Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
denisesilver schreef:Hoe bedoel je niet te aanhankelijk maken, superpony? Hier is de zesjarige de gehele opfok periode veel in de hand geweest met alledaagse dingen, en Amy heeft van alles gezien en ondernomen met schriktrainingen en dergelijke erbij, en ik vind die twee echt vele malen fijner dan het paard van mijn zus wat vijf jaar bij de fokker in de wei heeft gestaan en amper iets gezien had. Ze moeten zich aan mijn regels houden, maar dat kan je ze heel makkelijk leren, is mijn ervaring.
denisesilver schreef:Oh sorry, verkeerd begrepen dan! Je hoort wel vaker dat mensen ze het liefst helemaal groen hebben, vandaar. Ik snap dat nooit zo goed. Willen die ze dan helemaal overweldigen met alles, zodat ze het braaf ondergaan? Lijkt me geen goede basis
denisesilver schreef:Oh sorry, verkeerd begrepen dan! Je hoort wel vaker dat mensen ze het liefst helemaal groen hebben, vandaar. Ik snap dat nooit zo goed. Willen die ze dan helemaal overweldigen met alles, zodat ze het braaf ondergaan? Lijkt me geen goede basis
koend schreef:Ik vind af en toe een ander, bekwaam iemand, wat aan je paard laten werken, niet verkeerd. Ze moeten niet te eenhandig worden. Bovendien kijkt die er dan ook met frisse blik naar en kan jij het eens van de kant bekijken.
Het kan maar leerrijk zijn.
paardjebont schreef:DDDara, wat ondzettend leuk! Fijn dat het zo goed ging!
roosa, wat gaat het snel! elke keer als ik lees ben jij alweer verder met Jack! Hij ziet er uit als een fijn paard!
Ik weet niet zo veel van paarden beleren (lees: ik weet dat een paard beleerd wordt, en dat je rustig aan moet doen, maar meer ook niet.) en vroeg me af jullie een oud zadel gebruikte voor het inrijden (dat wel paste natuurlijk) of dat jullie direct een nieuw zadel aanschafte? Ik denk dat optie 1 logischer is, maar hoe doen jullie dat?