[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:39

wat een verhaal Verdrietig erg gewoon

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:43

slimmerik schreef:
Ja mensen en dan komt hier uiteindelijk het bericht van Stichting de Bleskolk die sinds mei j.l. onder Stichting Karaktar valt......

Dit bericht bevestigd nogmaals dat wij gelijk hebben, het is me zojuist toegestuurd:

Citaat:
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw mailbericht. Wij hebben inmiddels de berichten op de door u gezonden link gelezen. Inderdaad heten we sinds medio dit jaar officieel Karakter kinder- en jeugdpsychiatrie. Wij zijn niet bekend met Stal Duin en Daal, noch met Stichting Horses Care Good.

Ik heb uw bericht neergelegd bij onze Raad van Bestuur die zich hierover zal buigen.

Nogmaal hartelijk dank dat u zo alert bent geweest om dit naar ons door te sturen.

Met vriendelijke groet,

I.S. (Ingrid) Huijser
Secretaresse/Redactiemedewerker
Kwaliteit, Innovatie en Communicatie

Karakter
Horalaan 5
Postbus 68
6710 B Ede
t. 0318-676776
f. 0318-676612
i.huijser @karakter.com
www.karakter.com

Ze hebben hier een zaak die wat mij betreft het einde van stal Daal en Duin en de Stichting Horses Care Good mag betekenen.....

Eigenlijk verwachtte ik dit al maar nu het zwart op wit staat schrik ik toch wel héél erg. Huilen

Afbeelding

Goed !! Dan breid ik nu mijn vraag aan alle Paardenpraatforummers uit, want als blijkt dat De Bleskolk niet eens weet wie Duin en Daal en de Stichting zijn: wat heb ik dan voor verhalen gelezen over therapie aan deze kinderen (of waren dit niet de kinderen van de Bleskolk) ????

Kom op nou mensen: NU DE WAARHEID !!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:49

Cheveyo schreef:
magriet schreef:
Pff slimmerkik en Kafue hebben jullie eindelijk maatjes gevonden om mensen zwart te maken.
Erg zielig om dat anoniem te doen. Als je dat wil doen wees dan ook zo sterk om je bekend te maken

Pfff bedoel je mij soms?alleen zo valt er nog een andere c.q. positievere wending aan dit verhaal te geven imo.

Even een stukje weggehaald met de quote. Ik bedoelde jou niet ik bedoelde dat ze elkaar hebben gevonden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:54

Ik zie dat Professor online is..... Kom maar op zou ik zeggen !!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:59

Zo een mensen mogen ze echt straffen van mij. Ben benieuwd naar hun verhaal. En dan vraag je af warom mensen twijfelen om te storten voor een goed doel.
Terwijl die mensen het oprecht bedoelen.

Ik zou me echt diep schamen erger nog. Hoop dat de stichting achtie neemt

Slimmerik bedankt om zo opmerkelijk te zijn!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:02

OMG het wordt steeds erger....
Goed Slimmerik dat je er zo in duikt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:05

Nogmaals wil ik toch duidelijk maken dat Joki en Medruze het ook niet geweten hebben wat die stichting allemaal uitvreet. Ik heb daar tot op heden geen bewijzen of aanwijzingen voor dus ga er nog steeds van uit dat hen ook een loer is gedraaid. Ik neem dan ook aan dat ze hier openlijk afstand van zulllen nemen..... Is wel zo netjes toch?

Afbeelding

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:07

Daar ga ik wel van uit !!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:09

slimmerik schreef:
Ik zie dat Professor online is..... Kom maar op zou ik zeggen !!

De kat (van die rare sprongen in het nauw) is met zijn staart tussen z'n benen weer afgetaaid... Boos! Boos! Boos!

Over laf gesproken..... Boos! Boos! Boos!

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:10

Inderdaad daar heb je gelijk in.
De rest naar de reactie van de andere stichting te hebben gehoord zal hun juridische kennis wel kunnen gebruiken. Hopelijk komt er hier een vervolg op. Raar dat prof niet meer reageerd....Word het te warm onder de voetjes.

Voor de rest nog is slimmerik OK dan! je maakt je nicknaam waar

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:10

slimmerik en Kafue maken in mijn ogen niemand zwart
dít zijn 2 slimmerikken, die de koe bij de horens vatten.
en alles tot op de bodem uitzoeken.
petje af hier voor,
hoe vaak en hoeveel mensen stinken in dit soort zaakjes,
en storten geld en geven spullen.
bhaaa word er ligt onpasselijk van,
en dat over de rug van kinderen/mensen en paarden

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:23

ze hoeven niet eens meer te reageren, de stichting wordt zo al afgebrand Knipoog. Zo sparen ze weer een gedoneerd lucifertje uit!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:28

Quote van Professor, let op het dikgedrukte!

Professor schreef:

Mijne Dames en Heren,

Zoals ik al eerder geschreven heb, heeft de Stichting Horses Care Good, geen vervlechtingen met de bezitters van de stal.
De Stichting benut alleen de accomodatie, voor het geven van paardentherapie aan misbruikte kinderen en volwassenen.
Dat wij niet aan de weg timmeren met onze Stichting is een gevolg van.
Niemand die misbruikt is schreeuwt dat over straat, dit wordt diskreet behandeld.

Dat met de Friesepaarden is en wordt nog steeds verdraaid, wij komen net zo als vele andere organisaties op voor de paarden wanneer zij ondergebracht moesten worden. Gelukkig is dit niet doorgegaan, en hoeven wij de hulp niet te geven. De paarden gaat het schijnbaar goed.

De Stichting Horses Care Good, krijgt een website, maar tot nu toe hebben wij dit allemaal nog uit eigen zak betaald, en die zak is niet groot.
En daarom vonden wij het verstandig daar vooreerst mee te wachten.
Wij zijn net een paar maanden oud, en moeten alles opbouwen.

Dan mag een website een paar 100 Euro kosten, ik vind dat voor ons veel, en dat sparen wij eerst.

En van de aktie om de Friesepaarden, waren wij er ook niet beter van geworden, dus daar gaat het helemaal niet om, telefoon kosten allemaal uit eigen zak betaald.

Vind het jammer dat suggereren, dat zwart maken op een forum, en halve waarheden schrijven.

Heb me lang ingehouden, maar de achtervolgings kracht die sommige van u laat zien, door op andere fora in te loggen alleen om een bericht zwart te maken, met argumenten die niet kloppen.

En nogmaals de Stichting Horses Care Good, is jong, en benut alleen de accomodatie.

Dat het oprichtingsadres gelijk is dat is waar, maar het postbus adres niet.
Omdat ik zelf niet in de omgeving woon, leek het mij handig om dat adres te gebruiken.
Daar is toch niets mis mee.

Laten wij aub ophouden met deze betichtingen, in de toekomst kunt u zien en lezen wat wij als Stichting tot stand gebracht hebben, dit gebeurd allemaal achter de schermen, omdat het onderwerp misbruik nogal gevoelvol is voor diegene die betroffen zijn.

In Europa bv Duitsland en Belgie kent men deze therapie al, en wordt erkend door de overheid.
In Nederland is hier geen opvang voor via paardentherapie, niet zo als gehandicapten enz.
Daarom is de Stichting opgericht, om dit in Nederland bespreekbaar te maken, zodat net zo als Gehandicapten rijden het erkend te krijgen.
Zodat er met vrijwilligers deze groep van mensen over het gehele land geholpen kan worden.
De misbruikte mede mensen weer de teugel in eigen handen te geven.

Wetende dat 1 op de 5 mensen (kinderen) in West Europa betroffen is, zijn wij in Nederland tamelijk op achter geraakt.
Mede door deze gegevens, en mede dat ik in Duitsland hier mee gewerkt heb, en mede dat ik in mijn jeugd enige ervaring heb gehadt, was het en is het mijn droom om met de paarden deze mensen te bevrijden.

Wat de paarden mij gegeven hebben, en nog geven, wil ik niet alleen voor de sportruiter verdergeven, nee ik wil deze grote groep van mensen in staat stellen dit te mogen ervaren, de warmte van het paard, de eerlijkheid van het paard, en de zuiverheid van het paard.

En daarom is deze Stichting Horses Care Good opgericht.

Het is werkelijk een zeer gevoelvol thema, dat men ook gevoelvol moet behandelen.

En al de andere "moeilijkheden" die u misschien ziet, zijn er niet, het gaan om de misbruikte kinderen en volwassenen.

En ik hoop in naam van hen, die anoniem willen blijven, u als paardenmensen, meer respekt tegenover hun wilt tonen.

En al uw prive grieven, aub aan de kant zet, en deze Stichting gewoon in stilte verder laten werken, in het belang van 1 op de 5 medemensen.

Sorry dat ik niet nog duidelijker kan zijn op dit moment, maar laat dit in alle respekt zijn voor de betroffenen.

Dan de quote van Joki van een ander topic, welke gaat over dezelfde stichting:
Quote Joki:
De boel wordt geleid door Paardenpraat (ik denk dat ze zo ook hier heet) en in samenwerking met Professor op bokt. De vestigingsplaats wordt Tubbergen dat is in de buurt van Almelo.

De preciese plannen zijn om de kinderen een aantal keer per week met een busje naar stal te brengen en dan onder begeleiding van vrijwilligers ze contact (in allerlei vormen) te laten hebben met paarden

Quote van mij uit datzelfde topic:
Aha, van Daphne begrijp ik.

Quote van Joki met de bevestiging dat Paardenpraat Daphne is, dus waarbij Professor de feiten verdraaid in zijn/haar quote uit dit topic, waarmee beweerd wordt dat alleen de accomodatie gebruikt wordt:

Quote Joki:
Ik heb al tegen Daphne gezegd dat er een site moet komen en daar komt ze ook niet meer onderuit met mij als publiciteitspersoontje (ik ben lichtelijk vasthoudend )

En wie was het ook alweer die riep dat er gelogen wordt?! Het gaat imo niet om Joki, het gaat imo om het inzamelen van spullen, om daar centjes aan te verdienen onder valse voorwendselen en ja, dan maakt het verleden een grote vraagteken of men nogmaals wel wilt helpen. Het is toch niet zo gek dat men aan de hand van de vraag van de TS vraagtekens zet en de boel uit gaat zoeken eer er spulletjes die richting op gaan? Zoveel tegenstrijdigheden en dat komt niet betrouwbaar over. Jammer dat het verleden dan een grote rol speelt bij het vertrouwen, maar zoals we nu zien, in dit topic klopt het nog steeds van geen kanten dus daarmee groeit het vertrouwen ook niet om een tweede kans te krijgen. Kom dan aub met schrifteljke info, bewijzen dat het er wel degelijk anders aan toe gaat? Afijn, zal mij verder ook een zorg zijn, mensen krijgen van mij altijd de ene herkansing na de andere, maar hier dus niet meer.

Dit is overigens het topic waar ik deze info vandaan heb:
viewtopic.php?f=13&t=500432&st=0&sk=t&sd=a&hilit=bleskolk

edit: dikgedrukte dus ook echt even dikgedrukt gemaakt, niet zo handig hiermee, haha en link toegevoegd.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:31

al is de leugen nog zo snel..........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:35

terorita schreef:
al is de leugen nog zo snel..........

Slimmerik achterhaalt hem wel Afbeelding

Afbeelding

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:37

juis ja

Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:40

Zo dan en nu een bak koffie Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:43

Kimberley77 schreef:
Zo dan en nu een bak koffie Knipoog

Afbeelding

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:46

lekker doe mij maar een Pennywafel of een Bokkepootje

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:54

Ik had het niet verwacht maar ik heb hier toch weer met verbazing gelezen.... Bloos

Al deze rare wendingen komen niet uit het niets, het bewijst gewoon dat er echt iets goed mis is met de stichting en de stal.

En idd het gaan niet om de personen zoals Joki, die vanuit, denk ik, een goed hart iets willen betekenen, het gaat om de mensen achter de stichting en de stal. Die zijn gewoon niet oprecht bezig, anders was er wel een duidelijk verhaal naar voren gekomen.

Ik denk dat de mods het niet op slot gooien om ook de waarheid te willen achterhalen. Dit soort info is geen schande voor bokt maar juist een bewijs dat er geen domme paarden dozen op bokt zitten.

Slimmerik is nu eenmaal een vasthoudend typje en in denk dat we in deze situatie haar daar heel dankbaar voor mogen zijn !!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:02

Sjuust Ludora!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:36

Zo klaar als een Afbeelding

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:37

Hej, ik ook een keertje slim ipv slimmerik !! Haha!

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:48

En nog vuriger hoop ik dat in 2007 alle zwendelaarij en mishandeling plotsklaps ophoudt en dat de Kerstman zijn boodschap dit maal bij iedereen zal laten doordringen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:01

Ik weet niet wat ik hier van moet denken en wil ook geen voorbarige conclusies trekken.
Ik hoop dat er gauw een duidelijke verklaring voor alles komt.