Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kyrkelover schreef:Whaha ja en zelfs daarin slaan ze de plank volledig mis. Tja ik ken ze niet anders dan foutieve en misleidende info te verstrekken die doorgaans kant noch wal raakt en dat zie je ook terug in hun reactie.
Shenavallie schreef:Het is inderdaad een standaard antwoord, maar het heeft wel weer - hoop ik - de aandacht op een ernstige situatie in de paardenwereld gevestigd. Natuurlijk is de Mongol Derby niet de enige race en zijn er wereldwijd nog vele misstanden in de paardenindustrie (want zo noem ik het inmiddels maar, want van paardenliefhebbers is mijns inziens vaak geen sprake meer). Kijk bijvoorbeeld naar hoe slecht de Tennessee Walking Horses behandeld worden om die zogenaamde show-loop te krijgen. Maar hé, ik heb tenminste IETS geprobeerd en als er meer volgen, komt het hopelijk toch eens onder een loep te liggen en wordt er nóg hopelijker eens een keer iets aan gedaan.
herr_balou schreef:kyrkelover schreef:Whaha ja en zelfs daarin slaan ze de plank volledig mis. Tja ik ken ze niet anders dan foutieve en misleidende info te verstrekken die doorgaans kant noch wal raakt en dat zie je ook terug in hun reactie.
Je wilt toch niet ontkennen dat er het een en andere heel erg mis is in de paardenracerij in o.a. de VS? Ze zwetsen niet helemaal uit hun nek maar het is wel een heel domme reactie.
Shenavallie schreef:Het is inderdaad een standaard antwoord, maar het heeft wel weer - hoop ik - de aandacht op een ernstige situatie in de paardenwereld gevestigd. Natuurlijk is de Mongol Derby niet de enige race en zijn er wereldwijd nog vele misstanden in de paardenindustrie (want zo noem ik het inmiddels maar, want van paardenliefhebbers is mijns inziens vaak geen sprake meer). Kijk bijvoorbeeld naar hoe slecht de Tennessee Walking Horses behandeld worden om die zogenaamde show-loop te krijgen. Maar hé, ik heb tenminste IETS geprobeerd en als er meer volgen, komt het hopelijk toch eens onder een loep te liggen en wordt er nóg hopelijker eens een keer iets aan gedaan.
rien10 schreef:Shenavallie schreef:Het is inderdaad een standaard antwoord, maar het heeft wel weer - hoop ik - de aandacht op een ernstige situatie in de paardenwereld gevestigd. Natuurlijk is de Mongol Derby niet de enige race en zijn er wereldwijd nog vele misstanden in de paardenindustrie (want zo noem ik het inmiddels maar, want van paardenliefhebbers is mijns inziens vaak geen sprake meer). Kijk bijvoorbeeld naar hoe slecht de Tennessee Walking Horses behandeld worden om die zogenaamde show-loop te krijgen. Maar hé, ik heb tenminste IETS geprobeerd en als er meer volgen, komt het hopelijk toch eens onder een loep te liggen en wordt er nóg hopelijker eens een keer iets aan gedaan.
Jij hebt het goed gedaan. Zij niet. Jij schrijft: kijk eens naar deze appels. Zij schrijven: ja, de peren hebben het slecht.
prompter schreef:Ik heb die mail ook gehad, en terug geantwoord dat ik het jammer vind dat ik een standaard antwoord krijg over races, terwijl de mongol derby gaat over 1000 kilometer in 7 dagen op doorgaans veel te kleine pony's, en dat dat niet te vergelijken is met een gewone race die pak hem beet 2-3 minuten duurt. Eens kijken of daar nog een reactie op komt.
En ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de daadwerkelijke deelnemers, maar dan niet op een Instagram achtige wijze zoals we tot nu toe gezien hebben.