pascha heeft weer iets, zelfs in emmeloord weten ze het niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: pascha heeft weer iets, zelfs in emmeloord weten ze het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:29

Misschien nog niet zo'n gek idee van Sjorsie. Balen zeg net nu het goed leek te gaan. Ik duim voor je.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 01:21

nee als we bo er nu weer bij terug zetten dan raakt ze nog meer in de war en dan zijn we weer terug bij af maar dat probleem gaat wel al iets beter maar ze hoest nu heeeeeeeeeeeel erg en heb het ook heel erg benauwd (asma)
dus moet stomen met haar 3x per dag minimaal met heet water en dampo. nou probeer dat maar is met een paard wat steeds paniekaanvallen heb. dat lukt dus echt niet. en ook niet met een stoomapparaat.
maar tot nu aan toe gaat het stomen met de emmer wel redelijk et is neit zo dat ze er echt 15min met de neus in blijft maar daar heb ze het geduld ook niet voor.
en de pretnizon krijgt ze nu om haar longen en andere organen tot rust telaten komen.
maandag komen ze weer voor controle en 8juni moet ik in emmeloord terug voor de controle van de gewrichten en de hoefsmid.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 17:38

pascha had vandaag weer een mindere dag ze had 2 dikke knieen achter en liep daardoor ook niet lekker dus heb vandaag maar aan de hand gestapt en even los gezet.
maar dat los zetten vindt ze maar niks in dr uppie.
arme pascha wat moeten we nou Huilen
ik zet met zo veel vragen in me hoofd:
zal ze zo nog wel plezier hebben in het leven?
zal ze geen pijn hebben?
ik voel me aan de ene kant ook schuldig Huilen weet niet waarom maar zo een rot gevoel heb ik.
ik wil er geen pijn doen. maar stil staan is achteruit gaan.
ze heb het benauwd en daardoor weinig lucht om tebewegen.
pfffffff waar doe ik goed aan en waar doe ik niet goed aan. Huilen
me hart huild als ik pascha zo zie. het is pascha helemaal niet meer Huilen
ze heb een rare blik in dr ogen de manier van lopen is niet goed en dan vooral de gallop is om tejanken.ze galopeerd als een wipkip twee achterbenen gelijk er dan pffffffff zo pijnlijk om tezien.
ik weet niet of ik er goed aan doe om hiermee door tegaan Huilen Huilen Huilen

pascha ouwe taaie kom je erdoorheen of is alles voor niks geweest???????? Huilen

dank je wel tries dat je mee bent geweest

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:07

Oh Brenda, tranen schieten in mijn ogen als ik je bericht lees.. :'( Verdrietig Huilen
Ik kan je niet zeggen of al je moeite voor niets is, of niet.. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik het zou doen, als het om mijn paard zou gaan.. Zoeits gun je niemand, geen mens, en geen paard.
Veel sterkte maar weer! Ach gut

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:11

Jeetje, het leek weer wat beter te gaan las ik uit je berichten.
Maar nu opeens toch weer niet,
succes verder met wat je nog gaat doen met haar
en wat er nog wie weet komen gaat!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:13

Wijfie, kom op. ff door bijten. Het komt allemaal wel weer goed

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:17

hey bren hoe ging het bij de dierenarts gisteren met pascha??
ik ben wel benieud hoe het geweest is en wat de dierenarts heeft gezecht over der knieën.......

dikke kus en hou je taaii

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:19

afgelopen woensdag was pascha weer stok kreupel
had haar sochtens los gezet met een ander paard en dat gging super.
en ik wil haar savonds los zetten omdat ik zelf er niet op kan omdat ik gister zelf ook een trap had gehad van een paard tegen me onder been aan de binnenkant onder me kuit. en dat doet nu nog erg zeer, maar goed nu over pascha die had ik dus savonds los gezet met een manege pony en dat ging goed tot pascha om haar rechter been draaide en toen kon ze geen stap meer verzetten

en vandaag was ze dus nogsteeds zo slecht en nu staat ze lekker de hele zomer dag en nacht op het land.en ik zie wel hoe ze eraf komt na de zomer, kan altijd nog de keuze maken om haar in telaten slapen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:06

Jeetje brenda het geluk is ook niet aan jullie kant zeg.We duimen maar door en door hoor.Heel veel sterkte meid en ook voor jouw vader.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:36

Ik ga morgen even bij Pascha en Bo kijken, heb ik net met Brenda afgesproken..
2007 is het niet echt geworden voor jullie he, Bren Ach gut

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:38

Verplaatst MD --> PP.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:43

Jeetje, het gaat maar door he Ach gut
Ik zou er in ieder geval niet meer op gaan, dit geeft toch wel aan dat het nog echt niet helemaal goed zit Scheve mond
Veel sterkte!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:39

hoi ik hoop dat ze weer helemaal beter wordt, zowel voor je paardje als voor jou, volgens mij be je een harstikke lief baasje .
Nog 1 tip, ik heb het paar maanden geleden meegemaakt met een paardje en ware eigenlijk beetje zelfde symptonen, ook dikke benen, niet eten koorts. De dierenarts kon niets vinden uiteindelijk kwam een goede vriend langs en hij zei ja hoor dat is leverbot. Heb er nog nooit van gehoord maar het is een ziekte die bij schapen voorkomt, en omdat paarden het bijna nooit krijgen zoekt een dierenarts er ook niet naar. Ik de dierenarts gebeld en ja zou kunnen zei hij, toen heeft hij een of ander drankje gemaakt moest walter eenmalig innemen, helaas was Walter te ver heen hij was al doodziek toen hij binnenkwam en hebben we hem in overleg met de dierearts toch maar inlatenslapen.
Op mijn oude site staat het hele verhaal www.manege-veluwe.ismijnpaard.nl kijk even bij rust zacht lieve walter.
Weet je wil je niet bang maken hoor hij kwam doodziek en broodmager binnen en hij had totaal geen reserve meer heel wat anders als jouw paardje
Waarschijnlijk heeft jou paardje wat anders maar moest er toch aan denken toen ik je verhaal las omdat de symptonen eigenlijk hetzelfde zijn.
Nou meid sterkte en een dikke knuffel voor pascha en hoop dat ze weer helemaal beter wordt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 18:36

barbara1970 schreef:
hoi ik hoop dat ze weer helemaal beter wordt, zowel voor je paardje als voor jou, volgens mij be je een harstikke lief baasje .
Nog 1 tip, ik heb het paar maanden geleden meegemaakt met een paardje en ware eigenlijk beetje zelfde symptonen, ook dikke benen, niet eten koorts. De dierenarts kon niets vinden uiteindelijk kwam een goede vriend langs en hij zei ja hoor dat is leverbot. Heb er nog nooit van gehoord maar het is een ziekte die bij schapen voorkomt, en omdat paarden het bijna nooit krijgen zoekt een dierenarts er ook niet naar. Ik de dierenarts gebeld en ja zou kunnen zei hij, toen heeft hij een of ander drankje gemaakt moest walter eenmalig innemen, helaas was Walter te ver heen hij was al doodziek toen hij binnenkwam en hebben we hem in overleg met de dierearts toch maar inlatenslapen.
Op mijn oude site staat het hele verhaal http://www.manege-veluwe.ismijnpaard.nl kijk even bij rust zacht lieve walter.
Weet je wil je niet bang maken hoor hij kwam doodziek en broodmager binnen en hij had totaal geen reserve meer heel wat anders als jouw paardje
Waarschijnlijk heeft jou paardje wat anders maar moest er toch aan denken toen ik je verhaal las omdat de symptonen eigenlijk hetzelfde zijn.
Nou meid sterkte en een dikke knuffel voor pascha en hoop dat ze weer helemaal beter wordt

op leverbot is ze ook getest maar in ieder geval bedankt voor het mee denken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:44

vrijdag om 11uur moeten we weer voor controle in emmeloord zijn

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:16

hoop dat het alemaal weer goed komt in ieder geval sterkte vrijdag zal voor jullie duimen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:32

Sterkte Bren, we horen wel hoe het gaat he?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:22

ik zet het hier neer als ik meer weet over pascha Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:10

Hee die Brenda,heel veel sterkte hoor morgen.
Dus iedereen DUIMEN omhoog

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:45

heel erg veel sterkte.. ik heb het zojuist een beetje doorgelezen.

Dit is echt heel erg, ik zou ook net als jou het echt allemaal niet meer weten. Maar als er een beetje een kans is ( ook al weet je dat natuurlijk helemaal niet omdat je niet weet wat ze heeft) moet je die kans met beiden handen aanpakken, wie weet staat ze volgend jaar weer vrolijk in de wei.

Maar ik begrijp hoe moeilijk het is. Je weet inderdaad niet of je de goede keus maakt, stel het komt niet meer goed dan voel je je schuldig dat je dit allemaal voor niks hebt gedaan, haar zo lang pijn hebt laten lijden..

Zo moet je echt niet denken, jij doet wat jij denkt dat het beste voor haar is. En jij hebt er gewoon alles voor over om haar ebter te laten worden, hoe moeilijk het ook is.

Ik vind het heel erg knap van je dat je niet gelijk opgeeft. Dat geeft wel aan hoeveel waarde je hecht aan je paardje. Ik denk dat hij heel erg blij mag zijn met jou als baasje.

Succes ermee en we horen het wel

Liefs..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:47

Heel veel sterkte vandaag in de kliniek. Hopelijk ko je wat meer te weten...
In elk geval kan niemand van je zeggen dat je niet genoeg voor je paard over hebt. Dat is een feit.

En na de zomer op het land kun je altijd gaan bekijken wat nog opties zijn, anders zul je toch een beslissing moeten nemen ( hoop het niet)
Je kent je eigen paard het beste en ziet zelf wel ( als je goed kijkt en je eigen emoties uitzet) wanneer het genoeg is geweest.

In elk geval voor nu: kop op !!!! en hou je taai!!!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:57

gister hebben we goed bericht gehad
alles komt goed met pascha kan zelfs weer alles ze in cnditie is weer wedstrijden rijden.maar dat doe ik niet ik ga lekker genieten met haar van de vrijheid.
ze heb gister een gewrichtsinjectie gehad in dr knie en dan over twee weken moet ze weer helemaal goed lopen en dan moet ik ook even belen om temelden hoe het gaat en voor de bloeduitslag, want ze hebben ook bloed afgenomen om de waardes te vergelijken met het bloedwaarde van toen dat ze zo ziek was.
dus ikke is weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij met me moppie Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:01

gefeliciteerd hardstikke fijn, heel goed nieuws!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:34

ohh meisje eindelijk beetje goed bericht hoop zo dat het goed komt voor pascha maat toch vooral voor jou

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:07

Fijn om te horen, Bren! Haha!
Je hebt ze nu lekker bij elkaar, je schatjes, geniet er maar lekker van!