verhaal over slachthuis Nijkerk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Re: verhaal over slachthuis Nijkerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:58

@nonixjuh: ik zou hetzelfde doen, meegaan en daar wel verder kijken of ik het al dan niet aankan.

het is zo een dubbel gevoel dat ik erbij krijg, slachten of inslapen dmv spuit. Ik zou het nu helemaal niet weten wat ik zou kiezen...
ik hoop eigenlijk een klein beetje dat ik niet ga moeten kiezen, maar dat is dan weer zo een banketstaaf/egoistische gedachte.

ik ga er wel van uit dat ik, als ik de beslissing moet nemen, wel de juiste ga nemen die op dat moment het beste is voor mijn paard (dat hangt helemaal vd situatie af)

@TS: goed dat je je verslag hier hebt neergezet, het zet aan tot nadenken over eventuele mogelijkheden en ook kan het een hulp zijn om een beslissing te nemen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:17

MysticTinker schreef:
maartje_h schreef:
ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje

Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..

Ik snap niet dat iemand daarheen kan kijken, of erger nog, het zelf doet..

Dat is echt onzin hoor, die paarden zijn gelijk dood..
Als ik een eigen paard zou hebben, en die zou bijvoorbeeld wegens ziekte of blessure afgemaakt worden, dan zou ik denk ik ook voor de slager kiezen, even hard gezegd.
Met een spuitje heb je het risico dat paarden ertegen gaan vechten, en dat is nog veel erger.

Ik zou er niet bij willen zijn ofzo, daar kan ik niet tegen, dan wordt het me echt teveel.

Maar dat is ieder voor zich, ik vind het ook echt onzin dat mensen hier elkaar aanvallen omdat ze een andere mening hebben over het laten afmaken van je paard. Triest gewoon

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:28

Laat iedereen zijn eigen mening gewoon hebben. Iedereen vindt het verschrikkelijk om deze keuze te moeten maken en iedereen doet wat hem op dat moment de beste keuze lijkt.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:26

Lees eens het topic van de slacht door. daar zie je veel feiten en meningen!! erg leerzaam en kom je meteen wat te weten over alle opties!! dan pas kun je zeggen wat je nou echt slecht vind.. en je kan aannemen dat diegene die iets vertellen over slachten, het goede vertellen!! erg leerzaam Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:10

Mocht je het tegen mij hebben, heb ik al gedaan.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:12

Fabienne_S schreef:
Mocht je het tegen mij hebben, heb ik al gedaan.

Nee hoor, tegen iedereen

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:44

maartje_h schreef:
tienus63 schreef:
Ik weet alleen uit persoonlijke ervaring en van verhalen van de DA, dat in veel gevallen een paard "schieten" bij de slager een snellere dood is, dan het euthaniseren van een paard.
Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg gevallen dat een euthenasie bij een paard wel heel snel is.
Dus wat dat betreft is een reis naar een nederlandse, goed bekend staande slager, absoluut geen slechte optie voor een paard wat geen paardwaardig leven meer kan hebben.
ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
omdat bij euthanasie gaat het soms heel langzaam en je hoor weleens verhalen dat het niet fijn moet zijn voor het paard is omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje
en hij kan dan dus niets meer maar maakt alles wel nog bewust mee totdat hij echt inslaapt..

Dat is waar, ik heb het zelf meegemaakt, toen ze op een stage een paard moesten in laten slapen omdat hij zijn been had gebroken. het was echt heel zielug en ik heb de hele nacht liggen janken. ik ben er ook niet voor het naar de "slacht" brengen, maar zoals ik het nu hoor, het is veel sneller en pijnloos (of bijna). en inderdaad respect voor de slager