Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 17:28

Goed bezig zo Boedjang!

Iedereen lijkt hier trouwens lekker bezig. Erg fijn om te zien hoe al deze jonge paarden zo´n fijne start krijgen!

Ik ben hier volop van het goede weer aan het genieten bij de paards :)
Wilde vandaag weer longeren en had dus zo iets geks.

De mensen die ons al iets langer volgen weten dat het hoofdstel lange tijd een probleem was bij Wiz. Na enkele maanden geleden de neusriem eraf gehaald te hebben leek dat nu helemaal over. Hij liet zijn hoofdstel braaf aandoen.
Nu zondag voor het eerst weer een neusriem aan en leek ook goed te gaan.
Nu instant weer net als vroeger. Met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Ik haalde de neusriem er weer af en ik kon het wel weer aandoen.

Nog nooit een paard gezien die hier zo duidelijk over is! Dat hij zonder neusriem wil is voor mij prima, ik ondervind er geen nadelen van. Maar wel heel gek dat hij er zo over doet.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:13

Nou wel goed dat je luistert naar je paardje. En duidelijker kan bijna niet

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:59

Nouvel, ach wat jammer zeg die ervaring met de WE clinic aan de hand, snap dat je daar flink van baalt. Ik heb het vorig jaar met Thomasso ook aan de hand gedaan en was wel erg leuk. Probeer het voor dit voorjaar weer op stal te organiseren maar lijkt alsof we helaas niet aan aantal minimale deelnemers komen.

Haf_Woezel, leuk dat hij het spelen met de teugels zo goed oppakte!

Waidida, ik vind alleen werken ook het fijnste als ik eerlijk ben. En dan is hij wel duidelijk over de neusriem, jullie willen niet officieel dressuur gaan starten oid? Want dan moet met neusriem en is dan wel lastiger.

Boedjang, lekker bezig al zo aan het bitloze hoofdstel!

Emori, tof jullie al zo'n eind samen kunnen wandelen!

Dee_Es, wat fijn dat ze er eindelijk is en hele lieve uitstraling heeft ze! Wat is haar afstamming? Thomasso is ook nog wel echt jeugdig vind ik.

sanso, super dat hij zo snel leert!

Ik had gisteren les met beide paarden en ging zo fijn, op een roze wolk <3 Bij Hilea vallen de puzzelstukjes toch op z'n plek. Instructrice vond vooruitgang ten opzichte van vorige maand met een paard als Hilea echt netjes dus helemaal blij. Ze heeft me ook fijn geholpen met dat stukje contact en zo voelt het wel goed om aan te gaan draven binnenkort. Wij kunnen dus gewoon prima verder met bit.
Slechte kwaliteit want van de bewakingscamera maar dit paard had mega issues qua vertrouwen en opstappen, en nu staat ze zo <3

En Thomasso is een held, die kan nu zelf de trailer inlopen terwijl ik buiten blijf staan en we zijn bezig geweest met de stang erachter dus hij is alleen te laden vanaf nu

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:04

Wat braaf urosa

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:27

Waidida dat is zeker duidelijk, wat grappig!

Urosa, wat goed zeg, wat een knappe paarden allebei!
Zeker om trots op te zijn!

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:41

Van de week 17 kilometer meegelopen als hand paard. Stap , draf en galop gaat echt prima.

Vandaag hebben 12 kilometer gefietst en hebben we kennis gemaakt met de zee . Golfjes eten natuurlijk paarden maar zijn nieuwsgierigheid overwint alles. Daarna zag hij de lol er wel van in. Drie tractors en een aantal motors tegen gekomen, hij verblikt of verbloosd niet. Dus heel erg fijn en blij mee.

We waren op de terug weg. Een vriendin was mee onder het zadel. En zegt ineens, hier galopperen jullie altijd hè ? Hij hoort het woord galop in die zin en hij is weg. Ik mocht door trappen :')

Wat is iedereen fijn bezig met zijn jonkies, heel erg leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:45

Wij hebben vandaag een beetje gespeeld in de binnenbak, ik heb ook de deken eraf gehaald ivm de warmte.
Loki stond best aan, heel grappig ding is het.
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 23:57

Antv xx wat knap zeg en wat een afstand ook
En loki had er zin in haha.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:30

Antv xx, mooie afstanden en heerlijk met dit weer om het water in te kunnen!

Hier geen kwalitatief goede foto deze keer haha, maar ik heb gisteren voor de 2e keer op Novio gestapt! Het gaat al wat makkelijker, hij staat niet elke meter meer stil. Er zit nog wel flink wat vertraging in het sturen, als ik net na een bocht naar links stuur, dan zijn we bij de B eindelijk een keer naar links :’) hij is ook nog vrij onrustig met het bit, dus daar ga ik even mee puzzelen

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:40

Vandaag lekker gelongeerd, in het zonnetje.
Mooi Amado, het hoeft er qua foto niet goed uit te zien, als het gevoel maar goed is

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:47

Ah wat heerlijk allemaal
Ik heb voor de hond gekozen vandaag. Pony laten staan

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 07:12

anvt_xx schreef:
Van de week 17 kilometer meegelopen als hand paard. Stap , draf en galop gaat echt prima.

Vandaag hebben 12 kilometer gefietst en hebben we kennis gemaakt met de zee . Golfjes eten natuurlijk paarden maar zijn nieuwsgierigheid overwint alles. Daarna zag hij de lol er wel van in. Drie tractors en een aantal motors tegen gekomen, hij verblikt of verbloosd niet. Dus heel erg fijn en blij mee.

We waren op de terug weg. Een vriendin was mee onder het zadel. En zegt ineens, hier galopperen jullie altijd hè ? Hij hoort het woord galop in die zin en hij is weg. Ik mocht door trappen :')

Wat is iedereen fijn bezig met zijn jonkies, heel erg leuk!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik durf het galopgedeelte nog niet aan. Ook gaat de jonge soms echt bijten in mn ouder paard. Verder prima

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:14

Wauw mooie stappen zijn er weer gemaakt _/-\o_

Hier weinig gedaan, keertje gelongeerd met hoofdstel onder het halster. Dat vond meneer best wel raar en rechtsom lopen blijft hij moeilijk vinden. Dan krijg je een volbloed die in 1 seconde van 0 naar 100 gaat en direct weer terug naar 0 :j Gelukkig elke keer kunnen voorkomen dat hij omdraaide, wel stond hij dan stil, maar met er naast lopen weer de goede kant op en dan afstand weer rustig uitbouwen. Met de km’ers komt dit vanzelf goed.

Ook paar keer ons thuis rondje gewandeld, dit gaat steeds makkelijker en in een rustiger tempo. Elke keer kom je wel iets geks tegen wat het tempo voor mij niet ten goede komt. Ik korte beentje, Tico hele lange benen :D Vandaag na het wandelen nog even gespeeld met Mellow haar western zadel, stoere vent. Ben hem nu aan het wennen om gezadeld te worden en de singel licht vast te doen. Misschien volgende week er een keertje mee in de paddock wandelen. Zal wel weer een explosie worden, zoals hij met al het nieuwe doet. Maar voordat ik erop stap wil ik sws eerst langs de zadelmaker, dus moet hij met een zadeltje kunnen rond lopen, liefst zelfs even aan de longe.

Vind hem zo wel heel stoer <3
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:09

Staat inderdaad super stoer Sandra
Mithras wilde eerst spelen vanmorgen en daarna zijn we gaan wandelen zo'n 45 minuten gewandeld. Heel stoer langs wapperende toestanden . Als beloning even grazen natuurlijk Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:54

iedereen ook zo aan het genieten van het goede weer?

Na bijna een hele week niets kunnen doen heb ik vandaag nog eens gelongeerd, toen de stalbaas me aansprak en me vroeg of hij tips mocht geven - :j ben altijd bereid of ik iets kan bijleren, en dat was!

Ik was iets te veel met mijn linkerhand bezig (linksom) hierdoor gaf ik onbewust foute signalen, dus ik moest mijn hand mooi tegen mijn lijf houden en enkel mijn andere hand waar de zweep in zat gebruiken, en in de hoek waar hij elke keer naar binnen viel (bak kabouter hoek) steeds "iets" van hem vragen

en echt, na 4 minuten zag ik het effect al, dus dat bewijst maar weer dat paarden mensen elkaar ook écht kunne helpen :j En dan zegt hij ook nog leuk "als je liever heb dat ik mijn bek hou en me niet moei moet je het zeggen hé " :') nee joh van jou kan ik het hebben :D

ohja de reden dat ik zo weinig tijd had .. we hebben er dan toch een vriendje bij :o
Paardenaantal staat nu op 3.

nouja 2.5 :')

Afbeelding

Whoopee wordt 8 in mei, en is ook pas recent onder zadel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:30

Ziet er stoer uit Sandrawierda!
En inderdaad, ze leren door veel te doen denk ik ook steeds maar. Rustig blijven en blijven herhalen…

Lekker boedjang, leuke foto’s ook!
Hier andersom, eerst klein rondje gewandeld maar nog erg harde koude wind hier jammer genoeg, daarna nog even lekker spelen!

Haf-woezel wat fijn zeg, en vooral ook dat je er zo snel resultaat van had!
Ahhh wat een leuk nieuw vriendje zeg!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:43

Vandaag een rondje gelongeerd en wat balkjes gelopen. Wel met zijn singel om, zodat hij wat leert dat er druk om.zijn lijf zit.
Niks geks, maar wel heel mooi om te zien hoe Loki dan echt op de passen let.
Even het hoofd van mijn verzorgster eraf gehaald.
Afbeelding
In de paddockAfbeelding
En samen na het werk een rondje over het erf
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 18:46

Hier was het zonnig vanmirgen. Nu blijft enkel de wind nog over :')
Maar alsnog vandaag er even op gezeten. Voor het eerst met mijn moeder als grondpersoon en de les heeft echt zijn vruchten afgeworpen. We konden nu normaal stukjes lopen net zoals we dat tijdens de lessen doen.

Nog wel wat verfijningswerk aan natuurlijk maar goed.

Stiefvader had een stukje gefilmd dus ben benieuwd naar die beelden!

Draf vond ik nog wat spannend met dit vliegweer.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:52

Waidida knap hoor
Nouvel, jammer van de wind he
Hafwoezel, fijn zulke tips

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:56

Urosa jullie gaan zo lekker. Zowel met thomasso als met hilea. Wat een geduld heb jij ook met hilea, dat werpt echt z’n vruchten af.

Waidida wat typisch van zijn neusriem maar wel heel fijn dat hij het zo duidelijk aangeeft.

Anvt, wat enorm cool zo naast de fiets en in het water!

Wonky wat een stoere uitstraling heeft hij

Amado goed bezig. Ze snappen er nog geen drol van maar dat komt helemaal goed. Als hij maar braaf is. Je staat er in ieder geval prachtig op.

Hier is afgelopen week de tandarts geweest om orde op zaken te stellen. Super fijn.
Vandaag had ik een lekker paardendagje. Eerst wedstrijd gereden met de een en toen ik thuis kwam dacht ik, ik zadel Joep op en longeer hem even met kaptoom. Hij was fris, je merkt echt dat de lente eraan komt.
Daarna even bij hem gehangen, waarna ik dacht, ik stap wel op. Nu is er tenminste eens iemand thuis. :Y)

Super braaf! Heerlijk dier is het, zadelmak geboren.

Dochter hem eerst gepoetst. 3 jaar oud en dan zo braaf hè :knuffel:

Afbeelding

En toen erop:

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 08:59

Mellemoshan, super zeg, wat braaf! Leuk!

Waidida, wat fijn dat het nu goed gelukt is met je moeder zeg!

Wonkeydonkey, lekker bezig zo met longeren en balkjes, goed zeg!

Zondagavond is bij ons op stal eigenlijk de enige avond dat de bak leeg is en dat het echt rustig is op de stal, dus de avond om wat met Toto (de fries) te doen.
We hadden ‘‘s middags dus al een klein rondje gewandeld en ze hadden nog lekker samen gespeeld, daarna even uitrusten en ‘‘s avonds het zadel er maar weer even op.
Ik had nu een aantal keren een paar rondjes aan de longe gedraafd maar dat vond hij nog best lastig. Hij is van zichzelf niet super voorwaarts en hij heeft nog veel moeite met zijn balans omdat hij best grote passen neemt, dus iedere keer ging het stuk langs de wand goed en het open stuk viel hij terug en wilde hij wat gaan hupsen, gaf hij wat kleine bokjes en stopte hij met lopen.
Omdat het sturen en de stemhulpen best wel steeds beter gaan dacht ik gisteren dan het draven maar een keertje los proberen, kijken of ik hem wat meer rechtuit wat beter naar voren kan krijgen.
Dus gisteren voor het eerst los gedraafd!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 09:16

Nouvel klinkt goed, kan niet bekijken zonder insta, maar ging goed denk ik?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 09:55

boedjang schreef:
Nouvel klinkt goed, kan niet bekijken zonder insta, maar ging goed denk ik?

Ja ging goed, blij mee! Zal even kijken of ik via YouTube hier wat neer kan zetten .
Heb je wel Facebook ?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:04

Nee ook geen Facebook meer, nadat ik 4 jaar geleden gehackt ben , is social media voor mij niet meer leuk

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:33

Ah wat super Nouvel! Geen gehups dus?

Mella wat is Joep braaf! Heerlijk zo met je dochtertje.

Waidida super dat de les zijn vruchten heeft afgeworpen, kunnen jullie weer mooi vooruit.

WD, wat is Loki toch knap <3 lijkt me super voor het lijf om wat balkjes mee te nemen, ga ik onthouden ;)

Haf_Woezel wat een leuke nieuwe aanwinst! En fijn zo'n tip. Ik vind dat ook juist fijn als iemand iets ziet vanaf de kant dat gewoon even zegt, vaak zijn het net even die kleine details die het verschil maken.

Boedjang wat is Mithras toch stoer. Het is wel 'spannend' weer met al die wind.

SW, zo met zadel ziet hij er ineens een heel stuk volwassener uit.

Amado wat tof! Als het sturen nog lastig is zou ik een kneveltrensje of D-trens overwegen.

Anvt, wow wat een afstanden leggen jullie af. Knap hoor.

urosa dat is echt een super saai filmpje ;) wat fantastisch dat jullie zo'n vooruitgang hebben geboekt!

Mijn puppie is een Mans x Hernandez TN.
Ze is inmiddels op de wasplaats geweest en ik heb haar beentjes afgespoten. Ze is heel nuchter maar kan wel wat spanning opbouwen. Ook 2x een rondje door de bak gewandeld, die ligt achter de stallen dus daar is ze "alleen". Ik hou het allemaal nog heel kort.