foto's van flame van vandaag, ben geweest...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 15:32

ik sta ingeschreven bij nrps, dan kan je vragen op Sacred flame van de RAisulis (volledige naam) bestaat en wie de eigenaar is..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:41

balen dat het allemaal zo moeilijk gaat naomi!!

maar als je donja zelf belt en iets afspreekt, kan je toch regelen dat donja je van het station haalt en dat jullie flame bij die vrouw weghalen en bij donja neerzetten

dat moet toch te doen zijn!!

en verder, een betalingsregeling met de DA en ik weet niet of je rookt ofzo, stop daar dan mee, scheelt weer wat geld!

leg op je werk je problemen uit, zodat ze weten wat er is als je een keer heel chagie of verdrietig bent, het is nu vakantie dus misschien kan je wat extra werken, je krijgt je 13e maand uitbetaald aan t eind van het jaar, dus dan moet het lukken om met de trein naar donja/flame te gaan!

heel veel succes!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:48

Naomi schreef:
ik sta ingeschreven bij nrps, dan kan je vragen op Sacred flame van de RAisulis (volledige naam) bestaat en wie de eigenaar is..

Het gaat er niet om of mensen niet geloven dat Flame echt bestaat, het gaat om het verhaal.

Het is al eerder gezegt, de oplossing was er, maar lijkt niet mogelijk te zijn. Dat vind ik vreemd.
Bel Donja, dan kan ze haar ophalen.
Je wil haar daar toch weg hebben, de mogelijkheid is er, dus waar wacht je op?
Je gaat weg uit huis, dus daar ligt het nu ook niet aan, dat je ouders het niet goed vinden.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 15:51

zonder mn ouders mag ik niks doen...
mn moeder gaat niet bellen, komt er niks uit, bel ik mn ex mag hij haar terug halen..

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:57

Naomi schreef:
zonder mn ouders mag ik niks doen...
mn moeder gaat niet bellen, komt er niks uit, bel ik mn ex mag hij haar terug halen..

Maar je gaat toch het huis uit??????????????

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 16:02

als mn ma niks doet wel..
ze heeft nu donja aan de telefoon eindelijk...
ik ben nog steeds minderjarig, het is toch te begrijpen dat als ik iets uithaalt dat mn ouders dat op hun krijgen?

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:05

Nee, tuurlijk. Dat begrijp ik ook wel. Ik moet toch wat roepen Haha!

Komt het nu goed? Wat zei ze.....

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 16:10

het ligt niet aan Donja maar aan mn moeder.. Donja wil haar ophalen, maar ik wil dat mn moeder ziet hoe flame erbij staat, ze willen niet met me mee ik moet zelf uitzoeken hoe ik daar kom en het zelf regelen..
mn moeder zegt als jij niks aan school doet, kan je de paasei krijgen met dat paard..
en ik doe niks aan school als mn ma niets regelt.. ik kan me amper concentreren

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:29

Wat zijn de concequenties als je toch je paardje daar weghaalt? Die moet daar echt zo snel mogelijk weg Naomi, dat is toch verschikkelijk als dat diertje daar alleen nog maar langer moet lijden?!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:43

Ik snap niet dat iedereen alleen maar aan dat paard denkt.
naomi waar wil je heen ? waar wil je gaan wonen als je bij je ouders wegvlucht, je bent pas 16 hoe wil je dat gaan betalen.

Aan de andere kant snap ik ook niet dat je moeder zo moeilijk doet.
Als je dat paard in de buurt hebt staan waar je woont is er niks meer aan de hand.
waarom verkoop je Flame niet aan de mensen waar hij nu staat?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:28

Naomi, ik kan nu maar aan 1 ding denken.. het klinkt hard.
Maar Flame geeft jou op dit moment niet dat wat je nodig hebt. Rust om op te groeien, om volwassen te worden.

Stop met alles. Geef Flame terug aan je ex. Vraag een vergoeding voor de maanden die je haar hebt gedaan om de onkosten eruit te krijgen, hij wil het paard omdat het van hem is, dan moet hij het ook betalen, zeker als er geen contract is dat jij de kosten op je zou nemen!!!!

Het zal heel moeilijk zijn om Flame terug te geven omdat je niet weet wat ermee gaat gebeuren, maar kies voor jezelf.
Je zit nog op school, bent nog afhankelijk van je ouders, thuis zit je in een moeilijke situatie, financieel kan je het nog niet aan en je ouders staan er niet achter.

Vergeten zal je Flame niet, maar je zal jezelf op je studie kunnen storten. Als je een goede studietijd hebt gehad heb je ook een grotere kans op een betere en beterbetaalde baan. Alleen dan kan je als je straks ouder bent zelf een paard aanschaffen. Die kan je dan alles geven wat je wilt, dan ben je volwassen genoeg om alle verantwoordelijkheid te dragen. Dat kan een meisje van 16 nou eenmaal niet. Er zijn wel meiden die het kunnen, maar die zijn compleet anders opgegroeid.
Uit dit topic is wel duidelijk dat jij het niet kan.

Ga alsjeblieft niet weg uit huis. Want wat wil je dan? Net zo eindigen als die mensen bij wie Flame nu staat? Nee toch? Je wil toch een goede toekomst!
Je bent in de pubertijd, echt niet alles ligt aan je ouders want je zal vast zelf ook niet altijd even makkelijk zijn!

Ik hoop dat je eruit komt!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:34

En verder ik snap niet hoe jij kan zeggen dat flame van jou is? je ex heeft hem betaald!! toch? dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij hem terug wil. En verder vind ik je erg naief! De meeste mensen die ik ken en 16 zijn betalen hun eigen paard zelf. Waaronder ik. Meid grow up en leer op je eigen benen te staan. Als jij denkt dat je de verantwoordelijkheid voor een levend wezen kan en wil hebben zul je eerst je zelf moeten leren redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:36

Kleintje heeft groot gesproken.
Ik sluit me daar volledig bij aan.

Het is natuurlijk hard, maar zo te horen wel de beste optie.
Want Flame is degene die onder jou situatie erg lijd.
En jij bent (door omstandigheden) niet in staat haar te bieden wat een paard nodig heeft.
En het word na 2x 20 bladzijden op bokt, dus na veel maanden (eerste post hierover op 23-03-02 ) , eindelijk tijd dat er iets aan flames situatie veranderd.
Aangezien jij daar financieel niet voor in staat bent is de keuze voor jou misschien erg hard, maar vrij simpel.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:52

Ik denk dat Kleintje en Kawa gelijk hebben...

Het leven is niet altijd rozengeur en manenschijn...
Nu is Flame een onderdeel van jouw en je ex s ruzie geworden (als ik het zo goed zeg... Verward )
Weet je Flame zal je niet vergeten....maar concetreer je is op je toekomst... er zijn nog heus meer paarden...
en je hebt nog genees geld genoeg...je zit nu eigenlijk bij een dood einde... Lips are sealed

Je kan haar het beste aan je ex terug geven... want het is toch nog steeds zijn paard Verward als ik het goed begrepen heb...
en laat hem maar uitzoeken...en ga desnoods met hem praten... Scheve mond

tja...meer ik niet zeggen...Kleintje en Kawa zeiden oook al zoiets..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:12

Naomi, ik snap die ommekeer niet in jouw manier van handelen.
Het ene moment zet je alles op bokt, en wil je, nee moet je het met heel paardenminnend Nederland delen. Je hebt adviezen gehad en een heleboel morele steun van medebokkers, en de kritische kanttekeningen die er gemaakt zijn deden je niets.
Ineens zit het een beetje meer tegen dan voorheen, en dan volgt er een complete radiostilte. Veroorzaakt door, in jouw ogen, degenen die er kritische kanttekeningen bij plaatsen.
Dat er iemand hier op bokt is die aanbiedt om jouw paard op te vangen, dat doet je niets? Is op zijn minst Donja het niet waard van jouw op de hoogte gehouden te worden? Als je moeder niet belt, heb je dan nieteens het fatsoen in je lijf om zelf die telefoon te pakken? Het is jouw paard, het is jouw verantwoording, schuif dat nu alsjeblieft niet op je moeder af, op de situatie thuis en op het gebrek aan financiele middelen. De basisprincipes van het omgaan met mensen hebben niets met geld te maken.

Voor de rest ga ik met de rest mee: waar wil je heen? Hoeveel wil je er nog in gaan investeren? Is het niet een machtsstrijd geworden tussen niet alleen jij je ex, maar ook jou en jouw ouders?

Ik weet niet wat je van plan bent en waar je heen wilt gaan als je uit huis gaat. Bedenk wel dat de financiele situatie voor jezelf en voor Flame er niet beter op wordt als je het huis uit gaat...

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:12

Tja, beter had ik het iig niet kunnen verwoorden, Kleintje, Kawa en Cassidy hebben gelijk.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:06

Hm nouw snap ik het niet meer is Flame van haar of van haar ex?¿ Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:12

Rooslover, heb je intussen alle berichtjes gelezen? Niet alleen in dit topic maar ook het vorige?

Dan zul je zien dat er een strijd gaande is om de eigendomsrechten van dit paard. Dat er het geld niet is voor een rechtszaak. Dat er waarschijnlijk ook niet de middelen zijn voor het onderhoud van het dier.

Ik zou zo zeggen: lees alle topics die te maken hebben met deze situatie. En ik moet eerlijk toegeven dat ik beslist geen zin heb om deze uit te gaan leggen, als jij geen zin hebt om alles te gaan lezen wat ermee te maken heeft!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:15

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:26

hmmm ...nouw heb ik er eigenlijk niet zo veel zin in.......missgien over paar dagen...
tog bedankt cassidy...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 01:18

Zo, eens een avondje bokt gelezen. Heb heel het topic wat hierboven is beschreven doorgelezen.

Een bizar verhaal en ik weet toch wel dat ik Flame al lang had verkocht! Dat ze een goed tehuis heeft vind ik belangrijker dan dat ik flame zou hebben en dat flame daardoor heen en weer word geslingerd tussen een heleboel stallen.

Ik geloof het verhaal wel btw. Het KAN toch gewoon niet anders dan de waarheid zijn, anders zou ze nog de prijs kunnen kijgen met een verhaal uit de duim te zuigen! Maar dat is (hopelijk) nu niet aan de orde!

Heel veel sterkte!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:19

Ik geloof haar ook wel, en ik vind het verrot voor haar. Ik denk dat je nu 2 keuzes hebt: 1. Flame laten gaan of 2. het heft in eigen hand nemen en dit gewoon heel snel regelen. Laat Donja je paardje ophalen, en kijk dan hoe je het verder aan wilt gaan pakken. Hoe dan ook, Flame moet daar weg. Je hebt al heel veel verantwoordelijkheid op je genomen door haar te verzorgen, neem dan ook de verantwoordelijkheid om haar daar weg te halen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 16:50

jullie praten er makkelijk over, maar dat is het niet..
als mijn ouders niks willen houd het op...
en ik kan dat paard natuurlijk niet verkopen, want als de rechter uitspreekt dat het paard niet van mij is heb ik haar verkocht en dan heb ik meer problemen..
en dat paard gaat nooit terug naar mn ex, ik doe er alles voor totdat ik er bij neerval..
mn ex heeft me nog zoveel dingen geflikt, dit is wat hij wil en hij heeft het voor elkaar..
ik zal vechten, want op mn school en hier thuis heb ik toch al alles verpest..

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:55

Naomi schreef:
en dat paard gaat nooit terug naar mn ex, ik doe er alles voor totdat ik er bij neerval..

Totdat jij erbij neervalt????
Volgens mij gaat het nu allemaal ten koste van Flame!
Dus is het dus tot Flame erbij neervalt!

Als je dan toch besluit te vechten voor je paard, als je toch besluit dat je studie en de band met je ouders niets meer uitmaken, bel dan Donja op. Laat dan Flame daar weggaan! Zoek werk zodat je het zelf kan betalen!
Dan zet je kracht achter je woorden dat je blijft vechten. Nu roep je steeds iets anders en is Flame de dupe!
Lijkt me niet echt fair!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 17:01

ik denk dat jij het verhaal ook opnieuw mag lezen, ik werk al maanden hoor!
ik ga ook naar flame , maar ik mag niet alleen helemaal daarheen in de trein..
wat denken jullie dan wat er gebeurd als ik flame terug geef, ik ken mn ex beter dan jullie en ik kan het wel raden..
en hoe kan ik een ziek paard terug geven, die neemt ie niet aan
en hoe vaak moet ik zeggen dat als flame beter is dat ze dan terug gaat naar mn ex, omdat ik dan geen geld heb voor haar onderhoud en rechtzaak?
als dat duidelijk is, vraag het niet 100 keer!!!
dus voor de mensne die het nog niet begrijpen wat er gaat gebeuren: FLAME GAAT TERUG ALS ZE IIG KAN LOPEN EN NIET MEER ZO ZIEK IS!!