Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:13

Anders koop jij ze allemaal en bied je ze een fantastisch forever home :j

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:27

Wie, ik? Ik heb er één, dat is mij genoeg :+

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:36

Mooie aanwinsten Marieke en othelloloster! Dat is een flinke rit geweest haha.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd sara, die eerste wou ik eigenlijk nog meenemen maar was helaas al verkocht :D De 2 schimmeltjes stonden bij Reuvers dacht ik? Wellicht komen ze nog voorbij als ze mee naar huis zijn gegaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

Afbeelding
Ik vermoed dat dit Charm is.

Mocht iemand iets van haar hebben gezien of gehoord, zouden jullie dan alsjeblieft een PB willen sturen?
Hier recente foto's bij de persoon die haar nu verkocht heeft.

Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft dus links achter een wond/litteken op haar onderbeen, voorkant net onder hak.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Beter laat dan nooit maar wij zijn ook weer geweest, weinig aanvoer en weinig handel naar ons idee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Curly,s waren 19 jarige vader en 2 jarige zoon.

Volgens handelaar die naast de apaloosa stond was dier niet in orde, erg nare benauwde hoest.

Erg gecharmeerd van de shire, wel erg schraal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Cioccolato schreef:
Anders koop jij ze allemaal en bied je ze een fantastisch forever home :j

Ik vind het ook een ouderwetse, paardonvriendelijke toestand, dus als je dat vind moet je gelijk alles maar in huis nemen, wat een vreemde redenering.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

rowindie schreef:
Aanschouw Oosterslag’s Kay I Noor <3 T ventje was heel braaf op de trailer en liep een stuk beter mee als op de markt haha. Gelijk al dikke vriendjes met mn andere A hengstje Natty :D Denk dat t een hele lieve pony gaat zijn zodra die wat makker is!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ah, die komt hier uit het dorp, ik ken de fokker. Dan zie je pa en ma ook nog wel eens als je richting de rest gaat.
Hij staat niet bij de rest zeker, had stiekem even gekeken zojuist :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Wintu schreef:
rowindie schreef:
Aanschouw Oosterslag’s Kay I Noor <3 T ventje was heel braaf op de trailer en liep een stuk beter mee als op de markt haha. Gelijk al dikke vriendjes met mn andere A hengstje Natty :D Denk dat t een hele lieve pony gaat zijn zodra die wat makker is!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ah, die komt hier uit het dorp, ik ken de fokker. Dan zie je pa en ma ook nog wel eens als je richting de rest gaat.

Nee klopt, deze staat in Darp! Bij de rest van mn collectie (ja echt waar ik heb er nog meer _O- ). Grappig he dat tie uit t zelfde dorp komt. En dan ook nog gekocht van een handelaar uit Noordwolde whahaha

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

SaraViavia schreef:
Wat een leuke aanwinsten, die twee kleintjes samen zijn zo schattig. En Spaansepony wat heb jij gekocht?

Iemand enig idee afstamming deze welshjes? Wij hadden geen interesse om te kopen dus ook geen verkoper gezocht, maar waren wel benieuwd.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zoals Zorro zegt sluit ik me bij aan. Geen extreme gevallen. Merrie waar de melk nog uitliep.. Eentje met hele misvormde rug..
Ezeltjes top dat die regenjasjes kregen (wat er ook erg aandoenlijk uit zag). Chapeau voor de organisatie (?) die dit geregeld heeft. Hopelijk worden ze daarna thuis bij mensen niet alsnog in de regen gezet.

Ik heb een paard gekocht. Plaats alleen liever geen foto’s omdat het paard na opknappen weer voor de doorverkoop is en mensen zoeken tegenwoordig alles op en kopen iets niet wat ooit op een markt gestaan heeft :+

Maar heel lief dier, goed en mooi opgeleid. even door Google gehaald en paard staat ook met foto’s enzo op bokt en heeft zoals ik kan zien altijd goede eigenaren gehad. Volgens handelaar verkocht omdat niet drachtig werd en dat is ook te herleiden uit berichten op internet. Paard is alleen schraal en niet meer in wedstrijd conditie. Dus dat knappen we op, daarna de kids lekker paar keer starten en rijden en opzoek naar for ever huisje.

Dus tot nu toe blij met onze aankoop.

Wilde nog een hele welsh pony kopen die bij kennis stond ben alleen altijd elk jaar te laat bij m :+
Maar was een kopie van de welsh die ik had had mooi tweespan geweest.

Afbeelding
Had nog geld geboden op deze maar klopte nadat ik bijna wilde betalen het verhaal
Ineens niet meer. Dus gecanceld en doorgelopen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Tinkermuts schreef:

Knap hengstveulen, vol papier, goede ouders, prima prijs, snap echt niet dat deze niet verkocht is...

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

Jokonootje schreef:
Tinkermuts schreef:

Knap hengstveulen, vol papier, goede ouders, prima prijs, snap echt niet dat deze niet verkocht is...

Omdat er bijna geen markt is voor jonge hengstjes. Heb afgelopen januari een hengstje gekocht bij de fokker voor €300,-

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Wat vroegen ze voor die?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Staat vandaag in de krant; 962 dieren dit jaar, vorig jaar waren er zo'n 150 meer (1112).
En er is inderdaad 1 paar geweigerd ivm een snee/wond op zijn hoofd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

rowindie schreef:
Wintu schreef:

Nee klopt, deze staat in Darp! Bij de rest van mn collectie (ja echt waar ik heb er nog meer _O- ). Grappig he dat tie uit t zelfde dorp komt. En dan ook nog gekocht van een handelaar uit Noordwolde whahaha

En daar moest je dan helemaal voor naar Zuidlaren :D

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Hahaha ssst… Sta je dan met je goede gedrag om 00.30 op de markt om vervolgens pas rond 5 uur een veulen te kopen die er de hele nacht al stond :D Het plan was om iets ouders erbij te kopen en eventueel een vriendje voor mn andere hengstje. Maar goed weinig aanbod dus dan houdt t snel op!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Spaansepony schreef:
Ik heb een paard gekocht. Plaats alleen liever geen foto’s omdat het paard na opknappen weer voor de doorverkoop is en mensen zoeken tegenwoordig alles op en kopen iets niet wat ooit op een markt gestaan heeft :+

Maar heel lief dier, goed en mooi opgeleid. even door Google gehaald en paard staat ook met foto’s enzo op bokt en heeft zoals ik kan zien altijd goede eigenaren gehad. Volgens handelaar verkocht omdat niet drachtig werd en dat is ook te herleiden uit berichten op internet. Paard is alleen schraal en niet meer in wedstrijd conditie. Dus dat knappen we op, daarna de kids lekker paar keer starten en rijden en opzoek naar for ever huisje.

Een zwarte toevallig? Verhaal komt me bekend voor ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

soloro schreef:

Niemand hier info over? Echt een gaaf dier *\o/*

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Is tie niet schattig met zn panterprint dekentje? :D
Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Staat hem goed hij kan het wel hebben :D
Leuke pony om te zien.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Elin_ schreef:
soloro schreef:

Niemand hier info over? Echt een gaaf dier *\o/*

zag m bij iemand op facebook voorbij komen, maar of ze m gekocht hebben..

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Nibbit schreef:
Spaansepony schreef:

Een zwarte toevallig? Verhaal komt me bekend voor ;)

Nee bruin met bles.

Ik zie dat onze pony die mee was voor de markt via een ander verkocht goed terecht is gekomen op TikTok. Dat is ook wel fijn.

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die spaanse? hengst nog verkocht is. Iemand die daar iets van weet?

Herrotto

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:04

Ik ken de eigenaar van dat Belg hengstveulen wel. Als je zijn nummer wil kan je me een pb sturen.