merrieveulen schreef:
vind ik ook ja. ik hou me ook bezig met bepaalde 'natural' dingen, maar ik doe mijn best om geen mensen te veroordelen die het anders doen. natuurlijk is iedereen ervan overtuigd dat hij of zij de beste manier heeft, anders zou je het niet zo doen, maar er zijn meerdere goede manieren. en wat voor mijn paard goed is, kan voor een ander paard helemaal niet goed zijn.
ik ben voor 24/7 weidegang. door omstandigheden op stal is dat nu even niet mogelijk, en moet Faram 's nachts op stal. als ik hem kom halen, staat hij al hinnikend bij het hek. hij vindt het dus niet erg om op stal te staan, al zou 24/7 weidegang voor hem lichamelijk misschien beter zijn.
Weet je dat is met mijn paard ook zo, maar ook omdat hij het is gewend. Als ze altijd om een vaste tijd binnen gehaald worden, gaan ze om die tijd bij het hek staan, mijn paard hoort mijn auto al van uit de verte aan komen en ziet mij voorbij rijden, als het rond zijn tijd is, moet ik hem niet lang laten wachten want dan gaat hij door het lint. Maar zomers als het warm weer is of overdag te heet, gaat hij s'nachts naar buiten en dat vind hij de eerste keer en de tweede keer raar, maar de 3 keer heel normaal, het is maar wat ze gewend zijn. Als ze buiten genoeg te eten hebben,dus geen honger hebben rond hun voedertijd omdat ze toch al genoeg hebben kunnen knabbelen, raken ze het heel snel gewend. Hebben ze honger dan zal hij heel humeurig worden als je hem steeds te lang laat staan.
[/quote]