Marigold schreef:omdat de paarden tm zondag zouden blijven staan is er geen actie georganiseerd, maar toen ik er was dacht ik dat het toch wel 'leuk' zou zijn geweest als we er met een groepje zouden hebben gestaan met spandoeken.
maandag worden ze als het goed is van dit land weg gehaald.
de boer is vandaag met nog een paar mensen bezig geweest om met karren met daarop hekken en pallets, een kraal te maken.
de kudde stond in drie groepen verdeeld rond grote stapels hooi, te eten, en sommigen laten er languit in, uit te rusten.
er liepen koeien bij in maar die zijn er later door iemand uit gehaald.
er was een bonte pony die mank liep, er was ook sowiezo 1 heel jong veulen.
ik heb wel foto's gemaakt maar kan even duren voor ik ze op internet heb.
het was er niet echt heel druk, het liep eigenlijk de hele tijd een beetje door, qua kijkers.
oke wel druk maar niet dat je in de rij moest staan ofzo.
er reed ook een toerbus vol mensen, weet niet of die daarvoor kwamen, of dat het toeval was.
het land waar ze nu op staan is, begrijpelijkerwijs, helemaal vertrapt inmiddels, dus wat dat betreft is het wel goed dat ze worden verplaatst.
als ik tv friesland teletext moet geloven gaan ze maandag naar verschillende adressen.
misschien dat het een idee is als er maandag mensen gaan staan met spandoeken, en daar tv bij halen, maar weet niet of dat haalbaar is ivm school ect, ikzelf kan al niet die dag.
er was geen politie, dierenbescherming, aid, of weet ik veel te bekennen moet ik zeggen, die had ik juist wel verwacht daar maar ja.
Die mensen van de toerbus was gewoon een groep die geboekt had bij de Seedykstertoer