omgang met hun paarden is top.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:19

Arabiertje* schreef:
Siska is een brave pony, maar ze moet weidegang hebben en dan denk ik dat je daar echt een zalig beestje aan kunt hebben... Ze heeft dat meer nodig als eender ander paard hier op stal eigenlijk... Ze gaat nu nog wel buiten, maar ze komt nog te kort. :(:) En vind het erg sneu eigenlijk voor haar... Het zou goed zijn voor haar als ze ergens heen kan waar ze bijvoorbeeld een halve dag op de wei kan staan, maar dan zit je met het probleem dat ze nog geschoren is... Ik stuur je een PB nathe.

Het is zo'n probleem dan voor de meeste mensen om weidegang te bieden? Man, dan zijn de paarden er gloeiend aan zeg......

Wat betreft geschoren zijn, daar heb je regendekens voor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:45

Inderdaad, met hals, zonder hals; het kan allemaal! ;)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:53

[/quote]

Héé, sta jij vlakbij het Trichelhof? Ik sta daar ook niet ver vanaf :)

En moest ik ooit op zoek gaan naar een sportpaardje zou ik ook overwegen om daar te gaan kijken.
Nette stallen, grote weides waar de moeders met veulens opgaan.[/quote]

ik sta op trainingscentrum spirit, de nieuwe stalling daar in de buurt :)[/quote]

Oooh, dat is vlakbij mijn stalling :D Ik sta bij Rijhal Dierckx in Zammel.
We zijn eigenlijk zelfs al een tijdje aan het twijfelen om ook naar Spirit te gaan, is een dikke 15 minuutjes stappen voor ons :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:56

Zo, ik ben zaterdag naar Duitsland geweest voor een paard. :D
Dat doen we niet meer :=

Vanuit Utrecht gingen we naar Duitsland, en van daaruit naar mijn ouders in het oosten van het land. ongeveer 150 km omgereden daarvoor. Op zich was dat niet zo erg, ik moet wel vaker flinke stukken rijden om een paard te bekijken, ik was samen met mijn vriend en we hadden toch de tijd, best leuk om de dag voor kerst ff in Duitsland te vertoeven {:) .

De mensen waren aardig, we mochten een kopje koffie om te beginnen, maar paard was ondertussen bijna de stal uit, dus vond ik het handiger om daar eerst maar eens naar te kijken. Paard uit de stal, stond daar op het erf en eigenlijk zag ik gelijk dat het niks was.
karperrug, paard te schonkig, veel langer dan op het filmpje leek, zeer arm bespierd (maar okee, het was een jong paard) en zat niet fijn los in z'n spieren... Ik heb m nog even los zien lopen, maar ik werd er zeker niet warm van.
Omdat ik het idee had dat rijden echt niet ging helpen heb ik gelijk gezegd dat het niet het paard was dat ik zocht en dat rijden niet nodig was.

Waren ze flink verbouwereerd... 'had je dat niet op het filmpje kunnen zien dan?' Achteraf had ik ook een standfoto moeten vragen. Maar goed, met rijden zag ie er toch echt anders uit. maar in real life was het toch echt een heel ander paard... zeker niet mijn type.
het afscheid was zeer kort, we kregen geen hand en die koffie konden we ook wel op ons buik schrijven. _O-

Guttegut... aparte mensen kom je tegen zeg. voor moet het echt minder moeite geweest zijn dan voor mij, zou ik zeggen.
maar goed, misschien was ik wel wat direct. maar goed, het heeft voor mij echt geen zin om zo'n paard dan alsnog uit te proberen...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:06

aaah jammer driebergen!

Ja soms zeggen filmpjes en foto's niet alles he :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:06

@hammeke
ik heb je even een pb gestuurd :)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:22

nathe schreef:
Ja soms zeggen filmpjes en foto's niet alles he :)

Het kwartje is gevallen :D

(niet persoonlijk bedoeld hoor, even in het algemeen ;) )

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:26

maarja je kan alleen maar verder gaan op foto's en filmpjes he ;)

het is al een goede indicatie ;)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:30

Ik dacht inderdaad dat ik dat wel wist. Ik had een aantal foto's (ook zijaanzicht en die leken echt heel aardig) en een filmpje (zo'n vreselijk filmpje, met lelijke muziek eronder en stukjes slow motion :r , maar goed, daar let ik niet meer op)
Ik had het idee dat ik daaraan wel kon zien dat het een redelijk paard was.
maar er was geen standfoto zonder zadel. als ik die had gehad, was ik niet gegaan.

Duss... toch maar steeds om vragen (ook al zegt zo'n foto ook niet alles!).
ach, geeft niet. komen we ook nog eens in Duitsland :+

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:32

en aan de andere kant, het is dus heel belangrijk een paard dus in het echt te zien.
het beeld is dan toch anders.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:37

@Driebergen: is dus weer een les geweest :(:) . Wat lomp van die mensen zeg, om zo te reageren. Persoonlijk vind ik de paarden in Duitsland, voor onze begrippen, ook heel erg duur...

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:54

Driebergen, jammer hoor. Foto's en ook film geven een eerste indruk maar dan zelfs kan het in werkelijkheid toch zo anders zijn. Heb ik ook al gehad: zie het paard staan in de stal en wist meteen dat ze het niet was. Uit beleefdheid toch het paard nog buiten los gezien:-) .
Iedereen verder bedankt voor je reactie en jullie goede ervaringen met Trichelhof te lezen. Ik kijk naar jonge, onbeleerde paarden en die zijn echt te vinden onder de €4000,=. Dat is natuurlijk ook het risico want hoe ze onder het zadel zijn, weet je pas veel later. Mijn passie is juist om middels de NH , grondwerk en de Academische Rijkunst een paard te beleren. Dit vormt een band voor het leven.
Laatst bijgewerkt door Freeconnect op 27-12-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:54

Balen Driebergen, we weten allemaal hoe dat is :) Hoop dat je gauw iets leuks vindt hoor.

Heb vandaag pas voor de 2e keer op mijn reus gezeten en lekker wat buiten gestapt. Moest mijn angst weer overwinnen maar ging prima
Hij was superbraaf. Gister was epplejeck open dus heb flink geshopt en mijn vos in het nieuw gestoken :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:56

@Adin: fijn dat je er weer op hebt kunnen zitten en shoppen is natuurlijk altijd leuk!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:04

Vind mijn zadel ineens niet meer fijn zitten.
Heb het zadel al 5 jaar en nieuw aangeschaft, ik zweerde erbij maar op dit paard zit ik er ineens niet meer lekker in ofzo. heel vreemd.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:25

Balen Adin van je zadel. Past het wel goed? Heb je al kans gezien om foto's te maken?

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:51

daar wachten we op ja! de fotos hahaha:P

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:58

Ik ben toch heen gegaan en gewoon een flinke film gemaakt, kan ik die aan mijn instructrice laten zien. :)

Het paard is met poetsen wel erg kriebelig, helemaal zijn benen. Die kan je haast niet poetsen, hij tilt ze steeds op. Verder is hij met poetsen erg ongeinteressert, een beetje in zichzelf gekeerd. Dat is iets wat ik aan paarden nooit echt leuk vind, maar dat kan natuurlijk best door zijn omgeving of manier van houden komen. Misschien als hij je beter kent dat dat beter word. (Of zie ik dat verkeerd)
Opgezadelt en de bak in. Hij is hartstikke braaf. Ik heb wel lekker gereden, maar moet nog steeds aan die grote passen wennen. In gewoon draf gaat het prima, maar zodra ik ga verruimen word ik zowat gelanceert. :P Galop ging bagger (kwam door mijn eigen spanning) rechtsom overkruisd wat ik niet doorhad {:)-:( en niet hoorde dat ze het wel zei. Ik vond het wel al erg hobbelen, kon ik me van vorige keer niet herrineren, haha. Stomme ik. Andere kant eerst verkeerd, toen goed, maar toen kreeg ik hem haast niet terug. Puur omdat ik me vast klem van de spanning. Niet dat hij heel erg ging racen ofzo hoor, maar moet nog veel leren merk ik wel.

Het is een mooi plaatje op de film. Ik pas er prima op en hij loopt flinke stukken heel erg leuk.

Toch blijf ik twijfelen. Hoop dat ik binnenkort even een buitenritje kan maken, dat is wel redelijk beslissend voor me.

Ja ADin: Foto's!!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:21

In zichzelf gekeerd zijn is lang niet altijd een karaktertrek. Meestal zijn het omstandigheden die een paard zo maken of gemaakt hebben. Mijn merrie was ook zo. Maar het zijn mijn paarden, en de veulens die ik bij haar gefokt heb, die haar mentaal hebben doen ontwikkelen. En ook de manier van houden.
Want ze stond niet bij mij op een donkere stal, maar op een stal waar de paarden elkaar konden zien en contact konden maken. En waar ze samen met de anderen de hele dag buiten was.
Het heeft wel jaren geduurd, maar ze heeft zichzelf weer wat teruggevonden.

Maar als een paard te veel op zichzelf is aangewezen zonder voldoende contact met andere paarden waarmee het vertrouwd is, dan kan het inderdaad erop uitdraaien dat het in zichzelf keert.

Mijn oude ruin was vroeger een beetje een krent met borstelen. Gedroeg zich geirriteerd als ik hem borstelde. Oren plat en een keer been optillen en geagiteerd neerzetten. Schijnt eigenschap te zijn die Kaiserstern xx vererfde want meer nakomelingen zijn zo. Maar ik kon dat wel managen. Het zegt niet alles over een paard als rijpaard.
Kan zijn dat het paard dat jij hebt uitgeprobeerd wat gebrekkig is in vertrouwen. Maar dat kun je winnen en dan kun je het paard overal aanraken.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:49

Ik heb een mooi groot paard te koop
van ongeveer 1,76 en 5 jaar oud. vader: johnson
Als iemand een groot paard zoekt stuur maar een pb'tje :)