Anya schreef:Dit is omgekeerde bewijsvoering NickA. Om te kunnen aantonen of ijzers significant meer vroegtijdige dood ten gevolge hebben zul je een veel grootscheepser onderzoek moeten starten dan eens kijken bij een slachthuis.
Een paar vragen die dan bij me opkomen:
1. erfelijke aanleg beengebreken (ocd bijvoorbeeld)
2. aantal paarden dat bij de slacht wordt ingebracht onderverdeeld over redenen voor slacht, onderverdeeld naar al dan niet ijzers gedragen.
3. aantal paarden in Nederland dat zonder ijzers staat en al dan niet been problemen heeft.
4. aantal paarden in Nederland dat met ijzers staat en al dan niet beenproblemen heeft
5. aantal paarden dat op ijzers stond en geholpen is door ijzers af te halen
6. aantal paarden dat niet op ijzers stond en geholpen is door ijzers te geven.
7.....
Pas als je dit soort gegevens hebt (in percentage). Dan kun je significante uitspraken doen over de mate waarin paarden vroegtijdig aan hun eind komen als gevolg van hoefbeslag.
Hier zijn al vele onderzoeken naar gedaan. Wat de problemen zijn van de paarden die in een slachthuis komen.
Het grootste gedeelte zijn het paarden die een hoefprobleem hebben en die wel degenlijk ijzers hebben.
Dat er problemen komen door ijzers weten ook al een hoop mensen en ook daar is onderzoek naar gedaan.
Even zoeken op het net en er gaat een wereld open.
Maar ja, zoals het Strasser onderzoek hier ook al als een wasse neus werdt beschouwd kun je dus beter van de slagers zelf horen wat de werkelijke reden is van het verhaal he?
Gr. Nick Altena
.Maar mijn paard is toch echt goed gaan lopen
pgegeven.
.
, hahaha.
. Nou dat zal je mij niet horen zeggen hoor. Ik ga er vanuit dat jij naar je paard als individu kijkt en dus echt wel ziet wanneer het echt niet of juist echt wel zou gaan.