waarom zon heisa om een hengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:21

pharagirlke schreef:
dat stukje snap ik niet helemaal.
ik antwoord op vragen.

Ik bedoel met "ze blijft zo lekker happen" dat het leuk blijft om te reageren omdat jij dat ook blijft doen. Als je niet meer zou reageren is het topic zo doodgebloed...
Tevens vind ik dat wij (ik in ieder geval) toch "wijzer" zouden moeten zijn, al is het alleen al vanwege een leeftijdsverschil. Ik behoor beter te weten dat een meisje van 14 jaar op de kast te jagen Bloos . Dat is niet eerlijk, zeker niet als half bokt mee doet.
Dus, mij zal je niet meer horen (over je hengst dan...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:26

tis niet omdat ik 14 ben. dat er niet met me gediscusieert mag worden...
dat er dan een paar mensen op de kast worden gejaagd is normaal. die koelen vanzelf toch af? Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:12

Kom net met mijn hengst van de kliniek vandaan Lachen. Behalve een stoere brul op het erf is hij lief en rustig, ook toen de slang van de bronchoscoop naar binnen werd geschoven (hij is goed opgevoed Haha!!), maar toch is het even plannen met het paard van de vorige klant en met het paard van de volgende. Normaal kun je langs elkaar heen lopen, maar in dit geval is het wachten tot de één helemaal uit zicht is voordat je met de ander kunt komen.

Dat is gewoon een nadeel, je moet altijd oplettend zijn. Als je dat bent, dan is er weinig aan de hand.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:14

Nou ik phara ik zeg niet dat 14 jarige geen hengst aankunnen.. Ik ben nog steeds opzoek naar een goeie ponyruiter die brenin tussen de pony's kan uitbrengen Haha! Maarja je vind ze niet. Zet maar eens een jonger meisje op een 5 jarige welshcob die niet alles gewent is.. Daar moet je toch echt wel handig voor zijn..
Jouw hengstje is 14 en dat is een goede leeftijd verder, dan zullen er idd ook minder ongelukken gaan gebeuren omdat hij als hij idd strontvervelend was geweest allang gecastereerd geweest zou zijn voordat jij em kreeg..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:01

Arrisje schreef:
Tyrza heb je Wempire wel eens gezien? Dat is toch echt een Haflingerhengst en er zit en verschrikkelijke kop op. Hij hoeft maar een paard te zien en je houd hem nooit. Hij heeft z'n eigenaar hard tegen de muur gedrukt toen ie mocht schouwen!!!!! Ga niet zeggen dat een Haflinger minder temperament heeft dan een kwpner, je komt er vies mee op de koffie.

Uitzonderingen bepalen niet de regel.

Overigens zijn haflingers over het algemeen een stuk koeler in karakter dan warmbloeden. Daar zijn ze voor gefokt. Daar baseer ik dus mijn uitspraak op.

[edit]typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 22-09-04 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:03

Is brenin een hengst dan?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:05

Fout!!!!!!!!!!!!!!!!! De hengsten van tegenwoordig zijn veredeld!!! Niet meer koel in de kop dus!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:06

Arrisje schreef:
Fout!!!!!!!!!!!!!!!!! De hengsten van tegenwoordig zijn veredeld!!! Niet meer koel in de kop dus!!!

Dan zou ik maar extra voorzichtig zijn Knipoog

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:09

Dat vind ik dus nergens op slaan. We wíllen veredelde Haflingers! Dat ze daarbij frisser worden interesseerd niet.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:12

Mij wel Knipoog Vandaar dat ik zo op dit onderwerp in ga Haha!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:13

Als het stamboek dat wil is er weinig tegen te doen denk??

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:15

Arrisje schreef:

Ik zeg toch niet dat ik iets wil?? Ik geef mijn mening over hengsten, waaronder haflingers. Niet zo aangevallen voelen.

Meningen staan vrij Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:21

Arrisje schreef:

Je maakt toch zelf welke dekhengst je gebruikt Verward Ik kan mij niet voorstellen dat alle huidige goedgekeurde Haflingerhengsten te heet in hun hoofd zijn Clown

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:33

Ik geloof niet dat het zoveel uitmaakt van welk ras de hengst is - het zijn allemaal dezelfde hormonen... Ik merk wel dat alle "warmbloedmensen" altijd denken dat hun hengsten het lastigst zijn, alle goede opfokbedrijven ten spijt *LOL*. Een ponyhengst kán zogenaamd niet lastig zijn, wacht maar tot je eens een KWPN-hengst in handen krijgt.

Dat vind ik dus onzin, elke hengst wordt een gevaar als hij zich niet meer laat leiden door de mens, maar door zijn hormonen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:39

promptertje schreef:
Ik geloof niet dat het zoveel uitmaakt van welk ras de hengst is - het zijn allemaal dezelfde hormonen... Ik merk wel dat alle "warmbloedmensen" altijd denken dat hun hengsten het lastigst zijn, alle goede opfokbedrijven ten spijt *LOL*. Een ponyhengst kán zogenaamd niet lastig zijn, wacht maar tot je eens een KWPN-hengst in handen krijgt.

Dat vind ik dus onzin, elke hengst wordt een gevaar als hij zich niet meer laat leiden door de mens, maar door zijn hormonen.

Nu heb ik niet zoveel ervaring met koudbloeden, moet ik toegeven. maar de aard van de koudbloeden is toch over het algemeen wat coulanter? Kijk maar eens naar Tinkers, of Hafjes. Daar zie je ze met gemak over de weg aan het hobbelen zonder zadel, hoofdstel, etc. etc.

Dat zou ik dus echt nooit aandurven met een warmbloed. Maar misschien ben ik ook maar een grote schijterd Haha!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:42

koudbloeden kunnen minder snel van iets schrikken en daarmee wat koeler in hun kop zijn, maar ze kunnen ook erg eigenwijs en sterk zijn met een eigen wil, en dus niet zo geschiktzijn als kinderpony.. Maarja ze zullen wat minder snel schrikken denk ik van een krakend takje dan een warmbloed en sneller ergens doorheen ploegen, maar eigenwijs kunnen ze toch ook wel heel erg zijn.. Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:45

_Romana_ schreef:
maar eigenwijs kunnen ze toch ook wel heel erg zijn.. Haha!

warmbloeden ook, believe me Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:51

Met name Tinkers worden vaak eigenwijs genoemd. Volgens mij is onberekenbaar en onduidelijk opgevoed dichter bij de realiteit van het grootste deel van die dieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:27

met die welsh ga ik ook gewoon zonder zadel buiten rijden. schrikt ook niet van t minste Knipoog
en das volgens mij toch geen koudbloed? Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:44

pharagirlke schreef:
met die welsh ga ik ook gewoon zonder zadel buiten rijden. schrikt ook niet van t minste Knipoog
en das volgens mij toch geen koudbloed? Haha!

Zoals gezegd: uitzonderingen bepalen niet de regel Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:55

Tyrza schreef:
Nu heb ik niet zoveel ervaring met koudbloeden, moet ik toegeven. maar de aard van de koudbloeden is toch over het algemeen wat coulanter? Kijk maar eens naar Tinkers, of Hafjes. Daar zie je ze met gemak over de weg aan het hobbelen zonder zadel, hoofdstel, etc. etc.

Dat zou ik dus echt nooit aandurven met een warmbloed. Maar misschien ben ik ook maar een grote schijterd Haha!

Pas was er een grote NVVR-rit bij ons in de buurt, o.a. dwars door wassenaar naar het strand. Er bleven een heleboel van die paarden op Duindigt "logeren" - en wat zaten daar veel warmbloeden bij Lachen.

Allemaal kalm en goed te hanteren, velen reden bitloos. Het kan dus wel degelijk *LOL*. Beetje schijterd ben je dus wel Knipoog Haha! Haha! Haha! (maar het zij je vergeven met zo'n sportcarrière )

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:07

Arrisje schreef:
Is brenin een hengst dan?

Een hele echte dekhengst

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:14

Het Haflingerstamboek bepaalt toch of een hengst goed of afgekeurd word??? Daar heb je als hengstenhouder helemaal niets over te zeggen, hoor!!!!!! Je hebt je daar nou eenmaal aan te houden. En anders moet je geen hengstenhouder worden, als je je daar niet aan wilt en kunt houden.

Er zijn er twee weken terug ook weer 2 afgekeurd, waarom is nog niet duidelijk gemaakt. Dat hoor ik binnenkort nog wel.

Youngster: Cool dat ie dekhengst is. OK dan!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:53

Arrisje schreef:
Het Haflingerstamboek bepaalt toch of een hengst goed of afgekeurd word??? Daar heb je als hengstenhouder helemaal niets over te zeggen, hoor!!!!!! Je hebt je daar nou eenmaal aan te houden. En anders moet je geen hengstenhouder worden, als je je daar niet aan wilt en kunt houden.

Er zijn er twee weken terug ook weer 2 afgekeurd, waarom is nog niet duidelijk gemaakt. Dat hoor ik binnenkort nog wel.

Youngster: Cool dat ie dekhengst is. OK dan!

Wat wil je hiermee nou zeggen? Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:41

Ja dat vraag ik me ook af eigenlijk.. Als het stamboek ander soort hengsten wil zien, meer karakter enz.. is het nog altijd aan de fokker om te bepalen of hij die hengsten ook wil gebruiken op zijn merrie, dus dat het stamboek het helemaal bepaalt is niet waar..