[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 08:45

Heb wel Facebook maar geen behoefte om aan te melden. Zou zeggen veel succes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 08:53

Er wordt in de openingspost toch al aangegeven dat hij 'inwendig afgekeurd ' is en waarschijnlijk niet geschikt als rijpaard? Dan is hij dus niet gezond en zegt nu kreupel of niet niks. Tijd stilstaan kan al zorgen dat kreupelheid weg is, maar net zo hard weer terugkomt bij iets van belasting

Jammer ts,maar ik begrijp het wel. Ik hoop op een goede afloop voor het paard en stiekem ook voor jou, in ieder geval 1 waar je vrede mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:23

Ts, ik weet niet of je dit nog leest maar ik hoop oprecht dat Misterio en jij krijgen wat jullie toekomt <3
Je hebt een groot hart :j

Ik hoop dat je in de toekomst toch nog een update wilt geven als er meer dingen duidelijk zijn, in de tussentijd: trek het je niet aan wat sommige Bokkers zeggen, je doet het super!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:41

MyWishMax schreef:
Er wordt in de openingspost toch al aangegeven dat hij 'inwendig afgekeurd ' is en waarschijnlijk niet geschikt als rijpaard? Dan is hij dus niet gezond en zegt nu kreupel of niet niks. Tijd stilstaan kan al zorgen dat kreupelheid weg is, maar net zo hard weer terugkomt bij iets van belasting

Jammer ts,maar ik begrijp het wel. Ik hoop op een goede afloop voor het paard en stiekem ook voor jou, in ieder geval 1 waar je vrede mee hebt.

Dat dus….Heb er idd ook een staan die stuk is maar gewoon goed loopt… totdat je dr in training zet. Dat zegt dus niet zo veel en maakt ook weinig verschil in de zoektocht lijkt me.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:34

Ik vind het ook wel een beetje gek dat oa. de sociaal media berichten over de vondst van dit paard zijn verwijderd.

Het is toch de bedoeling een eventuele eigenaar of het verhaal achter het paard te vinden en niet om het weg te stoppen ?

En dat daar dan eventueel vreemde figuren op af komen die denken het paard op te eisen tsjaa :roll:

Een echte eigenaar kan vast het paspoort en foto's van het dier laten zien.
Zo niet lekker links laten liggen en weer verder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:37

dravergekkie schreef:
Ik vind het ook wel een beetje gek dat oa. de sociaal media berichten over de vondst van dit paard zijn verwijderd.

Het is toch de bedoeling een eventuele eigenaar of het verhaal achter het paard te vinden en niet om het weg te stoppen ?

En dat daar dan eventueel vreemde figuren op af komen die denken het paard op te eisen tsjaa :roll:

Valt niet mee he, de berichten van TS te lezen... :roll:

Vrij duidelijk uitgelegd... Maar het eigen ego gaat altijd weer voor dat van een ander... *mist facepalm smiley*

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:42

Ts, geniet lekker van deze bijzondere dagen waarin je plotseling een paard onder je hoede hebt.
Als de eigenaar opduikt merk je vanzelf hoe het verhaal verder gaat.
En als het paard bij je blijft, wie weet, dan hoop ik dat je de gelegenheid ook hebt hem te houden en leuke topics over hem maakt op bokt.
Voor nu, enjoy! Dit gebeurt je niet zo vaak, een penny verhaal irl meemaken van het vinden van een verdwaald paard.
Take it easy, en bah tegen al het negatieve wat steeds meer op internet voorkomt. Daar gewoon bovenstaan hoor! Toetsenbord ridders zijn er genoeg, jij handelt tenminste en zorgt goed voor het paard! Daar gaat het om.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:09

Janine1990 schreef:
dravergekkie schreef:

Valt niet mee he, de berichten van TS te lezen... :roll:

Vrij duidelijk uitgelegd... Maar het eigen ego gaat altijd weer voor dat van een ander... *mist facepalm smiley*

Ga je lekker ?

Volgens mij mag je tegenwoordig iemand alleen maar een veer in ze reet steken en oeh en aah zeggen in dit soort topic's en anders moet je blijkbaar je mond houden.

Iedereen heeft een eigen mening , respecteer die dan ook.

Ik heb de ts haar berichten prima door gelezen. Maar Ts heeft zelf niet uitgelegd waarom dit bericht verwijderd is.
Alleen een andere bokker die iets geplaatst heeft ;)

Maar waarom de berichten waarin er gezocht word naar een eigenaar verwijderen en vervolgens wel een dagboek van het paard online plaatsen.

Begrip me niet verkeerd ik vind het heel fijn dat het paard gevangen is en goede zorg krijgt.

Maar ik snap ook dat er wat wenkbrauwen opgetrokken worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:23

dravergekkie schreef:
Ga je lekker ?

Volgens mij mag je tegenwoordig iemand alleen maar een veer in ze reet steken en oeh en aah zeggen in dit soort topic's en anders moet je blijkbaar je mond houden.

Iedereen heeft een eigen mening , respecteer die dan ook.

Ik heb de ts haar berichten prima door gelezen. Maar Ts heeft zelf niet uitgelegd waarom dit bericht verwijderd is.
Alleen een andere bokker die iets geplaatst heeft ;)

Maar waarom de berichten waarin er gezocht word naar een eigenaar verwijderen en vervolgens wel een dagboek van het paard online plaatsen.

Begrip me niet verkeerd ik vind het heel fijn dat het paard gevangen is en goede zorg krijgt.

Maar ik snap ook dat er wat wenkbrauwen opgetrokken worden.

AMEN!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:33

Het is verwijderd in samenspraak met de politie en andere autoriteiten.
Er wordt nog steeds wel actief gezocht naar de eigenaar. Zowel duiste, Nederlandse als Belgische autoriteiten zijn ermee bezig.

Nu je zin?

Het bericht wordt echter nog gedeeld op fb door iemand anders die ook contact heeft met TS.
Staat op meerdere plaatsen vermeld (horses, Limburg1, Equnews, etc...) waar de foto's ook nog zichtbaar zijn. Ook bij paardendetective is het bericht nog zichtbaar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:01

Jemig jongens, lekker doorgaan. Goed bezig!

Germie, stop eens met dat gedram.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 12:02

Hi allemaal,

"Waarom zijn de berichten verwijderd?" - In overleg met autoriteiten moest alles offline gehaald worden. Dit omdat zich mensen deden melden richting mij die níks met hem te maken hadden, maar dit wel meende. Zoals verwacht, of course. Echter bleef het niet netjes en heb ik al verschillende bedreigingen e.d. moeten afslikken. Omdat het voor mij én hem veilig moet blijven, hebben we dit zo besloten. (Social) media is voordelig, maar kent ook veel nadelen.

Ook zijn wij (autoriteiten en ik) het er duidelijk over eens dat wanneer hij gemist wordt, dit bij de autoriteiten gemeld zal worden en daar dus niet perse (social) media voor nodig is. Ze geven aan dat ik mijn best heb gedaan en ondanks dat, tot op heden, nog niemand zich heeft gemeld. Begrijp me niet verkeerd: ook ík vind dat raar. Niet alleen jullie. :\

Het is niet mijn "intentie" om hem af te nemen van zijn eigenaren, anders had ik überhaupt nooit bekend gemaakt dat ik hem gevonden had. Makkelijk gezegd online: maar zo ben ik ook helemaal niet. Juist omdat ik het zelf eens heb meegemaakt, weet ik hoeveel pijn het doet om je dier(en) te verliezen. Is dat toeval, ja dat zou kunnen. Máár ik verzin het niet, hé. :')

Mocht hij gestolen/weggelopen zijn, lijkt het mij vanzelfsprekend dat iemand dit meld. Ook lijkt het mij vanzelfsprekend(er) als dit allang gebeurd was, maar ook wij houden de vakantie in ons achterhoofd en wachten nog af. Ook houden wij absoluut rekening met het scenario dat hij van 'ver' komt en misschien is gedumpt, welke reden hier dan ook achter zit, het zou kunnen. Voor nu staat hij hartstikke goed en hij doet het ook goed, hij is erg relaxed en ziet er al veel beter uit. Hij mest, hij eet, hij drinkt, hij gaat zich liggen in de stal en elke keer als ik hem buiten zet gaat hij direct rollen. Hij zit dus hartstikke prima in zijn vel en dat is voor mij nu heel belangrijk. Wie weet wat hij heeft meegemaakt.

De dierenarts heeft hem "klinisch" goed gekeurd, inwendig heb ik (nog) geen onderzoek laten doen. De dierenarts vond dit ook niet direct nodig. Hij loopt niet kreupel alleen heb ik het vermoeden dat zijn achterhand 'vast' zit of hier iets scheelt, dit zie ik aan het opstaan. Ik heb het arme dier uit een groot natuurgebied gehaald en ken zijn gehele verleden niet, dus heb ik hem nog niet op de longecirkel gezet omdat ik hem eerst eens wil laten bijkomen in energie. Het arme dier is uitgeput, maar wordt steeds 'frisser' én hij komt zelfs al beetje bij beetje aan.

Ik ga er elke dag tweemaal heen, hij krijgt elke dag een emmer slobber, hij krijgt voorzichtig brokken, ruwvoer en staat in een schone stal en er staan nog veel meer paarden dus hij is gelukkig niet alleen. :knuffel: Hij is hartstikke braaf en aankomende week laat ik eens een chiropractor komen om hem eens goed na te voelen en waar nodig te behandelen, zodat hij lekker in zijn vel komt te zitten (letterlijk).

Mocht iemand zich melden of iets veranderen in de gehele situatie, laat ik weer van mij horen.
Hou het a.u.b. netjes onderling. ~~}>

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:17

Ik lees dit topic stilletjes mee maar wil je nu toch een hart onder de riem steken. Bizar wat je voor de kiezen krijgt, en hoe afgunst mensen tot de naarste dingen aanzet. :(:) Ik heb heel diep respect voor je. Hoe dit avontuur ook mag aflopen, ik hoop op een happy end voor zowel jou als het paard. Zet 'm op!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:24

Je doet het hartstikke goed ! Veel geluk met hem. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:30

Super wat je allemaal voor hem doet, ik wens je veel succes en sterkte toe met hem en met alles er omheen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:44

Klinkt alsof paard er wel weer bovenop komt. Let er wel op dat braaf van nu zowel karakter als nog onder de indruk, moe, etc. kan zijn. Wees dus nu al juist alert op kleine dramneigingen, etc. die later anders ronduit vervelend kunnen worden als er weer genoeg energie en zelfvertrouwen is om zich normaal te gedragen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:47

Je doet het hartstikke goed! Alleen maar begrijpelijk waarom je deze keuzes maakt. Hopelijk krijg je snel een antwoord waarom hij daar was. Dat zal ook enorm veel rust geven.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:55

Wat heeft dit paardje geluk met jou ts!
En fijn dat je toch nog een update geeft!
Ik leef in ieder geval erg met je mee En ik vind je echt een topper.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:59

selyna schreef:
Wat heeft dit paardje geluk met jou ts!
En fijn dat je toch nog een update geeft!
Ik leef in ieder geval erg met je mee En ik vind je echt een topper.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:01

LadyDii schreef:
In overleg met autoriteiten moest alles offline gehaald worden. Dit omdat zich mensen deden melden richting mij die níks met hem te maken hadden, maar dit wel meende. Zoals verwacht, of course. Echter bleef het niet netjes en heb ik al verschillende bedreigingen e.d. moeten afslikken. Omdat het voor mij én hem veilig moet blijven, hebben we dit zo besloten. (Social) media is voordelig, maar kent ook veel nadelen. <knip>

En dit is dus ook precies de reden dat in beslaggenomen paarden naar een geheime locatie worden gebracht. Juist om bedreigingen en bemoeienis van mensen die er geen fluit mee te maken hebben te vermijden.

Ik snap het advies van de autoriteiten dus perfect. Jammer dat jij, TS, aan den lijve hebt moeten ondervinden dat geheimhouding dus gewoon noodzakelijk is tegenwoordig.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:02

Ik duim dat hij een lang en gelukkig leven tegemoet gaat met jou mocht eruit blijken dat hij door zijn eigenaren niet gemist wordt. Ik vroeg me af klinisch niet goed gekeurd zou dit ook kunnen beteken dat hij als hengst mss niet goed gekeurd is? Klop hengst oid? Als het iets ernstig geweest zou zijn zouden ze hem destijds niet ingeslapen hebben? Ik denk even hardop …

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:59

Respect hoor TS. Fijn dat je hier af en toe nog een update plaats. Met al dat negatieve gedoe zou ik daar ook geen belang bij hebben.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:03

TS je bent een topper
!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:03

IHN schreef:
groot gelijk ts. En chapeau superpony en pillow voornamelijk. Ts heeft zeer beleefd antwoord gegeven op de vragen en dan toch blijven zegen dat je het niet gelooft. Sommige dingen kun je ook gewoon voir je houden, maar goed. Ik volg mooi door op fb. Het niveau daar is sws een stuk volwassener

Jemig zeg. Waarom mag ik hier niet zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb en het op een sprookje vindt lijken. Ik denk niet dat TS hierom weggaat want dat was ze voordien al. Waarom is het kinderachtig als je zegt dat je het zelf zo niet gedaan zou hebben. Mijn eerste bijdrage. Maar goed TS ik hoop voor je dat de eigenaar spoorloos blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:10

pillow schreef:
IHN schreef:
groot gelijk ts. En chapeau superpony en pillow voornamelijk. Ts heeft zeer beleefd antwoord gegeven op de vragen en dan toch blijven zegen dat je het niet gelooft. Sommige dingen kun je ook gewoon voir je houden, maar goed. Ik volg mooi door op fb. Het niveau daar is sws een stuk volwassener

Jemig zeg. Waarom mag ik hier niet zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb en het op een sprookje vindt lijken. Ik denk niet dat TS hierom weggaat want dat was ze voordien al. Waarom is het kinderachtig als je zegt dat je het zelf zo niet gedaan zou hebben. Mijn eerste bijdrage. Maar goed TS ik hoop voor je dat de eigenaar spoorloos blijft.

Er is een verschil tussen zeggen dat jij het anders zou gedaan hebben en het hele verhaal inclusief dat over haar verleden in twijfel trekken.