Yvonnelind schreef:@Lusitana: Jij leest dingen die ik niet schrijf, ik stel je gewoon een belangstellende vraag, verder niet. Ik stel die vraag aan jouw..........
Ik stuur je een pb, want het antwoord heeft ook niets met deze discussie te maken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yvonnelind schreef:@Lusitana: Jij leest dingen die ik niet schrijf, ik stel je gewoon een belangstellende vraag, verder niet. Ik stel die vraag aan jouw..........
Citaat:silvana schreef:Maar als spieren alleen goed getraind worden bij LDR ,betekent het dan dat het gros van nederland met verkeerd gespierde paarden rijd![]()
Ik ben helemaal niet tegen LDR ,alleen vind ik dat de ruiters het moeten gebruiken die het kunnen.Ik kan het niet ben lang zo ver niet en hou mij daarom bij de klassieke manier.
Als ik alleen al zie dat een groot deel van bokt zijn pessoa verkeert gebruikt en blijf volhouden dat ze het goed doen.Dan denk ik dat je heel voorzichtig moet zijn met het promoten van LDR.
yellow123 schreef:Ik heb net een nieuwe info gevonden waar LDR en klassieke trainingsopvattingen naast elkaar gehouden worden.
Is wel weer de pagina waar de discussie mee is opgestart, maar ik vind het wel interessant
http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=327
Ik denk dat er zo veel verschil zit in beide methodes, dat je niet kan zeggen LDR is een aanvulling op de andere.
Citaat:Ik heb net ook weer even deze link doorgelezen (Ulrike is wel actief met plaatsen van nieuwe info zeg...). Maar of ze weet niet wat LDR inhoud, of ze plaatst bewust gekleurde informatie.
Als een paard LDR getraind wordt, moet hij op elk moment de hals op elke hoogte kunnen dragen en is er veel afwisseling in hoofd/hals houding. Zij gaat er hier van de verkeerde stelling uit dat het paard alleen maar diep loopt.
yellow123 schreef:Citaat:Ik heb net ook weer even deze link doorgelezen (Ulrike is wel actief met plaatsen van nieuwe info zeg...). Maar of ze weet niet wat LDR inhoud, of ze plaatst bewust gekleurde informatie.
Als een paard LDR getraind wordt, moet hij op elk moment de hals op elke hoogte kunnen dragen en is er veel afwisseling in hoofd/hals houding. Zij gaat er hier van de verkeerde stelling uit dat het paard alleen maar diep loopt.
Nee, dat doet zij niet, maar elke minuut zo lopen is – volgens haar info - niet goed voor het paard.
Ulrike zegt ook zelf, dat zij de contra informatie wil weergeven, omdat de paardenpers alleen de pro informatie publiceert .
Karl66 schreef:Iedereen die serieus met LDR bezig is, zal dat altijd vanuit een klassieke basis doen. Het is een extra er boven op voor wedstrijdruiters die net dat beetje extra soepelheid willen hebben.
Lusitana schreef:Natuurlijk moet je eerst gewoon kunnen rijden om wat dan ook toe te passen. Maar deze discussie gaat over wát er dan toegepast wordt.
Daar gaat het even over en als je blijft herhalen, komen we niet verder. Yvonnelind schreef:@Lusitana: Ik stel die vraag aan jouw, omdat jij de enige ruiter op dit topic bent die nog nooit GP heeft gereden, maar wel ervaring heeft met het rijden van een juist uitgevoerde piaffe, naar eigen zeggen.
Citaat:
Zij beweert op haar site dat zij de verschillen tussen LDR en klassiek wil uitleggen en roept daarna allemaal suggestieve dingen.
.
.
.