Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:49

Koper schreef:
Dat gaat niet lang meer duren. Tenzij ze héél overtuigend schijndrachtig is.

Wat grappig, ik heb tot nu toe nog een enkele foto gezien waarop ik denk ‘ja die is wss wel drachtig’ :')
Ben benieuwd wie uiteindelijk gelijk krijgt!

Swift

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 12:03

Dat zou inderdaad ook nog kunnen Shirley! Nou ja we blijven gewoon maar lekker buik staren :')

Ik hoop het Koper! Maar ik zie haar er ook wel voor aan om ons in de luren te leggen hoor -O-

Grappig Poekkie, de meningen in het topic zijn inderdaad ook wel verdeeld hoor. Ik twijfelde ook nog heel erg maar ze begint er nu voor mij eindelijk een beetje als een drachtige pony uit te zien. Maar dat kan ook komen doordat ze zo heeft lopen schansen :') Ik werd gek van het twijfelen tussen wel of niet drachtig dus ga nu maar voor drachtig maar ik zou er ook goed naast kunnen zitten. Ik ben het helemaal met je eens dat het geen heel overtuigend beeld is...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:09

Poekkie schreef:
Koper schreef:
Dat gaat niet lang meer duren. Tenzij ze héél overtuigend schijndrachtig is.

Wat grappig, ik heb tot nu toe nog een enkele foto gezien waarop ik denk ‘ja die is wss wel drachtig’ :')
Ben benieuwd wie uiteindelijk gelijk krijgt!

Niet aan de hand van de foto's maar wel vanwege het veranderende gedrag: ineens veel eten en veel liggen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:39

Oh jee...geldt dat ook voor mensen -O-

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:51

Oh heerlijk, het blijft toch rete-spannend. We blijven gewoon afwachten...

Ik ken idd ook die verhalen van mensen met een merrie die gedekt zou zijn, met idd een behoorlijke buik op het laatst, vervolgens een maand lang op stal blijven slapen omdat ze de bevalling niet willen missen en er dan vervolgens achter komen dat hun merrie gewoon heel dik is geworden. Omdat ze extra hebben gevoerd omdat ze drachtig zouden zijn.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:00

Ik was wel team drachtig maar met steeds alle laatste foto's twijfel ik enorm. Ik ben gewoon heel benieuwd maar hoop van wel. Zou zo leuk zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:45

ik blijf gewoon volgen! Ik blijf voor team drachtig met alles wat je beschrijft van de laatste dagen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:46

Hoe zijn haar banden naast de staart? Zo met die wolliebollieberenvacht kunnen wij van foto’s er weinig van maken. Maar is dat pudding of gewoon lekker stevig?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 14:17

Haar gedrag is inderdaad wel weer anders nu Koper, ik ben benieuwd...

Hahaha bij mensen heet dat gewoon een winterdip toch O:)

Het blijft inderdaad heel spannend Misty12! Die verhalen lees ik hier op bokt ook veel inderdaad... Ik vind het ook lastig om de balans daarin te vinden. Het is echt balen als gesloopt bent door al het waken zonder veulen maar nog veel erger om een eventuele bevalling te missen terwijl er wel hulp nodig was...

Terwijl ik haar er nu eindelijk een klein beetje drachtig uit vind zien Melazu, grappig hoe dat dan werkt hè? Het is denk ik ook echt met welke bril je kijkt want ik kan er ook nog steeds een niet drachtige pony in zien. Maar het is dan wel de vraag waarvan ze wel dik is want van eten kan het niet zijn (en ze is ook echt niet vet). Wormen zijn nu gelukkig ook uitgesloten. Zand gaan we ook nog een keer checken en sowieso een zandkuur geven (maar krijgt ze ook al heel regelmatig, vorige maand de laatste).

Gelukkig blijft jij nog steeds een trouwe aanhanger van team drachtig Monique1963! Ik ben zo benieuwd wat het uiteindelijk wordt maar ik hoop nu wel echt drachtig!

Banden zijn zeker nog geen pudding Sanet maar ik heb wel het idee dat ze iets zachter worden. En in mijn ogen lijken haar billen iets minder rond maar ook dat is niet heel overtuigend. Het is zo makkelijk om te zien wat je wil zien... Haar staart was eerder echt slap maar lijkt nu weer minder slap, dat soort dingen vind ik echt zo verwarrend. Maar dat vloeit ook wel voort uit er (te) veel mee bezig zijn denk ik :o

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:21

Ze hoeft niet dik te zijn om zo’n bolle buik te hebben he. Mijn oudste shetmerrie hier is bijna 31, heb haar nu 6 jaar denk ik en die heeft altijd een heel bolle buik gehad. Zelfs toen ze sterk afviel imv diarree, tandproblemen, alleen slobber willen eten, etc. Bleef die bolle buik al was de pony in general (te) mager. Ik kan best wel in pb een foto sturen, maar in elk geval veeeeel boller dan die van skyla, met momenten zou je haar echt wel 10 maand drachtig hebben geschat. Al heeft die vroeger wel wat veulens gehad, dat helpt ook niet mee.

(Sorry ik weet dat ik nu een party pooper ben - ik wacht geduldig af en mijn oprechte excuses als ik mis blijk ;) )

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 14:53

Dat beeld ken ik inderdaad ook Poekkie! Alleen is Skyla juist altijd een slanke pony met een strak lijntje geweest. Toen ik foto's zicht zag ik wel dat haar buikje wel wisselt qua aanzicht maar zo'n hangbuikje als nu hebben we nog niet eeder bij haar gezien. Dit was Skyla vorig jaar op 3 maart (wel minder wintervacht omdat ze toen we haar kochten altijd binnen stond):

Afbeelding

En op 11 maart, Skyla staat vooraan:

Afbeelding

Skyla 13 oktober dit jaar:

Afbeelding

Ik heb natuurlijk nog veel meer foto's maar die zijn voornamelijk met zomervacht dus dat toont ook weer heel anders...
Laatst bijgewerkt door Swift op 04-01-24 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:58

Hihihi ik denk nog steeds dat je het ook wel graag WIL zien :D
Op de laatste foto staat ze erg ‘uitgerokken’ met een been naar voor en eentje naar achter. Echt een strak lijntje is ze daar niet op, al zal dat ongetwijfeld ook wel van foto tot foto wisselen en in het echt nog een ander beeld geven.

Uiteindelijk weet alleen Skyla het antwoord dus laten we in spanning afwachten!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:59

Ik denk niet dat ze drachtig is, maar blijf natuurlijk wel volgen!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 15:09

Ja tuurlijk wil ik graag wat zien Poekkie :D Ik heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik hoop dat ze drachtig is omdat we anders een groot probleem hebben met de twee Shetlanders (en omdat zo'n veulentje stiekem ook wel heel leuk is natuurlijk). Ik ben me er ook zeker van bewust dat dat mijn perceptie beïnvloed en dat is best lastig. Daarom ben ik blij met bokt al lopende meningen hier ook nogal uiteen :') Ik zie zelf ook de ene dag een drachtige merrie en de andere dag een lege fopmerrie :\ Ik ben het met je eens dat Skyla niet als een hoogdrachtige merrie toont maar Skyla is ook geen pony die altijd al zo'n buikje heeft gehad. Ze is gechargeerd gezegd niet je standaard type wat te dikke of uit vorm Shet die je makkelijk voor drachtig aan kunt zien... Het is gewoon ingewikkeld en wat mij beteft kan het ook nog beide kanten op, de kansen zijn fifty-fitfty :D

Leuk dat je toch blijft volgen idylle! We komen er vanzelf achter wat het wordt!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:33

Ik volg ook zeker nog lekker mee hoor. Vind het een heerlijk topic en voor hetzelfde geld veranderd mijn mening weer. Eigenlijk weet ik niet wat ik moet denken maar ik hoop wel echt op een veulentje *\o/*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 16:44

Lief van je Melazu! Ik weet ook niet zo goed wat ik moet denken hoor maar ga nu maar voor een positieve start van het jaar en hoop ook gewoon op een veulentje (en op binnenkort wat duidelijke tekenen die niet multi interpretabel zijn).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:01

Een veulen ernaast zou inderdaad een heel mono-interpretabel teken zijn :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 17:18

Dat zou inderdaad heel duidelijk zijn Koper :D

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:35

Zou een thermografie geen optie zijn om duidelijkheid te krijgen?
Ik heb dat vaker laten doen bij een merrie die het scannen heel vervelend vond ipv de laatste controlescan. Ik weet alleen niet of het in het eindstadium ook nog te onderscheiden zou zijn. Bij 5 maanden kon je het heel duidelijk zien (beentje en een hartje).

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:04

In het begin van het topic dacht ik echt dat Skyla drachtig zou kunnen zijn, maar sommige foto's ben ik niet overtuigd (juist de laatsten niet) haha wat een spanning, zoal in het nieuwe jaar

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:50

Simsannah schreef:
In het begin van het topic dacht ik echt dat Skyla drachtig zou kunnen zijn, maar sommige foto's ben ik niet overtuigd (juist de laatsten niet) haha wat een spanning, zoal in het nieuwe jaar

Ah jij zit dus net als ik nu.
Jaaaa ik vind het ook spannend whaha.
Ze houdt ons leuk bezig zo.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 19:16

Wat grappig dat je jouw veulentje via thermografie kon zien wondertje! Ik kan er zo snel niks over vinden, heb je een link van degene die het bij jou paard gedaan heeft (mag ook via pb)?

Nou en ik vond dat het eindelijk een beetje ergens op begon te lijken Simsannah :') Maar vandaag vind ik het weer nergens op lijken, Skyla is blijkbaar een erg veranderlijke pony :roll:

Nou ze houdt iedereen zeker bezig Melzazu... Wij zijn vandaag ook weer voor haar bezig geweest, we hebben zand neergelegd op haar favoriete ligplek. Skyla kennende zal dat nu wel niet meer haar favoriete ligplek zijn maar we hebben in iedergeval ons best gedaan!

Zie hier een pony die haar buik weer heeft ingetrokken op een mooi nieuw stukje zand:

Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:05

Lastig hoor.
Afgande op deze foto is ze niet erg stevig op de bovenlijn, maar heeft ze wel een buik. Tja, het kan wel.
Het is ook mogelijk dat we met zijn alleen naar een hooibuik staren :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 20:21

Hooibuik lijkt me dus zo gek gezien hoe weinig ze normaal gesproken eet. Gister heeft ze wel veel gegeten maar vandaag zit ze weer op haar normale (zeer relaxte) eet tempo. Er gaat naar mijn idee niet genoeg hooi doorheen om zo'n hooibuik te verklaren maar misschien zit ik er wel naast, ze is natuurlijk maar klein dus misschien is dat kleine beetje hooi wel genoeg :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:23

imaudy schreef:
Lastig hoor.
Afgande op deze foto is ze niet erg stevig op de bovenlijn, maar heeft ze wel een buik. Tja, het kan wel.
Het is ook mogelijk dat we met zijn alleen naar een hooibuik staren :+

Dan zeggen we nu steeds 'hooi!' tegen de buik denkend dat we een veulen gaan verwelkomen. Potferdorie, dat zou wat zijn.