Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:48

Citaat:
Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??

Voor mij is mijn huis-tuin-en keukenpaard meer waard dan welke geldsom dan ook. Ik vind het werkelijk diep triest dat je zo'n uitspraak hier op bokt durft te zetten.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:56

Ja helemaal mee eens!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:58

Auky schreef:
Citaat:
Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??

Voor mij is mijn huis-tuin-en keukenpaard meer waard dan welke geldsom dan ook. Ik vind het werkelijk diep triest dat je zo'n uitspraak hier op bokt durft te zetten.

liefde gaat voor geld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:34

promptertje schreef:
Wat me opvalt, is dat heel veel mensen zeggen: dan koop ik wel een ander paard. Ja, dat kan. Maar dat "andere paard" is niet hetzelfde als mijn huidige paard - ander karakter, andere aanleg. Juist de paarden die ik nú heb, zijn er omdat ze zo uniek zijn, omdat ik gek op ze ben, omdat ze bij mij horen. Dat kan met geld niet terug gekocht worden

Dát viel mij ook al op.
Lijkt wel alsof we het hebben over 'gebruiksmiddelen'. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn paard is voor mij onvervangbaar, zoals al eerder mooi werd
gezegd 'mijn paard is mijn rijkdom' .

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:58

_Mirthe schreef:
Mijn paard is voor mij onvervangbaar, zoals al eerder mooi werd
gezegd 'mijn paard is mijn rijkdom' .

daar ben ik het helemaal mee eens!
paard is niet in geld uit te drukken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:20

Er is een tijdje geleden ook al een topic hierover geweest. En sommigen zien hun paard blijkbaar als materieel inruilmiddel. Moet iedereen zelf weten, hoor, maar mijn paard hoort bij ons gezin. En mijn dochter en man zijn ook niet te koop, dus mijn paard ook niet. Ook al is het maar 'gewoon een huis tuin en keuken paard'. (lekkerrrrrr belangrijk Slapen )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:21

het gaat bij veel mensen idd niet om het geld, maar om de band die meer waard is dan welke materiele prijs dna ook

maar ik ben bang dat ik er toch even hard over zou moeten nadenken
maar dan gaat er ben ik bang toch een strik om

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:36

Auky schreef:
Citaat:

idd!
ik vind zo'n opmerking echt een walgelijke! bah!
die hoge prijsklasse zal mij werkelijk een rotzorg zijn!
ik ben ape trots op mijn shetlander en 'goedkope' belg die 24-7 als baggerpaard buiten staan en kots op dit soort opmerkingen!
Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:37

Ach, Rosita, laat zulke mensen maar lekker kletsen. Ze heeft het over zichzelf en gelukkig hebben wij er andere ideeen over. Het zijn onze paarden en daar heeft ze toch niets over te zeggen. Ook al denkt ze van wel. Vork Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:38

Dat miljoen zou hier inhouden dat ik me geen zorgen meer hoef te maken of ik mijn kinderen later de opleiding kan laten volgen die ze willen.

Ik heb wel degelijk verschil tussen voor- en achterhuis. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek met mijn paarden maar voor een miljoen vertrekken ze wel.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:42

Nadya schreef:
Ach, Rosita, laat zulke mensen maar lekker kletsen. Ze heeft het over zichzelf en gelukkig hebben wij er andere ideeen over. Het zijn onze paarden en daar heeft ze toch niets over te zeggen. Ook al denkt ze van wel. Vork Tong uitsteken

dat klopt, maar ik kan over zo'n ontzettend domme en belachelijke opmerking m'n mond niet houden. alles om dat verrotte geld tegenwoordig en dan ook nog eens op zo'n minderwaardige manier...bleeeeegh! Boos!
maar je hebt gelijk hoor... gelukkig weet ik idd dat mijn eigen beestjes en die van jou bv het hartstikke goed hebben, laat maar waaien!
ik hoop voor zo'n persoon met misselijke opmerkingen dat zij ooit nog eens zal merken dat niet alles geld is, maar dat liefde..ook voor/van dieren.... meer waard is dan al het geld in de wereld... Knipoog
na het profiel van de desbetreffende persoon te hebben bekeken, snap ik absoluut waar zij de wijsheid vandaan heeft..... die teksten alleen al Sigaar
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 18-05-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:47

Precies, Rosita. Het leven zal haar wel leren. Of niet, want zulke mensen hou je toch. Haha!
En die hou ik graag op afstand, want ik heb echt geen behoefte aan dit soort mentaliteitsvormen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:49

Ik zou niet weten of ik haar zou verkopen, ik denk het eerlijk gezegt wel.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:49

Die van mij gaan echt wel weg voor een miljoen. Mijn leven wordt er dan een stuk gemakkelijker op en ze vergeten mij toch wel weer. Een paard blijft een dier, het valt mij op dat mensen spreken over "vriendschap". Als mijn paard bij een ander op stal staat is hij net zo blij als dat hij bij mij was. Hij wil gewoon eten of een snoepje. Ik ben heel erg gek op mijn paarden en heb alles voor ze over maar voor een miljoen denk ik toch echt aan mezelf.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:53

Puppetje schreef:
Die van mij gaan echt wel weg voor een miljoen. Mijn leven wordt er dan een stuk gemakkelijker op en ze vergeten mij toch wel weer. Een paard blijft een dier, het valt mij op dat mensen spreken over "vriendschap". Als mijn paard bij een ander op stal staat is hij net zo blij als dat hij bij mij was. Hij wil gewoon eten of een snoepje. Ik ben heel erg gek op mijn paarden en heb alles voor ze over maar voor een miljoen denk ik toch echt aan mezelf.

Voor sommige paarden zal het inderdaad zo zijn dat ze bij een ander net zo gelukkig kunnen zijn als bij hun huidige eigenaar. Uit ervaring weet ik dat er ook paarden zijn die hun eigenaar wél missen Knipoog. Jammer dat jij dat nog niet hebt mogen ervaren, maar een band kun je wel degelijk met een paard krijgen.

En mijn leven zou er absoluut niet makkelijker op worden zonder mijn paard, daar kan geen 200 miljoen iets aan veranderen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:55

Puppetje, dat moet jij weten. En verder mag iedereen van mij helemaal zelf weten of 'ie zijn/haar paard wel/niet verkoopt. Maar ga niet over anderen zeggen dat ze de paarden uiteindelijk toch wel verkopen vanwege het geld. Geld is niet voor iedereen belangrijk, zeker niet als je het al goed hebt, je kind al prima kan onderhouden etc.

Mijn paard is in zijn eerste 2 jaar al bij 4 eigenaren geweest en is nu heel happy dat hij 'zijn plekje' gevonden heeft.
Hij is ook nog eens een paard wat zich graag op 1 persoon richt. Daarbij hou ik zielsveel van hem en ik ben ik dolblij dat ik een paard gevonden heb, waar ik zo'n enorme verbondenheid mee heb. Geloof me, zoiets heb je echt niet bij alle paarden, hoor. Ik zie de band met mijn paard inderdaad als vriendschap, ja.

Hij staat niet eens op stal en asocieert mij niet met eten. Er is wel meer tussen een paard en zijn eigenaresse, als de eigenaresse daar tenminste moeite voor doet. Dat geldt net zo goed voor mijn oudste kat, die zou je ook niet bepaald een lol doen door weg te doen naar iemand anders.

Ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken, als ik mijn paard voor het geld weg zou doen.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:07

promptertje schreef:
Puppetje schreef:

Voor sommige paarden zal het inderdaad zo zijn dat ze bij een ander net zo gelukkig kunnen zijn als bij hun huidige eigenaar. Uit ervaring weet ik dat er ook paarden zijn die hun eigenaar wél missen Knipoog. Jammer dat jij dat nog niet hebt mogen ervaren, maar een band kun je wel degelijk met een paard krijgen.

En mijn leven zou er absoluut niet makkelijker op worden zonder mijn paard, daar kan geen 200 miljoen iets aan veranderen

Hoho je hoort mij niet zeggen dat ik geen band met ze heb, ik kijk er alleen wat realistischer tegenaan dan iemand anders. Ik heb genoeg meegemaakt met mijn paarden. Uit readings blijkt ook wel wat voor band ik met ze heb. Maar nu werk ik 40 uur in de week om ze te kunnen onderhouden en moet ik veel voor ze laten. Met een miljoen hoef ik dat niet meer, wordt mijn leven een stuk eenvoudiger en krijg ik ook echt wel weer een band met een ander paard (spreek uit ervaring want na de dood van mijn vorige paard dacht ik dat ik nooit meer zo'n band met een ander paard zou krijgen en die band die komt er echt wel weer hoor).

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:08

@ nadya ik zeg volgens mij nergens dat mensen paarden toch wel verkopen vanwege het geld, wel lezen wat ik schrijf. Ik spreek voor mezelf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:09

Puppetje schreef:
@ nadya ik zeg volgens mij nergens dat mensen paarden toch wel verkopen vanwege het geld, wel lezen wat ik schrijf. Ik spreek voor mezelf.

Weet ik, hoor, ik had het over mensen in het algemeen. Niet per se over jou.
Hoop dat dat nu duidelijk is. Lachen

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:13

Het lijkt me een moeilijke beslissing, als ik weet dat mijn shet echt goed terecht komt gaat ze wel weg. Als dat niet met zekerheid te zeggen is dan blijft ze gewoon, ook voor een miljoen. Veel geld is 1 ding, maar je lekker voelen bij wat je doet is soms wel belangrijker.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:14

Mn pony nooit maar aangezien mn paard nu zo stront vervelend is weet ik bijna wel zeker dat ze voor 1 miljoen weg gaat ja hoor Haha!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:18

ik zou 'm never nooit verkopen voor welk geld dan ook.
Het is mijn vriendje en maatje. Niemand die daar wat aan kan veranderen en al helemaal geen geld.
Het valt mij ook op dat mensen niet doen of het een soort wissellijst is. En als je niet zeker kan zijn over de toekomst van je kinderen en of je hun opleiding wel of niet kan betalen begin dan ook niet aan een paard Knipoog Iedereen weet van te voren dat een paard veel geld kost. In welke prijsklasse je paard dan ook mag zitten.
En paarden zijn niet 'zomaar' dieren. Ze hebben ook gewoon gevoel en kunnen hun baasje net zo erg gaan missen als mensen hun ouders bv. kunnen missen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:22

Helemaal mee eens Eevj Lachen
Mensen doen gewoon alsof het een 'ding' is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:24

Eevj schreef:
ik zou 'm never nooit verkopen voor welk geld dan ook.
Het is mijn vriendje en maatje. Niemand die daar wat aan kan veranderen en al helemaal geen geld.
Het valt mij ook op dat mensen niet doen of het een soort wissellijst is. En als je niet zeker kan zijn over de toekomst van je kinderen en of je hun opleiding wel of niet kan betalen begin dan ook niet aan een paard Knipoog Iedereen weet van te voren dat een paard veel geld kost. In welke prijsklasse je paard dan ook mag zitten.
En paarden zijn niet 'zomaar' dieren. Ze hebben ook gewoon gevoel en kunnen hun baasje net zo erg gaan missen als mensen hun ouders bv. kunnen missen

Inderdaad. Mijn dochter kan straks al naar elke opleiding die ze wil gaan doen. Ik had haar ook eerder dan mijn eigen paard, dus de komst van mijn paard is ook een zeer weloverwogen beslissing geweest. En ik woon al in het prachtigste huisje van de wereld, ik hoef helemaal geen vrijstaande villa. Mijn kind kan nu heerlijk buiten spelen met haar buurkindjes en daar kan voor ons geen vrijstaand huis meer tegenop. Willen we helemaal niet. En ik hou niet van grote, vette auto's en kleren heb ik al meer dan genoeg (kasten vol). Dus het voegt echt niets toe aan wat ik allemaal nog wil. Ik heb ALLES al. Zo voel ik dat.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:26

en dat is het belangrijkste toch Knipoog