Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:18

BigOne schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok : mama trots want dochter lest bij Olympic champion !! Na een aantal lessen blijkt dochterlief en paard absoluut niet de kwaliteit te hebben om echt hoog te komen!
Moeders pissed of en neemt wraak na een paar jaar!
( puur hypothetisch want wat dujardin doet is mishandelen en moet aangepakt worden) .
Bovenstaande lijkt ver gezocht maar ze zijn er, ook in Nederland.
De ene na de andere toptrainer wordt bezocht , geld geen probleem maar talent wel.
Dure paarden /pony’s onder de kont dus moet toch lukken?

Ook in dit geval geldt dat degene met de zweep schuldig is en blijft.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:19

BigOne schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok : mama trots want dochter lest bij Olympic champion !! Na een aantal lessen blijkt dochterlief en paard absoluut niet de kwaliteit te hebben om echt hoog te komen!
( puur hypothetisch want wat dujardin doet is mishandelen en moet aangepakt worden) .
De ene na de andere toptrainer wordt bezocht , geld geen probleem maar talent wel.

En zelfs al zou deze belachelijke stelling waar zijn, dan is het paard toch nog steeds mishandeld?

Fika

BigOne schreef:
De reden zou niet uit moeten maken.
Je kunt er wat van vinden, maar de handelingen die zijn uitgevoerd door Charlotte blijven precies hetzelfde voor het paard.
Het maakt niet uit waarom er nu is besloten dit naar buiten te brengen.

Wintu

BigOne schreef:

Wat maakt het hoe, waarom en wanneer uit? CD staat hier gruwelijk een paard te mishandelen, dat wordt aan de kaak gesteld, ze doet het zelf he. Wil je niet dat dit soort dingen je carriere in de weg staan dan moet je ze niet doen, simpel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:22

Cayenne schreef:
karuna schreef:
Geen verstand van trainen? Jonger? Beiden in mijn ogen geen reden om een dier slaan normaal te vinden. Of niet op zijn minst een geluid of beweging maken dat het niet ok is. Ik mag hopen dat het de gemiddelde mening is van mensen dat je dieren en mensen niet slaat?

Waarom denk jij dat de persoon die dit filmde het een normale gang van zaken vond?
Je bent nu dingen aan het invullen. Bovendien vergeet je dat degene die dit filmt ook het filmpje de wereld in geholpen heeft omdat ze het juist niet normaal vindt.
Hulde aan de filmer! _/-\o_
En uiteindelijk is er maar één de schuldige en dat is degene met de zweep in handen.

Ik hoor de filmer lachen en geen geluid maken van hee stop even. Geen beeld dat schud door een trillende hand of welke reactie ook. Maar gewoon kalm doorfilmen. De ruiter in beeld geeft ook geen zichtbare reactie dat het niet ok is. En dergelijke heftige beelden hadden toen al meteen getoond moeten worden.

Bigone zo iemand hadden we bij de ponyclub, kind had geen talent maar de ouders wel geld. Wedstrijd verprutst en een week later had ze een andere pony en peperdure trainers. Vaak dure ex z ponys van te groot geworden kinderen die dan bij haar in record tijd stugge dwarse dieren werden logisch ook door haar grove lompe manier van rijden. Uiteindelijk is ze uit de ponyclub gezet wegens niet lief voor haar pony en goddank gestopt met rijden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-07-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:23

Cer schreef:
GabberGill schreef:
Ik heb het idee dat er teveel paarden heel lelijk behandelt worden om de beste te zijn. De beste op concours of in de ring. Dat brengt onbewust een prestatiedrang mee. De ene gaat daar fijner mee om dan de ander.

Toen ik dat een aantal jaren geleden schreef, werd mij verweten dat ik niet begreep hoeveel druk klanten op een trainer kunnen leggen.. dus dat een trainer bijna wel die dingen moest doen om te kunnen presteren omdat de klanten dat verwachten..

ja, ik vond m ook bijzonder :+

Ik blijf de paardensport sowieso een heel bijzondere wereld. Ik heb zoveel gezien en wordt altijd als dombo bestempeld en dat ik het niet begrijp hier. Gewoon omdat ik alles oo een hele andere manier doe dan de gemiddelde ruiter. Onder elk protocol staat er dqt we zo ontspannen en rustig zijn en een lust voor het oog. Ook als er dingen misgaan zijn we kalm en belonen we en gaan we door met een glimlach!

Ik mis dit oprecht in vele

Mijn dagelijkse trainingen zijn bewust voelen bij het instappen waar mijn paard meer rekt of meer vasthoud. Daar passen we onze training die dag op aan. Wat niet gaat gaat niet en moet je niet willen forceren.

Ik snap niet waar dat streven en je paard volledig passeren vandaan komt. Een ieder die dat doet xou gewoon niet meer moeten opstappen.

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:24

karuna schreef:
Geen verstand van trainen? Jonger? Beiden in mijn ogen geen reden om een dier slaan normaal te vinden. Of niet op zijn minst een geluid of beweging maken dat het niet ok is. Ik mag hopen dat het de gemiddelde mening is van mensen dat je dieren en mensen niet slaat?

Je hoopt het vooral, maar kennelijk is er een hele cultuur die denkt dat het erbij hoort qua training. Het misselijkmakende filmpje is daar een schoolvoorbeeld van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:24

karuna schreef:
Ik hoor de filmer lachen en geen geluid maken van hee stop even. Geen beeld dat schud door een trillende hand of welke reactie ook. Maar gewoon kalm doorfilmen. De ruiter in beeld geeft ook geen zichtbare reactie dat het niet ok is. En dergelijke heftige beelden hadden toen al meteen getoond moeten worden.

Dit noemen ze dus gaslighting.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:26

De pagina met bedrijven (partners) die een samenwerking hebben (gehad) is offline op de site van Dujardin.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:30

Tja en een topruiter blijkt niet altijd ook een goede instructie te zijn, triest dat dit nu haar ondergang moet zijn,

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:33

Cayenne schreef:
karuna schreef:

Dit noemen ze dus gaslighting.

Het is geen gaslighting, het is pure kwaadsprekerij op basis van de beelden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 12:36

mce schreef:
Tja en een topruiter blijkt niet altijd ook een goede instructie te zijn, triest dat dit nu haar ondergang moet zijn,

Het mishandelen van een paard heeft haar, terecht, een straf opgeleverd.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:37

Wow, ik had het niet zo heftig en zo compleet nutteloos verwacht. Dit is geen (onacceptabele) reactie op 'slecht' gedrag van het paard, maar echt pure mishandeling. Goed dat ze geschorst is. Gisteren had ik nog medelijden met haar, maar na het zien van deze beelden is dit zeker de juiste beslissing.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:38

Marjo schreef:
Sorry als dit al duidelijk was, maar van wanneer was dit filmpje nou? Dujardin zelf zegt 4 jaar, maar ergens anders las ik 2,5 jaar?
Als het 4 jaar terug is dan gaat het argument "hoort niet op de OS" niet op (OS Tokyo waren in 2021).

Ik vraag me dan echt af waarom het zo lang geduurd heeft, en waarom het nu, amper een week voor Parijs, naar boven komt. Zoiets moet gelijk aangepakt worden toch?

Ik denk dat de timing perfect is; nu is de impact groter. Ook voor Dujardin zelf.
Er is ook een Deense amazone onder vuur genomen , kwam ook een video van aan het licht. Je kunt het wel vergelijken met de me too kwestie maar nu op hippisch gebied. We zullen zien hoeveel er nog volgen. Trek de beerput maar open.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:38

Uppojono schreef:
Wow, ik had het niet zo heftig en zo compleet nutteloos verwacht. Dit is geen (onacceptabele) reactie op 'slecht' gedrag van het paard, maar echt pure mishandeling. Goed dat ze geschorst is. Gisteren had ik nog medelijden met haar, maar na het zien van deze beelden is dit zeker de juiste beslissing.

Ik heb oprecht geen moment medelijden gehad. Deze keuzes zijn nooit zomaar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:39

Lianne007 schreef:
Marjo schreef:
Sorry als dit al duidelijk was, maar van wanneer was dit filmpje nou? Dujardin zelf zegt 4 jaar, maar ergens anders las ik 2,5 jaar?
Als het 4 jaar terug is dan gaat het argument "hoort niet op de OS" niet op (OS Tokyo waren in 2021).

Ik vraag me dan echt af waarom het zo lang geduurd heeft, en waarom het nu, amper een week voor Parijs, naar boven komt. Zoiets moet gelijk aangepakt worden toch?

Ik denk dat de timing perfect is; nu is de impact groter. Ook voor Dujardin zelf.
Er is ook een Deense amazone onder vuur genomen , kwam ook een video van aan het licht. Je kunt het wel vergelijken met de me too kwestie maar nu op hippisch gebied. We zullen zien hoeveel er nog volgen. Trek de beerput maar open.

Precies dat!

Het kan me niet snel genoeg gaan!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:40

mce schreef:

Triest? Terecht, onbegrijpelijk dat mensen het sneu voor dr vinden. Ik vind het vooral sneu voor het paard, die had geen keus en CD wel degelijk.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:42

Wintu schreef:
mce schreef:

Triest? Terecht, onbegrijpelijk dat mensen het sneu voor dr vinden. Ik vind het vooral sneu voor het paard, die had geen keus en CD wel degelijk.

Eens. Ik dacht altijd dat de paardensport vooral van buitenaf kapot werd gemaakt, maar als ik dit topic lees zorgen we daar zelf wel voor. :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:43

Dit is dan misschien het begin van het eind, paardensport bij de Olympische spelen.
Wel heel jammer, want paardensport is fantastisch.
Maar welzijn van de paarden en eerlijk met ze trainen is wel het minst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:44

_San87_ schreef:
mce schreef:

Ik vraag me af of dit ook het einde van haar carriere is?
Hoe gaat ze hier nog van terug komen en met opgeheven hoofd de ring in rijden?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:45

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Ik vraag me af of dit ook het einde van haar carriere is?
Hoe gaat ze hier nog van terug komen en met opgeheven hoofd de ring in rijden?

Hoeveel sh*t heeft Edward Gal over zich heen gekregen over zijn wijze van rijden? Ook die doet nog mee. Anky van Grunsven met de Rollkur-rel? Isabell Werth?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:45

mika11 schreef:
Dit is dan misschien het begin van het eind, paardensport bij de Olympische spelen.
Wel heel jammer, want paardensport is fantastisch.
Maar welzijn van de paarden en eerlijk met ze trainen is wel het minst.

Paardensport is fantastisch op een diervriendelijke manier. Dit is al heel lang weg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:46

mce schreef:
Cayenne schreef:
Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.
Maar dat maken de beelden zelf eigenlijk ook al duidelijk.

Edit: Eens met Dees.

de druppel: einde samenwerking met Carl Hester

Wie zegt dat ze het niet bij hem geleerd heeft?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:47

Dit soort praktijken horen gewoon niet, niet bij de boer om de hoek en ook niet bij een OS rijder en trainer.
Ik kan er dan ook geen medelijden mee hebben dat zoiets naar buiten komt. Flabbergasted was ik wel, want zoals ik eerder al zei in dit topic, van haar had ik dit niet verwacht. Juist omdat ik het geen filmje vind van iemand die op dat moment gefrustreerd raakt en even het boekje te buiten gaat. Dit ziet er uit vanuit rust en heel bewust.
Dat is wat anders als bv het paard schrikt, je bijna ondersteboven loopt en je vanuit schrik een veel te harde mep of trap geeft oid. Of als je er bijna naast ligt en uit reactie en schrik geef je een veel te harde correctie. Daar zou ik nog anders naar kunnen kijken.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 24-07-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:48

Wat betreft Edward

Die heeft 2 banen toch waarvan 1 volledig dicht, maar echt dicht dicht dicht. Gewoon niet overdreven dicht.

Dit zou alleen al verboden moeten worden.

Zoveel leed wat achter die deuren verscholen gaat.

Er is zoveel wat we niet weten