Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosannev

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:39

Ach, gewoon praten met je paard! Als hij iets goeds heeft gedaan of juist iets fouts, ik zeg het hem altijd Tong uitsteken

Winnetou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:00

Ik praat er ook weleens tegen Clown Als we bijvoorbeeld aan het rijden zijn, en een onderdeel ging heel goed, dan complimenteer ik hem wel, ja. Ook als ik in zijn stal kom dan praat ik altijd eventjes tegen hem wat we gaan doen, klinkt stom, ik weet het. Maar het gaat meer zo; vandaag weer even lekker rijden, jongen. Zo van die simpele dingen. Helemaal stil zijn tegen hem zou ik niet kunnen, haha.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:17

eens. ben net begonnen met springen met jong paardje. daarbij beloon en moedig ik dr aan oa. met mn stem.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:21

ik praat altijd tegen mijn paard.
als ik in de stallen ben sta ik zelf te zingen.

mijn paarden lijken zich er niet aan te storen en gaan gewoon verder met eten..

ook als ik er op zit en ik zeg braaf zie je dr oortjes naar voren gaan zo van oh dit is dus goed.
ik ben dus van mening dat paarden mensen best begrijpen op de toon hoe ze praten..

een paard kan ook kei hard hinniken zo van gevaar gevaar.. maar ze doen ook welleen uhuhuhu als ze hun vriendje weer terug zien dat lijkt mij geen taal van gevaar maar een rustgevende klank van ik ben niet weg kijk maar ik ben terug rustig maar Lachen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:26

ik banketstaaf ze de oren van hun kop.
en echt over niets.

tijdens het rijden gebruik ik stem hulp (denk aan hoooo, braaf, voorwaarts)
en als ze iets angstig vinden. rustig pratend vertellen, dat er niets aan de hand is.

xchanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:00

ik praat tegen mn paard om hem gerust te stellen of belonen, denk dat daar niks mis mee is Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:17

ik praat bij mijn paard z'n oren van z'n kop ik denk dat hij wel eens zoiets heeft van ,paasei wanneer hou je je kop eens dicht hahaha.maar ik heb wel het gevoel dat paarden het prettig vinden als je met ze praat. als ik s'morgens ga voeren praat ik even met alle paarden.geen hele gesprekken natuurlijk. Haha!

lisaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:20

ik praat altijd tegen mij pony !
haha ze reageert er altijd op
en als ze net geschrokken is of in paniek is ga ik meestal zingen want daar word ze rustig van niet dat ik een heel zong contsert op ga geven maar gewoon eventejes

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:45

Ik praat meestal wel tegen paarden! Clown

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:20

Haha ik vind het heerlijk om tegen een paard te praten! hij mag best weten dat hij het goed heeft gedaan etc. Clown

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:40

ik praat áltijd tegen mijn pony Lachen
hele verhalen als ik ze aan het poetsen ben en tijdens het rijden antwoord ze altijd met gebries, vind het echt super gezellig, maar als ze moet werken dan zeg ik het ook wel even Tong uitsteken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:41

ik praat altijd heel veel alleen zegt ze nog steeds nik terug Duivel

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:58

ik praat ook altijd tegen me paard of dat nou is om der gerust te stellen of is om wat vertellen maakt mij allemaal niks uit..

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:59

Ik praat echt hele verhalen tegen mijn paard. Of ik er nou op zit op niet.. ^^

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:05

haha Bloos

Ik praat ook echt altijd met m'n paarden (of nou ja tegen ze) Als ik smorgens kom zeg ik goedemorgen en vraag ik of ze lekker geslapen hebben, en als ik weg ga zeg ik doei of weltrusten lieverd /mooi meisje van me/ mooie jongen bla bla,

met rijden ben ik geconcentreerd en beloon ik met mijn stem of stel ik gerust wanneer hij/ zij ergens van is geschrokken. Of als ik boos word laat ik dit dmv mijn stem weten. Verder ben ik stil tijdens het rijden/ longeren e.d.

verder praat ik alsof tegen ze alsof het mensen/ kinderen zijn! Bloos de buurvrouw lacht me weleens uit om de verhalen die ik tegen ze vertel Bloos Haha!

vind het goed als je in de omgang met ze praat, je krijgt er zo toch meer een band mee is mijn mening, tegen baby's en honden enz praat je toch ook?! Ja

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:59

ik blijf erbij dat dieren je kunnen begrijpen, na een tijdje hoefde mijn paard alleen maar me stem te horen en ze stond al voluit te hinneken..
dus ja ik praat inderdaad tegen me paard

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:08

Ja, ik praat met mijn paard, net of het een mens is. (alleen krijg ik geen antwoord terug)

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:21

Ik vind het heerlijk om soms niet te hoeven praten, dan ben ik gewoon in stilte lekker met haar aan het tutten, heerlijk! Ik beloon haar wel met m'n stem als ze iets goed doet ook tijdens het rijden. Of als ze opeens iets bedenkt waar ik het niet mee eens ben, dan waarschuw ik haar met een lagere stem en iets van 'denk erom'.

Als ik buiten rijd klets ik ook wel tegen haar, maar dat is meer als we ontspannen rijden en nooit als er iets engs aankomt. Als we iets engs gepaseerd zijn beloon ik haar wel weer met m'n stem, maar altijd daarna.

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:50

jaah ik praat tegen mijn paard maar ik blijf wel consiquent(weet niet hoe je het schijft)!!

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:29

nou wij hebben op stal echt héle gesprekken met de paarden , het is zelfs al zo erg , dat het ons allemaal niet eens meer opvalt ..
als er dan staigeres of kijkers komen dan zitten ze elkaar ook aan te kijken van ; waar zijn we in godsnaam beland ..
haha maar het is wel gezellig!

voor de rest onder het rijden eigenlijk niet , bij jonge paarden indd wel , om ze gerust te stellen enz.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:02

ik zeg meestal wat kleine woordjes, gewoon zodat het niet zo stil is. een paard hoort toch ook wel wanneer iets slecht of goed bedoelt is.
als het helemaal stil is is het ook zo dood Vork

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:24

Ja hoor, op zachte toon werkt dat prima

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:27

Ik vertel alles tegen mijn Abel, tijdens ons knuffelkwartiertje. Dan legt hij echt zijn hoofd in mijn armen (en dat hoofd weegt zwaar!) en dan gewoon even lekker tutten.

Rozie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:33

Ja ik praat altijd tegen mn pony´s:P
Anders vind ik het zo stil, als je zo alleen in de stal bezig bent enzo;)
Geen hele verhalen ofsow, maar gewoon af en toe even zeggen dat ie braaf is ofsow:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:38

Ik praat eigenlijk áltijd wel tegen mijn paard Ja Ik krijg ik er ook eigenlijk altijd reactie op Ja Haha!
Als ze druk is, en ik praat heel rustig en kalm, dan komt ze lekker tot rust. Als ze niet zo vrolijk is/haar dag niet heeft, ga ik lekker bij haar in de wei zitten, en rustig tegen der praten, dan komt ze er lekker bijstaan, en doet ze net of ze me helemaal begrijpt Tong uitsteken
Als ze een beetje nukkig is, dan kan ik der weer opvrolijken door middel van overdreven vrolijk praten, dan kijkt ze daarna weer heel vrolijk *LOL* Clown

Ja ik praat áltidj tegen haar Ja Tegen al mijn dieren, altijd gedaan.

Zoals in de eerste post staat: Met een vrachtwagen niks zeggen; praat ik dus wel. Ik ga daarbij alleen gewoon erg diep in mijn zadel zitten, waardoor een paard rustig wordt.
Nu moet ik zeggen, mijn paard staat dagelijk langs de grote john deere en de voermengwagen van ons (Ze staat in de wei langs het kuil, dus komt onze voerwagen van dik 10 meter en vier meter hoog, eventjes een halve meter van haar wei af voer laden *LOL* ), dus grote wagens is ze wel gewend Ja