Ruin wordt merrie...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: Ruin wordt merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:09

goed nieuws weer, dat de wond schoon lijkt te zijn!! OK dan!

Ik sprak net mijn zusje via de telefoon. Zij had een wildkleur-ijslander in een weitje bij de uithof zien staan. Moet wel haast de jouwe zijn toch? Ik heb haar het hele verhaal verteld en ze leeft érg met je mee!!
Weer iemand extra die voor jullie duimt dus! Ach gut

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:41

natuurlijk duimen wij mee Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:00

Ik duim ook mee!

Petje af voor je ! Wat boft je pony toch!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:35

Een paard bij mij op de manege had dit vroeger ook! Hij had kanker in zijn koker en zo raakte zijn urineleider verstopt, hij plaste nog hele kleine beetjes omdat al het niergruis ophoopte. Toen hebben ze zijn penis ook geamputeerd en kon hij door een kleine opening plassen. Zijn benen zaten er altijd wel onder en hij had pijn bij het plassen (vooral onder het rijden) en toen hebben ze maar besloten om hem alsnog af te laten maken. Er kwam iedere keer een infectie bij omdat hij dan op het land stond en ja hij lag veel. Kwam dus zand, vliegen etc in de wond. En wond spoelen? Ho maar.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:00

duim ook nog steeds hard mee!! weer een lichtpuntje!! hopelijk mag hij nu snel weer mee naar huis!!
Toppertje!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:38

Nou ik kan me idd voorstellen dat dit een handvol geld kost.. Ik vind het erg knap dat je zoveel over hebt voor je paard, je verdient een goede afloop!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:42

jeetje lelsey, ik lees dit nu pas...
wat moet dat een verschrikking zijn geweest dit hele hele gebeuren...

Ach gut hele dikke knuffels voor jou en fjal
hopelijk is hij er dalijk weer helemaal bovenop

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:50

skessa schreef:
goed nieuws weer, dat de wond schoon lijkt te zijn!! OK dan!

Ik sprak net mijn zusje via de telefoon. Zij had een wildkleur-ijslander in een weitje bij de uithof zien staan. Moet wel haast de jouwe zijn toch? Ik heb haar het hele verhaal verteld en ze leeft érg met je mee!!
Weer iemand extra die voor jullie duimt dus! Ach gut

Dat is Fjal ja ! Als ze hem nog een keertje wil zien, zal ze richting Rotterdam moeten komen... Want..........want....... Fjal mag dus naar huis ! In overleg met de arts leek ons dat toch een verstandige keus... Het enige wat ze daar nu doen is er af en toe een wat langs halen ( nu ze gestopt zijn met het stoppen begin van de week ), en dat kan ik hier thuis ook doen. Mocht het weer gaan pussen of wat dan ook, ben ik altijd welkom om het te laten controleren...dus dat geeft ook een prettig gevoel ! Laten we hopen dat verdere controles niet nodig zijn, en het gewoon kwestie van tijd is..........En dan van de zomer................Wooehoeiii, daar durf ik nog niet aan te denken.......hihi Bloos

Marjolein_18 schreef:
Een paard bij mij op de manege had dit vroeger ook! Hij had kanker in zijn koker en zo raakte zijn urineleider verstopt, hij plaste nog hele kleine beetjes omdat al het niergruis ophoopte. Toen hebben ze zijn penis ook geamputeerd en kon hij door een kleine opening plassen. Zijn benen zaten er altijd wel onder en hij had pijn bij het plassen (vooral onder het rijden) en toen hebben ze maar besloten om hem alsnog af te laten maken. Er kwam iedere keer een infectie bij omdat hij dan op het land stond en ja hij lag veel. Kwam dus zand, vliegen etc in de wond. En wond spoelen? Ho maar.

Wat een rot afloop.... Fjal blijkt geen pijn te hebben...En het plassen gaat super ! Echt heel indrukwekkend..... Het is best apart...... Als ik hem zie plassen ( iets wat je als normaal "hoort" te beschouwen), voel ik me gewoon steeds opgelucht. Na de periode waarin het stoma te ver dreigde af te sterven, heeft hij daar gelukkig geen complicaties meer mee gehad. Het is nu echt de holte achter de wond die vol moet groeien met gezond bindweefsel, en niet afwijkend ! Hij plast trouwens keurig met zijn beentjes wijd en staartje opzij.....Dus het zichzelf onder plassen is echt minimaal !

Lieve bokkers, nogmaals dank voor de lieve berichtjes ! Doet me goed...en als Fjal er weer helemaal boven is, zijn jullie welkom om het te vieren ! Wie houdt er nou niet van taart Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:51

Nou ik, maar chocomousse gaat prima Haha!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:53

poes schreef:
Nou ik, maar chocomousse gaat prima Haha!

Puur, melk of wit ?! Je zegt het maar... Koe

Fjalar eet dan gewoon mee, want hoewel hij al flink aangekomen is, is hij nog niet geheel op zijn oude gewicht... Maar nu hij weer terug naar zijn vijf sterren appartement gaat, inclusief roomservice...moet dat gewicht in een stijgende lijn blijven gaan Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:37

wat zul jij blij zijn als ie weer lekker op het appartementkje staat aan te komen Knipoog
hopelijk gaat et nu gewoon helemaal goed met , word ie weer helemaal gezond, inclusief een gezond gewicht Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:15

Afbeelding
Gefeliciteerd!!!
Super nieuws dat hij naar huis mag!!!!!
(wacht je wel even de storm af voor je hem thuis brengt? Bloos! )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:22

Supernieuws Lesley!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:37

OK dan! Hyper! OK dan!

Van harte!!!

Fjalar is een toppertje!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:44

Wat een super nieuws!!! Hartstikke fijn!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:49

Wat super zeg dat je man weer naar huis mag! Geniet ervan.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:52

super,
(wel grappig dat ie door heeft dat hij zijn benen wat uit elkaar moet doen en staart opzij Haha! )
nu hopen dat het zo goed blijft gaan.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:59

Geweldig nieuws Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wat zullen jullie weer blij zijn als hij staat waar hij hoort te staan.
Jullie hebben je er supergoed doorheen geslagen en ik hoop met heel m'n hart dat het met de dag beter gaat.
Geniet volop van de tijd die jullie extra hebben gekregen samen (maar denk dat dat wel goed zit Knipoog ).
Je blijft ons toch wel op de hoogte houden hè?

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:04

gefeliciteertd!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:22

skessa schreef:
Afbeelding
Gefeliciteerd!!!
Super nieuws dat hij naar huis mag!!!!!
(wacht je wel even de storm af voor je hem thuis brengt? Bloos! )

Ja..........We hebben nu zaterdagochtend in de planning.....Het is even niet anders... Het is even niet anders...

Pipi schreef:
Geweldig nieuws Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Geniet volop van de tijd die jullie extra hebben gekregen samen (maar denk dat dat wel goed zit Knipoog ).
Je blijft ons toch wel op de hoogte houden hè?

Ik ga ervan uit dat hij nog niet op de helft is met zijn 18 jaar...dus de komende (ruim) 20 jaar hihi zal er veel genoten worden ja !

Tuurlijk blijf ik jullie op de hoogte houden, nu het toch op PP blijft staan, ga ik ervanuit dat dit geen problemen oplevert........ Laten we hopen dat het medische beperkt blijft vanaf nu......En ik straks "Fjal weer voor de eerste keer onder het zadel" kan gaan plaatsen ...en "Fjal weer in zijn weitje thuis met zijn vrienden" ........Lachen (Hoe is het eigenlijk met jou paard waarmee je toen naar utrecht moest ?!--> pb ? )

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:50

Wat een geweldig nieuws!!! SUPER!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:16

GEWELDIG NIEUWS ZEG !!
Gefelicteerd ! Cool Dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten , jullie verdienen het !

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:28

Moest een pb zijn,sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:33

Ohh wat fijn dat het de goeie kant op gaat, en dat hij naar huis mag! Wat moet jij je ontzettend opgelucht voelen.

Heel veel succes met je 'nieuwe' IJsco, en ik hoop voor jullie allebei dat het gewoon helemaal over is, en dat hij nog een heeeeleboel jaartjes mee mag.

Mag ik trouwens vragen waar Fjalar vandaan komt? Mijn nicht had ook een IJslander met die naam..

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:56

Super dat hij weer naar huis mag Lachen hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar makkelijk en goed Lachen en huppel je binnenkort weer vrolijk met je pony rond Lachen