Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:maartje_h schreef:ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje
Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..
Ik snap niet dat iemand daarheen kan kijken, of erger nog, het zelf doet..
Fabienne_S schreef:Mocht je het tegen mij hebben, heb ik al gedaan.
maartje_h schreef:tienus63 schreef:ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paardIk weet alleen uit persoonlijke ervaring en van verhalen van de DA, dat in veel gevallen een paard "schieten" bij de slager een snellere dood is, dan het euthaniseren van een paard.
Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg gevallen dat een euthenasie bij een paard wel heel snel is.
Dus wat dat betreft is een reis naar een nederlandse, goed bekend staande slager, absoluut geen slechte optie voor een paard wat geen paardwaardig leven meer kan hebben.
omdat bij euthanasie gaat het soms heel langzaam en je hoor weleens verhalen dat het niet fijn moet zijn voor het paard is omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje
en hij kan dan dus niets meer maar maakt alles wel nog bewust mee totdat hij echt inslaapt..