'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:22

ik eet gewoon paard,ik eet toch ook zielige stieren(op stage staan er vleestieren dus ik kan een bekende op mijn bord krijgen)dus ja is wel lekker

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:40

Het diertje is toch al dood is een beetje makkelijk gedacht denk ik. Op basis van de afname van de consument vindt er productie plaats. Zodra de consument minder koopt, neemt de productie af.
Slager gaat wel snel, 1 klap en het is voorbij. Maar voor mijn eigen gevoel vind ik inslapen een fijner idee.
Takkie, wat een dotjes van katjes zie ik daar voorbij komen Knipoog

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:50

Stphnie schreef:
ik eet gewoon een frikandel. als je er over na denkt. ja dan is het inderdaat heel erg zielig. en zal zelf natuurlijk ook geen paarden willen zien afgeslacht worden. maar je moet tog ergens je maag mee vullen. en het diertje is tog al dood. tog zonde om het dan nog eens weg te gooien.

Wat een domme en kortzichtige reactie.
Als je het lef hebt om het te willen eten, moet je ook maar durven kijken waar het vandaan komt.
Zo niet, dan neem je maar een vega-frikandel. Smaakt even goed.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:53

niet in opjagen Danneke Knipoog
mensen die niet de moeite willen nemen om het hele topic door te nemen.... mja he Clown

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:58

je hebt gelijk Lips are sealed

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:07

danneke80 schreef:
Stphnie schreef:
ik eet gewoon een frikandel. als je er over na denkt. ja dan is het inderdaat heel erg zielig. en zal zelf natuurlijk ook geen paarden willen zien afgeslacht worden. maar je moet tog ergens je maag mee vullen. en het diertje is tog al dood. tog zonde om het dan nog eens weg te gooien.

Wat een domme en kortzichtige reactie.
Als je het lef hebt om het te willen eten, moet je ook maar durven kijken waar het vandaan komt.
Zo niet, dan neem je maar een vega-frikandel. Smaakt even goed.

Vega frikandel Bestaan die? En waar kun je ze kopen. Dat lijkt mij wel wat. Kun je die ook gewoon in frituurvet bakken?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:09

je kunt ze in ieder geval in de natuurvoedingswinkel kopen. En ook bij sommige supermarkten.
Gaat inderdaad gewoon in frituurvet zo'n 8 minuten.
Ze hebben er ook kroketten en bitterballen van.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:12

danneke80 schreef:
je kunt ze in ieder geval in de natuurvoedingswinkel kopen. En ook bij sommige supermarkten.
Gaat inderdaad gewoon in frituurvet zo'n 8 minuten.
Ze hebben er ook kroketten en bitterballen van.

Dank je!!
O wat goed he had ik dat maar eerder geweten, nu eet ik standaard een groenteburger of vega-burger als ik een frietje eet.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:14

je hebt zelfs vlees voor de bbq, beleg voor de boterham, vlees om te bakken, soort nuggets, lasagne, spaghettisaus,.... echt ALLES Haha!
in België vind je héééél veel in de delhaise, gb en spar Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:14

Soms proef ook niet eens het verschil, ik vind het vegatarische eten best lekker en eet het ook best vaak. Maar wat het voor mij het allermoeilijkst maakt: een gegrild kippetje van de poulier of een BigMAc Bloos .
Denk dat daar ook wel iets van paardenvlees inzit?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:16

x_Mliss schreef:
Vlees is vlees Clown
Of er nu paard in zit of niet.
Dood is het toch al. Clown

Ninx schreef:
Zo, daar komt weer een bijzonder intelligente Bokker voorbij vliegen.... zucht.

Goed zo meid zucht maar lekker door. Koe

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:17

ik ben geen vegetariër en persoonlijk vind ik dat vegetarische vlees enzo ook helemaal niet lekker Bloos

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:20

Ik ken al heel veel vega-produkten ik kom vooral bij AH. Maar producten zoals vega- frikandellen, kroketten e.d. kende ik nog niet. Ik ben ook de enige in mijn omgeving die geen vlees eet dus heb niemand waar ik ervaringen mee kan delen. Dus heel fijn dat er op bokt topics over zijn. Haha!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:30

Kijken wie dr nog zo over denkt als hier ooit oorlog komt Vork
Als je dan 5 weken bloembollen moet eten krijg je vanzelf trek hoor in een lekker mals paardenbiefstukje Vork
Als je m dan niet zelf opeet steelt je buurman hem wel die gooit m gelijk op t vuur Knipoog

Vlees is vlees of t nu een kip koe ezel aap kameel of een paard is !!

Ik zou nie meer zonder vlees kunnen nou komt t vrij weinig voor dat ik paardenvlees eet ja verwerkt in producten zoals frikandellen, maar een paardenbiestuk op zijn tijd gaat er best in!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:40

vanavond eten we hier hamster op een stokje. Wat kittens door de bami, en als toetje een golden retrever pup met een beetje slagroom.

Oh dat is wel zielig? Goh ik dacht dat tegenwoordig niemand meer gevoelens had bij de dingen die ze aten..... Is toch al dood, moet toch ergens heen he als het dood moet, of een mans of een dier het nu op eet, transport is veel erger....

Nope voor mij geen vlees van dieren die ik als vrienden zie.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:47

sherwood schreef:

Maar waar leg je de grens? Ik werk op een boerderij en met sommige koeien heb ik echt een band. die moeten dan 'sochtends eerst een aai over de kop voordat ik aan het werk ga. Zijn het dan meteen vrienden die je niet meer kan eten? En wat met een varkensboer die een band heeft met die ene zeug?
Ik noem mijzelf een dierenvriend dus dat zou betekenen dat ik helemaal geen dieren meer mag eten?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:12

Wel grappig; ik lees net dat er zorgverzekeraars zijn die vegetariërs korting geven op hun premie omdat deze mensen vaak bewezen gezonder zijn...
Toch eens wat korting gaan bedingen dus! Haha!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:24

Ninx schreef:
Wel grappig; ik lees net dat er zorgverzekeraars zijn die vegetariërs korting geven op hun premie omdat deze mensen vaak bewezen gezonder zijn...
Toch eens wat korting gaan bedingen dus! Haha!

Mag ook wel, want volgens mij is het toch een stukje duurder dan het vlees-eten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:26

MandyR schreef:
sherwood schreef:

Maar waar leg je de grens? Ik werk op een boerderij en met sommige koeien heb ik echt een band. die moeten dan 'sochtends eerst een aai over de kop voordat ik aan het werk ga. Zijn het dan meteen vrienden die je niet meer kan eten? En wat met een varkensboer die een band heeft met die ene zeug?
Ik noem mijzelf een dierenvriend dus dat zou betekenen dat ik helemaal geen dieren meer mag eten?

Ieder moet dit denk ik voor zich zelf bepalen.
Ik zou het niet kunnen, ik heb hier paar kippetjes lopen maar als ze dood zijn zijn ze dood en worden niet gegeten, toch eet ik wel (scharrel)kip.
Jou visie is denk meer juist als de mijne, ik vind het zielig als een hobbyboer zijn varkentje vetmest en naar de slager brengt, grrrrrrr gemeen mens denk ik dan, terwijl in mijn gezin wel varkensvlees gegeen word, ik zelf niet vind het vies maar mijn kids wel en ik koop het WEl bij de scharrelslager maar blijft hetzelfde.

Ik denk dat we allemaal wel beseffen dat er iets moet veranderen, dieren mogen niet als produkt gezien worden, ze hebben gevoel en verstand en emoties en daar is geen ruimte voor.
Maar het is wel de consument waaronder ik zelf die dit in stand houdt.
Dus begin bij jezelf (heb ik tegen me eigen)
En tegen jullie laat andere in hun waarde en hun eigen mening hebben.
Meschien is dit het begin dat andersdenkende een andere mentaliteit creeeren als het op het welzijn van dieren aankomt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:30

even voor de duidelijkheid;
gaat dit topic nu over vegetarier-zijn of over wel vlees eten, maar geen paardenvlees?

floor_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:00

ja ik heb ook heelang geen paardenvlees gegeten en vegetarier geweest totdat ik besefde dat het niks uitmaakte of jij nou vlees eet of niet de dieren worden toch geslacht en beter dat ze geslacht worden voor een doel : opgegeten worden' dan geslacht worden en uiteindelijk in de vuilnis bak teregt komen dat is nog veel zieliger!

floor_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:06

MandyR schreef:
sherwood schreef:

ja het is erg zielig maar het is zieliger als ze geslacht worden terwijl toch niemand ze opeet
dan worden ze voor niks geslacht.

ik heb ook heellang geen paardenvlees gegeten maar zie er nu het nut niet van in!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:32

floor_hvj schreef:
ja het is erg zielig maar het is zieliger als ze geslacht worden terwijl toch niemand ze opeet
dan worden ze voor niks geslacht.ik heb ook heellang geen paardenvlees gegeten maar zie er nu het nut niet van in!

Tja, zo kun je het ook zien. Maar ik denk dat de vraag een aanbod creëert (is ook al eerder genoemd), als wij dus niet consumeren is er geen vraag en zal men op den duur geen aanbod meer hebben, dat kan dan niet meer uit. (want het aanbod is gebaseerd op de vraag)
Ik eet geen paardenvlees, maar niet omdat ik het anders zielig vind dan andere dieren. Maar wel omdat ik paarden iets anders heb dan met koeien en varkens.
De snacks, daar ga ik meer op letten.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:24

kitty_gomez schreef:
als er geen vraag meer is naar vlees, worden ze ook niet geslacht hoor Knipoog

Tuurlijk wel. Maar dan gaan ze gewoon de oven in na het slachten. Dacht jij echt dat de boeren al die koeien en varkens ed. in de stal laten rond lopen totdat ze vanzelf omvallen? Als een boer plaats heeft voor 100 koeien dan zijn dat de 100 beste en de koeien die geen melk meer geven of gewoon te oud worden gaan de deur uit.