Paardensport ( dresuur ) oneerlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:52

runningkawa schreef:

edit
help is het bij jullie ook zo traag of ligt het aan mijn compu
poging 10 , met een minuut wit scherm

Ligt niet aan jou computer, bij mij is bokt ook supertraag op dit moment

Ik denk dat deze discussie eindeloos kan voortduren. De een heeft nou eenmaal geld en de ander niet! Oneerlijk? Vind ik niet...
Zal die ene met veel geld en een duur paard gelukkiger zijn als de ander? Ik denk het niet....
Iedereen zal moeten rijden voor zijn puntjes en wat nou als iemand een superduur paard onder zn kont heeft maar zelf geen milimeter talent....?
Dan zal diegene misschien de basisport leuk doorkomen, maar vroeg of laat gaat ook deze keihard op zn bek.
En dan komt ineens diegene met een berg talent, die zoveel doorzettingsvermogen heeft, wat opstartproblemen had door gebrek aan geld, maar zich door hard werken opgewerkt heeft, weer in zicht....

Dus wat is er nou oneerlijk?

Je hebt nou eenmaal luxe paarden en je hebt werkpaarden

fransheijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:02

jarrah schreef:
Je hebt nou eenmaal luxe paarden en je hebt werkpaarden

en paarden met een houten hoofd! Hobbelpaarden zijn dat toch

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:09

fransheijs schreef:
en paarden met een houten hoofd! Hobbelpaarden zijn dat toch

Afbeelding
Niet spotten met hobbelpaarden, deze combi haalt toevallig alle prijzen weg en dat is heel oneerlijk, dat hobbelpaard heeft namelijk wel zo'n 5 euro gekost

sorry, ik geloof dat ik een beetje melig begin te worden hiervan

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:29

Waar koop je die? En kan ik mijn KWPN-er daar op inruilen?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:11

Is dat nu dat brandhout wat ze bedoelen?

die helm maakt het plaatje helemaal af... is dat trouwens een teken aan de wand en is paps of mams een dusdanige zandruiter dat zo'n 'cap' noodzakelijk is?

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:22

@ Jasmijn:
Hihi deze is uniek, geweldig dier, gaat nooit meer weg....
Lopen dat ie kan joh, krachtig, bergopwaarst, los door het lijf, geweldig gewoon, kan geen enkel paard aan tippen

@ Alane:
Dit paard is af en toe weleens een beetje heet (ja, hij brandde zn kont toen ie erop ging zitten ) Dus vandaar dat deze cap het meest geschikt leek

ennuhm...wat bedoel je met teken aan de wand?

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:25

Als hij in uit elkaar valt, kun je hem gewoon in elkaar timmeren! Maakt dressuurrijden wel een stuk makkelijker!

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:27

jasmijn78 schreef:
Als hij in uit elkaar valt, kun je hem gewoon in elkaar timmeren! Maakt dressuurrijden wel een stuk makkelijker!

Hahahahah daar was ik niet eens opgekomen, bedankt voor de tip

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:36

Dressuur is wel oke, maar echt, de meeste ruiters doen het niet voor de lol, maar om de roem en het geld. De meeste springruiters: Ze halen een groom in hun stallen, laten die hun paarden verzorgen en rijden de paarden op de wedstrijd. Als ze hebben gereden geven ze het paard weer aan de groom en die stapt het paard uit, terwijl de ruiter even naar de bezoekers enz. gaan!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:31

bizzybijtje schreef:
Dressuur is wel oke, maar echt, de meeste ruiters doen het niet voor de lol, maar om de roem en het geld. De meeste springruiters: Ze halen een groom in hun stallen, laten die hun paarden verzorgen en rijden de paarden op de wedstrijd. Als ze hebben gereden geven ze het paard weer aan de groom en die stapt het paard uit, terwijl de ruiter even naar de bezoekers enz. gaan!!

Daar ben ik het helemaal niet mee eens! Hoe kom je erbij dat de MEESTE dressuurruiters het om het geld doen? Er zijn er misschien 25 die er een boterham in verdienen, 1000 die kiet spelen en 250.000 die straatarm zijn door hun paard!

En springruiters zullen liever zelf hun paard verzorgen echter de bezoekers kunnen wel sponsors zijn zodat hij er wel naartoe moet. Dat geeft meiden zoals jij DE kans om zo'n prachtig paard te verzorgen( als je later groot bent)

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:46

Lynnlovesyou schreef:
tja ,
Al heb je veel tallent in de wielersport met je stadsfiets ga je ook de tour de france niet winnen ...

Nee maar een dure fiets of een duur paard scheelt toch nog wel iets in prijs he..... en dan de training in wielrennen of een goede instructeur op niveau scheelt ook wel iets. Beetje loze opmerking dus.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:54

mmm het hoeft niet altijd te schelen.
ken een paar ruiters met sportpony's onder de kont met super afstammelingen + dure spullen die er ook niet echt veel van bakken

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:57

Desiree schreef:
Lynnlovesyou schreef:
tja ,
Al heb je veel tallent in de wielersport met je stadsfiets ga je ook de tour de france niet winnen ...

Nee maar een dure fiets of een duur paard scheelt toch nog wel iets in prijs he..... en dan de training in wielrennen of een goede instructeur op niveau scheelt ook wel iets. Beetje loze opmerking dus.

Je moet je stadsfiets gewoon jong kopen en als je er dan flink mee traint kan het altijd nog een racefiets worden

Maar weet jij wel wat een goede racefiets kost? Die koop je als bijstandsmoeder met een éénoudergezin ook niet eventjes. Maar voor dat fietsen kan je ook zo een hele serie andere sporten invullen die veel duurder zijn dan paardrijden.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:58

ik heb gaan reacties gelezen dus don't shoot me

op de lage niveaus heb je alleen (soms) last van vriendjespolitiek

maar in de hogere proeven is het vriendjespolitiek EN de afstamming van je paard
tegenwoordig moet je een paard met beroende vaders ofzo hebben wil je winnen maarja, dat is mijn mening

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:03

tessyke schreef:
ik heb gaan reacties gelezen dus don't shoot me

op de lage niveaus heb je alleen (soms) last van vriendjespolitiek

maar in de hogere proeven is het vriendjespolitiek EN de afstamming van je paard
tegenwoordig moet je een paard met beroende vaders ofzo hebben wil je winnen maarja, dat is mijn mening

klopt als een bus! ik had altijd een meisje bij mij in de les rijden met een fjord ( schat van een kind en schat van een moeder hoor!)
meiske reed wedstrijden en hoewel ze niet echt super reed, reed ze dat beestje zo naar het M.
waarom? (dat zei die moeder zelf ook al) mams, was erg bekend in de dressuursport en jury's herkenden haar en gaven dochterlief extreem hoge punten hiervoor.
meisje is toen o.a. door dit ook gestopt met wedstrijden rijden

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:10

lowara schreef:
ken een paar ruiters met sportpony's onder de kont met super afstammelingen + dure spullen die er ook niet echt veel van bakken

Ja! DAT is waar! En dat is ergens nog best troost! Want 1 ding kun je NIET kopen, al heb je nog zoveel geld. En dat is talent en gevoel!

Karl66 schreef:
Maar weet jij wel wat een goede racefiets kost? Die koop je als bijstandsmoeder met een éénoudergezin ook niet eventjes. Maar voor dat fietsen kan je ook zo een hele serie andere sporten invullen die veel duurder zijn dan paardrijden.

DAt is waar. MAar er zijn niet veel sporten duurder dan paardensport. Ik geloof misschien golf en verder de auto sport. Kan niets bedenken dat duurder is.

Maar het is wel zo dat je bij paardensport geld moet hebben en tegen geld moet opboksen als je hoger komt. En dat is bij voetbal of tennis bijvoorbeeld weer niet.

Karl66

Re: Paardensport ( dresuur ) oneerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:21

Even wat er zo in mij opkomt, zeilen, zweefvliegen, motorsport, bergsport, skieën. Maar ik denk dat golfen wel goedkoper is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:01

Amondi, ik bedoel niet dressuur, maar springen!! ik heb nog nooit een springruiter een paard zien stappen op een wedstrijd, of poetsen of wat dan ook! ik bedoel het niet slecht hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:17

Dat haal je ook niet als je er 6 start op een dag.
Dan is ff bijkomen zonder paard tussen je benen en ff wat gaan drinken best wel aangenaam

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:22

Desiree schreef:
lowara schreef:

Ja! DAT is waar! En dat is ergens nog best troost! Want 1 ding kun je NIET kopen, al heb je nog zoveel geld. En dat is talent en gevoel!

en je vergeet stalen zenuwen, gezondheid, geestelijk vermogen enzo kan ik nog wel wat noemen wat niet geheel onbelangrijk is binnen welke sport dan ook en niet met geld te betalen..... ervaring kun je ook niet kopen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:00

Tsja, de een heeft nou eenmaal meer geld, de ander meer talent, weer een ander meer doorzettingsvermogen.....
Voor de echte topsport zal je een combi van die dingen moeten hebben, met alleen geld kom je er niet en met alleen talent kom je er ook niet.

Maar persoonlijk denk ik dat iemand met talent (en minder geld) het verder kan schoppen als iemand met alleen geld en geen centje talent.

Alleen degene met talent, geld én doorzettingsvermogen hebben een voorsprong, maar is dat nou zo oneerlijk?
Anky was nooit zo ver gekomen als ze geen talent had, anky was nooit zover gekomen als ze er niet zelf hard voor gewerkt had en ja...anky was ook nooit zover gekomen als ze geen geld had (maar voor dat geld heeft ze zelf hard moeten werken en dat vergeten sommige mensen weleens)....

Ik ken ook een topruiter die pas rond zn 20ste zijn eerste eigen paard kocht omdat zn ouders daar geen geld voor hadden, diegene rijd nu Grandprix en verdient daar leuk geld aan...
Diegene heeft er misschien harder voor moeten werken als een ander, maar ik heb daar wel superveel respect voor! Oneerlijk vind ik het iig niet!!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:53

jup, helemaal mee eens jarrah!
ik heb ook veel meer respect voor meiden met doodnormale ponys zonder poespas die zichzelf omhoog rijden, dan dat men alles in de schoot geworpen krijgt.
( natuurlijk groot verschil eigen paard of niet, dat is al verwennerij genoeg matuurlijk, maar je snapt the point )

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:04

Vele vergeten ook hoe hard werken het is!! Als je B/L/M rijdt dan is het allemaal redelijk eenvoudig! Maar hoger en vooral ZZGP gaat het om meer dingen dan alleen dat figuurtje! En dat is keihard werken, of de ruiter nu talent heeft en het paard aanleg en 100.000 euro heeft gekost....dat is echt keihard werken! Voor iedereen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:05

fransheijs schreef:
Vele vergeten ook hoe hard werken het is!! Als je B/L/M rijdt dan is het allemaal redelijk eenvoudig! Maar hoger en vooral ZZGP gaat het om meer dingen dan alleen dat figuurtje! En dat is keihard werken, of de ruiter nu talent heeft en het paard aanleg en 100.000 euro heeft gekost....dat is echt keihard werken! Voor iedereen

dat vind ik onzin. Voor jou zal een B/L/M proef mss eenvoudig zijn, voor een beginnende wedstrijdruiter is dat echt niet zo.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:08

Alane schreef:
en je vergeet stalen zenuwen, gezondheid, geestelijk vermogen enzo kan ik nog wel wat noemen wat niet geheel onbelangrijk is binnen welke sport dan ook en niet met geld te betalen..... ervaring kun je ook niet kopen

Deze eigenschappen zijn allemaal samen talent.