Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Stphnie schreef:ik eet gewoon een frikandel. als je er over na denkt. ja dan is het inderdaat heel erg zielig. en zal zelf natuurlijk ook geen paarden willen zien afgeslacht worden. maar je moet tog ergens je maag mee vullen. en het diertje is tog al dood. tog zonde om het dan nog eens weg te gooien.
danneke80 schreef:Stphnie schreef:ik eet gewoon een frikandel. als je er over na denkt. ja dan is het inderdaat heel erg zielig. en zal zelf natuurlijk ook geen paarden willen zien afgeslacht worden. maar je moet tog ergens je maag mee vullen. en het diertje is tog al dood. tog zonde om het dan nog eens weg te gooien.
Wat een domme en kortzichtige reactie.
Als je het lef hebt om het te willen eten, moet je ook maar durven kijken waar het vandaan komt.
Zo niet, dan neem je maar een vega-frikandel. Smaakt even goed.
danneke80 schreef:je kunt ze in ieder geval in de natuurvoedingswinkel kopen. En ook bij sommige supermarkten.
Gaat inderdaad gewoon in frituurvet zo'n 8 minuten.
Ze hebben er ook kroketten en bitterballen van.
x_Mliss schreef:Vlees is vlees
Of er nu paard in zit of niet.
Dood is het toch al.
Ninx schreef:Zo, daar komt weer een bijzonder intelligente Bokker voorbij vliegen.... zucht.
sherwood schreef:Nope voor mij geen vlees van dieren die ik als vrienden zie.
Ninx schreef:Wel grappig; ik lees net dat er zorgverzekeraars zijn die vegetariërs korting geven op hun premie omdat deze mensen vaak bewezen gezonder zijn...
Toch eens wat korting gaan bedingen dus!
MandyR schreef:sherwood schreef:Nope voor mij geen vlees van dieren die ik als vrienden zie.
Maar waar leg je de grens? Ik werk op een boerderij en met sommige koeien heb ik echt een band. die moeten dan 'sochtends eerst een aai over de kop voordat ik aan het werk ga. Zijn het dan meteen vrienden die je niet meer kan eten? En wat met een varkensboer die een band heeft met die ene zeug?
Ik noem mijzelf een dierenvriend dus dat zou betekenen dat ik helemaal geen dieren meer mag eten?
MandyR schreef:sherwood schreef:Nope voor mij geen vlees van dieren die ik als vrienden zie.
floor_hvj schreef:ja het is erg zielig maar het is zieliger als ze geslacht worden terwijl toch niemand ze opeet
dan worden ze voor niks geslacht.ik heb ook heellang geen paardenvlees gegeten maar zie er nu het nut niet van in!
kitty_gomez schreef:als er geen vraag meer is naar vlees, worden ze ook niet geslacht hoor