Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:13

NEE, hier blijven ze tot aan hun dood staan hoor.
Geld maakt mij niet gelukkig, maar mijn paarden wel! Haha!

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:35

Nee, mijn wijfie gaat niet zomaar weg, ook niet voor wat centen meer aan een vreemde.
Tenzij ik haar niet meer financieel kan onderhouden en de vorige eigenaresse haar zo graag terug wilt en er zoveel voor wil geven ( ik weet dat ze het daar 8 jaar super goed heeft gehad en dat ze haar terug wil als ik haar zou verkopen )

Maar dat gebeurt toch niet Vork

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:35

En ik vind dat als je je paard voor een hoop geld heb verkocht dan is het geld na een tijdje op en je paard is weg en dan heb je niks meer Clown

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:41

alleen als ik zeer zeker weet als hij een heel goed tehuisje krijgt..
en in zeer goede handen beland..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:42

ja, strikje der omheen en gaan met die banaan Haha! . Uiteraard zal ik paardlief wel missen maar paardlief kan de volgende dag bijwijze van spreken een been breken in de wei.....

Nu zeggen veel mensen nee ik doe mijn paard nooit weg, maar op het moment dat ze er relatief veel geld voor kunnen krijgen dan gaan er genoeg overstag Vork

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:45

nee mijn paard gaat nooit meer weg, hij is nu 16 en de kans dat ie nog ergens goed terecht komt is vrij klein. ik heb de oude eigenaren belooft dat als paard weg moet ze hem terug krijgen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:44

Wat is véél geld?

En hoeveel paarden heb je, welk niveau, hoe competitiegericht ben je zelf, en hoe leuk is het paard.

Ikzelf heb een merrie gehad, de telefoon stond niet stil soms, iedereen was wel geïnteresseerd.
Maar ik wou zelf geen prijs uitspreken!!! Dit paard was het voor mij, de klik, het vertrouwen, echte liefde met een grote L!

Helaas is ze in maart overleden aan koliek.

Dan kan je je natuurlijk wel afvragen, had ik toch maar voor het geld gekozen...
Maar ik zou het feitelijk nooit over mijn hart kunnen krijgen hebben, dus heb ik feitelijk nog steeds geen seconde spijt van dat ik ze niet verkocht heb.

Maar mijn 2 andere paarden, mogen feitelijk vertrekken voor elk goed bod, wegens net niet... mijn droompaard. En dan zou ik weer liegen. De ene is een 3jarige uit mijn Ulana, en die blijft toch nog even staan... je weet maar nooit, dat ze zo leuk wordt als la mama Knipoog

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:04

Ik zou nooit mijn paard willen verkopen. Tenzij er geen goede klik is. Maar verder zou ik me niet kunnen indenken wat iemand anders met mijn paard zou gaan doen. Wie weet word ie wel helemaal verkloot Nou nee dankje hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:12

studiemiep schreef:
ja, strikje der omheen en gaan met die banaan Haha! . Uiteraard zal ik paardlief wel missen maar paardlief kan de volgende dag bijwijze van spreken een been breken in de wei.....

Nu zeggen veel mensen nee ik doe mijn paard nooit weg, maar op het moment dat ze er relatief veel geld voor kunnen krijgen dan gaan er genoeg overstag Vork

Ik heb een Haflinger, laten we zeggen 10.000 dat is een heel groot bedrag voor een Haflinger. Daarvoor zou ze echt niet vertrekken hoor.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:23

Eerder in dit topic zei ik ja, maar toen had ik nog geen eigen paard,
en nu heb ik er wel 1 en nu is mijn antwoord nee, de liefde wat je voor zo'n beestje hebt is geen bedrag waard. dat is oneindig!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:25

jahoor, idd strikje erom en de trailer in.
Niks is voor altijd, voordat mijn merrie overleed had ik wellicht nee gezegt, maar nu met onze huidige paarden *waarvan 1 echt van mij, (zelf gekocht)*, jahoor, voor veel geld gaan ze gewoon weg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:32

studiemiep schreef:

Oh vast, ja! Maar ik dus niet. Tong uitsteken

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:38

Zoals sommige anderen al zeiden, strikje erom, goed inpakken (we willen niet dat hij nog ff een blessure oploopt Knipoog ) en wegwezen.
Natuurlijk ben ik gek met mijn paarden, maar ik ben het eigenlijk wel gewend dat mijn paarden/ pony's verkocht worden.
En als mijn paard voor geweldig veel geld weggaat kan er weer een ander komen. En dan misschien eentje die ook wat meer mag kosten en meer vermogen heeft.

En als ik nee zou zeggen zouden mn ouders er wel een strikje om doen. Haha!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:43

Nooit! Ze mogen mij bij wijze van spreken de hele wereld geven, dan nog gaan ze niet weg...
Ik heb onlangs een jaarling verkocht omdat de klik er tussen ons niet echt was, maar dan nog heb ik hem niet zomaar aan de eerste de beste verkocht, hij heeft een héél goede thuis gevonden en voor minder dan dat ging hij absoluut niet weg!
M'n huidige paardjes zie ik doodgraag en die gaan voor geen geld ter wereld ooit weg!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:29

never nooit niet, ik ruil hem nog niet eens tegen het duurste paard op de wereld

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:37

hmm ik zou het denk ik wel doen Schijnheilig

Maar ik heb dan ook nog geen eigen paard.
Als ik echt een veel geld ervoor zou krijgen zou dat betekenen dat ik er een paard voor zou kunnen kopen waar ik ver mee zou kunnen komen in de sport en dat is dan wel een droom van mij. (springen)

Maar dan zou het wel echt zo'n 8X haar aanschafwaarde moeten zijn denk ik
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 12-08-08 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:37

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Dan zou de situatie zich moeten voordoen, denk ik. Ik denk niet dat dit ooit gaat gebeuren Haha!

Ik ken wel een meisje dat een goedkope pony kreeg van haar opa. Die pony kreeg een veulen. 4 jaar later blijkt dat veulen dus wel een springtalent en opgeleerd door een 15-jarige, dus met een superkarakter! Zij heeft de pony kunnen verkopen voor 25000 €! Stel je voor, een gratis veulen (zonder papieren) dat je dan uiteindelijk kan verkopen voor 25000 €. Zij heeft er even over nagedacht maar heeft ze toch verkocht en heeft haar een goed springpaard voor gekocht, waar ze dan weer verder meekan!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:44

Ik zou het wel doen. Ik en mijn vader zeggen het altijd. Als er goed geld voor wordt geboden gaan ze weg.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:55

Als ik iemand met mijn paardje enorm blij kan maken ach misschien wel. Al zou ik er wel heel goed over nadenken, want ik word ook nog steeds enorm blij van mijn paardje. Niet voor het geld dat boeit me echt niks.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:57

je bouwt toch een band op met je paard, als het goed is word het je maatje, je vriend, die doe je toch niet zomaar weg voor geld! natuurlijk ligt het eraan, ik heb mijn pony voor recreatie, maar als het je werk is bv paarden opkopen en trainen voor de verkoop ok.

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:09

Een hele tijd geleden kwam een handelaar bij ons op stal naar een ander paard kijken en ik was net aan het trainen en hij gaf een heel heeel goed bod maar ik zei al zou je met een miljoen aankomen maar hij gaat niet weg! Goh bij naderinzien begin ik nu toch wel te begreipen waarom mensen mij geen goede zakenvrouw vinden Haha!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:28

geen zakenvrouw maar voor je paard een bazin uit duizenden! haha, ik zou nog eerder me vriend de deur uit zetten dan mn shet weg, als hij me laat kiezen wilt hij mn keuze niet weten hahaha

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:35

hahaha ja dat dan weer wel!
Zooo zou ik ook doen hoor my little pony gaat voor niks en niemand weg!
Je hoort ook vaak dan is de pony verkocht en dan komt er een paard en dan krijg je dat de klik er niet is hoeveel paarden staan er wel niet te koop omdat er geen klik is.
Nou dan mis je toch vreselijk je oude lieve 4-voeter!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:41

Hahahaaaa, ik ben ook totaal niet commercieel ingesteld. Haha!

Maar, eerlijk waar, ik heb ALLES wat mijn hartje begeerd en het meeste heeft niets met geld te maken (liefste man, liefste kind, geweldige huisdieren, hele lieve vriendinnen, een fijn leven). Ja, mijn gezellige huisje, maar dat is geen paleis, maar ik ben er dolgelukkig mee!!
Ik wil helemaal geen supergroot huis.

Auto's interesseren me niet en ik hoef ook geen tig paarden (zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om met allemaal een innige band te hebben). Clown

Oja, en een boerderij met veel grond klinkt leuk, maar ik zie mijn kind liever hier in de straat met de buurkindjes spelen, dus dan hadden we niet aan een kind moeten beginnen. Maar ik wil haar nooit meer missen, dus het is prima zo. Lachen
Mijn paard is al gelukkig waar hij nu staat, ook een hoop grond en vlakbij huis. Haha!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:46

Tabpy schreef:
hahaha ja dat dan weer wel!
Zooo zou ik ook doen hoor my little pony gaat voor niks en niemand weg!
Je hoort ook vaak dan is de pony verkocht en dan komt er een paard en dan krijg je dat de klik er niet is hoeveel paarden staan er wel niet te koop omdat er geen klik is.
Nou dan mis je toch vreselijk je oude lieve 4-voeter!

preccies en dat is de reden dat mn shetty nooit meer weg gaat.
Die klik is er, die heb ik nog nooit zo gehad,ook met mijn vorige welsh niet, daar
was totaal geen klik mee en die heb ik om die reden ook verkocht.

Ik wil wel een grotere viervoeter erbij, een tinker, maar dan gaat zeker
minime niet weg. Ook als hij en de toekomstige tinker niet samen kunnen, gaat de tinker weg. En moet ik kiezen tussen me shetty of een tinker, dan blijf ik bij mn shet haha