Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:45

in crosgalop tegen de bakrand aangesmeten. heup gekneusd

en 1x op concours midden op de oxer gevallen, paard bleef er doorleuk voor staan Vork

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:49

mijn ergste val hmm daar hoef ik niet lang over na te denken :|
in 2006 ben ik op de aller aller eerste zomervakantie dag op de manege van me moeder komen rijden (gewoon voor 1 keer)
ik moest op oma duck en het ging allemaal heel goed Haha! toen is die gek opeens ervandoor gegaan en lag ik ernaast :S pijnlijk maar het ging weer.. dus ik weer opstappen en ja hoor daar ging die weer Boos! ik ben er weer afgevallen maar dit maal had ik heel erg veel last van mijn arm,, degene die les gaf geloofde me niet en die heeft een andere pony gehaald,, maar nee hoor ik kwam er niet op.. we zijn later naar de huisarts gegaan en ik werd doorgstuurd naar het ziekenhuis en daar bleek dan egt dat mijn arm gebroken was :S maar net onder de schouder dus in het gips kon niet :|

tsjaa lekker begin van je zomervakantie .. ik mocht 4 weken helemaal nix doen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:49

Mijn eerste val weet ik nog zo goed.
Ik reed al 3 jaar paard. Gevorderde les.
We gingen galloperen en ik verloor me buigel. Het paardje waar ik op reed schok maakte een sprongetje opzij en ik verloor me evenwicht.
Ben met mijn buik op het zand terug gekomen onder de buik van het paard. Het paard spring over me heen maar het paard dat er achter aan kwam schopte me in mijn zij.
Toen was ik erg nuchter en ik wilde gewoon weer opstijgen. Maar de mensen van de les vonden dat ik het maar even na moest laten kijken.
Als ik er aan terug denk snap ik niet hoe is zo nuchter kon zijn Tong uitsteken

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:56

Van Luna haar paard.
Zij kon er niet mee rijden omdat ze last van haar rug had, dus wou ik op Cassandra kruipe, maar Cassandra is 1 kennig, dus ze bokte mij er af en ik ben er serieus van gevallen.
Had een grote blauw-paarse plek aan mijn heup en die liep zo door tot aan mijn rug.
Cassandra had mij er af gegooid aan de omheining, dus ben ik daar op de balk gevalle.
En eigelijk had ik ook wel wat gedronke, dus was ik niet volledig nuchter.
(Ik weet dat het niet slim is om half-dronke op een paard te kruipen, zeker niet op een groot paard van 1.80m die 1 kennig is en serieuz haar kuren kan krijgen.Tong uitsteken)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:56

Lacrymosa schreef:
Van Luna haar paard.
Zij kon er niet mee rijden omdat ze last van haar rug had, dus wou ik op Cassandra kruipe, maar Cassandra is 1 kennig, dus ze bokte mij er af en ik ben er serieus van gevallen.
Had een grote blauw-paarse plek aan mijn heup en die liep zo door tot aan mijn rug.
Cassandra had mij er af gegooid aan de omheining, dus ben ik daar op de balk gevalle.
En eigelijk had ik ook wel wat gedronke, dus was ik niet volledig nuchter.
(Ik weet dat het niet slim is om half-dronke op een paard te kruipen, zeker niet op een groot paard van 1.80m die 1 kennig is en serieuz haar kuren kan krijgen.Tong uitsteken)

sorry maar in dit geval zeg ik: net goed!
arm paard... je gaat toch niet met drank op op een DIER zitten?

bovendien het is gevalleN en gedronkeN en serieuS.

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:03

Het is nou niet dat ik een dier dan slaag ofzo als ik gedronkeN heb hoor.
Eigelijk Cassandra zelf merkte er niet veel van.
Alleen ik een beetje, was een beetje licht in mijn hoofd, dat is al.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:03

Mijn ergste val is dat ik met paard en al viel denk ik Nagelbijten / Gniffelen is 2x gebeurd, 1 keer vanuit galop met een western paardje die struikelde ofzo, en 1x met een paard op ponykamp die ging op een balkje staan Nagelbijten / Gniffelen verder ben ik 1x met me hoofd tegen de wand aan gevallen (niks aan overgehouden, had het niet eens gevoeld Vork ) en in de les 5x van een pony af gevallen buiten en 4x in de buiten bak Sigaar

Verder ook nog paar keer van verzorgpaard (meestal mijn schuld, of doordat ze spookies zag en ik dus niet oplette!)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:19

Met springen met paard en al onderuit gegaan Knipoog
weet er niets meer van werd alleen de volgende ochtend wakker in het ziekenhuis met paar weken weg uit geheugen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:31

wow dat is best heftig

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:36

takkie_muis schreef:
wow dat is best heftig

whaha ja ach ja Knipoog
paard was er wel erg aan toe Knipoog
die is een paar maanden van de kaart geweest..

ik had een hersenschudding en een whiplash waar ik vandaag nog steeds last van heb Knipoog

__Daphnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:18

Mijn ongeluk waardoor ik niet durf te rijden Knipoog

Ik was aan het rijden, het waaide dus was Lady nogal fel. Ik had der eigenlijk best netjes maar opeens ging ze helemaal flippen. Ze ging bokken, hoofd tussen der benen doen, steigeren enzo en toen viel ik er vanaf. De pony liep niet weg maar ging op mij staan, op mijn borstkas, dus ik draaide om en toen ook nog een paar keer op mijn rug en op mijn hoofd. Wat was ik blij dat ik een cap op had.
Ik had een zware hersenschudding en 3 gebroken ribben en 8 gekneusde ribben en dan mijn armen gekneusd en 1 sleutelbeen gebroken...

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:22

Met paard en al achterover gevallen.

Paard ging steigeren, viel achterover en ik bijna er onder, mijn vader dacht dát ik er onder lag!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:23

Ik ben nog nooit echt hard gevallen,
Heb wel een keer moest ik op een manegepaard omdat die niet te houden was dus k stapte er op ging na tijdje draven paard deed niks tot er een vrouw met paard achter kwam rijden ( 100x gezegt niet achter dat paard ) maar toch dus ik ging afwenden en toen sprong paard 1.80 de lucht in me vierbenen dus k vloog door de bak. maar gelukkig alleen last van me linker bil een beetje haha!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:38

Ik ben toen ik 8 was omver gelopen op de manege door een paard dat achter me stond en er opeens vandoor ging. gevolg dat ik dubbele salto in de lucht maakte, m'n eigen tong had ingeslikt (die godzijdank de moeder van een meisje er uit heeft gepeuterd anders zat ik hier nu niet) een zware hersenschudding,tand door m'n lip en ik mocht meteen 8 jaar niet meer paardrijden van mams waardoor ik nog een tijd echt bang ben geweest toen ik wel weer ging rijden..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:39

Nog nooit wat gebroken *afkloppen*
mijn ergste was tot nu toe eraf donderen op het beton, dat is niet echt aan te raden Gaaaap

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:44

toen ik na een aantal harde rondjes rengalop op de bakrand ben gevallen en toen daarna aan de andere kant van de bak ben gevallen, al me ribben zwaar gekneust en linkerbeen.maar ik ben nog goed en wel dus denk er niet meer te veel over na

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:45

Ik was aan het uitstappen en ineens flipt mijn pony om niks en ze gaste in volle galop op de omheining van de buitenbak af.
Net voor de omheining wilde ze remmen , maar dat ging niet meer, dus ze klapte met haar borst tegen het hek en toen sprong ze er doorheen.
Ik zat inmiddels in haar nek toen ze sprong, maar ze kreeeg de planken tussen haar benen en we vielen vanuit die sprong zo op onze zijkant op de klinkers neer.
Was niet echt succesvol.
Ik had alleen wat blauwe plekken en mijn pony had niks.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:06

Mijn ergste val was 9 of 10 jaar geleden. Tijdens het examen van het ruiterbewijs. In ongeveer 10 minuten tijd vloog ik er voor de tweede keer vanaf (eigenlijk werd ik over haar hoofd gelanceerd) en kwam eerst op mijn stuitje en toen op mijn achterhoofd terecht. Na even uitpuffen kreeg ik een ander paard en ben toen verder gegaan met mijn examen. Toen ik later af mocht stappen, kon ik dat niet meer. Kreeg mijn benen bijna niet meer omhoog over het paard getild. Voelde toen pas de pijn in mijn onderrug en staartbeen, plus gekneusde vingers en hoofdpijn.
Lange tijd last van gehad, maar ben wel het weekend erna (met de nodige pijnstillers achter de kiezen) met een 3 uurs uitrit meegegaan. Maar dat voelde niet echt helemaal prettig Ach gut

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:23

heb je het nog gehaald ???

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:58

Mijn andere ergen val was voor een manege paard. Door een bok (na dat ik meerdere heb uit gezetten) Viel ik voorover met mijn hoofd op de grond probeerde me zelf op te vangen met met armen.
Me bot in mijn arm is gebroken en ik moest gelijk geopeerd worden er zatten 2 pinnen in en heb zo 6 maanden gereden.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:31

Toen ik op een jonge pony reed en het paard achter mij schrok. Die van mij begon meteen te bokken en ik was er niet op berekend en vloog zo op haar hals heen. En wat denk je dat ik doe... me handen uitsteken met als gevolg een gebroken pols. Een jaar later had ik ook mijn pols gebroken met paardrijden maar de 2e keer was het pijnlijkst vandaar dat ik die ook heb onthouden denk ik Knipoog

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 12:54

sax89 schreef:
in crosgalop tegen de bakrand aangesmeten. heup gekneusd

en 1x op concours midden op de oxer gevallen, paard bleef er doorleuk voor staan Vork

wOoww Verdrietig

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:08

Ik val niet heel vaak, maar als ik val, is het vrij ernstig. Zo had ik een keer mijn neus gebroken omdat er daarna een balk op viel, en van SGW Westerbork heb ik een filpje, toen ging ik een beetje over de kop omdat de pony ging glijden

filmpje Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:53

Poeh, die keer dat het arabiertje dat ik reed aan de kletter ging en vervolgens knoeihard bovenop mij viel. Het ging zo hard dat hij bijna was doorgerold...brrr...

En die keer dat ik echt heel onnozel achterover van een ongezadelde Fjord kukelde om te zien wie er nu aan kwam lopen. Ging superstom en ook niet hard, maar ik belandde precies op mijn stuitje en dat heeft mijn rug zo'n optater gegeven dat ik sindsdien pas goed last heb gekregen van mijn hypermobiliteit. Iedereen die erbij stond, zou zich rot gelachen hebben, maar het heeft echt heel venijnige bijgevolgen gehad.

En dan te bedenken dat ik nog zóvaak op veel spectaculairdere manier eraf gesmeten ben - en dat ik toen helemaal niets mankeerde. Zo gek is dat....

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:01

Ik zat eens een keer op een pony. En Die draaide zich snel om en ben op mijn arm gevallen. Ik had een gebroken daardoor gekregen.