Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:35

Ann schreef:
De eigenaar brengt dus meteen een aantal paarden naar de slacht Geld, geld! , terwijl iedereen ontzettend veel moeite heeft gedaan om die dieren in veiligheid te brengen... Boos!

Maar omdat het slachtpaarden waren, hadden ze er dan maar moeten blijven staan? IMO maakt het niet uit waar ze voor bestemd zijn/waren, als ze maar van die dobbe zijn, en dat zijn ze.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

Gemma schreef:
Ann schreef:
De eigenaar brengt dus meteen een aantal paarden naar de slacht Geld, geld! , terwijl iedereen ontzettend veel moeite heeft gedaan om die dieren in veiligheid te brengen... Boos!

Maar omdat het slachtpaarden waren, hadden ze er dan maar moeten blijven staan? IMO maakt het niet uit waar ze voor bestemd zijn/waren, als ze maar van die dobbe zijn, en dat zijn ze.

Ja maar nu gaan ze even goed dood Verward

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:37

Cyntje schreef:
Gemma schreef:

Ja maar nu gaan ze even goed dood Verward

Ja en dus?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:37

omdat de paarden tm zondag zouden blijven staan is er geen actie georganiseerd, maar toen ik er was dacht ik dat het toch wel 'leuk' zou zijn geweest als we er met een groepje zouden hebben gestaan met spandoeken.

maandag worden ze als het goed is van dit land weg gehaald.
de boer is vandaag met nog een paar mensen bezig geweest om met karren met daarop hekken en pallets, een kraal te maken.
de kudde stond in drie groepen verdeeld rond grote stapels hooi, te eten, en sommigen laten er languit in, uit te rusten.
er liepen koeien bij in maar die zijn er later door iemand uit gehaald.
er was een bonte pony die mank liep, er was ook sowiezo 1 heel jong veulen.
ik heb wel foto's gemaakt maar kan even duren voor ik ze op internet heb.
het was er niet echt heel druk, het liep eigenlijk de hele tijd een beetje door, qua kijkers.
oke wel druk maar niet dat je in de rij moest staan ofzo.
er reed ook een toerbus vol mensen, weet niet of die daarvoor kwamen, of dat het toeval was.
het land waar ze nu op staan is, begrijpelijkerwijs, helemaal vertrapt inmiddels, dus wat dat betreft is het wel goed dat ze worden verplaatst.
als ik tv friesland teletext moet geloven gaan ze maandag naar verschillende adressen.
misschien dat het een idee is als er maandag mensen gaan staan met spandoeken, en daar tv bij halen, maar weet niet of dat haalbaar is ivm school ect, ikzelf kan al niet die dag.
er was geen politie, dierenbescherming, aid, of weet ik veel te bekennen moet ik zeggen, die had ik juist wel verwacht daar maar ja.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:38

Heb ik er nog net zo goed moeite mee! Verdrietig

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:40

Marigold schreef:
omdat de paarden tm zondag zouden blijven staan is er geen actie georganiseerd, maar toen ik er was dacht ik dat het toch wel 'leuk' zou zijn geweest als we er met een groepje zouden hebben gestaan met spandoeken.

maandag worden ze als het goed is van dit land weg gehaald.
de boer is vandaag met nog een paar mensen bezig geweest om met karren met daarop hekken en pallets, een kraal te maken.
de kudde stond in drie groepen verdeeld rond grote stapels hooi, te eten, en sommigen laten er languit in, uit te rusten.
er liepen koeien bij in maar die zijn er later door iemand uit gehaald.
er was een bonte pony die mank liep, er was ook sowiezo 1 heel jong veulen.
ik heb wel foto's gemaakt maar kan even duren voor ik ze op internet heb.
het was er niet echt heel druk, het liep eigenlijk de hele tijd een beetje door, qua kijkers.
oke wel druk maar niet dat je in de rij moest staan ofzo.
er reed ook een toerbus vol mensen, weet niet of die daarvoor kwamen, of dat het toeval was.
het land waar ze nu op staan is, begrijpelijkerwijs, helemaal vertrapt inmiddels, dus wat dat betreft is het wel goed dat ze worden verplaatst.
als ik tv friesland teletext moet geloven gaan ze maandag naar verschillende adressen.
misschien dat het een idee is als er maandag mensen gaan staan met spandoeken, en daar tv bij halen, maar weet niet of dat haalbaar is ivm school ect, ikzelf kan al niet die dag.
er was geen politie, dierenbescherming, aid, of weet ik veel te bekennen moet ik zeggen, die had ik juist wel verwacht daar maar ja.

Die mensen van de toerbus was gewoon een groep die geboekt had bij de Seedykstertoer

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:41

Cyntje schreef:
Heb ik er nog net zo goed moeite mee! Verdrietig

Ja okee, dat snap ik, maar is dat dan een reden om die paarden te laten staan? 'Want ze worden toch geslacht'?

Ik ben weg, oppassen en geen internet daar.. Boos!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:43

Gemma schreef:

Natuurlijk hadden ze gered moeten worden, maar het is niet echt leuk voor bv. de ruiters met lokpaarden om te horen dat deze paarden binnen een week naar de slacht zijn gebracht.

Het zijn geen `officiële`slachtpaarden, dat maakt die eigenaar er van omdat hij er op deze manier geld mee verdient.

Waar ik ook over val is dat er geen beslag is gelegd op die paarden door de AID.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:44

Waarom had je daar dan politie verwacht Verward

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:45

gewoon ik weet niet, om te kijken of ze die man konden betrappen op dingen die niet mogen ofzo. (oke, dat is meer wat ik zelf hoop dan he)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:46

Ann schreef:
Gemma schreef:

Natuurlijk hadden ze gered moeten worden, maar het is niet echt leuk voor bv. de ruiters met lokpaarden om te horen dat deze paarden binnen een week naar de slacht zijn gebracht.

Het zijn geen `officiële`slachtpaarden, dat maakt die eigenaar er van omdat hij er op deze manier geld mee verdient.

Waar ik ook over val is dat er geen beslag is gelegd op die paarden door de AID.

Ergens heb ik ook zoiets van: dan hadden ze net zo goed de eerste dag een pin door hun hoofd kunnen schieten. Had die paarden een hoop stress gescheeld.
Maar ja, dan had Nederland natuurlijk helemaal op zijn kop gestaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:46

Nou ik denk eerder om onrust te voorkomen mochten er idd wel actievoerders staan... de politie gaat echt niet zitten kijken op dingen die die nu ook verkeerd zou doen, buiten dat ie de paarden vervoert zonder chip Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:48

Marigold schreef:
gewoon ik weet niet, om te kijken of ze die man konden betrappen op dingen die niet mogen ofzo.

Wat zou hij daar dan kunnen doen in het weiland, verkeerd parkeren ofzo Verward

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:49

Lia_ schreef:
Marigold schreef:
gewoon ik weet niet, om te kijken of ze die man konden betrappen op dingen die niet mogen ofzo.

Wat zou hij daar dan kunnen doen in het weiland, verkeerd parkeren ofzo Verward

ja. Tong uitsteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:49

Ja, dat vervoeren zonder chip/paspoort schijnt nu ook ineens te kunnen.
De politie en AID weten daarvan, maar laten het wel toe. Verward
Laatst bijgewerkt door Ann op 04-11-06 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:50

ThePast03 schreef:

Ergens heb ik ook zoiets van: dan hadden ze net zo goed de eerste dag een pin door hun hoofd kunnen schieten. Had die paarden een hoop stress gescheeld.

Bij slachten komt iets meer kijken dan alleen een pin door de kop schieten Rolleyes

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:51

Lia_ schreef:
ThePast03 schreef:

Bij slachten komt iets meer kijken dan alleen een pin door de kop schieten Rolleyes

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt Lia_, zou het nog ff opnieuw lezen Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:58

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:05

Lia_ schreef:

Weet ik, ik heb een keer een noodslacht meegemaakt in het weiland omdat het betreffende paard niet meer kon worden vervoerd. Je krijgt dan wel een lager bedrag en dat zal de bedoeling wel niet geweest zijn.
Maar het had wel een hoop stress, onkosten en mankracht gescheeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:07

ThePast03 schreef:

Weet ik, ik heb een keer een noodslacht meegemaakt in het weiland omdat het betreffende paard niet meer kon worden vervoerd. Je krijgt dan wel een lager bedrag en dat zal de bedoeling wel niet geweest zijn.
Maar het had wel een hoop stress, onkosten en mankracht gescheeld.

Hoeveel stress denk je dat het de overgebleven had opgeleverd....

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:07

Ann schreef:
Ja, dat vervoeren zonder chip/paspoort schijnt nu ook ineens te kunnen.
De politie en AID weten daarvan, maar laten het wel toe. Verward

Dieren die zonder chip worden vervoerd worden toch in beslag genomen??

Eigenlijk zouden we eens een lijstje moeten maken met de dingen die volgens ons nu wél ineens mogen en kunnen en als wij zoiets zouden doen, dat we daarvoor gestraft worden en daar mee naar ehm naar weet ik veel wie van de politiek sturen Nagelbijten / Gniffelen
In een halfuurtje zit ik in Den Haag hoor, dus ik ga er wel heen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:09

Lia_ schreef:
Hoeveel stress denk je dat het de overgebleven had opgeleverd....

Ja ik weet het, het was ook maar een gedachte niet iets waarvan ik zou willen dat ze het echt in de praktijk gebracht hadden.

Maar het is wel dubbel, ze zijn gered om geslacht te worden.
Drukt je wel weer even met je neus op de feiten (mij tenminste).

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:13

Ik vind het belachelijk.
Alsiemand anders zijn paard niet chipt en vervolgensbuiten gaat rijden en bv word gepaktdoor politie.
Krijgt hij/zij een boete !.
En deze man vervoerd zijn dieren nota benen een aardig groot stuk van zijn eigen huis en mag dat doen zonder dat er wat word gedaan.
Ik vind die vent al zo walgelijk.
Zo schijnheilig te doen dat hij niet eens heeft geslapen whaha geloof je het zelf.
en als hij niet heeft geslapen was het omdat ie bang was voor de mensen en niet omdat die arme beesten daar stonden.
Ik heb nu al een beetje het gevoel dat de woede van veel bokkers weg ebt omdat hij zielig doet en de paarden een goed plekje hebben nu even
Maar de paarden gaan wel terug naar hem zo goed ik heb begrepen.
En ik ben altijd al boos op die lui geweest!
WALGELIJK

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:16

ik heb ook de eigenaar daar bezig gezien
ben daaar vandaag ook wezen kijken
en vond het heel erg om die paarden daar zo te zien staan op een kaal stukje land met wel balen hooi
maar toch

ik heb ook niet zo'n goede mening over de eigenaar hij had het allang kunnen weten dat het water zo omhoog zou kunnen komen

en wat voor al die stres en schade bij de paarden ook al zijn ze dan voor de slacht(waar ik overigens niks van geloof)
ik ben het er ook wl mee eens dat we er wat tegen moeten doen
maandag voor dat ze naar verschillende plekken gaan en dat ze dan stiekum naar de slacht gaan

GeartsjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:23

Iedereen hoort het maar van één kant. Ik denk dat dit een heel opgeblazen iets is. Het had niet mogen gebeuren, maar om het leger er bij te halen... Ze hebben toch niet eel kunnnen doen.
Het is waarschijnlijk een inschattingsfout van die man geweest en hij zal zijn paarden echt niet super verwaarlozen anders was hij allang zijn paarden kwijt. Zo streng zijn te nu nou ook wel weer, (voorbeelden genoeg te noemen, maar nu even neit doen, is gelijk het topic vol)

Hoevaak gebeurt zoiets wel niet? Oeps, vergeten en ja dat ik fout geweest, maar om dan te zeggen dat hij zijn paarden verwaarloosd.
Je weet niet wat er precies gebeurt is, ik ook niet dus ik zal niet zeggen dat dit goed is, maar vinden jullie dit niet allemaal een beetje ver gaan?

Blij zijn dat het hierbij is gebleven en dat niet alle paarden zijn ongekomen. Ze zullen nu echt wel en goed plekje binnen krijgen (eigenaar was net op tv) Mensen moeten niet gelijk aannemen wat de media zegt. Veel wordt verdraaid om het 'mooier' te laten lijken. en dat kan verkeerd uitpakken voor de ander.

Niet denken dat ik het wil goedpraten maar mensen moeten ook even verder kijken dan hun neus lang is.

Maar ben wel heeel blij dat de paarden nu oké zijn en er zaten toch mooie bij! had ik ook wel één van willen hebben Haha!