Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ponyparadijs schreef:Inderdaad erg jammer dat het nu een beetje dood bloed. Maar ik denk dat er veel mensen op vakantie zijn.
P.S. Is er iemand die voor mij een reading (van een kat) wil doen????
Citaat:Wat een prachtige kat, dat ten eerste. Ik krijg snel contact, volgens mij is dit een ‘hij’. Een erg mooie vent, helaas lijkt hij wat ‘ver weg’ van de gewone wereld, waarmee ik wil zeggen dat ik denk dat hij overleden is. Toch komt hij nog vrij levendig over, niet als een hele oude kat, ik denk dat hij misschien jong gestorven is. Hij lijkt niet erg neerslachtig. Wel mist hij ‘baasjes’ en ‘thuis’, maar hij zegt dat hij niet ver van huis is ondanks zijn dood. Ik zou wel willen vragen wat hij daar precies mee bedoeld maar dat lukt me niet zo goed, ik krijg bij mn readings meer éénrichtingsverkeer door zegmaar dan dat ik zelf vragen kan stellen (tips, iemand?). Het was een ietwat kieskeurige kat, die wist wat hij wilde. Hij had een beetje zijn eigen trekjes en niet iedereen begreep hem en andersom denk ik. Wel was er één iemand die hem beter begreep dan de rest, waar hij een specialere band mee had, hij vertrouwde diegene meer dan de anderen en kon beter communiceren, was ook veel bij diegene. Volgens mij een ‘zij’.

crossmonster schreef:De britse korthaar (grijze kat op de wazige foto)
Ik zie een grote hond bij hem, zijn maatje of misschien juist niet?
Is hij of zij gestorven? Ik voel wat misselijkheid, heeft/had ie problemen met de voeding, of vergif binnen gekregen?
Ik denk dat het een mannetje is van 5 jaar.
Of op 5 jarige leeftijd gestorven.
Er is iets met zijn neus, snuffelde hij vaak aan je of heeft ie met vechten ooit wat met zijn neus gehad?
Meer krijg ik even niet binnen.... (als er al iets binnenkwam)

crossmonster schreef:De kat is van mijn ouders, het is inderdaad een HIJ.
Hihi hij is ver van de wereld zeg je.. Nou hij leeft wel, maar hij is geboren met een waterhoofd, en daardoor heeft hij heel licht hersenletsel. Als je goed kijkt zie je ook een bultje op zijn kop, er zit een gaatje in zijn schedel..
Hij is nu net 3 dus nog zeker een jonge kat. Het is een noorse boskat en dus eigenlijk pas net volwassen op die leeftijd.
Hij is dus gewoon thuis, en zijn baasjes mist hij niet. Die zijn zelfs heel vaak thuis bij hem
Erg kieskeurig is hij niet, hij vreet alles wat los en vast zit, en ook qua slaapplek heeft ie een brede smaak
Idd begrijpt niet iedereen hem, mijn ouders op zich wel, maar hij heeft soms rare trekjes die wij soms niet snappen.
Hij heeft niet een vast persoon waar ie heel erg naar toe trekt.
Hij is bij mij geboren,en door zijn "mankement" is hij naar mijn ouders gegaan. Hij is eigenlijk wel een allemansvriendje ligt bij iedereen.
Dus sja er kloppen een paar kleine dingen, maar sommige dingen ook weer helemaal niet
Bedankt in elk geval.
Jammer wel!
Bedankt voor je uitgebreide feedback

in de hoop dat hij het beter begrijpt. Of tijdens trainingen... dat kan zowel vanaf de grond als ohz. Hij wil graag werken maar hij is er nog niet uit wat hij wil worden zeg maar... (als een klein kind dat zecht dat bij de brandweer wil)
Marittt schreef:karakter;
Het is een vrolijk paard, goed gehumeurd. Heeft meerdere verzorgsters, maar ziet de eigenaresse toch nog als 'leider'. Is braaf op stal, maar durft in de wei nog wel eens een mep te geven.
Hij heeft een ronde achterhand, die hij er niet zo makkelijk meesleept. Zijn specialiteit is de stelling. Hij is actief aan het been en is verkeersmak. Hij kan zich sterk maken. Het is een eerlijk paard, als jij dat ook voor hem bent. Het is een ruin van rond de acht jaar oud?
Michelle_x schreef:Heeft hij eens iets kapot gemaakt, of iemand verwond oid? ik krijg een schuldgevoel en als hij iets kapot gemaakt heeft of iemand verwond krijg ik direct het idee dat het absoluut niet de bedoeling was..
Heeft hij het er moeilijk mee mensen te leren vertrouwen? vind hij het vervelend om een ander op zijn rug te hebben dan jij zelf? in de groep lijkt het mij een 'simpel kudde lid' wil niet boven aan staan in rang, is tevree met een midden plaatsje, vrij rustig in de wei.
Hij lijkt me erg bedenkelijk, met dingen doen enzo? hij wíl het wel en is ook niet erg bang ofzo, maar gewoon onzeker er over? want wat als.....
Wildwings schreef:Het eerste paard, de bruine.
Dit is een merrie, en wat voor eentje… ik krijg door dat ze best een moeilijke tante kan zijn. Ze is niet het type dat je met ieder ander willekeurig paard in de wei gooit en dan maar lekker laat staan met de gedachte dat het wel goed gaat, want ze vindt lang niet ieder ander dier leuk en dat laat ze volgens mij ook wel merken. Degene die ze echter wel leuk vindt zal ze ook echt willen beschermen tegen anderen, zeker als ze die anderen wat minder mag.
Als ze iets duidelijk wilt maken probeert ze dat op alle mogelijke manieren te doen, ze zal niet gauw zich inhouden wat dat betreft, kan dan ook heel druk worden. Ze zegt dat ze het idee heeft dat baasje meestal wel goed begrijpt dat ze dan iets duidelijk wilt maken, en wat. Een enkele keer misschien niet. Ze heeft problemen gehad met haar buik en benen, maar dat is allebei volgens mij weer helemaal goed, hoewel de benen (of het been? dat vind ik ook lastig, ik krijg ‘benen’ door maar zou bij god niet weten welke of wat er was) nog wel een tijdje geduurt hebben.
ponyparadijs schreef:Is een oudere merrie van een jaar of 16, is een ietwat angstig type. Heeft met eten geen haast, staat hoog in rang dus niemand durft ook eten bij haar weg te halen. Heeft al een veulentje gehad denk zelfs al meerdere. Daar is ze heel fijn mee. De omgang met veulens is heel fijn.
Ik heb het idee dat dit paard wat gevoelig is op de rug. Niet extreem maar soms heeft ze dagen dat ze wat last heeft.
En het schoot me door mijn hoofd dat dit paard bang is voor de scheermachine!
Peelie schreef:Oke, het bruine paard.
Ik voel mijn hard wat harder kloppen... Ik weet nog even niet waarom... Mischien dat hij me dat later wil vertellen...
Verder krijg ik ook een beetje last van mijn rechter arm... vlak boven mijn plos. Volgens mij begind het pard kreupel te lopen maar hebben de eigenaren nog niks gezien of opgemerkt. Het is ook maar een heel heel klein verschil met normaal verteld hij me...
Hij is nog niet zo oud... tussen de 5 en 8 jaar oud. Hij heeft een relatief rustig leven gehad en eigenlijk nog niet zo heel veel mee gemaakt.
Ook krijg ik een beetje lats van mijn rechter ook. Is er misschien een oor ondsteking op komst of heeft hij daar vaak last van?
Sorry... het paard is jonger. tussen de 3 a 5. Dat verklaard waarom hij zig een beetje verveeld en eigenlijk nog niet zo veel heeft meegemaakt.
Ik zou het rechter voorbeen echt in de gaten houden als ik jullie was
Hmm... volgensmij heeft hij ook een heel klein beetje last van de rechtrkant van zijn heup. Niks ergs maar hij voeld het wel. Met wat meer werk trekt dit denk ik wel weer weg.
Nogsteeds voel ik mijn hard kloppen... Is het een schrikachtig paard... Ookal voeld het niet echt angstig...
Ik ben van mening dat het paard niet helemaal lekker in zijn vel zit. Ik denk dat je dit op kan lossen door wat meer met het paard te gaan doen... zowel als aan de band tussen baas en paard. (hij weet namenlijk niks te vertellen over der eigenaar, of dat wil hij niet echt. daar ben ik nog niet helemaal uit)
Volgens mij praten er op het moment ook best veel mensen met hem en snapt hij het even niet :p Ik heb even tegen hem gezecht dat het goed is in de hoop dat hij het beter begrijpt. Of tijdens trainingen... dat kan zowel vanaf de grond als ohz. Hij wil graag werken maar hij is er nog niet uit wat hij wil worden zeg maar... (als een klein kind dat zecht dat bij de brandweer wil)
Als hij eenmaal achter zijn keuze is kom je dat gou genoeg te weten, hij zal het je ook laten weten
Myrdal schreef:ponyparadijs schreef:Is een oudere merrie van een jaar of 16, is een ietwat angstig type. Heeft met eten geen haast, staat hoog in rang dus niemand durft ook eten bij haar weg te halen. Heeft al een veulentje gehad denk zelfs al meerdere. Daar is ze heel fijn mee. De omgang met veulens is heel fijn.
Ik heb het idee dat dit paard wat gevoelig is op de rug. Niet extreem maar soms heeft ze dagen dat ze wat last heeft.
En het schoot me door mijn hoofd dat dit paard bang is voor de scheermachine!
Nou, je zit behoorlijk dichtbij, een merrie van 14. Tja, ze kan soms wel eens wat nerveus zijn, maar nooit echt angstig. Staat idd hoog in rang. Heeft idd een veulen gehad, slechts 1, maar ze heeft wel veel bij veulens in de wei gestaan. Ze is een erg goede moeder die haar veulens super opvoedt.
Ze heeft idd last van haar rug. Niet zo erg, maar zodra we weer gaan rijden wordt dat weer erger, dus vandaar dat ze met vervroegd pensioen is.
Scheermachine is geen probleem, ik kan alles scheren zonder problemen, zelfs zonder halster.![]()
ponyparadijs schreef:Wat grappig zeg! Had niet gedacht dat ik zo in de buurt zou zitten!
Myrdal schreef:ponyparadijs schreef:Wat grappig zeg! Had niet gedacht dat ik zo in de buurt zou zitten!
Nou, heel veel dingen komen goed overeen![]()
Houd wel rekening met vakanties he?