skessa schreef:goed nieuws weer, dat de wond schoon lijkt te zijn!!
Ik sprak net mijn zusje via de telefoon. Zij had een wildkleur-ijslander in een weitje bij de uithof zien staan. Moet wel haast de jouwe zijn toch? Ik heb haar het hele verhaal verteld en ze leeft érg met je mee!!
Weer iemand extra die voor jullie duimt dus!

Dat is Fjal ja ! Als ze hem nog een keertje wil zien, zal ze richting Rotterdam moeten komen... Want..........want....... Fjal mag dus naar huis ! In overleg met de arts leek ons dat toch een verstandige keus... Het enige wat ze daar nu doen is er af en toe een wat langs halen ( nu ze gestopt zijn met het stoppen begin van de week ), en dat kan ik hier thuis ook doen. Mocht het weer gaan pussen of wat dan ook, ben ik altijd welkom om het te laten controleren...dus dat geeft ook een prettig gevoel ! Laten we hopen dat verdere controles niet nodig zijn, en het gewoon kwestie van tijd is..........En dan van de zomer................Wooehoeiii, daar durf ik nog niet aan te denken.......hihi
Marjolein_18 schreef:Een paard bij mij op de manege had dit vroeger ook! Hij had kanker in zijn koker en zo raakte zijn urineleider verstopt, hij plaste nog hele kleine beetjes omdat al het niergruis ophoopte. Toen hebben ze zijn penis ook geamputeerd en kon hij door een kleine opening plassen. Zijn benen zaten er altijd wel onder en hij had pijn bij het plassen (vooral onder het rijden) en toen hebben ze maar besloten om hem alsnog af te laten maken. Er kwam iedere keer een infectie bij omdat hij dan op het land stond en ja hij lag veel. Kwam dus zand, vliegen etc in de wond. En wond spoelen? Ho maar.
Wat een rot afloop.... Fjal blijkt geen pijn te hebben...En het plassen gaat super ! Echt heel indrukwekkend..... Het is best apart...... Als ik hem zie plassen ( iets wat je als normaal "hoort" te beschouwen), voel ik me gewoon steeds opgelucht. Na de periode waarin het stoma te ver dreigde af te sterven, heeft hij daar gelukkig geen complicaties meer mee gehad. Het is nu echt de holte achter de wond die vol moet groeien met gezond bindweefsel, en niet afwijkend ! Hij plast trouwens keurig met zijn beentjes wijd en staartje opzij.....Dus het zichzelf onder plassen is echt minimaal !
Lieve bokkers, nogmaals dank voor de lieve berichtjes ! Doet me goed...en als Fjal er weer helemaal boven is, zijn jullie welkom om het te vieren ! Wie houdt er nou niet van taart