Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:Heet er een paard werkelijk Sneeuwwitje?![]()
Tuurlijk is het knap wat andere ruiters opbouwen, maar ik mag dat graag zien, dat iemand zich zo onafhankelijk weet op te werken en zich niet laat meesleuren in de malle molen van de hedendaagse dressuur in Nl en misschien ook wel Duitsland...
Cayenne schreef:Op ieder paard en combinatie afgeven is ook een vak zeg![]()
Matine is een geweldig getalenteerd paard, en wordt met veel beleid getraind
Dat geldt trouwens ook voor Sunrise. Ik ben 2 keer op trainingsweek daar geweest, en heb het allemaal live mogen meemaken
detour schreef:Bokt is er voor ons om ons ei kwijt te kunnen en ons zegje te doen.
Ik word al moe van het idee om het om te zetten in daden; kijk liever voor de buis met een bakkie thee naar het wel en wee van de dames in kwestie.
Cayenne schreef:detour schreef:Bokt is er voor ons om ons ei kwijt te kunnen en ons zegje te doen.
Ik word al moe van het idee om het om te zetten in daden; kijk liever voor de buis met een bakkie thee naar het wel en wee van de dames in kwestie.
Tja, maar dan zal dit leed nog altijd door gaan als iedereen er zo over denkt, en dan is het een vicieuze cirkel waarbij iedereen om het hardste loopt te schreeuwen, maar niemand die het in het gezicht van deze ruiters durft te zeggen
Er moet toch iemand zijn die "de eerste steen werpt" om het zo te zeggen
en nu ga ik naar bedlange dag gehad
VValar schreef:Hoezo a-functionele trainingsmethodes? Ze zijn zéér functioneel en effectief gebleken.
detour schreef:Zeer funtioneel? Waarvoor dan? Effectief? En als daar spieren en wervels overbelast raken is het dan maar een kwestie van: het doel heiligt de middelen?!?..
En als het al effectief zou zijn, mag dat dan ook op een diervriendelijke manier?!?
VValar schreef:detour schreef:Zeer funtioneel? Waarvoor dan? Effectief? En als daar spieren en wervels overbelast raken is het dan maar een kwestie van: het doel heiligt de middelen?!?..
En als het al effectief zou zijn, mag dat dan ook op een diervriendelijke manier?!?
Dat deze trainingmethode slecht zou zijn voor de gezondheid van het paard hebben ze nooit kunnen bewijzen. Onthoud dat goed!
Effectief en functioneel voor de hogere (dressuur) sport bij de juiste paarden en ruiters met voldoende ruitergevoel.
Nikka schreef:Voor Sjef reedt zij Prisco ook al erg kort in de hals. Ik weet nog een keer een wedstrijd in het zuiden van het land dat Wim Voncken een betere proef reed met Prisco dan Anky zelf.
detour schreef:Juiste ruitergveoel? PPPPFFFFFFFFFffff.. laat me niet lachen. Iemand met het juiste ruitergevoel heeft al die romslomp niet nodig,VValar, lees het topic maar eens door en kijk bijvoorbeeld eens naar de foto's uit de klassieke rijkunt die Arie heeft geplaatst, lees de tekst erbij etc. Lees eens een boek van C.F. Hempfling, kijk naar zijn prestaties zonder al die rotzooi. DAT is ruitergevoel, dat is een dier in zijn waarde laten en samenwerken!
Er zijn wel degelijk paarden op die wijze naar zijn grootje gereden hoor, en dat gebeurt veels te veel!
helaas...