De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:30

cap op of niet dat is altijd een dilemma voor mij geweest en dat is het nog steeds. in de winter no problem maar in de zomer pfft met zo'n champignon op m'n kop en gegarandeerd 5 minuten later zweet ik al peentjes.
tis dat ik verplicht bent want rij nu een hengst en de eigenaar wordt gruwelijk boos als ik geen cap draag tijdens rijden. hij heeft natuurlijk gelijk maar het liefst zou ik dat ding zomers in de sloot gooien!

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:06

ik rij bijna zonder cap.. maar ben geen ego tripper.... mensen denken vaak als ze iemand op een poaard zien rijden dat die gene verwaand en hooghartig is, maar is toch niet altijd zo... alleen sommige die paardrijden kunnen idd afentoe ff kakki kijken of draaien ff hun hoofd om als je langs loopt en ff kijkt. ook als je met je ponytje rijd en je komt een ruiter op een luxe paard tegen wilt t ook wel s voor komen dat ze je zien als lucht :S das wel jammer. ff off topic sorry Haha!

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:22

Charmed_One schreef:
mensen denken vaak als ze iemand op een paard zien rijden dat die gene verwaand en hooghartig is, maar is toch niet altijd zo

Wat dus een hoop meer zegt over die mensen die dat denken dan over degene die daar rijdt!

Ik draag trouwens ook geen cap en ben niet van plan me daar verder voor te gaan verontschuldigen of iets uit te leggen. Waarom zou ik????

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:53

Ik heb nooit met een cap gedraagt en draag nog steeds geen. Ben ik beter dan iemand anders??? Helemaal niet!! Er zijn veel mensen die zoveel beter zijn dan ik. Ik wil nu eenmaal geen cap dragen, maar ik ben niets beter dan iemand anders!

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 02:04

Zo is het ook dat sommige mensen met een cap denken dat ze alles zijn, dus arrogant!
Verder, een vriendin van mijn overleede jaren geleden door een val op het strand. Ze had een cap op, viel op haar hoofd en overleed. Dus, hoe veilig is een cap???

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:18

Lenn"]
[quote="MissHaffie schreef:
ik rij met body EN cap...ik wil liever niet in het ziekenhuis belanden!

Dan kan je beter de hele dag in bed blijven liggen
[/quote]
Waarom zou ik de hele dag in bed blijven? ik ga toch niet paardrijden om te vallen? Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:30

Nee, precies, btje vage uitspraak Lenn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:31

DiamondCheckers schreef:
Zo is het ook dat sommige mensen met een cap denken dat ze alles zijn, dus arrogant!
Verder, een vriendin van mijn overleede jaren geleden door een val op het strand. Ze had een cap op, viel op haar hoofd en overleed. Dus, hoe veilig is een cap???

het kan af en toe ook helpen hoor!!!!!!!!!!!!!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:06

DiamondCheckers schreef:

was het wel een goedgekeurde veiligheidscap? en ja, tuurlijk kan er ook wat gebeuren met cap, er blijft altijd een risico, maar ik probeer het laag te houden door een goede cap op mn hoofd te zetten, ieder zn keus.
p.s. ik heb toen dus ook mn neus gebroken dankzij de klep van mn cap, viel recht op mn gezicht en mn cap klapte dus ook naar beneden, maar zonder die cap had ik waarschijnlijk nog wel wat meer...

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:18

Het was inderdaad een goedgekeurde veiligheids cap. Maar wat ik eigenlijk wilde duidelijk maken is dat sommige mensen met cap en ook zonder ontzettend arrogant kunnen zijn. Ja, het had inderdaad ook anders kunnen aflopen als je die cap niet op had gehad. Is je neus trouwens goed gekomen?

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 13:37

ilovehorses4ever"]
[quote="AlmostBlack schreef:
Ik vind rijden zonder cap een zekere vorm van arrogantie uitsralen. Blijkbaar denken deze mensen te goed te zijn om van een paard af te vallen en zowaar dat ze immuun zijn voor ongelukken en valpartijen.

Volgends mij vind jij jezelf helemaal geweldig omdat je met cap rijd.. sorry maar zo kom je echt over.... Ieder moet het toch zelf weten als hij/zij zonder cap rijd, wat maakt jou het nou weer uit als iemand zn kop auw doet, omdat die geen cap op heeft. Mens waar maak je je druk om... Ga je druk maken om al die mensen die geen gordel omdoen in de auto ofzo Verward
[/quote]

Ik voel me als persoon echt niet beter dan iemand die zonder cap rijdt, ik voel me wel verstandiger en verantwoordelijker dan die persoon en daar heb ik ook geen moeite mee om voor uit te komen. En ja, ik vind het ook vervelend als mensen geen gordel dragen. Als ze bij ons in de auto willen is dat ook verplicht (maar dat is ook mede doordat mijn vader agent is en niet alleen omdat wij zo op veiligheid staan). Iedere dag is weer een dag vol gevaren, dat besef ik ook, en het gaat ook heel erg vervelend worden als je continu op veiligheid wil letten. Je kunt ook van een keukentrapje vallen en je nek breken bij wijze van spreken. Maar je kunt in de situaties waar wel wat meer risico in het spel is (autorijden, paardrijden, wielrennen etc.) toch de kans op een ongeluk met vervelende gevolgen toch zo klein mogelijk maken? Dat vind ik althans. Paarden zijn dieren, vluchtdieren, en dat zullen ze ook blijven. Hoe sterk je ze ook vertrouwd, je zult altijd in je achterhoofd moeten houden dat ze nog steeds handelingen verrichten vanuit een diep en sterk natuurlijk instinct en hoe confronterend het ook is, er zijn bepaalde situaties waarin dat instinct sterker is dan wederzijds liefde en vertrouwen. Ik vertrouw mijn paarden voor 100% maar ik blijf toch altijd op mijn hoede, die verantwoording ben ik verplicht aan mezelf en aan het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:38

en iemand zonder cap weet niet dat paarden vlucht dieren zijn?
raar?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:57

In principe vind ik dat je het zelf moet weten of je wel of geen cap draagt.

Ik deed het eerder ook nooit, nu rijd ik altijd met cap. Ik ben nog niet van plan om deze af te zetten vooralsnog. Misschien kom ik daar van de zomer nog op terug als het 35 graden is, maar het is een feit dat die champignons van nu licht, comfortabel en luchtig zijn. Zeker in vgl met die dopjes.
Alleen vind ik wel dat je niet alleen met je zelf te maken hebt, maar ook met anderen. Denk aan je familieleden of partner. Die vinden het erger dat ik een ongeluk krijg dan ikzelf, waarom zou ik dan niet het risico verkleinen door een cap te dragen. Kleine moeite wat mij betreft.
Of bijvoorbeeld op het terrein van een ander of op het paard van een ander heb je rekening te houden met de wensen van anderen.
Als ik iemand op mijn paard of op mijn terrein laat, vind ik dat degene een cap hoort te dragen. En anders kun je weer vertrekken, want ik voel dat ook deels als mijn verantwoordelijkheid.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 15:01

essie79 schreef:
In principe vind ik dat je het zelf moet weten of je wel of geen cap draagt.

Ik deed het eerder ook nooit, nu rijd ik altijd met cap. Ik ben nog niet van plan om deze af te zetten vooralsnog. Misschien kom ik daar van de zomer nog op terug als het 35 graden is, maar het is een feit dat die champignons van nu licht, comfortabel en luchtig zijn. Zeker in vgl met die dopjes.
Alleen vind ik wel dat je niet alleen met je zelf te maken hebt, maar ook met anderen. Denk aan je familieleden of partner. Die vinden het erger dat ik een ongeluk krijg dan ikzelf, waarom zou ik dan niet het risico verkleinen door een cap te dragen. Kleine moeite wat mij betreft.
Of bijvoorbeeld op het terrein van een ander of op het paard van een ander heb je rekening te houden met de wensen van anderen.
Als ik iemand op mijn paard of op mijn terrein laat, vind ik dat degene een cap hoort te dragen. En anders kun je weer vertrekken, want ik voel dat ook deels als mijn verantwoordelijkheid.

OK dan! OK dan! OK dan!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 15:02

runningkawa schreef:
raar?

Je zult toch beter moeten gaan lezen. dit staat niet in mijn stuk, er zelf niet eens iets wat er op lijkt. Dit kan ik dus slecht hebben, jij voelt je persoonlijk aangevallen en gaat alleen maar heel negatief naar mijn berichten kijken, dat vind ik slap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:07

aangevallen, ik rij meer met als zonder cap, dus dat is raar?
maar sorry, zo begreep ik dat.
Dat heb je wel eens met tekst, dat iemand het anders leest dan dat je het bedoeld.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:15

AlmostBlack"]
[quote="runningkawa schreef:
raar?

Je zult toch beter moeten gaan lezen. dit staat niet in mijn stuk, er zelf niet eens iets wat er op lijkt. Dit kan ik dus slecht hebben, jij voelt je persoonlijk aangevallen en gaat alleen maar heel negatief naar mijn berichten kijken, dat vind ik slap.
[/quote]

Nou Almost Black, als er iemand is die zich persoonlijk aangevallen voelt, dan ben jij het wel denk ik. Steeds kom je maar met je psychologische verantwoorde adviezen, en je laat mensen nu niet bepaald in hun waarde!
Ik erger mij al vanaf het begin af aan aan jouw topic, want ik vind het meer arrogantie van jouw kant uitstralen, dan van wie dan ook.

Ik denk persoonlijk dat het al dan niet dragen van een cap meer jouw probleem is dan die van welke persoon hier dan ook.

Steeds probeer je op een betweterig toontje je mening te laten zien, nou, die is iedereen hier nu wel duidelijk. Ik vind dat je je buitengewoon onplezierig opstelt en daarom heb ik nu besloten om maar eens zo te reageren, al zal er bij jou waarschijnlijk weinig van blijven hangen.

Mens, waar maak je je druk om???? Dat iemand wel of geen cap draagt is DIE persoon zijn eigen verantwoording. Ga jij je nu maar lekker verantwoord voelen met je cap op en verander gelijk die kerel in je avatar, want die heeft geen cap op.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:22

DePennyBitch schreef:
verander gelijk die kerel in je avatar, want die heeft geen cap op.

*LOL*

Sorry.

Maar ik moet toch wel bekennen dat ik het onverantwoordelijk vind dat mensen zonder cap rijden, maar dat is hun eigen probleem, ik zeur er niet meer om.

Met of zonder cap kan je altijd nog een ego-tripper zijn.
Ik rij namelijk met cap en als ik iemand tegen kom die ik niet zo aardig vind, kijk ik die persoon behoorlijk arrogant aan Schijnheilig . Dat heeft toch eigenlijk niet zoveel mee te maken of je een cap op hebt of niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:40

Kusia"]
[quote="DePennyBitch schreef:

*LOL*

Sorry.

Maar ik moet toch wel bekennen dat ik het onverantwoordelijk vind dat mensen zonder cap rijden, maar dat is hun eigen probleem, ik zeur er niet meer om.

Ik rij namelijk met cap en als ik iemand tegen kom die ik niet zo aardig vind, kijk ik die persoon behoorlijk arrogant aan Schijnheilig . Dat heeft toch eigenlijk niet zoveel mee te maken of je een cap op hebt of niet.
[/quote]

Maar het grote vershil tussen jou en Almost Black is duidelijk dat jij er geen drama van maakt, en Almost black des te meer!!!!

Leven en laten leven enzo....? >;)

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:51

DePennyBitch"]
[quote="Kusia"][quote="DePennyBitch schreef:

*LOL*

Sorry.

[/quote]

Maar het grote vershil tussen jou en Almost Black is duidelijk dat jij er geen drama van maakt, en Almost black des te meer!!!!

Leven en laten leven enzo....? >;)
[/quote]

Misschien komt AlmostBlack er later wel achter komt dat het eigenlijk geen zin heeft om zich er druk over te maken.
Ik heb dat wel een poos gedaan. Meisje reed nooit met cap, had wedstrijd, moest cap op, met paard en al onderuit gegaan, gelukkig maar een hersenschudding (en nog een gekneuste enkel).
Ik heb maanden voordat- en weken nadat het ongeluk gebeurd was lopen zeuren en zeiken over een cap tegen haar. Niets hielp, ze rijdt nu nog steeds zonder cap, en is vreselijk bang op haard paard door dat ongeluk.
Mijn gezeur heeft niets uitgemaakt, behalve dat ze inzag dat ze die wedstrijd toch geluk had met de cap, maar verder zie ik haar niet meer met cap rijden.

Ik vind toch wel dat je iedereen zijn mening enigzinds moet respecteren en mensen moet laten doen wat zij willen.

En iid: leven en laten leven Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:59

Nu ik weet dat d'r vader en agent is word er mij wel een hoop duidelijk.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:07

sflj schreef:

wie en waarom??

(heb niet het hele topic gelezen, alleen de 1e en de laatste bladzij)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:48

sflj schreef:

Ja én... mijn vader was vrachtwagenchauffeur... weet ik dan ook alles van vrachtwagens? Verward

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:03

he, ik was vrachtwagen chauffeur en hou daarom niet van agenten.

en mensen die op dezelfde toon mij willen vertellen wat ik wel en niet moet doen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:27

sflj schreef:
he, ik was vrachtwagen chauffeur en hou daarom niet van agenten.

en mensen die op dezelfde toon mij willen vertellen wat ik wel en niet moet doen

Ah zo, ik snapte het al ff niet helemaal meer.... Knipoog