Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Japke_Z schreef:Owens_hartje schreef:Goedkoop, goedkoop. Hele verkeerde bezuiniging. Als je het zo duur vind, waarom neem je dan een paard/pony. Sommige mensen leren het NOOIT. Je moet eens kijken wat de grootste behoeft en must zijn in de voeding van onze viervoeters. Bezuinig nooit op voeding, dan vraag je om problemen.
Vezels is het belangrijkste wat op het menu staat voor de paarden. dat houd in hooi en STRO. Ik heb ooit vlas gebruikt. Ik kan maar 1 ding zeggen erover. Het is smerig en vol bacteries, de meeste tijd van de dag staat daar je paardje in. Ik zal het dan ook nooit meer gebruiken.
Maar het is wat iedereen er zelf van vind. Meer gemakzucht, en de prijs.
Als ik daar op zou moeten letten dan verkocht ik mijn paardje aan iemand die het wel kan betalen en die niet op de prijs let van een baaltje stro.
Helemaal mee eens, weetje hoeveel bacterien er in je paard z'n lekkere warme vlasbedje zitten?? Wie gaat er nou slapen op de mesthoop omdat het zo lekker warm is? blegh, dan maar meer tijd en geld kwijt aan dagelijks goed uitmesten, ik zet m'n paarden niet in een broedkamer voor bacterien en schimmels!
taormina schreef:Mensen pas op dat je paard/pony niet van het vlas eet.
Wij hebben er een net voor de dood weggehaald vlas zorgde voor dikke koeklaag in de maag wat al het vocht van de maag aantrok.
Waren er net op tijd bij de kliniek had geen goed woord over voor vlas wij waren de 4e in een week tijd.
Japke_Z schreef:Owens_hartje schreef:Goedkoop, goedkoop. Hele verkeerde bezuiniging. Als je het zo duur vind, waarom neem je dan een paard/pony. Sommige mensen leren het NOOIT. Je moet eens kijken wat de grootste behoeft en must zijn in de voeding van onze viervoeters. Bezuinig nooit op voeding, dan vraag je om problemen.
Vezels is het belangrijkste wat op het menu staat voor de paarden. dat houd in hooi en STRO. Ik heb ooit vlas gebruikt. Ik kan maar 1 ding zeggen erover. Het is smerig en vol bacteries, de meeste tijd van de dag staat daar je paardje in. Ik zal het dan ook nooit meer gebruiken.
Als ik daar op zou moeten letten dan verkocht ik mijn paardje aan iemand die het wel kan betalen en die niet op de prijs let van een baaltje stro.
Helemaal mee eens, weetje hoeveel bacterien er in je paard z'n lekkere warme vlasbedje zitten?? Wie gaat er nou slapen op de mesthoop omdat het zo lekker warm is? blegh, dan maar meer tijd en geld kwijt aan dagelijks goed uitmesten, ik zet m'n paarden niet in een broedkamer voor bacterien en schimmels!
Katja schreef:Owens_hartje schreef:en ik heb er een pony bij in staan. dus die 2 maken er echt een lekkere bende van. Maar als ik gewoon alle dagen de natte plekken eruit haal ben ik wel goedkoper uit dan met stro... ook omdat je met de afvoer van je mest veel goedkoper uit bent.. je hebt veel minder af te voeren.
ik gebruik vlas nu 1 1/2 jaar. en ik wil nooit meer wat anders!
Goedkoop, goedkoop. Hele verkeerde bezuiniging. Als je het zo duur vind, waarom neem je dan een paard/pony. Sommige mensen leren het NOOIT. Je moet eens kijken wat de grootste behoeft en must zijn in de voeding van onze viervoeters. Bezuinig nooit op voeding, dan vraag je om problemen.
Als je dan toch zo goed voor je paard wilt zorgen waarom staat die dan het grootste gedeelte van de dag op stal?
Wij hebben vlas omdat de beesten er superschoon opstaan en ook de prijs telt mee.
Wat ik minder aan vlas uitgeef kan ik weer aan andere dingen uitgeven zoals onbeperkt hooi als ze buitenstaan.
Dees schreef:In Friesland is een oud boerengezegde: "een vies varken leeft langer".
Zit een bron van waarheid in. Als paarden zo vies van onhygienisch waren, zouden ze in de weide ook zeker niet in de drassigste modderpoel willen rollen.
Mijn Vagebont neemt zelfs geen genoegen met een schone stal - hij zal zijn uiterste best doen er binnen no-time- een vreselijk smerige hut van te maken